{"id":5584,"date":"2022-12-31T11:45:17","date_gmt":"2022-12-31T11:45:17","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5584"},"modified":"2022-12-31T11:45:19","modified_gmt":"2022-12-31T11:45:19","slug":"peugeot-rifterin-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/peugeot-rifterin-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Peugeot Rifterin yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot Rifter on henkil\u00f6pakettiauto tai monik\u00e4ytt\u00f6inen pakettiauto, jonka Peugeot paljasti ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2017 ja jota on siit\u00e4 l\u00e4htien tuotettu jatkuvasti. Rifter n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan melko suosittu pakettiauto Euroopassa, jossa jotkut ihmiset k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 henkil\u00f6kohtaiseen k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, kun taas toiset k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 my\u00f6s kaupalliseen k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Rifter on my\u00f6s melko suosittu kalustovaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Jotta autoa ostettaisiin n\u00e4in paljon, sen on kestett\u00e4v\u00e4 aikaa, mik\u00e4 tarkoittaa, ettei se saa hajota tai olla tunnetusti ep\u00e4luotettava. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa k\u00e4ymme l\u00e4pi kaikki Peugeot Rifterin yleiset ongelmat ja kerromme, mit\u00e4 sinun on varottava, jos olet hankkimassa sellaista.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot Rifterin yleisimpi\u00e4 ongelmia ovat muun muassa ongelmat k\u00e4sijarrun kanssa, hidas kiihtyvyys, ongelmat ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4, polttoainevuodot ja ongelmat turvav\u00f6iden kanssa. Monet n\u00e4ist\u00e4 ongelmista ovat olleet osa erilaisia takaisinkutsuja vuosien varrella, mik\u00e4 ei ole harvinaista millek\u00e4\u00e4n autolle, mutta ne ovat varmasti mainitsemisen arvoisia.<\/p>\n\n\n\n

Jos haluat yhden n\u00e4ist\u00e4 autoista, olisi hyv\u00e4 idea tehd\u00e4 tarkastus ennen ostoa, sill\u00e4 osa n\u00e4ist\u00e4 autoista on ollut yrityksen ajoneuvoja, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 niiden alkuper\u00e4iset omistajat eiv\u00e4t ole ajaneet niit\u00e4, ja siksi niist\u00e4 ei useinkaan ole huolehdittu kunnolla.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4sijarruongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Yksi eniten puhutuista Rifterin ongelmista liittyy k\u00e4sijarruun, joka voi mahdollisesti irrota ja aiheuttaa auton py\u00f6rimisen itsest\u00e4\u00e4n, mik\u00e4 voi olla valtava ongelma. N\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ongelma liittyy l\u00e4hinn\u00e4 vuoden 2018 Rifteriin, mink\u00e4 vuoksi Peugeot kutsui sen takaisin ongelman torjumiseksi. Mik\u00e4 tahansa Peugeot-j\u00e4lleenmyyj\u00e4 pystyy kertomaan, kuuluuko kiinnostuksesi kohteena oleva malli t\u00e4h\u00e4n takaisinkutsuun.<\/p>\n\n\n\n

Useimmat ajoneuvot on korjattu, ja niiden pit\u00e4isi olla turvallisia, mutta aina on my\u00f6s sellaisia, joita ei ole korjattu kunnolla tai joita ei ole kutsuttu takaisin lainkaan. Tee siis huolellisuusvelvollisuutesi ja tarkista, onko tarkasteltavana oleva ajoneuvo kuulunut t\u00e4h\u00e4n takaisinkutsuun.<\/p>\n\n\n\n

Hidas kiihtyvyys<\/h2>\n\n\n\n

Rifterist\u00e4 on valitettu melko paljon siit\u00e4, ett\u00e4 se ei tarjoa riitt\u00e4v\u00e4sti tehoa tai jopa jumiutuu tietyiss\u00e4 tilanteissa. N\u00e4m\u00e4 voivat johtua muutamasta asiasta, jotka nyt mainitsemme yksityiskohtaisemmin. Ilmamassan virtauksen anturi on t\u00e4rkein kiinnostuksen kohteesi, sill\u00e4 se voi tukkeutua ja likaantua ja est\u00e4\u00e4 siten oikean polttoaine- ja ilmam\u00e4\u00e4r\u00e4n p\u00e4\u00e4syn palotilaan.<\/p>\n\n\n\n

Tarkista my\u00f6s polttoainesuodatin, joka voi tukkeutua yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4n nopeasti, jos k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4si polttoaine ei ole aivan ensiluokkaista. My\u00f6s katit voivat olla syyn\u00e4, samoin kuin viallinen happianturi. Kaiken kukkuraksi on suositeltavaa tarkastaa kaasul\u00e4pp\u00e4kotelo ja kaasul\u00e4p\u00e4n asentoanturi, sill\u00e4 molemmat voivat aiheuttaa samankaltaisia ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Rifterin ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4 on ollut syyn\u00e4 siihen, ett\u00e4 Peugeot on kutsunut auton takaisin useita kertoja. Ensimm\u00e4inen takaisinkutsu tapahtui vuonna 2019, jolloin todettiin, ett\u00e4 koko ohjauspylv\u00e4s on valmistettu kaikkien tarvittavien eritelmien mukaisesti ja se voi n\u00e4in ollen vioittua milloin tahansa ja vied\u00e4 sinulta ohjauksen hallinnan.<\/p>\n\n\n\n

