{"id":5605,"date":"2023-01-03T10:55:43","date_gmt":"2023-01-03T10:55:43","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5605"},"modified":"2023-01-03T10:55:46","modified_gmt":"2023-01-03T10:55:46","slug":"peugeot-107n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/peugeot-107n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Peugeot 107:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot 107 on pienin Peugeotin valmistama auto, ja 107:n ensimm\u00e4inen sukupolvi julkaistiin vuonna 2005. Facelift tuli pian sen j\u00e4lkeen vuonna 2009, ja 107:n valmistus lopetettiin kokonaan vuonna 2014, jolloin se korvattiin vastaavalla uudemmalla ja modernimmalla Peugeot 108:lla. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa mainitsemme kaikki Peugeot 107:n yleiset ongelmat ja kerromme, mit\u00e4 sinun on varottava.<\/p>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4inen kiinnostuksen kohde on moottori, jossa voi olla ongelmia tyhj\u00e4k\u00e4ynnin s\u00e4\u00e4t\u00f6venttiilin ja katalysaattorin kanssa, mik\u00e4 voi saada moottorin tuntumaan hieman liian kovalta ja maatalousvaltaiselta. Toiseksi on mainittava my\u00f6s s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelmiin liittyv\u00e4t ongelmat, joihin kuuluvat mittariston ja akun ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi 107:ll\u00e4 on my\u00f6s taipumus k\u00e4rsi\u00e4 ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmista, vesivuodoista ja pakoj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmista. Kaiken kaikkiaan jotkut n\u00e4ist\u00e4 voivat olla vaarallisia, kuten ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat, kun taas jotkut s\u00e4hk\u00f6ongelmat voivat olla vain kiusallisia.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, nyt on aika perehty\u00e4 hieman syv\u00e4llisemmin kuhunkin n\u00e4ist\u00e4 erikseen ja kertoa, miten niiden korjaamista voi l\u00e4hesty\u00e4!<\/p>\n\n\n\n

Moottoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

107:n tyhj\u00e4k\u00e4ynnin s\u00e4\u00e4t\u00f6venttiili on tunnetusti vikaantunut, jolloin auton tyhj\u00e4k\u00e4ynti voi olla karkea. Kierrosluvuilla on taipumus nousta ja laskea hallitsemattomasti, ja ne vaikuttavat siihen, milt\u00e4 auton sis\u00e4ll\u00e4 tuntuu. T\u00e4m\u00e4n korjaamiseksi tyhj\u00e4k\u00e4yntiventtiili on vaihdettava uuteen. Toinen mainitsemamme moottoriin liittyv\u00e4 ongelma liittyy katalysaattoriin.<\/p>\n\n\n\n

Jos moottori muuttuu yht\u00e4kki\u00e4 eritt\u00e4in \u00e4\u00e4nekk\u00e4\u00e4ksi ja raastavaksi, se johtuu todenn\u00e4k\u00f6isesti katalysaattorin halkeilusta. Pakosarjan kuumuus voi vaikuttaa hitsaukseen, joka pit\u00e4\u00e4 katalysaattorin kiinni moottorissa. Korjaamiseksi paras asia, jonka voit tehd\u00e4, on investoida uuteen katalysaattoriin ja erityisesti suunniteltuun kiinnikkeeseen, joka est\u00e4\u00e4 t\u00e4t\u00e4 tapahtumasta tulevaisuudessa.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ranskalaisissa autoissa on tunnetusti erilaisia s\u00e4hk\u00f6ongelmia, joista useimmat ovat vain \u00e4rsytt\u00e4vi\u00e4 eiv\u00e4tk\u00e4 ole liian vaarallisia. Yksi t\u00e4llainen ongelma on, kun mittaristo ei toimi ja se kielt\u00e4ytyy n\u00e4ytt\u00e4m\u00e4st\u00e4 oikeita tietoja, mik\u00e4 voi johtaa ylinopeuteen ja siihen, ett\u00e4 et tied\u00e4, kuinka paljon polttoainetta on j\u00e4ljell\u00e4 s\u00e4ili\u00f6ss\u00e4. Korjataksesi t\u00e4m\u00e4n sinun on irrotettava ja kytkett\u00e4v\u00e4 uudelleen ohjauksen ECU odottamisen j\u00e4lkeen noin 2 minuuttia, mink\u00e4 pit\u00e4isi ratkaista ongelma.<\/p>\n\n\n\n

Toinen alue, jossa 107 voi ep\u00e4onnistua, liittyy akkuun, joka voi kuolla suhteellisen aikaisin. T\u00e4m\u00e4 ongelma liittyy jossain m\u00e4\u00e4rin vialliseen tyhj\u00e4k\u00e4yntiventtiiliin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 olisi tarkastettava yhdess\u00e4. Likainen tai vaurioitunut s\u00e4\u00e4t\u00f6venttiili voi pys\u00e4ytt\u00e4\u00e4 auton ja saada sen tuntumaan silt\u00e4, ett\u00e4 akussa on jotain vikaa.<\/p>\n\n\n\n

Ohjausongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot 107:n tiedet\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n viallisesta ohjaustehostimen pumpusta, joka voi johtaa osittaiseen tai ajoittaiseen ohjaustehostimen puuttumiseen tai se voi joskus pett\u00e4\u00e4 kokonaan. T\u00e4m\u00e4 on todella vakava ongelma, sill\u00e4 se voi aiheuttaa t\u00e4ydellisen ohjauksen puutteen. Muista siis tarkastaa ohjaustehostimen pumppu aina kun mahdollista ja vaihda se.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut ovat sanoneet, ett\u00e4 kova kopautus vasaralla voi saada ohjaustehostimen pumpun p\u00f6risem\u00e4\u00e4n takaisin el\u00e4m\u00e4\u00e4n, mutta t\u00e4h\u00e4n ei todellakaan kannata luottaa.<\/p>\n\n\n\n

Vesivuodot<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 vakaviin ongelmiin tulee, vesivuotoja ei todellakaan voi p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4. Muista tarkistaa ovien tiivisteet ja luukun takakontin tiivisteet, sill\u00e4 ne ovat kaksi haavoittuvinta kohtaa. Vedell\u00e4 on taipumus l\u00f6yt\u00e4\u00e4 tiens\u00e4 takamatkustajan jalkatilaan tavaratilassa, joten muista tarkistaa n\u00e4m\u00e4 ennen kuin teet mit\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4iden tiivisteiden vaihtaminen olisi teht\u00e4v\u00e4 mahdollisimman pian, sill\u00e4 mit\u00e4 enemm\u00e4n vett\u00e4 p\u00e4\u00e4see autoosi, sit\u00e4 vaikeammaksi kaiken korjaaminen k\u00e4y. Jos vesi joutuu kosketuksiin s\u00e4hk\u00f6johtojen, releiden tai kytkimien kanssa, se voi tuhota ne. Lis\u00e4ksi se voi my\u00f6s aiheuttaa autosi ruostumista sis\u00e4lt\u00e4p\u00e4in, mit\u00e4 on todella vaikea huomata, ennen kuin on liian my\u00f6h\u00e4ist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Pakokaasuongelmat<\/h2>\n\n\n\n

107:n pakoj\u00e4rjestelm\u00e4n tiedet\u00e4\u00e4n my\u00f6s kokevan monenlaisia ongelmia. Ensin on aloitettava siit\u00e4, ett\u00e4 pakoj\u00e4rjestelm\u00e4 p\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 kova\u00e4\u00e4nisi\u00e4 murisevia \u00e4\u00e4ni\u00e4, mutta se voi my\u00f6s k\u00e4rsi\u00e4 ruostumisesta, erityisesti vanhemmissa malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Molemmat n\u00e4ist\u00e4 vaativat joko laatikon tai p\u00e4\u00e4teputken vaihtamista, mik\u00e4 ei ole liian kallista. Jos pakoputkesi on ruosteessa, yrit\u00e4 vaihtaa se mahdollisimman pian, sill\u00e4 ruoste voi laskeutua my\u00f6s l\u00e4heisiin osiin.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Peugeot 107 luotettava auto?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot 107 vaikuttaa melko luotettavalta autolta, sill\u00e4 se on rakennettu yksinkertaiseksi. Siksi suurin osa edell\u00e4 mainituista ongelmista johtuu tai pahenee asianmukaisen huollon puutteesta, mink\u00e4 vuoksi kannattaa huoltaa mik\u00e4 tahansa auto, ei vain 107.<\/p>\n\n\n\n

Toki autossa on ongelmia, mutta se on tavallista l\u00e4hes kaikille autoille. 107 on nyky\u00e4\u00e4n melko halpa auto ostaa, ja se on my\u00f6s suhteellisen halpa yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 ja k\u00e4ytt\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Peugeot vaihtoi 107:n?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot korvasi 107:n 108:lla, koska 108 on periaatteessa samantyyppinen auto. Sama koskee 107:\u00e4\u00e4, joka korvasi 106:n, kun se tuli markkinoille. 108 s\u00e4ilyi vuoteen 2021 asti, jolloin sen valmistus lopetettiin kokonaan, koska Toyota osti Peugeotin tehtaan T\u0161ekiss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on pienin Peugeotin valmistama auto?<\/h3>\n\n\n\n

Pienin Peugeotin valmistama auto on pienikokoinen viistoper\u00e4inen Peugeot 208, joka on melko pitk\u00e4lti samantyyppinen auto kuin 107. 208 on itse asiassa todella suosittu auto Euroopassa monista eri syist\u00e4. Sit\u00e4 on saatavana diesel- ja bensiiniautona tai e-208-mallina, joka on t\u00e4ysiverinen s\u00e4hk\u00f6auto.<\/p>\n\n\n\n

208 on hieman suurempi kuin 108, joka oli useimmille ihmisille aivan liian kompakti. 208:ssa voi itse asiassa kuljettaa ihmisi\u00e4 takana ilman niska- ja jalkavammoja, mik\u00e4 ei koskaan ollut mahdollista 107:n kanssa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot 107 on pienin Peugeotin valmistama auto, ja 107:n ensimm\u00e4inen sukupolvi julkaistiin vuonna 2005. Facelift tuli pian sen j\u00e4lkeen vuonna 2009, ja 107:n valmistus lopetettiin kokonaan vuonna 2014, jolloin se<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5606,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5605"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5605"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5605\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5607,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5605\/revisions\/5607"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5606"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5605"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5605"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5605"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}