{"id":5625,"date":"2023-01-04T13:46:25","date_gmt":"2023-01-04T13:46:25","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5625"},"modified":"2023-01-04T13:46:27","modified_gmt":"2023-01-04T13:46:27","slug":"hyundai-i20-vs-toyota-glanza-kumpi-on-parempi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/hyundai-i20-vs-toyota-glanza-kumpi-on-parempi\/","title":{"rendered":"Hyundai i20 vs Toyota Glanza – kumpi on parempi?"},"content":{"rendered":"\n

Nykyaikainen autoteollisuus pursuaa vaihtoehtoja vasemmalle, oikealle ja keskelle. L\u00e4hes kaikki segmentit ovat t\u00e4ynn\u00e4 lukuisia vaihtoehtoja, joihin kuuluu sek\u00e4 s\u00e4\u00e4st\u00f6tason ett\u00e4 premium-luokan autoja. Viistoper\u00e4markkinat ovat ehk\u00e4p\u00e4 kaikkein ruuhkaisimmat, jopa niin t\u00e4ynn\u00e4, ett\u00e4 monet merkit valmistavat useita malleja tietyille markkinoille, puhumattakaan maailmanlaajuisista viistoper\u00e4malleista.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai ja Toyota ovat tunnetuimpia autonvalmistajia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 l\u00e4hes kaikki tiet\u00e4v\u00e4t niiden olemassaolon. Hyundai tarjoaa melko monta viistoper\u00e4mallia, mik\u00e4 p\u00e4tee my\u00f6s Toyotaan. Hyundai esitteli ensimm\u00e4isen kerran i20-mallin, joka sijoittuu pienemm\u00e4n i10:n ja suuremman i30:n v\u00e4liin vuonna 2008.<\/p>\n\n\n\n

Toyota Glanza (Suzuki Baleno) esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran mallivuodelle 2019, ja se on hiljattain t\u00e4ysin uudistettu. Glanza on viistoper\u00e4, joka on suunniteltu l\u00e4hinn\u00e4 Intian markkinoille, joilla se myy yleens\u00e4 todella hyvin. Intian lis\u00e4ksi Glanza, joka tunnetaan my\u00f6s nimell\u00e4 Baleno tai Starlet, on suosittu auto my\u00f6s Etel\u00e4-Afrikassa.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, emme ole t\u00e4\u00e4ll\u00e4 kertomassa, mist\u00e4 voit ostaa Glanzan, vaan pikemminkin siit\u00e4, miten Hyundai i20 vertautuu Toyota Glanzaan vertailussa. Vertailemme n\u00e4it\u00e4 kahta eri kategorioissa ja kerromme, miksi sinun pit\u00e4isi valita toinen toisen sijaan. Hyundai i20 vs. Toyota Glanza – kumpi on parempi?<\/p>\n\n\n\n

