{"id":5569,"date":"2022-12-30T13:19:27","date_gmt":"2022-12-30T13:19:27","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5569"},"modified":"2022-12-30T13:19:30","modified_gmt":"2022-12-30T13:19:30","slug":"paras-vuosi-porsche-944lle","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/paras-vuosi-porsche-944lle\/","title":{"rendered":"Paras vuosi Porsche 944:lle"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 944 on 2-paikkainen Porsche-urheiluauto, jota joko rakastetaan tai vihataan. 944 oli valtava menestys Yhdysvalloissa, mutta Euroopassa auto ei menestynyt kovin hyvin. Syy t\u00e4h\u00e4n on yksinkertainen, sill\u00e4 se ei ole 911 eik\u00e4 Cayman\/Boxster. Se oli itsen\u00e4inen malli, joka ei onnistunut s\u00e4ilym\u00e4\u00e4n t\u00e4h\u00e4n p\u00e4iv\u00e4\u00e4n asti samalla tavalla kuin 911 ja Cayman\/Boxster.<\/p>\n\n\n\n

944 oli tuotannossa vuosina 1982-1992. T\u00e4n\u00e4 aikana Porsche valmisti niit\u00e4 melko paljon ja suurin osa niist\u00e4 myytiin Yhdysvalloissa. Parhaat 844-mallivuodet lienev\u00e4t vuoden 1986 j\u00e4lkeen valmistetut, sill\u00e4 ne ovat huomattavasti luotettavampia, nykyaikaisempia ja helpompia el\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ennen vuotta 1986 valmistetuissa malleissa tiedettiin olevan enemm\u00e4n ongelmia, mutta se ei tee niist\u00e4 sin\u00e4ns\u00e4 huonoja. Sin\u00e4ns\u00e4 vuoden 1990 mallit n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan niit\u00e4, joiden luotettavuus on paras. Vuoden 1986 944 on hyv\u00e4 tasapaino arvon ja sis\u00e4ll\u00f6n v\u00e4lill\u00e4, kun taas vuoden 1982 mallia suosivat ne, jotka pit\u00e4v\u00e4t vintage-Porscheista ja jotka s\u00e4\u00e4st\u00e4v\u00e4t lompakkoa.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, n\u00e4m\u00e4 autot ovat vanhoja ja vaativat perusteellisen tarkastuksen ennen ostoa, sill\u00e4 ruoste on onnistunut poistamaan joukon 944-malleja el\u00e4kkeelle jo kauan sitten ja ruoste on vain j\u00e4\u00e4vuoren huippu.<\/p>\n\n\n\n

1990 Porsche 944<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 1990 Porsche 944 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan se, josta useimmat ihmiset ovat kiinnostuneita, koska n\u00e4m\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t olevan luotettavimpia ja halutuimpia. Syy siihen, miksi listasimme nimenomaan 1990-mallit, on se, ett\u00e4 t\u00f6rm\u00e4simme foorumeilla lukuisiin viesteihin ihmisilt\u00e4, jotka halusivat ostaa vuoden 1990 mallin. Vuoden 1990 ja my\u00f6hempien mallien v\u00e4lill\u00e4 ei kuitenkaan ole kovinkaan paljon eroja, paitsi ehk\u00e4 hinta.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 1990 malli n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sin\u00e4ns\u00e4 olevan se, joka kuroo umpeen kuilun arvon ja sis\u00e4ll\u00f6n v\u00e4lill\u00e4, ja siksi se on se, jota useimmat ihmiset haluavat. On my\u00f6s syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 vuoden 1990 ja sit\u00e4 vanhemmat mallit ovat yli 10 vuotta nuorempia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne eiv\u00e4t ole yht\u00e4 vanhoja kuin varhaiset 944-mallit.<\/p>\n\n\n\n

Ihmiset ovat tietoisia siit\u00e4, ett\u00e4 944 Porschet alkavat hitaasti tulla Porsche-ker\u00e4ilij\u00f6iden markkinoille, ja siksi monia n\u00e4ist\u00e4 autoista n\u00e4kee kunnostettavan entiseen loistoonsa. Oli miten oli, muista tarkastaa tarkasteltavana oleva auto, jos haluat ostaa sen.<\/p>\n\n\n\n

1986 Porsche 944<\/h2>\n\n\n\n

1986 Porsche 944 on mallivuosi, jolloin 944 sai lukuisia p\u00e4ivityksi\u00e4, jotka modernisoivat autoa ja tekiv\u00e4t siit\u00e4 entist\u00e4 halutumman. Oli joitakin ongelmia, kuten halkeileva kojelauta ja vakava ruoste, jotka parannettiin vuoden 1986 malleissa ja sen j\u00e4lkeen tulleissa malleissa.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ollen vuoden 1986 malli, jos se ostetaan oikein, voi itse asiassa olla kokonaisuutena kaikkein j\u00e4rkevin. Syy siihen, miksi laitamme vuoden 1990 mallin vuoden 1986 mallin edelle, on kuitenkin se, ett\u00e4 vuoden 1990 mallia n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan hieman helpompi l\u00f6yt\u00e4\u00e4 paremmassa yleiskunnossa.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus on samankaltainen kuin uudemmissa 944-malleissa, joten t\u00e4m\u00e4 ei oikeastaan ole ongelma. T\u00e4rkeint\u00e4 vanhempaa Porschea ostaessa on tehd\u00e4 kotil\u00e4ksyj\u00e4 ja l\u00f6yt\u00e4\u00e4 auto, jolla on kaikki asiakirjat ja huoltotiedot, joiden pit\u00e4isi todistaa, miten hyvin autoa on huollettu vuosien varrella.<\/p>\n\n\n\n

