{"id":5631,"date":"2023-01-05T12:25:19","date_gmt":"2023-01-05T12:25:19","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5631"},"modified":"2023-01-05T12:25:23","modified_gmt":"2023-01-05T12:25:23","slug":"peugeot-1007n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/peugeot-1007n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Peugeot 1007:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot 1007 on pieni kolmiovinen omituinen Peugeot-kaupunkiauto, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran mallivuonna 2004, ja sit\u00e4 ajettiin vuoteen 2009 asti, jolloin Peugeot lopetti sen tuotannon lopullisesti. Nyt 1007 on juuri sellainen auto, jonka useimmat ihmiset kuvittelevat ajatellessaan jokap\u00e4iv\u00e4ist\u00e4 kuljettajaa, mik\u00e4 on osittain syy siihen, ett\u00e4 1007 ei koskaan menestynyt suoranaisen myynnin osalta.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, 1007 on nyt melko edullinen k\u00e4ytetty auto, joka tarjoaa melko paljon tilaa ja ainutlaatuisuutta, mit\u00e4 on vaikea l\u00f6yt\u00e4\u00e4 nykyp\u00e4iv\u00e4n autoteollisuudesta. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa k\u00e4sittelemme perusteellisesti kaikkia Peugeot 1007:n yleisi\u00e4 ongelmia, kerromme, mit\u00e4 kannattaa varoa ja miten ne vaikuttavat auton yleiseen luotettavuuteen.<\/p>\n\n\n\n

Aloitetaan moottorista, 1007:ll\u00e4 on melko paljon ongelmia t\u00e4ll\u00e4 osastolla, kuten \u00f6ljynkulutusongelmia, katalysaattoreiden vikaantumista ja MAF-ongelmia. Muita ongelmia ovat muun muassa vaihteiston ylikuumenemisongelmat, auton s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyv\u00e4t ongelmat ja auton jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyv\u00e4t ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Nyt on aika k\u00e4yd\u00e4 hieman syv\u00e4llisemmin l\u00e4pi kaikki n\u00e4m\u00e4 asiat erikseen ja kertoa, kuinka vakavia ne ovat auton yleisen luotettavuuden kannalta.<\/p>\n\n\n\n

Moottorin ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

1007:n moottorissa n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan melko paljon ongelmia, joista yleisimpi\u00e4 ovat liialliseen \u00f6ljynkulutukseen liittyv\u00e4t ongelmat, jotka voivat johtaa vakaviin moottorivaurioihin, jos niihin ei puututa ajoissa. Katalysaattoreiden vikaantuminen voi aiheuttaa huomattavaa tehon, kiihtyvyyden ja yleisen nopeuden tunteen laskua, mik\u00e4 ei ole 1007:n pienest\u00e4 moottorista kaikkein huomattavinta.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s ilmanvaihdon massa-anturi on mahdollisesti kipe\u00e4 kohta, mink\u00e4 vuoksi monet vaihtavat sen jopa muutaman kerran omistuksen aikana. Kaiken kaikkiaan 1007:n moottori tarvitsee asianmukaista ja oikea-aikaista huoltoa ollakseen luotettava. Jos et pid\u00e4 moottorista hyv\u00e4\u00e4 huolta, se pett\u00e4\u00e4 sinut pahasti.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteiston ylikuumeneminen<\/h2>\n\n\n\n

Monet 1007-mallin omistajat ovat raportoineet samankaltaisista ongelmista, joissa auto t\u00e4risee ja kielt\u00e4ytyy kytkem\u00e4st\u00e4 eteenp\u00e4in menevi\u00e4 vaihteita. 1007:ss\u00e4 k\u00e4ytetty 2-tronic-vaihteisto on altis ylikuumenemisongelmille my\u00f6s monissa muissa Peugeot-malleissa. V\u00e4liaikaisena korjauksena on kuulemma annettu auton j\u00e4\u00e4hty\u00e4 noin 15-20 minuuttia, erityisesti l\u00e4mpimin\u00e4 kes\u00e4kuukausina.<\/p>\n\n\n\n

Autoa ajaessa kannattaa aina, kun mahdollista, laittaa se vapaalle, jotta minimoitaisiin mahdollisuudet siihen, ett\u00e4 n\u00e4in k\u00e4y ylip\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4n. Jotkut sanovat, ett\u00e4 vaihteiston ECU on siirrett\u00e4v\u00e4 l\u00e4helle j\u00e4\u00e4hdytint\u00e4, jotta se kest\u00e4\u00e4 paremmin korkeita l\u00e4mp\u00f6tiloja, mik\u00e4 voi auttaa siin\u00e4, ettei se ylikuumene niin usein.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Monet mahdolliset ongelmat vaivaavat 1007:\u00e4\u00e4. N\u00e4it\u00e4 ovat esimerkiksi ongelmat radion, ovien lukkojen, keskikonsolin, joka ei halua k\u00e4ynnisty\u00e4, torven, ikkunoiden, vilkkujen, pys\u00e4k\u00f6intiantureiden ja mahdollisesti jopa mittariston kanssa. N\u00e4m\u00e4 voivat johtua lukuisista ongelmista, mutta vialliset moduulit ja anturit ovat yleens\u00e4 syyn\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4it\u00e4 ongelmia esiintyy my\u00f6s paljon useammin 1007-malleissa, joiden ajokilometrit ovat korkeammat, mik\u00e4 on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, sill\u00e4 mit\u00e4 vanhempi auto on, sit\u00e4 kuluneempia s\u00e4hk\u00f6t ovat. N\u00e4iden korjaaminen on usein haastavaa, koska oikeaa syyllist\u00e4 on vaikea aina l\u00f6yt\u00e4\u00e4. Parasta mit\u00e4 voit tehd\u00e4, on vied\u00e4 auto Peugeot-j\u00e4lleenmyyj\u00e4lle, jolla on kaikki tarvittavat laitteet ongelmien paikantamiseen.<\/p>\n\n\n\n

Jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Viimeinen ongelmaryhm\u00e4, jonka aiomme mainita t\u00e4n\u00e4\u00e4n, viittaa auton jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n, jossa n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan ongelmia etujousien ja -jousien kokoonpanon kanssa. Melko monet omistajat ovat raportoineet joko kuljettajan tai matkustajan etupuolelta tulevista kolahtavista \u00e4\u00e4nist\u00e4, jotka yleens\u00e4 viittaavat ongelmiin, jotka liittyv\u00e4t kallistuksenestolenkkeihin\/jousitankoihin.<\/p>\n\n\n\n

On sanottu, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 voivat menn\u00e4 sekaisin p\u00e4ivitt\u00e4isen kulumisen vuoksi, varsinkin jos ajetaan usein yli nopeuskuoppien ja ep\u00e4tasaisen maaston. Hyv\u00e4 asia on, ett\u00e4 niiden vaihtaminen ei ole kallista, mutta huono asia on, ett\u00e4 ne voivat vioittua useita kertoja auton omistamisen aikana.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Peugeot 1007?<\/h3>\n\n\n\n

Jos haluat omituisen, ainutlaatuisen ja suhteellisen harvinaisen perheauton, joka ei ole liian suuri tai liian kallis, Peugeot 1007 on oikeastaan todella hyv\u00e4 valinta, jos sit\u00e4 huolletaan oikein. Kyll\u00e4, autossa on omat ongelmansa, mutta suurin osa niist\u00e4 johtuu todellakin huollon puutteellisuudesta. Jos ostat sellaisen, jota ei ole k\u00e4ytetty v\u00e4\u00e4rin, voit nauttia siit\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta useimmat autoharrastajat eiv\u00e4t r\u00e4p\u00e4yt\u00e4 silmi\u00e4\u00e4n 1007:lle, koska se ei ole ylellinen, dynaaminen, j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 tai mik\u00e4\u00e4n muu erityinen. Se on neutraalin n\u00e4k\u00f6inen ja neutraalisti ajettava auto, joka ei ved\u00e4 yht\u00e4\u00e4n syd\u00e4men naruista. Jos nautit siit\u00e4 ja haluat vain kuljetusauton A:sta B:hen, 1007 on hyv\u00e4 valinta.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Peugeot lopetti 1007:n tuotannon?<\/h3>\n\n\n\n

Syy siihen, miksi Peugeot luopui 1007:st\u00e4, on se, ett\u00e4 se on itse asiassa yksi Peugeotin suurimmista myyntimenestyksist\u00e4. Alkuper\u00e4inen konsepti 1007 oli laajalti suosittu auto, ja kiinnostus oikeaa autoa kohtaan kasvoi niin paljon, ett\u00e4 Peugeot otti sen tuotantoon. Kun auto kuitenkin tuli markkinoille, tuskin kukaan osti sit\u00e4, mik\u00e4 ei ole kovin yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4\u00e4, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ”meh”.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut sanovat, ett\u00e4 Peugeot menetti arviolta 14 000-15 000 euroa jokaisesta myydyst\u00e4 1007:st\u00e4, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 valtavan flopin Peugeotille. Siksi on perusteltua ajatella, ett\u00e4 Peugeot harkitsee kahdesti ennen kuin haluaa tarjota samanlaista autoa en\u00e4\u00e4 koskaan.<\/p>\n\n\n\n

Onko Peugeot 1007 halpa omistaa?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot 1007 on todellakin todella edullinen auto omistaa pienen moottorinsa, hyv\u00e4n polttoainetaloutensa, halpojen rekister\u00f6intimaksujensa ja melko halpojen vakuutustensa ansiosta. Sen ostaminen on nyky\u00e4\u00e4n valtavan edullista, sill\u00e4 arvon aleneminen on laskenut 1007:n hintaa huomattavasti.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan emme voi sanoa olevamme yll\u00e4ttyneit\u00e4, mutta todellisuudessa 1007 on nyky\u00e4\u00e4n harvinainen auto, eik\u00e4 v\u00e4h\u00e4ll\u00e4 ajokilometrill\u00e4 ajetusta autosta voi menett\u00e4\u00e4 rahaa, jos se pidet\u00e4\u00e4n hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa omistuksen aikana.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot 1007 on pieni kolmiovinen omituinen Peugeot-kaupunkiauto, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran mallivuonna 2004, ja sit\u00e4 ajettiin vuoteen 2009 asti, jolloin Peugeot lopetti sen tuotannon lopullisesti. Nyt 1007 on juuri sellainen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5632,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5631"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5631"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5631\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5633,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5631\/revisions\/5633"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5632"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5631"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5631"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5631"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}