Hyundai i20<\/h2>\n\n\n\n

Hintatasoltaan Hyundai i20:sta voi odottaa maksavansa noin 11-12 Lakhia, joten se on ainakin hintatasoltaan jossain segmenttins\u00e4 keskikastissa. Voit valita kahdesta eri moottorista, jotka molemmat ovat puhtaasti bensiinik\u00e4ytt\u00f6isi\u00e4. Ensimm\u00e4inen on 1,0 litran 3-sylinterinen moottori, jossa on 100 hv, kun taas toinen on hieman suurempi 1,2 litran 4-sylinterinen moottori, jossa on 87 hv.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai ei viel\u00e4 tarjoa i20:st\u00e4 diesel- tai hybridiversioita, luultavasti siksi, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kaksi edell\u00e4 mainittua moottoria ovat varustettu miedolla hybriditekniikalla. Niin tai n\u00e4in, i20:n ulkoista muotoilua voidaan pit\u00e4\u00e4 houkuttelevana, mutta kompaktit viistoper\u00e4t eiv\u00e4t ole muutenkaan koskaan olleet autojen muotoilun k\u00e4rjess\u00e4. Toisaalta i20:n sis\u00e4tilat ovat todella modernit.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus on erinomainen, mik\u00e4 ei ole yll\u00e4tys, sill\u00e4 Hyundai valmistaa t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 maailman luotettavimpia autoja. Ajokokemus on nautinnollinen, erityisesti i20 N -mallissa, jossa on 1,6 litran yli 200 hv:n moottori. Tavalliset i20-mallit eiv\u00e4t kuitenkaan tunnu erityisen erikoisilta ajettavilta.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on kokoonsa n\u00e4hden melko hyv\u00e4, sill\u00e4 i20:ss\u00e4 on kohtuullisen paljon istuintilaa, johon mahtuu pari aikuista pidemmillekin matkoille. My\u00f6s tavaratila on riitt\u00e4v\u00e4, ja se on samaa luokkaa kuin muualla segmentiss\u00e4. Kaikki i20-mallit ovat nelivetoisia, ja manuaalivaihteisto on vakiovaruste, kun taas automaattivaihteisto on lis\u00e4hintainen vaihtoehto.<\/p>\n\n\n\n

Toyota Glanza<\/h2>\n\n\n\n

Voit odottaa maksavasi Toyota Glanzasta noin 9-10 Lakhia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 voit s\u00e4\u00e4st\u00e4\u00e4 hieman rahaa etuk\u00e4teen ja k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sen lis\u00e4varusteisiin my\u00f6hemmin. Glanza on saatavana joko 1,0 litran 3-sylinterisell\u00e4 bensiinimoottorilla, jossa on 111 hv, tai 1,2 litran 4-sylinterisell\u00e4 moottorilla, jossa on 90 hv, joka on nyt ainoa vaihtoehto aivan uusimpaan Glanza-malliin.<\/p>\n\n\n\n

Kaikki Glanza-mallit ovat nelivetoisia, ja ne saa joko manuaalivaihteistolla tai automaattivaihteistolla, jos siit\u00e4 on valmis maksamaan. Muotoilullisesti Toyota Glanzan ja Suzuki Balenon v\u00e4lill\u00e4 ei todellakaan ole mit\u00e4\u00e4n eroa, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kaksi ovat kirjaimellisesti samoja autoja. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 sek\u00e4 ulko- ett\u00e4 sis\u00e4tilojen muotoilu on melko tyls\u00e4\u00e4 eik\u00e4 lainkaan j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus on erinomainen, kuten Toyotan autojen kohdalla usein on tapana, jopa niin, ett\u00e4 Glanza on jopa luotettavampi kuin Baleno, johon se perustuu. Ajokokemuksessa ei todellakaan ole mit\u00e4\u00e4n kehuttavaa, sill\u00e4 Glanza kulkee asiansa mahdollisimman j\u00e4nnitt\u00e4m\u00e4tt\u00f6m\u00e4ll\u00e4 tavalla.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on hyv\u00e4 suurten takaistuinten ja suuren tavaratilan ansiosta. N\u00e4kyvyys on my\u00f6s todella hyv\u00e4, mutta i20:n kaltaisia suorituskykyisi\u00e4 erikoismalleja ei ole tarjolla.<\/p>\n\n\n\n

Tuomio – Hyundai i20 on parempi<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai i20 on maailmanlaajuisesti myyt\u00e4v\u00e4 auto, kun taas Toyota Glanza ei ole. Miksi n\u00e4in on, emme tied\u00e4, mutta tied\u00e4mme, ett\u00e4 i20 on osoittautunut menestykseksi kaikkialla maailmassa, kun taas Glanza myy riitt\u00e4v\u00e4sti vain muutamassa paikassa ymp\u00e4ri maailmaa. i20 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paljon paremmalta kuin Glanza, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 todella modernilta autolta.<\/p>\n\n\n\n

i20:n sis\u00e4tilat ovat paljon paremmin varustetut, niin ett\u00e4 hintaero on ilmeinen. Voit saada i20:n tehokkaalla i20 N -moottorilla, joka on yli 200 hv ja joka tuntuu hauskalta ajaa, kun taas Glanzan moottori on t\u00e4ss\u00e4 suhteessa mit\u00e4t\u00f6n. Vaikka Glanzassa on enemm\u00e4n tilaa edess\u00e4, se muuttuu nopeasti, kun astumme toiselle istuinriville.<\/p>\n\n\n\n

