{"id":5621,"date":"2023-01-04T12:50:02","date_gmt":"2023-01-04T12:50:02","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5621"},"modified":"2023-01-04T12:50:05","modified_gmt":"2023-01-04T12:50:05","slug":"kaikki-vuoden-2023-vw-sahkomalleista","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-vw-sahkomalleista\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 VW-s\u00e4hk\u00f6malleista"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen on yksi niist\u00e4 merkeist\u00e4, jotka ovat valmiita investoimaan paljon rahaa autojen s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4miseen, mik\u00e4 on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 kahdesta syyst\u00e4. Ensimm\u00e4inen osuu hyvin l\u00e4helle VW:n syd\u00e4nt\u00e4 koko Dieselgate-skandaalin vuoksi, joka maksoi yhti\u00f6lle miljardeja ja taas miljardeja dollareita. Toinen syy on se, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autot ovat tulevaisuutta, ja VW haluaa tehd\u00e4 tulevaisuutta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 kohtaa VW ID. -valikoima tulee kuvaan mukaan, sill\u00e4 se on t\u00e4ynn\u00e4 mielenkiintoisia s\u00e4hk\u00f6autoja kaikille. Jos haluat tiet\u00e4\u00e4 kaiken vuoden 2023 VW:n s\u00e4hk\u00f6malleista, pysy t\u00e4\u00e4ll\u00e4, sill\u00e4 juuri siit\u00e4 on kyse t\u00e4m\u00e4np\u00e4iv\u00e4isess\u00e4 artikkelissa. N\u00e4ihin kuuluvat VW ID.3, VW ID.4, VW ID.5, VW ID. Aero ja VW ID. Buzz.<\/p>\n\n\n\n

Pian VW esittelee uusia ID. malleja, jotka t\u00e4ydent\u00e4v\u00e4t VW:n s\u00e4hk\u00f6automalliston. N\u00e4it\u00e4 ovat ID.6, ID.7 ja ID.8. Suuri kolmirivinen katumaasturi, suuri perhesedan ja keskikokoinen perhesedan.<\/p>\n\n\n\n

Nyt on aika tutustua syv\u00e4llisesti kaikkiin saatavilla oleviin ID.-malleihin ja kertoa, mit\u00e4 erityist\u00e4 niiss\u00e4 on. N\u00e4in saat laajemman k\u00e4sityksen siit\u00e4, mit\u00e4 saat, jos p\u00e4\u00e4t\u00e4t ostaa jonkin VW:n ID. autoista.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW ID.3<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen ID.3 maksaa noin 35 000 dollaria, mutta se ei ole tulossa Yhdysvaltoihin. Syyn\u00e4 siihen on se, ett\u00e4 pienet hatchbackit eiv\u00e4t ole Yhdysvalloissa yht\u00e4 paljon esill\u00e4 kuin muilla markkinoilla. ID.3:n saa kolmella eri akkukoolla. Vakioversiossa ID.3:ssa on pieni 150 hevosvoiman s\u00e4hk\u00f6moottori ja 45 kWh:n akku, joka riitt\u00e4\u00e4 218 mailia t\u00e4ydell\u00e4 latauksella.<\/p>\n\n\n\n

Keskimm\u00e4inen malli saa 58 kWh:n akun, jopa 204 hv:n tehon ja noin 264 mailin toimintas\u00e4teen. Huippumalli 77 kWh:n akulla on my\u00f6s 204 hv, mutta sen toimintas\u00e4de t\u00e4ydell\u00e4 latauksella on 344 mailia. ID.3 on pienin ja edullisin ID.3-malli, mink\u00e4 vuoksi se on suosituin ja yksi myydyimmist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoista Euroopassa.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW ID.4 ja ID.5.<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen ID.4 on keskikokoinen s\u00e4hk\u00f6inen crossover\/hatchback, joka maksaa 38 000 dollaria l\u00e4ht\u00f6tason Pure-mallista, joka saa pienemm\u00e4n 52 kWh:n akun, joka tuottaa jopa 170 hv ja jonka toimintas\u00e4de on 214 mailia. Pro-, Pro S- ja Pro S Plus -mallit saavat suuremman 77 kWh:n akun, joka on muutenkin ainoa vaihtoehto Yhdysvalloissa. N\u00e4iss\u00e4 on jopa 300 hv ja toimintas\u00e4de on jopa 323 mailia.<\/p>\n\n\n\n

ID.4 on oikea valinta, jos haluat loistavan s\u00e4hk\u00f6isen perheauton VW:n merkill\u00e4. Se on paljon isompi ja mukavampi kuin ID.3, mik\u00e4 on ehdottomasti sit\u00e4, mit\u00e4 haluat, jos sinulla on perhe. Se on yht\u00e4 turvallinen ja l\u00e4hes yht\u00e4 tehokas kuin ID.3, mutta siin\u00e4 on my\u00f6s monia lis\u00e4ominaisuuksia, joita ei ole saatavilla ID.3:een. ID.5 on pohjimmiltaan vain uudelleen muotoiltu ja paremman n\u00e4k\u00f6inen versio ID.4:st\u00e4, ja sen hinta on noin 41 000 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW ID. Aero<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen ID. Aero on ID.-perheen uusin tulokas, ja se edustaa uutta suuntaa VW ID.-mallistossa. VW ID. Aero alkaa todenn\u00e4k\u00f6isesti noin 40 000 dollarista ja se tulee tarjoamaan tutun 77 kWh:n akun. T\u00e4m\u00e4n pit\u00e4isi riitt\u00e4\u00e4 VW:n mukaan 385 mailin toimintas\u00e4teeseen, koska ID. Aero on paljon aerodynaamisempi auto kuin muu ID. mallisto.<\/p>\n\n\n\n

