{"id":5559,"date":"2022-12-27T08:11:40","date_gmt":"2022-12-27T08:11:40","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5559"},"modified":"2022-12-27T08:11:44","modified_gmt":"2022-12-27T08:11:44","slug":"kaikki-vuoden-2023-peugeot-e-partnerista","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-peugeot-e-partnerista\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 Peugeot e-Partnerista"},"content":{"rendered":"\n

2023 Peugeot e-Partner on s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6inen kevyt hy\u00f6tyajoneuvo, joka valittiin vuoden parhaaksi kansainv\u00e4liseksi pakettiautoksi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on todella kilpailukykyinen ja todella k\u00e4ytt\u00f6kelpoinen. Se sijoittuu isomman e-Boxerin ja pienemm\u00e4n e-Rifterin v\u00e4liin, ja se eroaa e-Travellerista, koska e-Traveller on suunniteltu matkustajien kuljettamiseen, kun taas e-Partner on suunniteltu rahdin kuljettamiseen ja se on hieman pienempi.<\/p>\n\n\n\n

Alusta, jolla se sijaitsee, on yhteinen monien muiden Stellantin omistamien merkkien ja mallien kanssa. Sen mukana ei tule suurempaa 75 kWh:n akkua, mik\u00e4 on harmi, sill\u00e4 e-Partnerin 50 kWh:n yksikk\u00f6 ei ole kovin hyv\u00e4 toimintas\u00e4teen suhteen. Peugeot onnistui silti myym\u00e4\u00e4n n\u00e4it\u00e4 paljon, koska suurinta osaa niist\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n kaupunkiajoon.<\/p>\n\n\n\n

e-Partnerin muotoilu ei poikkea liikaa tavallisesta ICE-versiosta, ja sinun on vaikea huomata eroja s\u00e4hk\u00f6mallin ja ICE-mallin v\u00e4lill\u00e4. Sis\u00e4tilat n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t todella hienoilta, kuten useimmissa nykyaikaisissa Peugeot-pakettiautoissa. Se on moderni, futuristinen ja hyvin sisustettu.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus ei ole mit\u00e4\u00e4n erikoista, koska kyseess\u00e4 on kuitenkin pakettiauto. Luotettavuus ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys ovat molemmat kunnossa, koska s\u00e4hk\u00f6ajoneuvot ovat yleens\u00e4 luotettavampia kuin polttomoottoriautot ja koska Partnerissa on suuri s\u00e4ilytystila takana. My\u00f6s arvot ovat suhteellisen kilpailukykyiset, mutta vain s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isten pakettiautojen osalta, sill\u00e4 tavalliset pakettiautot ovat paljon halvempia.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-Partner – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Kuten aiemmin mainittiin, e-Partner k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 50 kWh:n akkua, joka on yhdistetty yhteen s\u00e4hk\u00f6moottoriin, joka py\u00f6ritt\u00e4\u00e4 etupy\u00f6ri\u00e4. T\u00e4m\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 antamaan e-Partnerille 136 hv:n tehon ja 192 lb-ft:n v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin, mik\u00e4 on pakettiautoksi kelpaava m\u00e4\u00e4r\u00e4. Toimintas\u00e4de on mitoitettu 171 kilometriin, mutta todellinen toimintas\u00e4de on l\u00e4hemp\u00e4n\u00e4 110 kilometri\u00e4, mik\u00e4 ei todellakaan ole paras mahdollinen tulos.<\/p>\n\n\n\n

Monet toivovat, ett\u00e4 Peugeot tarjoaa e-Partneria 75 kWh:n akulla varustettuna, jolloin toimintas\u00e4de nousee hyv\u00e4ksytt\u00e4v\u00e4mm\u00e4lle tasolle. Latausosastolla e-Partner kuitenkin korvaa t\u00e4m\u00e4n, sill\u00e4 se tarjoaa 11 kW:n hitaan laturin, joka voi ladata akun noin viidess\u00e4 tunnissa, mik\u00e4 sopii t\u00e4ydellisesti niille, jotka lataavat autonsa y\u00f6n yli.<\/p>\n\n\n\n

Jos lis\u00e4ksi hy\u00f6dynn\u00e4t 100 kW:n pikalatausominaisuutta, voit ladata e-Partnerin noin 30 minuutissa, mik\u00e4 on todella hyv\u00e4 asia. Peugeot aikoo toivottavasti p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 tulevan e-Partnerin akunhallinta- ja energiaj\u00e4rjestelmi\u00e4, mink\u00e4 pit\u00e4isi lis\u00e4t\u00e4 sen toimintas\u00e4dett\u00e4 hieman.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-Partner – Suunnittelu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

e-Partnerin ulkoinen muotoilu ei ole kaikkein nykyaikaisin, mutta se ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n loukkaa ket\u00e4\u00e4n, sill\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silti hyv\u00e4lt\u00e4 ja siin\u00e4 on kaikki tarvittavat ominaisuudet. Toki e-Partnerin ulkoiseen ulkon\u00e4k\u00f6\u00f6n vaikuttaa suuresti se, mink\u00e4 varustetason valitset, sill\u00e4 matalamman varustetason mallit voivat n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ulkoisesti hieman halvalta.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tilat ovat silti todella hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6iset, ja niit\u00e4 on vaikea moittia, sill\u00e4 niiss\u00e4 on Peugeotin mikro-ohjauspy\u00f6r\u00e4 ja digitaalinen mittaristo. Ajokokemus on my\u00f6s todella mukava, mutta se ei kuitenkaan ihmetyt\u00e4 ket\u00e4\u00e4n, koska kyseess\u00e4 on kuitenkin vain pakettiauto.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-Partner – Luotettavuus ja yleiset kysymykset<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 luotettavuuteen tulee, e-Partnerin Stellantis-alusta onnistuu pysym\u00e4\u00e4n suhteellisen ongelmattomana. Akun ja latauksen kanssa oli joitakin ongelmia, kun taas jotkut ovat raportoineet my\u00f6s korkeaj\u00e4nnitejohtojen kanssa ilmenneist\u00e4 ongelmista. Oli miten oli, s\u00e4hk\u00f6ajoneuvot ovat yleens\u00e4 luonnostaan luotettavampia kuin niiden polttomoottorik\u00e4ytt\u00f6iset vastineet, mik\u00e4 p\u00e4tee my\u00f6s e-Partneriin, joka tarjoaa parempia luotettavuustuloksia kuin sen polttomoottorivaihtoehdot.<\/p>\n\n\n\n

