{"id":5593,"date":"2023-01-02T12:53:18","date_gmt":"2023-01-02T12:53:18","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5593"},"modified":"2023-01-02T12:53:21","modified_gmt":"2023-01-02T12:53:21","slug":"onko-peugeot-3008-hybrid4-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-peugeot-3008-hybrid4-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Peugeot 3008 Hybrid4 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot 3008 Hybrid4 on PHEV-versio Peugeot 3008:sta, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2008. Hybrid4-malli tuli my\u00f6hemmin vuonna 2012 ja oli maailman ensimm\u00e4inen sarjatuotettu dieselhybridi. 3008 Hybrid4:n tukena on melko pienempi 13,2 kWh:n akku, mutta se tekee autosta tavallista 3008:aa tehokkaamman.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa kerromme kaiken, mit\u00e4 3008 Hybrid4:st\u00e4 pit\u00e4\u00e4 tiet\u00e4\u00e4, ja aloitamme kysymyksest\u00e4: Onko Peugeot 3008 Hybrid4 hyv\u00e4 auto? Lyhyt vastaus on kyll\u00e4, mutta se ei ole aivan niin yksinkertaista, sill\u00e4 3008 Hybrid4:ll\u00e4 on hyv\u00e4t ja huonot puolensa. Voimansiirto on toisaalta mielenkiintoinen ja melko tehokas, mutta toisaalta suhteellisen ristiriitainen eik\u00e4 kovinkaan luotettava.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilu on melko pitk\u00e4lti sama kuin tavallisessa 3008:ssa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 modernilta ja sen sis\u00e4tilat ovat todella hienosti sisustetut. Ajokokemuksessa ei ole mit\u00e4\u00e4n kehuttavaa, sill\u00e4 3008 Hybrid4 ajaa kuin maasturi\/MPV, eik\u00e4 se ole liian ylellinen tai dynaaminen.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuusosuudessa on kaikenlaista, mutta yleisvaikutelma on ihan ok. Arvo-ominaisuuksiltaan 3008 Hybrid4:n hinta on tehtaalta kova, mutta arvon aleneminen on tehnyt siit\u00e4 nyky\u00e4\u00e4n todella edullisen. Lopuksi my\u00f6s k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on todella hyv\u00e4, sill\u00e4 autossa on riitt\u00e4v\u00e4sti istumapaikkoja nelj\u00e4lle henkil\u00f6lle ja kohtuullisen kokoinen tavaratila.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 3008 Hybrid4 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot 3008 Hybrid4:n tukena on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 1,6 litran turboahdettu rivinelosylinterinen nelisylinterinen moottori, joka tuottaa 197 hv ja 221 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, mik\u00e4 on Peugeotille kelpo m\u00e4\u00e4r\u00e4. T\u00e4m\u00e4 moottori on kuitenkin yhdistetty my\u00f6s s\u00e4hk\u00f6moottoriin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 3008 Hybrid4:n yhdistetty teho on 300 hv ja 358 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Vanhemmassa 3008 Hybrid4:ss\u00e4 oli dieselhybridimoottori, jonka teho oli paljon pienempi, mik\u00e4 ei ollut kovin j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 hybridin kannalta. T\u00e4m\u00e4 voimansiirto on yhdistetty tehokkaaseen ja suhteellisen saumattomaan 8-vaihteiseen automaattivaihteistoon FWD:ll\u00e4. T\u00e4m\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 puskemaan Hybrid4:n nopeuden 0-100 km\/h noin 5,9 sekunnissa, mik\u00e4 on reipas aika n\u00e4in suurelle autolle.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee tehokkuuteen, voit odottaa Hybrid 4:n saavuttavan noin 181MPG yhdistetyn kulutuslukeman, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Todellisessa ajossa kulutus on kuitenkin paljon huonompi, ja se liikkuu yleens\u00e4 40MPG:n tuntumassa.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 3008 Hybrid4 – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

3008 Hybrid4:n muotoilu on linjassa muun Peugeot-malliston kanssa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Hybrid4 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 modernilta ja on paljon paremman n\u00e4k\u00f6inen auto kuin edelt\u00e4j\u00e4ns\u00e4. Uusi 3008 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 itse asiassa maasturilta eik\u00e4 jonkinlaiselta monik\u00e4ytt\u00f6autolta, kuten aiemmat mallit. Sis\u00e4tilat ovat todella houkuttelevat, kuten useimmissa Peugeot-malleissa nyky\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Ajotuntumaltaan Hybrid4 ei oikeastaan eroa muusta mallistosta, paitsi ett\u00e4 se on nopeampi. Se tarkoittaa, ett\u00e4 auto on suhteellisen rauhallinen ja mukava eik\u00e4 yrit\u00e4 olla urheilullinen tai dynaaminen.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 3008 Hybrid4 – Luotettavuus ja yleiset kysymykset<\/h2>\n\n\n\n

