{"id":5618,"date":"2023-01-04T12:38:42","date_gmt":"2023-01-04T12:38:42","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5618"},"modified":"2023-01-04T12:39:37","modified_gmt":"2023-01-04T12:39:37","slug":"kaikki-vuoden-2023-vw-id-4-malleista","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-vw-id-4-malleista\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 VW ID 4 -malleista"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen ID.4 on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 VW:n s\u00e4hk\u00f6autojen perusmalli ja VW:n toistaiseksi paras s\u00e4hk\u00f6auto. ID.4 esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran jo vuonna 2020 ja ihmiset totesivat nopeasti, ett\u00e4 ID.4 on s\u00e4hk\u00f6autojen uusi Golf. N\u00e4m\u00e4 syyt johtuvat siit\u00e4, kuinka k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen ID.4 on, kuinka mukava se on, kuinka tasapainoinen se on ja kuinka tilava matkustamo on.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet kiinnostunut uuden ID.4:n ostamisesta, kerromme sinulle kaiken vuoden 2023 VW ID 4 -malleista, niiden vertailusta ja siit\u00e4, mit\u00e4 saat kustakin. Kaikki mallivuoden 2023 mallit toimitetaan 82 kWh:n akulla tai 52 kWh:n akulla. 52 kWh:n akkumallia kutsutaan nimell\u00e4 ”Pure”. Alkutason ID.4-malli, jossa on 82 kWh:n akku, on ”Pro”-trimmimalli, josta saa suurimman osan p\u00e4ivitt\u00e4isist\u00e4 tarpeista.<\/p>\n\n\n\n

Ensin mainitulla voi ajaa 245 mailia t\u00e4ydell\u00e4 latauksella ja se voidaan ladata 48 minuutissa nopealla 50 kW:n DC-laturilla, kun taas j\u00e4lkimm\u00e4isell\u00e4 voi ajaa 214 mailia ja se voidaan ladata 35 minuutissa nopealla 100 kW:n DC-laturilla. Kun haluat valita, mik\u00e4 ID.4:n varustetaso sopii sinulle, sinun on tasapainotettava tarpeesi ja toiveesi.<\/p>\n\n\n\n

Useimmat valitsevat todenn\u00e4k\u00f6isesti PRO-mallin, koska se on halvin ja yht\u00e4 tehokas, kun taas korkeamman hintaluokan mallit ostavat l\u00e4hinn\u00e4 tekniikkap\u00e4\u00e4llik\u00f6t ja ne, jotka haluavat parasta ID.4-tuotetta, mit\u00e4 VW:ll\u00e4 on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 tarjota.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW ID 4 Pure ja Pro -mallit.<\/h2>\n\n\n\n

Alkutason ID.4 Pure saa muun muassa LED-ajovalot, 19-tuumaiset py\u00f6r\u00e4t ja automaattiset pyyhkij\u00e4t, joita ei useinkaan saa mink\u00e4\u00e4n auton useimpiin l\u00e4ht\u00f6tason malleihin. Pure-malliin saa my\u00f6s 10-tuumaisen kosketusn\u00e4yt\u00f6n, jolla voi ohjata VW:n uutta MY-VW-infotainment-n\u00e4ytt\u00f6\u00e4, joka on helppotajuinen, mutta hieman tahmea k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kaikkien kosketusn\u00e4pp\u00e4inten takia.<\/p>\n\n\n\n

Kankainen verhoilu ja s\u00e4hk\u00f6toimiset etuistuimet ovat vakiona, kun taas langaton laturi on saatavana lis\u00e4varusteena. ID.4 Pro -mallissa on melko pitk\u00e4lti samat varusteet kuin Pure-mallissa, ja se eroaa siit\u00e4 vain siksi, ett\u00e4 se saa suuremman 82 kWh:n akun. Hintatasoltaan Pure-malli alkaa 38 000 dollarista, kun taas Pro-malli alkaa 43 000 dollarista.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 valitsisin Pro-mallin, koska siin\u00e4 on suurempi 82 kWh:n akku, joka on paljon parempi kuin Pure-mallin pienempi 52 kWh:n yksikk\u00f6. Toisaalta, jos voit ladata ID. 4:n autotallissa y\u00f6n yli ja k\u00e4yt\u00e4t sit\u00e4 vain lyhyisiin p\u00e4ivitt\u00e4isiin matkoihin, voit s\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 rahaa ja valita Pure-mallin.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW ID.4 Pro S ja Pro Plus -mallit<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen ID.4 Pro S on todellinen korkeatasoisempi ID.4-malli, sill\u00e4 se saa muun muassa s\u00e4hk\u00f6isesti taittuvat peilit, tunnusvalaistuksen, valtavan panoraamalasikaton, valaistun VW:n etus\u00e4leik\u00f6n ja erikoisv\u00e4rit, kuten esimerkiksi Dusk Blue. ID.4 Pro S -mallissa on vakiona suurempi 12-tuumainen n\u00e4ytt\u00f6 ja 30-v\u00e4rinen ymp\u00e4rist\u00f6n valaistus.<\/p>\n\n\n\n