1982 Porsche 944<\/h2>\n\n\n\n

Jos haluat projekti-944:n, kannattaa s\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 muutama taala itse autosta ja k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 enemm\u00e4n rahaa sen parantamiseen. N\u00e4in ollen vuotta 1986 edelt\u00e4v\u00e4 944 on paras vaihtoehto, koska ne ovat huomattavasti halvempia. Vanhempien 944-kappaleiden ostaminen on kuitenkin paljon riskialttiimpaa ja vaikeampaa, koska niiden l\u00f6yt\u00e4minen on hankalaa.<\/p>\n\n\n\n

Netiss\u00e4 on monia omistajia, jotka ovat sit\u00e4 mielt\u00e4, ett\u00e4 vanhemmat 944-mallit ovat parempia, koska ne tuntuvat enemm\u00e4n vintage-malleilta. Vanhoilla Porsche-harrastajilla on sellainen juttu, ett\u00e4 he haluavat sovittaa OEM Fuchs -vanteet kaikkeen, miss\u00e4 on Porsche-merkki, ja on turvallista sanoa, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4n aikakauden 944 sopii OEM Fuchs -vanteisiin ilman ongelmia, kun taas uudemmat eiv\u00e4t sovi.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka ne k\u00e4rsiv\u00e4t enemm\u00e4n ruoste- ja kojelaudan halkeiluongelmista, ne ovat tietyn ihmisryhm\u00e4n suosima valinta. Lopuksi, on vaikea l\u00f6yt\u00e4\u00e4 sellaista, joka sopii projektiautoksi ilman, ett\u00e4 se on t\u00e4ysin sekaisin. Nykyaikana internet mahdollistaa kuitenkin sen, ett\u00e4 voimme etsi\u00e4 autoja mist\u00e4 tahansa muutamalla klikkauksella, joten se ei todellakaan ole mahdotonta.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Porsche 944?<\/h3>\n\n\n\n

Jos pid\u00e4t Porsche 944:st\u00e4, sinulla on siihen varaa ja sinulla on varaa kaikkeen, mit\u00e4 944:n omistamiseen liittyy, ei ole mit\u00e4\u00e4n syyt\u00e4 olla ostamatta sit\u00e4. On syyt\u00e4 mainita, ett\u00e4 hyvin hoidetut 944-mallit nousevat hitaasti arvoonsa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 arvon alenemisesta ei tarvitse olla huolissaan.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan, jos pid\u00e4t siit\u00e4, osta se, sill\u00e4 el\u00e4m\u00e4 on yksinkertaisesti liian lyhyt tylsien autojen ajamiseen. 944:ss\u00e4 ei ehk\u00e4 ole sit\u00e4 vieh\u00e4tt\u00e4vyytt\u00e4, jonka useimmat ihmiset yleens\u00e4 yhdist\u00e4v\u00e4t 911-autoihin, mutta kokemus 944:n ajamisesta on varmasti hintansa arvoinen.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras Porsche 944 -malli?<\/h3>\n\n\n\n

On olemassa melko v\u00e4h\u00e4n Porsche 944 -malleja, jotka ovat onnistuneet erottumaan muista 944-malleista. Vuoden 1990 Porsche 944 S2 Coupe on yksi n\u00e4ist\u00e4 autoista, koska siin\u00e4 on ylivoimainen moottori. Siin\u00e4 on my\u00f6s ABS ja monia muita uusia tekniikoita, mink\u00e4 vuoksi vuoden 1990 944 on niin suosittu kuin se on.<\/p>\n\n\n\n

Muita 944-malleja, jotka erottuvat joukosta, ovat 944 Turbo ja 944 Turbo S.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche 944 oikea Porsche?<\/h3>\n\n\n\n

Verkossa k\u00e4yd\u00e4\u00e4n jatkuvasti keskustelua siit\u00e4, onko Porsche 944 oikea Porsche vai ei. Jotkut sanovat, ett\u00e4 944 on itse asiassa vain VW\/Audi Porsche-merkill\u00e4, mutta todellisuudessa 944 on kauttaaltaan Porsche. Monet merkit, mukaan lukien kaikki VAG-merkit, jakavat nyky\u00e4\u00e4n paljon osia kesken\u00e4\u00e4n, mutta 944 ei oikeastaan jakanut liikaa osia muiden VAG-merkkien kanssa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 944 on 2-paikkainen Porsche-urheiluauto, jota joko rakastetaan tai vihataan. 944 oli valtava menestys Yhdysvalloissa, mutta Euroopassa auto ei menestynyt kovin hyvin. Syy t\u00e4h\u00e4n on yksinkertainen, sill\u00e4 se ei ole<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5570,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5569"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5569"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5569\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5571,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5569\/revisions\/5571"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5570"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5569"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5569"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5569"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}