{"id":5590,"date":"2023-01-02T08:15:06","date_gmt":"2023-01-02T08:15:06","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5590"},"modified":"2023-01-02T08:15:09","modified_gmt":"2023-01-02T08:15:09","slug":"peugeot-3008-hybrid4n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/peugeot-3008-hybrid4n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Peugeot 3008 Hybrid4:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot 3008 Hybrid4 on PHEV-versio tunnetusta 3008-mallista, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran mallivuonna 2008. PHEV Hybrid4 -malli tuli markkinoille 4 vuotta my\u00f6hemmin vuonna 2012 ja se oli ensimm\u00e4inen sarjatuotettu diesel-hybridimalli, jossa oli 2,0 litran nelisylinterinen dieselmoottori ja s\u00e4hk\u00f6moottori, joiden yhteisteho oli 163 hv.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 3008-malli on suunniteltu tehokkaaksi ja sill\u00e4 on todella pitk\u00e4 toimintas\u00e4de, joka sopii t\u00e4ydellisesti maantieajoon. 3008 Hybrid4 ei kuitenkaan ole t\u00e4ydellinen, sill\u00e4 se k\u00e4rsii muutamista suhteellisen vakavista ongelmista, jotka voivat haitata yleist\u00e4 omistajakokemusta. Siksi aiomme t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa mainita kaikki Peugeot 3008 Hybrid4:n yleiset ongelmat, joten pysy mukana ja ota selv\u00e4\u00e4!<\/p>\n\n\n\n

Ongelmia ovat muun muassa ongelmat s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelmiss\u00e4, ongelmat ilmastointilaitteessa, ongelmat voimansiirrossa, v\u00e4itetty\u00e4 lyhyempi EV-ajomatka ja hiukkassuodatin. Jotkut n\u00e4ist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6ongelmista voivat olla sek\u00e4 vakavia ett\u00e4 vain harmillisia, mutta ne n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t tapahtuvan suhteellisen yleisesti, erityisesti vanhemmissa malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan 3008 Hybrid4 on hyv\u00e4 auto, mutta se on monimutkainen auto, jossa on melko monta haavoittuvaa osaa, jotka voivat aiheuttaa vakavia ongelmia. Jos olet kiinnostunut ostamaan sellaisen, muista huoltaa se mahdollisimman hyvin, jotta se olisi mahdollisimman turvallinen.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat ovat Hybrid4:n yleisimpi\u00e4 ongelmia, joista osa on yleens\u00e4 melko vakavia. Melko monet omistajat valittivat, ett\u00e4 auto ei tahdo kytkeyty\u00e4 EV-tilaan, kun taas toiset valittivat 12 voltin akun tyhjenev\u00e4n liian nopeasti. Vaikuttaa silt\u00e4, ett\u00e4 jokin imee virtaa auton ollessa pys\u00e4k\u00f6ityn\u00e4, mik\u00e4 yleens\u00e4 on syyn\u00e4 akun ennenaikaiseen kuolemaan.<\/p>\n\n\n\n

Kojelaudassa voi sytty\u00e4 ”vetoj\u00e4rjestelm\u00e4 tarvitsee korjausta” -varoitusvalo, joka voi h\u00e4vit\u00e4 ja palata ajoittain, mik\u00e4 vaikeuttaa ongelman toistamista j\u00e4lleenmyyj\u00e4ll\u00e4. Omistajat ovat my\u00f6s valittaneet punaisen avaimen varoitusvalon syttyv\u00e4n ja sammuvan ajoittain. N\u00e4m\u00e4 ongelmat palaavat usein my\u00f6s akun vaihdon j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

Ilmastointiongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Hybrid 4:n ilmastointilaite voi vikaantua useista syist\u00e4. Yleisimm\u00e4t liittyv\u00e4t huonoon huoltoon ja johtavat likaiseen ilmansuodattimeen, likaiseen\/ tukkeutuneeseen lauhduttimeen tai likaiseen h\u00f6yrystimeen. T\u00e4m\u00e4n korjaamiseksi yksinkertainen puhdistus riitt\u00e4\u00e4 useimmissa tapauksissa, mutta muissa tapauksissa sinun on vaihdettava n\u00e4m\u00e4 osat, jotta voit tehd\u00e4 sen.<\/p>\n\n\n\n

Vakavampia ilmastointiongelmia ovat kylm\u00e4ainevuoto, vikaantunut kompressori, viallinen puhallinmoottori tai viallinen sekoitusluukun toimilaite. Jos siis haluat korjata ilmastointij\u00e4rjestelm\u00e4si, sinun on vaihdettava n\u00e4m\u00e4 osat. My\u00f6nnett\u00e4k\u00f6\u00f6n, ett\u00e4 joskus n\u00e4m\u00e4 voidaan korjata, mutta se ei takaa, ettei ongelma palaa pian uudelleen.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteistoasiat<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot 3008 Hybrid4:ss\u00e4 on 6-vaihteinen automaattivaihteisto, joka sopii auton luonteeseen todella hyvin, jos kaikki on kunnossa. T\u00e4ll\u00e4 vaihteistolla on kuitenkin tunnetusti muutamia ongelmia siell\u00e4 t\u00e4\u00e4ll\u00e4. Yleisimpi\u00e4 niist\u00e4 ovat kova vaihtaminen ja mahdolliset vaihtoviiveet, jotka voivat tehd\u00e4 autosta laiskan ja ep\u00e4miellytt\u00e4v\u00e4n ajettavan.<\/p>\n\n\n\n