2023 Peugeot e-Partner – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Hinnat alkavat 34 082 punnasta, kun taas korkeamman hintaluokan mallit voivat olla paljon kalliimpia. Ne s\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4t arvonsa suhteellisen hyvin, mik\u00e4 on todellakin todella hyv\u00e4 asia. Kaiken kaikkiaan k\u00e4ytetyn yksil\u00f6n ostaminen voi olla hieman hankalaa, varsinkin sellaisen, jonka akkujen kunto ei ole erityisen hyv\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on erinomaista, sill\u00e4 e-Partnerissa on viisi eritt\u00e4in tilavaa istuinta ja todella suuri tavaratila, jonka pit\u00e4isi riitt\u00e4\u00e4 kaikille. N\u00e4kyvyys on my\u00f6s todella hyv\u00e4, kun taas sis\u00e4tilojen s\u00e4ilytys- ja lokerotilat ovat enemm\u00e4n kuin runsaat.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa 2023 Peugeot e-Partner?<\/h3>\n\n\n\n

Jos olet etsim\u00e4ss\u00e4 kevytt\u00e4 hy\u00f6tyajoneuvoa, mutta haluat my\u00f6s s\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 ymp\u00e4rist\u00f6\u00e4, e-Partner on todella hyv\u00e4 valinta. Se, ett\u00e4 se voitti vuoden parhaan kansainv\u00e4lisen pakettiauton palkinnon, osoittaa vain sen, miten hyvin e-Partner on hyv\u00e4ksytty maailmalla.<\/p>\n\n\n\n

Jos et kuitenkaan tarvitse pakettiautoa kaupallisiin tarkoituksiin tai sellaista, joka kuljettaa tavaraa kovin usein, on paljon parempi ajatus valita rauhallisempi ja perheyst\u00e4v\u00e4llisempi auto. Sin\u00e4ns\u00e4 kannattaa tutustua Peugeotin uuteen e-306 SW:hen tai johonkin heid\u00e4n s\u00e4hk\u00f6iseen katumaasturiinsa, jos haluat kunnollisen perhek\u00e4ytt\u00f6\u00f6n tarkoitetun s\u00e4hk\u00f6isen Peugeot-mallin.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat Peugeot e-Partnerin kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

e-Partner kilpailee l\u00e4hinn\u00e4 muiden Stellantin omistamien merkkien kanssa, kuten Citroenin, joka tarjoaa e-Berlingoa, Vauxhallin Combo-e:n ja Toyota Proace City Electricin kanssa. Kaikki n\u00e4m\u00e4 nelj\u00e4 perustuvat samaan alustaan, jolla on sama toimintas\u00e4de, sama moottori, sama teho ja samat latausnopeudet.<\/p>\n\n\n\n

Ostop\u00e4\u00e4t\u00f6ksesi perustuu todenn\u00e4k\u00f6isesti siihen, mik\u00e4 n\u00e4ist\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 mielest\u00e4si parhaalta. On kuitenkin syyt\u00e4 mainita my\u00f6s Nissan e-NV2000 ja Renault Kangoo ZE, sill\u00e4 my\u00f6s ne ovat useimmissa suhteissa todella samanlaisia kuin e-Partner.<\/p>\n\n\n\n

Onko j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 ostaa s\u00e4hk\u00f6pakettiauto?<\/h3>\n\n\n\n

Ensi silm\u00e4yksell\u00e4 s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isen hy\u00f6tyajoneuvon ostaminen vaikuttaa hieman turhalta, sill\u00e4 hy\u00f6tyajoneuvoilla kuljetetaan tavaroita paikasta toiseen melko usein. Noin 110-140 kilometrin toimintas\u00e4teell\u00e4 varustettu auto on ladattava todella usein, mik\u00e4 lis\u00e4\u00e4 paljon arvokasta aikaa.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuitenkin ostat n\u00e4it\u00e4 ajoneuvoja laivastoajoneuvoiksi ja ymm\u00e4rr\u00e4t, miten toimintas\u00e4de hallitaan ja milloin ne ladataan, voit s\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 paljon rahaa veronalennuksissa, leasing-maksuissa ja muissa liit\u00e4nn\u00e4iskuluissa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

2023 Peugeot e-Partner on s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6inen kevyt hy\u00f6tyajoneuvo, joka valittiin vuoden parhaaksi kansainv\u00e4liseksi pakettiautoksi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on todella kilpailukykyinen ja todella k\u00e4ytt\u00f6kelpoinen. Se sijoittuu isomman e-Boxerin ja pienemm\u00e4n e-Rifterin<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5560,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5559"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5559"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5559\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5561,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5559\/revisions\/5561"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5560"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5559"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5559"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5559"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}