Toinen ongelma liittyy sis\u00e4isiin vetotankoihin, jotka k\u00e4rsiv\u00e4t todella samanlaisesta ongelmasta. Kaiken kaikkiaan muista tarkastaa molemmat j\u00e4rjestelm\u00e4t ja ota yhteytt\u00e4 Peugeot-j\u00e4lleenmyyj\u00e4\u00e4n ja kysy molemmista ja siit\u00e4, tarvitseeko Rifterisi tarkastaa jotain.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainevuodot<\/h2>\n\n\n\n

Polttoainevuodot eiv\u00e4t ole kovinkaan harvinaisia Peugeot-malleissa, eik\u00e4 Rifter ole siit\u00e4 poikkeava. Ensimm\u00e4isen sukupolven Rifter on tunnettu erityisest\u00e4 kaapelointi- ja ohjelmisto-ongelmasta, joka voi aiheuttaa polttoainevuodon. T\u00e4m\u00e4 koskee vuosien 2017 ja 2021 v\u00e4lisen\u00e4 aikana valmistettuja autoja, ja on ollut tapauksia, joissa ne ovat jopa syttyneet tuleen l\u00e4mmittimeen j\u00e4\u00e4neen polttoaineen vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Toinen polttoaineeseen liittyv\u00e4 ongelma liittyy 2019-2020 Rifteriin, jossa polttoainepumppua ei ole aina kiristetty kunnolla moottoriin, mik\u00e4 voi my\u00f6s aiheuttaa vuotoja.<\/p>\n\n\n\n

Turvavy\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Rifterin turvav\u00f6ist\u00e4 on my\u00f6s tehty melko paljon valituksia, joissa auton turvav\u00f6it\u00e4 ei ole valmistettu valmistusajankohtana tarvittavien standardien mukaisesti. T\u00e4m\u00e4 on aiheuttanut mahdollisia ongelmia, joissa turvavy\u00f6t eiv\u00e4t tarjoa riitt\u00e4v\u00e4\u00e4 fyysist\u00e4 pitoa pit\u00e4\u00e4kseen sinut paikallasi onnettomuuden sattuessa.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Peugeot Rifter?<\/p>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut ostamaan harkitun monik\u00e4ytt\u00f6auton, jota voi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sek\u00e4 kaupallisiin ett\u00e4 yksityisiin tarkoituksiin, Rifter on itse asiassa todella hyv\u00e4 valinta. Se tarjoaa enemm\u00e4n kuin tarpeeksi istumatilaa ja on my\u00f6s kohtuullisen luotettava auto.<\/p>\n\n\n\n

Se on riitt\u00e4v\u00e4n mukava pitk\u00e4n matkan matkoihin, mutta silti riitt\u00e4v\u00e4n rauhallinen p\u00e4ivitt\u00e4iseen k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n. Se ei ole liian suuri, mutta ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n kompakti. Se on tarkoituksenmukainen monik\u00e4ytt\u00f6auto, joka sopii t\u00e4ydellisesti useimpien pienyritysten tarpeisiin, mutta se voi toimia my\u00f6s todella hyv\u00e4n\u00e4 perheautona, koska se on hiljainen, turvallinen ja suhteellisen tehokas.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat Peugeot Rifterin kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin Rifter kohtaa vakavaa kilpailua omien Stellantin omistamien veljesmerkkiens\u00e4, kuten Citreon C3 Berlingon kanssa. Berlingo on todella samankaltainen kuin Rifter, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kaksi jakavat melko paljon osia kesken\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

VW Caddy on jonkinlainen legenda t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4 ja se on todella l\u00e4heisess\u00e4 vertailussa Citroenin ja Peugeotin kanssa. Lopuksi on mainittava my\u00f6s Ford Tourner Connect, joka on Fordin n\u00e4kemys siit\u00e4, millainen pienen monik\u00e4ytt\u00f6auton pit\u00e4isi olla.<\/p>\n\n\n\n

Onko Peugeot Rifter saatavana s\u00e4hk\u00f6autona?<\/p>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Peugeot Rifterin s\u00e4hk\u00f6versio on nimelt\u00e4\u00e4n e-Rifter, ja se k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tuttua Stellantis 50 kWh -akkua, joka tarjoaa 136 hv 180 mailia t\u00e4ydell\u00e4 latauksella. Se voidaan ladata 100 kW:n DC-pikalaturilla, jonka avulla akku saadaan ladattua 20 prosentista 80 prosenttiin reilussa 25 minuutissa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot Rifter on henkil\u00f6pakettiauto tai monik\u00e4ytt\u00f6inen pakettiauto, jonka Peugeot paljasti ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2017 ja jota on siit\u00e4 l\u00e4htien tuotettu jatkuvasti. Rifter n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan melko suosittu pakettiauto Euroopassa, jossa jotkut<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5585,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5584"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5584"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5584\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5586,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5584\/revisions\/5586"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5585"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5584"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5584"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5584"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}