{"id":5582,"date":"2022-12-31T11:09:01","date_gmt":"2022-12-31T11:09:01","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5582"},"modified":"2022-12-31T11:09:03","modified_gmt":"2022-12-31T11:09:03","slug":"onko-peugeot-2008-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-peugeot-2008-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Peugeot 2008 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot 2008 esiteltiin vuonna 2013, ja siit\u00e4 l\u00e4htien se on ollut todella kilpailukykyinen pienikokoinen crossover-maasturi, joka pyrkii yhdist\u00e4m\u00e4\u00e4n maasturin ajokokemuksen ja kompaktin auton suhteellisen edullisuuden ja koon. T\u00e4m\u00e4 on tehnyt 2008:sta melko suositun auton Euroopassa, sill\u00e4 se myy edelleen todella hyvin. Onko Peugeot 2008 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 2008:lla on yl\u00e4- ja alam\u00e4kens\u00e4, mik\u00e4 ei ole mik\u00e4\u00e4n yll\u00e4tys, koska se on odotettavissa kaikkien autojen kohdalla nyky\u00e4\u00e4n. Peugeot 2008:n moottorit ovat suhteellisen luotettavia, mutta silti hienostuneita, tehokkaita ja hiljaisia. Vaihteisto on my\u00f6s hyv\u00e4, mutta se voisi olla parempi, koska siin\u00e4 on joskus muutamia ongelmia, jotka mainitsemme j\u00e4ljemp\u00e4n\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

2008-mallin muotoilu on uudistettu vuonna 2022, mink\u00e4 ansiosta 2008 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 todella houkuttelevalta sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa. Se on urheilullisen modernin n\u00e4k\u00f6inen crossover-katumaasturi, jossa yhdistyv\u00e4t eri n\u00e4k\u00f6kohdat. Ajokokemus ei ole mit\u00e4\u00e4n erikoista, kun taas luotettavuus voisi olla hieman parempi, sill\u00e4 2008 ei ole kaikkein luotettavin auto.<\/p>\n\n\n\n

Hinta-laatusuhteeltaan 2008 on todella hyv\u00e4 vastine rahoilleen, varsinkin uusin versio. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on hyv\u00e4, sill\u00e4 2008:ssa on kunnon tilat, se on helppo ajaa, siin\u00e4 on paljon s\u00e4ilytystilaa ja n\u00e4kyvyys on hyv\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 2008 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Bensiinimoottoreiden osalta 2008:n saa yhdell\u00e4 1,2-litraisella PureTech-rivin 3-sylinterisell\u00e4 moottorilla, joka on kolmessa viritysvaiheessa. PureTech 100 tarjoaa 102 hv, PureTech 130 tarjoaa 130 hv ja PureTech 155 tarjoaa 155 hv 2008 GT-varustetasolla. Tarjolla on my\u00f6s yksi dieselmoottori, 1.5L BlueHDi joko 100hv, 110hv tai 130hv tehoisena.<\/p>\n\n\n\n

Mielenkiintoisin moottorikokoonpano on varmasti EV-puolella, jossa e-2008 tarjoaa 50 kWh:n akun ja 136 hv. T\u00e4m\u00e4 voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4 on tunnettu Stellantisin kokoonpano, jota k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n monissa Stellantisin omistamissa autoissa. T\u00e4ll\u00e4 moottorilla voi ajaa jopa 200 mailia, ja 100 kW:n DC-pikalatauksen pit\u00e4isi ladata auto 20 prosentista 80 prosenttiin noin 25 minuutissa.<\/p>\n\n\n\n

Tehokkaimpien bensiinimallien kulutus voi olla parhaimmillaan jopa 50MPG, kun taas BlueHDi-dieselmallien kulutus voi olla 65MPG. 2008 on tiukasti FWD-auto, mutta sen saa my\u00f6s automaattivaihteistolla, joka kuuluu huipputason GT-malliin.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 2008 – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Muotoilullisesti 2008 on saanut mojovan p\u00e4ivityksen vuonna 2022, jolloin Peugeot p\u00e4ivitti 2008:n kauttaaltaan modernin n\u00e4k\u00f6iseksi. Etup\u00e4\u00e4t\u00e4 leimaa nyt todella vieh\u00e4tt\u00e4v\u00e4 sapelihammasvaloryhm\u00e4, kun taas takap\u00e4\u00e4ss\u00e4 korostuu futuristinen l\u00e4hestymistapa. Yhdistettyn\u00e4 hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6iseen ulkov\u00e4riin 2008 on kiistatta luokkansa komein auto.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot teki todella hyv\u00e4\u00e4 ty\u00f6t\u00e4 sis\u00e4tiloissa, sill\u00e4 2008 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 urheilulliselta ja muistuttaa sis\u00e4tilojen suunnittelun osalta l\u00e4hes tuttua saksalaista nelirengasmerkki\u00e4. Ajokokemus sen sijaan ei ole mit\u00e4\u00e4n erikoista, sill\u00e4 2008 ajaa kuin mik\u00e4 tahansa muu pienikokoinen crossover-maasturi.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 2008 – Luotettavuus ja yleisi\u00e4 ongelmia<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot 2008 voisi olla hieman luotettavampi, sill\u00e4 se ei ole samalla tasolla kuin muutamat muut segmenttins\u00e4 autot, varsinkaan verrattuna joihinkin tunnettuihin aasialaisiin merkkeihin. Yleisimm\u00e4t 2008:n ongelmat liittyv\u00e4t voimansiirron kovuuteen ja voimansiirron toimilaitteeseen, moottoriin ja jousitukseen, joka oli mukana useissa takaisinkutsuissa auton ilmestymisest\u00e4 l\u00e4htien.<\/p>\n\n\n\n