Hybrid4:n ensimm\u00e4isess\u00e4 sukupolvessa oli eniten ongelmia, joista monet liittyiv\u00e4t dieselmoottoriin. Hybrid4:n 2. sukupolvi oli alkuunkaan parannus, kun taas 3. sukupolven Hybrid4 on ylivoimaisesti paras. Peugeot on oppinut tekem\u00e4\u00e4n luotettavia autoja viimeisten viiden vuoden aikana, sill\u00e4 merkki saa jatkuvasti parempia sijoituksia useimmissa luotettavuustaulukoissa.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t 3008 Hybrid4:n ongelmat liittyv\u00e4t s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelmiin, ilmastointilaitteeseen, EV-alueeseen ja vaihteistoon sek\u00e4 1. gen Hybrid4:n DPF-suodattimeen. EV-alueen ongelmista voi tulla suuri ongelma, kun auton ik\u00e4 kasvaa, kun taas s\u00e4hk\u00f6ongelmat ovat yleisi\u00e4 erityisesti 1. ja 2. sukupolven Hybrid4:ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 3008 Hybrid4 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee arvoon, 31 185-48 140 puntaa on hinta, joka sinun on maksettava 3008:sta yleens\u00e4, kun taas Hybrid4-mallit el\u00e4v\u00e4t yli 40 000 punnan alueella, mik\u00e4 on kova hinta Peugeotille. Useimmat ihmiset n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t kuitenkin olevan tyytyv\u00e4isi\u00e4 3008:aan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auto on todella miellytt\u00e4v\u00e4 kokemus kaiken kaikkiaan.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden kannalta tavaratila on suuri, mutta aukko on melko kapea. Etuistuimissa on paljon s\u00e4\u00e4t\u00f6mahdollisuuksia, kun taas takaistuimet ovat tilavat, mutta eiv\u00e4t tarpeeksi tilavat, jotta kolme aikuista voisi istua mukavasti. Autossa on paljon USB-portteja ja monia hy\u00f6dyllisi\u00e4 s\u00e4ilytystiloja, ja n\u00e4kyvyys on kaikin puolin hyv\u00e4 ja sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4sy helppoa.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h3>\n\n\n\n

Miksi Peugeot lopetti 3008 Hybrid4:n valmistamisen dieselin\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Syy siihen, miksi Peugeot valitsi bensiinihybridin dieselhybridimoottorin sijasta, on se, ett\u00e4 dieselmoottoreista luovutaan hiljalleen ja koska useimmissa autoissa on nyky\u00e4\u00e4n bensiinihybridimoottori. Bensiinimoottorit eiv\u00e4t ole yht\u00e4 saastuttavia, ja useimmat ihmiset rakastavat niit\u00e4 ajotuntumansa vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Pieni bensiinimoottori voi silti tuottaa tarpeeksi hevosvoimia suuren auton k\u00e4ytt\u00f6voimaksi, kun taas dieselmoottorit tarvitsevat enemm\u00e4n tilavuutta tarjotakseen samanlaisen suorituskyvyn. Lis\u00e4ksi dieselmoottorit eiv\u00e4t muutenkaan ole kuuluisia suorituskyvyst\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Lopettaako Peugeot kaikki dieselmoottorit?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot on todellakin luopumassa kaikista dieselmoottoreistaan vuodesta 2023 alkaen, koska se pyrkii keskittym\u00e4\u00e4n puhtaampaan tulevaisuuteen, jossa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n vain s\u00e4hk\u00f6- ja hybridiautoja. Peugeot sitoutui olemaan yksi ensimm\u00e4isist\u00e4 suurista valtavirran automerkeist\u00e4, jotka ottavat s\u00e4hk\u00f6autot t\u00e4ysin k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, ja t\u00e4m\u00e4 on vain yksi tie t\u00e4h\u00e4n ajatukseen.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut varmasti kaipaavat dieselmoottoreita, sill\u00e4 dieselmoottoreilla on edelleen monia etuja, ainakin teknisest\u00e4 n\u00e4k\u00f6kulmasta. Oli miten oli, hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4 on v\u00e4hennett\u00e4v\u00e4 ja ymp\u00e4rist\u00f6n on voitettava, joten siksi dieselmoottorit ovat poistumassa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Peugeot 3008 luksusauto?<\/h3>\n\n\n\n

Hintalappunsa perusteella jotkut voisivat hyvinkin uskoa, ett\u00e4 3008 Hybrid4 on luksusauto, mutta todellisuudessa se on kaukana siit\u00e4. Vaikka 3008 tarjoaa runsaasti ominaisuuksia ja teknologiaa, luksusautoksi oleminen edellytt\u00e4\u00e4 paljon muutakin, sill\u00e4 yleinen viimeistely ja yksityiskohtiin kiinnitetty huomio eiv\u00e4t yksinkertaisesti ole kohdallaan.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot 3008 Hybrid4 on PHEV-versio Peugeot 3008:sta, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2008. Hybrid4-malli tuli my\u00f6hemmin vuonna 2012 ja oli maailman ensimm\u00e4inen sarjatuotettu dieselhybridi. 3008 Hybrid4:n tukena on melko pienempi<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5591,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5593"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5593"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5593\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5594,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5593\/revisions\/5594"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5591"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5593"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5593"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5593"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}