Verhoilu on nyt kest\u00e4v\u00e4\u00e4 nahkaa, istuimet ovat 12-suuntaisesti s\u00e4hk\u00f6s\u00e4\u00e4t\u00f6iset hieronnalla ja istuinmuistilla. Mit\u00e4 tulee k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyteen, Pro S:ss\u00e4 on my\u00f6s takaistuimen k\u00e4sinojat ja kahtia taitettavat istuimet, joiden keskell\u00e4 on suksien l\u00e4pivienti.<\/p>\n\n\n\n

ID.4 Pro S maksaa 48 000 dollaria, ja se on mielest\u00e4ni malliston parhaimmistoa. Normaali ID.4:n huippumalli on Pro Plus -malli, johon on lis\u00e4tty muun muassa kaksiv\u00e4rinen maalaus mustalla katolla, 20-tuumaiset kevytmetallivanteet, hopeaksi maalatut kattokaiteet ja muotoilukoristeet sek\u00e4 muita pieni\u00e4 yksityiskohtia siell\u00e4 t\u00e4\u00e4ll\u00e4. Pro Plus maksaa 50 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW ID.4 GTX<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen ID.4 GTX on malliston todellinen lippulaiva, mutta sit\u00e4 ei voi ostaa USA:sta, ei ainakaan viel\u00e4. GTX ID.4 maksaa Saksassa l\u00e4hes 54 000 euroa. GTX-malleissa on sama 82 kWh:n akku, mutta teho on nostettu 299 hv:iin, joka on my\u00f6s kaikkien VW ID.-mallien huippuluku.<\/p>\n\n\n\n

GTX-mallissa on kaikki mit\u00e4 huippumalli Pro S:ss\u00e4, mutta siihen on lis\u00e4tty GTX-filosofian mukaisia muotoilullisia yksityiskohtia. N\u00e4it\u00e4 ovat mm. uudet vanteet, erikoisv\u00e4rit, erikoiskosketukset ulkokuoressa, GTX-merkint\u00e4 sis\u00e4tiloissa ja urheiluistuimet.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 VW ID.4:n varustetaso on paras?<\/h3>\n\n\n\n

ID.4:n paras malli ostettavaksi on ID.4 Pro S, sill\u00e4 se tarjoaa kaikki haluamasi luksusominaisuudet, mutta ei ole yht\u00e4 turha kuin Pro S Plus -malli. \u00c4l\u00e4 k\u00e4sit\u00e4 v\u00e4\u00e4rin, ID.4 Pro S Plus -mallissa on hienot py\u00f6r\u00e4t ja v\u00e4rit, mutta niist\u00e4 ei todellakaan kannata maksaa enemm\u00e4n rahaa.<\/p>\n\n\n\n

ID.4 Pro S on t\u00e4ydellinen tasapaino, sill\u00e4 siin\u00e4 on kaikki se, mit\u00e4 ihmiset yleens\u00e4 haluavat, ilman kaikkea tarpeetonta tavaraa, jonka saat Pro S Plus -mallissa. GTX on ylivoimaisesti siistein ID.4-malli, mutta se ei todellakaan ole kovin suorituskykyinen auto, mink\u00e4 vuoksi j\u00e4tt\u00e4isin sen v\u00e4liin ja keskittyisin parin lis\u00e4hevosvoiman sijasta suurempaan toimintas\u00e4teeseen.<\/p>\n\n\n\n

Miksi VW ID.4 GTX ei ole saatavilla Yhdysvalloissa?<\/h3>\n\n\n\n

Emme ole 100-prosenttisen varmoja siit\u00e4, miksi GTX-pakettia ei ole saatavana Yhdysvalloissa, mutta se ei ole liian suuri ongelma, sill\u00e4 GTX-paketti on ensisijaisesti muotoilupaketti, eik\u00e4 se muuta auton ajotapaa lainkaan. Toki olisi siisti\u00e4, jos Yhdysvalloissa saisi kaiken, mutta n\u00e4in on my\u00f6s monien Yhdysvalloissa valmistettujen autojen kohdalla, jotka eiv\u00e4t koskaan l\u00f6yd\u00e4 tiet\u00e4\u00e4n Eurooppaan.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW ID.4 uusi VW Golf?<\/h3>\n\n\n\n

Joissakin osissa maailmaa, kuten Euroopassa, VW Golf on kaikkien auto. Siksi niin monet vertaavat ID.4:\u00e4\u00e4 Golfiin, koska kaikki haluavat s\u00e4hk\u00f6version VW Golfista, koska se tekisi siit\u00e4 automaattisesti hienon auton. Emme ole viel\u00e4 varmoja siit\u00e4, ett\u00e4 ID.4 olisi uusi s\u00e4hk\u00f6autojen Golf, mutta vain aika n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen ID.4 on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 VW:n s\u00e4hk\u00f6autojen perusmalli ja VW:n toistaiseksi paras s\u00e4hk\u00f6auto. ID.4 esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran jo vuonna 2020 ja ihmiset totesivat nopeasti, ett\u00e4 ID.4 on s\u00e4hk\u00f6autojen uusi Golf.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5620,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5618"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5618"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5618\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5619,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5618\/revisions\/5619"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5620"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5618"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5618"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5618"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}