Muutamat omistajat ovat my\u00f6s valittaneet, ett\u00e4 auto juuttuu vaihteeseen ja kielt\u00e4ytyy vaihtamasta kokonaan. Jos n\u00e4in on, auton vaihteisto\u00f6ljy on tarkistettava ja t\u00e4ytett\u00e4v\u00e4 mahdollisimman pian, sill\u00e4 t\u00e4m\u00e4 voi lukita vaihteiston kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

Lyhyt toimintas\u00e4de<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot sanoo, ett\u00e4 3008 Hybrid4:ll\u00e4 voi ajaa 39 mailin matkan puhtaasti s\u00e4hk\u00f6ll\u00e4, mik\u00e4 on todella hyv\u00e4 arvio vain 13,2 kWh:n akulle. Akulla on my\u00f6s 8 vuoden tai 100 000 mailin takuu, mik\u00e4 kuulostaa todella hyv\u00e4lt\u00e4. Ongelmana on kuitenkin se, ett\u00e4 useimpien omistajien mukaan enimm\u00e4iskantama on lopulta 17-21 mailia, mik\u00e4 on paljon huonompi tulos.<\/p>\n\n\n\n

Muutamat omistajat jopa valittivat, ett\u00e4 he eiv\u00e4t koskaan saaneet yli 15 mailin puhdasta EV-matkaa, mik\u00e4 on surkea, jos virallinen arvio on 39 mailia. Lis\u00e4ksi toimintas\u00e4de n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 lyhenev\u00e4n auton i\u00e4n my\u00f6t\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 jos n\u00e4in todella on, auto ei tunnu lainkaan hybridilt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

DPF-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

DPF-ongelmat ovat eritt\u00e4in yleisi\u00e4 useissa dieselautoissa, ja niiden korjaaminen voi olla todella kallista ja stressaavaa. Valitettavasti 3008 Hybrid4 on my\u00f6s yksi n\u00e4ist\u00e4 autoista, sill\u00e4 DPF-j\u00e4rjestelm\u00e4 voi tukkeutua ja tarvitsee siksi puhdistusta useammin kuin useimmat autot.<\/p>\n\n\n\n

Monet omistajat valittivat auton ajoittain huonosta polttoainetaloudesta, mik\u00e4 voi olla suoraan yhteydess\u00e4 hiukkassuodatinj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Peugeot 3008 Hybrid4 hyv\u00e4 ostos?<\/h3>\n\n\n\n

Hybridin ideana (ainakin useimmille) on s\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 jonkin verran rahaa erilaisissa maksuissa ja veroissa ja samalla hy\u00f6ty\u00e4 puhtaammasta ja tehokkaammasta energial\u00e4hteest\u00e4. Yht\u00e4l\u00f6n puhtaampi osa ei ole kovin hyv\u00e4 asia dieselk\u00e4ytt\u00f6isen voimansiirron kanssa, mink\u00e4 vuoksi useimmat ihmiset v\u00e4lttelev\u00e4t Hybrid4:\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Todellisuudessa dieselmoottorit toimivat kuitenkin todella hyvin hybridivoimansiirron kanssa, koska ne ovat luonnostaan tehokkaampia kuin bensiinimoottorit. On tunnettu tosiasia, ett\u00e4 useimmat hybridit menett\u00e4v\u00e4t tehoaan maantienopeuksissa, jos niiden tukena on pienempi bensiinimoottori, kun taas dieselmoottorit ovat itse asiassa parhaita, kun on kyse maantienopeuksista.<\/p>\n\n\n\n

Onko k\u00e4ytetyn hybridin ostaminen hyv\u00e4 idea?<\/h3>\n\n\n\n

K\u00e4ytetyn hybridin ostaminen on hieman haastavaa, sill\u00e4 hybridit ovat monimutkaisempia ja alttiimpia hybridiin liittyville ongelmille auton ik\u00e4\u00e4ntyess\u00e4. Jos autoa on kuitenkin huollettu asianmukaisesti eik\u00e4 sill\u00e4 ole ajettu valtavaa m\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4 kilometrej\u00e4, k\u00e4ytetyn hybridin ostaminen voi olla hyv\u00e4 ajatus, jos se tehd\u00e4\u00e4n oikein.<\/p>\n\n\n\n

Tekeek\u00f6 Peugeot luotettavia autoja?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot valmistaa melko luotettavia autoja, mutta niit\u00e4 vaivaa usein s\u00e4hk\u00f6ongelmat, jotka ovat ylivoimaisesti eniten valitettuja Peugeot-mallien ongelmia. Lis\u00e4ksi vanhemmat Peugeot-mallit ovat huomattavasti alttiimpia ongelmille verrattuna nykyaikaisiin Peugeot-malleihin, jotka ovat parantuneet paljon vuosien varrella.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot 3008 Hybrid4 on PHEV-versio tunnetusta 3008-mallista, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran mallivuonna 2008. PHEV Hybrid4 -malli tuli markkinoille 4 vuotta my\u00f6hemmin vuonna 2012 ja se oli ensimm\u00e4inen sarjatuotettu diesel-hybridimalli, jossa<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5591,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5590"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5590"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5590\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5592,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5590\/revisions\/5592"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5591"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5590"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5590"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5590"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}