{"id":5587,"date":"2022-12-31T11:51:49","date_gmt":"2022-12-31T11:51:49","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5587"},"modified":"2022-12-31T11:51:51","modified_gmt":"2022-12-31T11:51:51","slug":"onko-peugeot-rifter-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-peugeot-rifter-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Peugeot Rifter hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot Rifter on MPV, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2017, ja se perustuu samaan alustaan kuin yht\u00e4 suosittu Citroen Berlingo ja monet muut vastaavat Stellantin omistamat mallit. Rifter on nyt toisessa sukupolvessa, joka on yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4n moderni, sill\u00e4 siit\u00e4 on tarjolla my\u00f6s s\u00e4hk\u00f6autoversio. Onko Peugeot Rifter siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Peugeot Rifter on todella hyv\u00e4 auto, sill\u00e4 se on moderni, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen, mukava ajaa ja melko edullinen monik\u00e4ytt\u00f6pakettiauto, jota k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n yleisesti sek\u00e4 yksityisesti ett\u00e4 kaupallisesti. Peugeot on onnistunut myym\u00e4\u00e4n niit\u00e4 vuosien varrella paljon, mik\u00e4 korostaa sit\u00e4, ett\u00e4 Rifter on todella hyv\u00e4 auto siihen, mihin se on tehty.<\/p>\n\n\n\n

Tarjolla on bensiini-, diesel- ja s\u00e4hk\u00f6moottoreita, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 jokainen voi l\u00f6yt\u00e4\u00e4 Rifterist\u00e4 sen, mit\u00e4 haluaa. Muotoilu ei ole erityisen j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 tai vetovoimaa etsiv\u00e4, mutta se on odotettavissa t\u00e4llaiselta autolta. Toisaalta Rifterin sis\u00e4tilat ovat itse asiassa todella hienot.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemuksessa ei ole mit\u00e4\u00e4n kehuttavaa, mutta luotettavuus n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan melko hyv\u00e4. Arvoltaan Rifterin hinta on hyv\u00e4, ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on niin hyv\u00e4 kuin se voi olla, koska Rifterin p\u00e4\u00e4paino on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydess\u00e4 ja hyv\u00e4ss\u00e4 tilank\u00e4yt\u00f6ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot Rifer – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot Rifter on saatavana muutamalla eri voimansiirtovaihtoehdolla, joihin kuuluvat bensiini-, diesel- ja s\u00e4hk\u00f6versiot. Ainoa saatavilla oleva bensiinimoottori on 1,2 litran PureTech-rivin 3-sylinterinen moottori, mutta se on saatavana kahdessa viritysvaiheessa, joihin kuuluvat 110 hv ja 130 hv muunnos tarpeidesi mukaan.<\/p>\n\n\n\n

Rifteriin on saatavana my\u00f6s 1,5 litran BlueHDi-dieselmoottori, ja sit\u00e4kin on saatavana kahdessa viritysvaiheessa, joihin kuuluvat 100 hv:n ja 130 hv:n malli. Lopuksi on mainittava my\u00f6s e-Rifter, joka hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 Stellantisin tuttua 50 kWh:n akkua, joka tarjoaa noin 180 kilometrin toimintas\u00e4teen ja 136 hv:n tehon 20-80 %:n pikalatauksella 100 kW:n tasavirralla, joka kest\u00e4\u00e4 noin 25 minuuttia.<\/p>\n\n\n\n

Rifterin vakiovarusteena on manuaalivaihteisto ja etuveto, mutta voit halutessasi p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 sen automaattivaihteistoon. Kaiken kaikkiaan Rifter on monipuolinen monik\u00e4ytt\u00f6auto, jossa on todella laaja moottoripaletti, jonka pit\u00e4isi riitt\u00e4\u00e4 useimmille.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot Rifter – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Voimme kaikki olla yht\u00e4 mielt\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 Rifter ei k\u00e4\u00e4nn\u00e4 p\u00e4it\u00e4, kun se rullaa ohi, sill\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 melko yksinkertaiselta ja vaatimattomalta, mik\u00e4 on hieman outoa nykyaikaisille Peugeot-malleille, jotka n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t paljon rohkeammilta kuin t\u00e4m\u00e4. Kyseess\u00e4 on kuitenkin monik\u00e4ytt\u00f6auto, eiv\u00e4tk\u00e4 useimmat monik\u00e4ytt\u00f6autojen ostajat osta niit\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4kseen. Toisaalta Rifterin sis\u00e4tilat ovat todella miellytt\u00e4v\u00e4t.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus on varma ja vakaa, mutta mutkissa on melko paljon heiluntaa. Rifter ei ole liian urheilullinen, mik\u00e4 on odotettavissa, sill\u00e4 Peugeot ei ole koskaan tarkoittanut sit\u00e4 sellaiseksi. Se on rauhallinen ja suhteellisen mukava pikku pakettiauto, ei sen kummempaa.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot Rifter – Luotettavuus ja yleiset kysymykset<\/h2>\n\n\n\n