Sen pit\u00e4isi my\u00f6s tarjota v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 340 hevosvoimaa, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 tehokkaimman ID.-mallin, joka on koskaan tullut markkinoille. Jos kaikki t\u00e4m\u00e4 on totta, ID. Aero tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti olemaan suosituin ja paras VW ID. s\u00e4hk\u00f6auto, jonka voi ostaa, ainakin ennen kuin ID.7 lopulta n\u00e4kee p\u00e4iv\u00e4nvalon.<\/p>\n\n\n\n

2023 VW ID. Buzz<\/h2>\n\n\n\n

Todenn\u00e4k\u00f6isesti omituisin ja siistein ID. auto on VW ID. Buzz-pakettiauto, joka on kunnianosoitus vanhan koulukunnan 60-luvun VW Camper-hippimobiilille. ID. Buzz alkaa noin 50 000 dollarista, mik\u00e4 on melkoinen lis\u00e4maksu nykyisiin VW ID. malleihin verrattuna, mutta se on odotettavissa, sill\u00e4 ID. Buzz on ikoninen sanan kaikissa merkityksiss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

ID. Buzzissa on 77 kWh:n akku, joka voi antaa noin 210 mailin todellisen toimintas\u00e4teen. Buzz ei ole kovin aerodynaaminen tai kevyt. Se on suunniteltu nautinnolliseksi liikkumisv\u00e4lineeksi, mink\u00e4 vuoksi useimmat ihmiset eiv\u00e4t k\u00e4yt\u00e4 sit\u00e4 ty\u00f6matkoihin, vaan pikemminkin viikonloppuihin ja lomille.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras VW ID. auto?<\/h3>\n\n\n\n

Hiljattain julkistettu VW ID. Aero on paras VW:n tarjoama ID. auto, koska se on uusin, parhaimman n\u00e4k\u00f6inen ja todenn\u00e4k\u00f6isesti halutuin. VW on vihdoin tarjonnut auton, joka kilpailee Tesla Model 3:n kanssa, ja 385 mailia t\u00e4ydell\u00e4 latauksella ja 340 hv:n teholla t\u00e4m\u00e4 s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6inen sedan on varmasti todella suosittu kaikkialla maailmassa.<\/p>\n\n\n\n

Siksi ID. Aero on maailmanlaajuinen VW-auto, ainoa ID.4:n lis\u00e4ksi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sit\u00e4 myyd\u00e4\u00e4n kaikilla markkinoilla. ID. Aeron lis\u00e4ksi my\u00f6s ID.5 on todella hieno, sill\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 coupe-maasturilta, joka on nyky\u00e4\u00e4n uskomattoman suosittu muotoilusuunta.<\/p>\n\n\n\n

Milloin VW aikoo tarjota ID.6:n, ID.7:n ja ID.8:n?<\/h3>\n\n\n\n

Volkswagen ID.6 debytoi jo Kiinassa, mutta emme ole kovin varmoja, tuleeko se koskaan Eurooppaan tai Yhdysvaltoihin. Koska kyseess\u00e4 on kolmirivinen katumaasturi, se saattaa tulla Yhdysvaltoihin, mutta ei todenn\u00e4k\u00f6isesti Eurooppaan. ID.7 ei ole kovin kaukana paljastuksesta, sama juttu on ID.8:n kanssa. Meid\u00e4n on todenn\u00e4k\u00f6isesti odotettava vuoteen 2023 asti, ennen kuin n\u00e4emme n\u00e4m\u00e4 konkreettisesti.<\/p>\n\n\n\n

Tekeek\u00f6 VW hyvi\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoja?<\/h3>\n\n\n\n

Volkswagenin s\u00e4hk\u00f6autot ovat todella kilpailukykyisi\u00e4, ja jotkut niist\u00e4 myyv\u00e4t hullun lailla ymp\u00e4ri maailmaa, erityisesti ID.4. T\u00e4m\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 sanomaan, ett\u00e4 VW todellakin tekee hyvi\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoja, koska ne n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t siisteilt\u00e4, ovat hyvin varusteltuja ja tarjoavat kunnollisia akkukokoja ja vastaavia maksimiet\u00e4isyyksi\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen on yksi niist\u00e4 merkeist\u00e4, jotka ovat valmiita investoimaan paljon rahaa autojen s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4miseen, mik\u00e4 on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 kahdesta syyst\u00e4. Ensimm\u00e4inen osuu hyvin l\u00e4helle VW:n syd\u00e4nt\u00e4 koko Dieselgate-skandaalin vuoksi, joka maksoi yhti\u00f6lle<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5620,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5621"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5621"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5621\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5622,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5621\/revisions\/5622"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5620"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5621"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5621"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5621"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}