On my\u00f6s mainittava hiukkassuodattimen ongelmat, joiden korjaaminen voi maksaa paljon rahaa, ja mahdolliset s\u00e4hk\u00f6ongelmat, joista osa on lievi\u00e4 haittoja ja osa voi sytytt\u00e4\u00e4 koko auton tuleen. Oli miten oli, parasta, mit\u00e4 voit tehd\u00e4, on kiinnitt\u00e4\u00e4 huomiota vuoteen 2008, pit\u00e4\u00e4 siit\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 huolta, ja sen pit\u00e4isi palvella sinua hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 2008 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Voit odottaa maksavasi 2008:sta 24 295 – 31 045 puntaa, mik\u00e4 on samaa luokkaa kuin useimmat sen kilpailijat. K\u00e4ytetty, ennen faceliftia valmistettu 2008 on menett\u00e4nyt arvoaan melkoisesti, mutta tarjoaa silti todella samanlaisen kokemuksen kuin faceliftattu malli. Siksi my\u00f6s n\u00e4it\u00e4 kannattaa harkita, varsinkin jos osaa ostaa k\u00e4ytetyn auton.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on kunnossa, sill\u00e4 2008:ssa on kyll\u00e4 tilaa nelj\u00e4lle henkil\u00f6lle, mutta ei kaikkein mukavimmalla mahdollisella tavalla. Tavaratila on kunnossa, autossa on paljon sis\u00e4tilojen lokeroita ja n\u00e4kyvyys on todella hyv\u00e4. My\u00f6s lastenistuinten kiinnityspisteet on helppo asentaa, ja autoon on todella helppo nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos sen korkeamman painopisteen ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Peugeot e-2008 parempi kuin tavallinen 2008?<\/h3>\n\n\n\n

Kun otetaan huomioon, kuka yleens\u00e4 ostaa t\u00e4llaisia autoja, e-2008 saattaa olla parempi vaihtoehto, sill\u00e4 se tarjoaa kohtuullisen toimintas\u00e4teen, on kuitenkin luotettavampi, halvempi omistaa ja helpompi asua ahtaissa kaupungeissa. Jos olet henkil\u00f6, joka yleens\u00e4 kulkee autolla t\u00f6ihin ja takaisin ja sinulla on paikka, jossa voit ladata sen, arvostat e-2008:a enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta, jos tarvitset autoa, jolla voi tehd\u00e4 pitki\u00e4 matkoja johdonmukaisemmin, etk\u00e4 pid\u00e4 range anxiety -ajattelusta, no, jompikumpi diesel tai bensiinik\u00e4ytt\u00f6inen 2008 on sinulle parempi valinta.<\/p>\n\n\n\n

Onko Peugeot 2008 maasturi?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot 2008 luokitellaan pienikokoiseksi crossover-maasturiksi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se lainaa joitain ominaisuuksia maasturimaailmasta, mutta on my\u00f6s kallellaan viistoper\u00e4segmenttiin. 2008 ei ole miss\u00e4\u00e4n nimess\u00e4 mik\u00e4\u00e4n maasturi, sill\u00e4 se ei tarjoa AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 tai mit\u00e4\u00e4n lis\u00e4suojaa.<\/p>\n\n\n\n

Ainoat todelliset SUV-edut, joita 2008:lla on, ovat korkeampi ajoasento ja hieman paremmat l\u00e4hestymis- ja l\u00e4ht\u00f6kulmat, joista voi olla apua jyrkill\u00e4 ajov\u00e4ylill\u00e4 ja reunakivill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Peugeot 2008 pienin Peugeot SUV?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, 2008 on pienin Peugeotin valmistama katumaasturi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se sijoittuu samankokoisen 3008:n alle. Se on auto, joka on suunniteltu p\u00e4\u00e4asiassa kaupunkiajoon, mutta sill\u00e4 voi tehd\u00e4 my\u00f6s pitk\u00e4n matkan matkoja ongelmitta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot 2008 esiteltiin vuonna 2013, ja siit\u00e4 l\u00e4htien se on ollut todella kilpailukykyinen pienikokoinen crossover-maasturi, joka pyrkii yhdist\u00e4m\u00e4\u00e4n maasturin ajokokemuksen ja kompaktin auton suhteellisen edullisuuden ja koon. T\u00e4m\u00e4 on tehnyt<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5503,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5582"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5582"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5582\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5583,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5582\/revisions\/5583"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5503"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5582"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5582"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5582"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}