Rifter n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4n ihan hyvin luotettavuusosastolla, sill\u00e4 vakavia ongelmia ei ole liikaa, joista voisi puhua. Niit\u00e4 on huollettava oikein aina tarvittaessa, muuten niiss\u00e4 ilmenee runsaasti ongelmia, joista osa voi olla haitallisia auton keskeisille j\u00e4rjestelmille.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimpi\u00e4 ongelmia ovat esimerkiksi viallisen k\u00e4sijarrun ongelmat, joka voi joskus p\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 irti. My\u00f6s ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4 voi pett\u00e4\u00e4 ohjauspylv\u00e4\u00e4n ja rengastankojen ongelmien vuoksi. Polttoaine voi vuotaa polttoainepumpun ja letkujen kautta, kun taas turvav\u00f6iss\u00e4 ja moottorissa voi esiinty\u00e4 my\u00f6s ongelmia, jotka johtuvat pid\u00e4tyskyvyn ja tehon puutteesta.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot Rifter – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Voit odottaa maksavasi Rifterist\u00e4 25 140 – 29 630 puntaa, mik\u00e4 on hyv\u00e4 hinta ottaen huomioon, kuinka paljon tilaa saat ja ett\u00e4 siin\u00e4 on s\u00e4hk\u00f6inen voimansiirto. K\u00e4ytetyt esimerkit voivat usein laskea arvossaan, jos ne ker\u00e4\u00e4v\u00e4t paljon kilometrej\u00e4 kelloon liian nopeasti, mik\u00e4 on odotettavissa, koska ne eiv\u00e4t v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole kovin haluttuja.<\/p>\n\n\n\n

Rifterin k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on luultavasti yksi sen vahvuuksista, sill\u00e4 siit\u00e4 ei puutu mit\u00e4\u00e4n tilaa sek\u00e4 istuin- ett\u00e4 rahtitilojen osalta. Rifterin pitk\u00e4ss\u00e4 versiossa voi istua jopa seitsem\u00e4n ihmist\u00e4 ilman ongelmia, ja n\u00e4kyvyys on erinomainen lyhyen etuosan ylityksen ansiosta.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Peugeot RIfter ylellinen auto?<\/h3>\n\n\n\n

Jotkut ovat sit\u00e4 mielt\u00e4, ett\u00e4 vaikka Rifter tarjoaa mukavat sis\u00e4tilat, siit\u00e4 puuttuu hienostuneisuutta verrattuna joihinkin kilpailijoihinsa, kuten uuteen VW Caddyyn. Sin\u00e4ns\u00e4 Rifter on kaukana luksusautosta, mutta todellisuus on, ett\u00e4 t\u00e4t\u00e4 segmentti\u00e4 ei ole kuitenkaan suunniteltu luksusautoja silm\u00e4ll\u00e4 pit\u00e4en.<\/p>\n\n\n\n

Sin\u00e4ns\u00e4 Rifter tarjoaa melko yhten\u00e4isen ja vakuuttavan kokemuksen s\u00e4\u00e4st\u00f6segmentin autona, mutta se on kaukana luksusautosta.<\/p>\n\n\n\n

Onko Peugeot e-Rifter parempi kuin Rifter?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu erityisest\u00e4 k\u00e4ytt\u00f6skenaariostasi. Jos olet henkil\u00f6, jolla on taipumus viett\u00e4\u00e4 suurimman osan ajasta kaupungissa kuorojen ja ty\u00f6matkojen parissa ja sinulla on paikka pys\u00e4k\u00f6id\u00e4 ja ladata auto, e-Rifter on paljon parempi valinta, sill\u00e4 se on halvempi asua, halvempi vakuuttaa, luotettavampi ja arvostat varmasti sit\u00e4, ett\u00e4 saat 100 prosenttia voimasta heti oikean jalkasi alle.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta, jos et ole s\u00e4hk\u00f6autojen yst\u00e4v\u00e4 ja jos sinulla ei ole infrastruktuuria, joka tukisi niit\u00e4, sinun on parempi valita tavallinen Rifter, joka tarjoaa huomattavasti pidemm\u00e4n toimintas\u00e4teen t\u00e4ydell\u00e4 diesel- tai bensiinis\u00e4ili\u00f6ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Milloin uusi Peugeot Rifter tulee markkinoille?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot Rifter on saanut p\u00e4ivityksen mallivuodelle 2022, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se pysyy todenn\u00e4k\u00f6isesti samana seuraavat 2-4 vuotta. Sen j\u00e4lkeen Peugeot tuo ulos uuden version Rifterist\u00e4, jos siin\u00e4 on j\u00e4rke\u00e4. Jos n\u00e4in on, on todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 seuraavan sukupolven Rifter tulee olemaan s\u00e4hk\u00f6auto ja bensiinihybridi ilman dieselmoottoreita en\u00e4\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot Rifter on MPV, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2017, ja se perustuu samaan alustaan kuin yht\u00e4 suosittu Citroen Berlingo ja monet muut vastaavat Stellantin omistamat mallit. Rifter on nyt<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5585,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5587"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5587"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5587\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5588,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5587\/revisions\/5588"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5585"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5587"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5587"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5587"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}