Tavaratila on todella samanlainen, sill\u00e4 Glanza tarjoaa pidemm\u00e4n tavaratilan, kun taas i20:n tavaratila on syvempi, mutta kokonaismitat ovat hyvin pitk\u00e4lti samat.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Hyundai i20 tehokkaampi kuin Toyota Glanza?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai i20:n kulutus on jopa 48MPG, mik\u00e4 on todella hyv\u00e4 luku luokassaan, varsinkin autolle, joka ei ole diesel tai hybridi. Toyota Glanza on viel\u00e4kin tehokkaampi, sill\u00e4 sen MPG-tulokset voivat joissakin tapauksissa olla yli 50MPG.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan n\u00e4m\u00e4 molemmat ovat tehokkaita, mutta sinun on pidett\u00e4v\u00e4 mieless\u00e4, ett\u00e4 Toyotassa on 90 hv, joka varmasti kamppailee moottoritienopeuksissa ja kuluttaa siten enemm\u00e4n polttoainetta. i20 tarjoaa huonompia MPG-tuloksia, mutta nuo 48MPG ovat tasaisempia.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai i20 turvallisempi kuin Toyota Glanza?<\/h3>\n\n\n\n

Turvallisuuden osalta molemmat autot p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4t t\u00f6rm\u00e4ysluokissa todella hyvin, mutta eiv\u00e4t ole parhaita erilaisten aktiivisten turvaj\u00e4rjestelmien osalta. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun on maksettava melko paljon rahaa valinnaispaketeista, jos haluat jommankumman n\u00e4ist\u00e4 kahdesta olevan niin turvallinen kuin mahdollista.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Toyota Glanza ei ole saatavilla maailmanlaajuisesti?<\/h3>\n\n\n\n

Useimmat kehittyneet maat ymp\u00e4ri maailmaa, joissa BKT asukasta kohti on korkeampi, eiv\u00e4t ole kovin kiinnostuneita ostamaan halvimpia autoja, joita rahalla saa. Koska Glanza on yksi halvimmista autoista, joita Toyota ”valmistaa”, se on juuri sellainen auto, jonka ei pit\u00e4isi olla kovin suosittu esimerkiksi Euroopassa ja erityisesti Yhdysvalloissa.<\/p>\n\n\n\n

Ranskalainen Dacia, joka on ranskalaisen s\u00e4\u00e4st\u00f6tason automerkki, on kuitenkin hiljalleen kasvattamassa suosiotaan Euroopassa, vaikka se on selv\u00e4sti s\u00e4\u00e4st\u00f6tason auto, jossa ei ole kovinkaan paljon mukavuuksia.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Nykyaikainen autoteollisuus pursuaa vaihtoehtoja vasemmalle, oikealle ja keskelle. L\u00e4hes kaikki segmentit ovat t\u00e4ynn\u00e4 lukuisia vaihtoehtoja, joihin kuuluu sek\u00e4 s\u00e4\u00e4st\u00f6tason ett\u00e4 premium-luokan autoja. Viistoper\u00e4markkinat ovat ehk\u00e4p\u00e4 kaikkein ruuhkaisimmat, jopa niin t\u00e4ynn\u00e4,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5134,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[36,17],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5625"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5625"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5625\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5626,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5625\/revisions\/5626"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5134"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5625"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5625"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5625"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}