{"id":5635,"date":"2023-01-05T13:53:39","date_gmt":"2023-01-05T13:53:39","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5635"},"modified":"2023-01-05T13:53:42","modified_gmt":"2023-01-05T13:53:42","slug":"onko-peugeot-1007-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-peugeot-1007-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Peugeot 1007 hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot 1007 on pieni kolmiovinen kaupunkiauto, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran mallivuonna 2004 ja joka lopetettiin lopullisesti vain 5 vuotta my\u00f6hemmin vuonna 2009. Syy siihen, miksi Peugeot 1007 hyl\u00e4ttiin niin nopeasti, on se, ett\u00e4 se ei myynyt l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n niin hyvin kuin Peugeot toivoi, eik\u00e4 se tuottanut Peugeotille rahaa. Onko Peugeot 1007 siis hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 1007 on varmasti mielenkiintoinen auto, mutta se ei ole maailman paras auto. Ensinn\u00e4kin suoramyynti osoitti, ett\u00e4 1007:n ostaminen ei kiinnostanut kovinkaan montaa ihmist\u00e4. Tarjolla olevat moottorit ovat melko heikkoja ja ei-j\u00e4nnitt\u00e4vi\u00e4, mik\u00e4 on suurin piirtein koko 1007:n teema. Se on auto, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 tyls\u00e4lt\u00e4, ajaa tyls\u00e4sti ja tuntuu tyls\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilusta puheen ollen, Peugeot tekee nyky\u00e4\u00e4n hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6isi\u00e4 autoja, mutta n\u00e4in ei ollut 2000-luvulla, kun 1007 tuli markkinoille. Sis\u00e4tilat ovat yht\u00e4 innostamattomat, mutta ne tarjoavat kaiken sen, mit\u00e4 silt\u00e4 voi odottaa. Luotettavuus on ryp\u00e4s, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 moni asia voi menn\u00e4 pieleen, mutta l\u00e4hinn\u00e4 huonosti huolletuissa yksil\u00f6iss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Arvoltaan Peugeot 1007:n voi ostaa uskomattoman halvalla, mik\u00e4 on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, koska t\u00e4m\u00e4 auto ei ole oikein kenenk\u00e4\u00e4n suosiossa. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on hyv\u00e4 istumapaikkojen ja n\u00e4kyvyyden osalta, mutta tavaratila kaipaisi lis\u00e4tilaa.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 1007 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot 1007:ss\u00e4 on tarjolla kaksi bensiinimoottoria ja yksi dieselmoottori. Alkutason 1,4 litran 4-sylinterinen moottori tuottaa valtavat 74 hv, mutta saat my\u00f6s 1,4 litran 16v-vaihtoehdon, jossa on 88 hv. 1007-mallin huipputason bensiinimoottori on 1,6 litran 4-sylinterinen moottori, jossa on 109 hv ja jonka olisi pit\u00e4nyt olla 1007-mallin l\u00e4ht\u00f6tason moottori.<\/p>\n\n\n\n

Dieselmoottoreista ainoa mahdollinen on 1.4 HDi 4-sylinterinen, jossa on vain vaivaiset 68 hv ja 118 hv v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. 109-hevosvoimainen 1007 saavuttaa 100 km\/h nopeuden noin 11 sekunnissa, mik\u00e4 on 5 sekuntia nopeampi kuin dieselvaihtoehto. Kaikissa autoissa on FWD, 5-vaihteinen manuaalivaihteisto tai 2-Tronic-automaatti.<\/p>\n\n\n\n

Kulutusnopeus on dieselvaihtoehdossa jopa 50MPG, kun taas bensiinivaihtoehdoissa se on parhaimmillaan 40MPG. Kaiken kaikkiaan 1007:n voimansiirto ei ole kovin innostava.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 1007 – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Kuten vanha sanonta kuuluu: ”Kauneus on katsojan silm\u00e4ss\u00e4”, ja johtop\u00e4\u00e4t\u00f6sten tekeminen muotoilusta on t\u00e4ysin jokaisen oma asia, mutta kuulostaa yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4lt\u00e4, kun joku kutsuu 1007:\u00e4\u00e4 houkuttelevan n\u00e4k\u00f6iseksi autoksi. Todellisuudessa 1007 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 niin tyls\u00e4lt\u00e4 kuin vain voi olla, kun taas sis\u00e4tilat ovat melko samanlaiset, mutta ergonomisesti hyv\u00e4 paikka.<\/p>\n\n\n\n

Ajotuntuma 1007:n ajossa on vankka, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auto hallitsee painonsa kohtuullisen hyvin. T\u00e4m\u00e4 johtuu osittain siit\u00e4, ett\u00e4 autoa ei voi edes ty\u00f6nt\u00e4\u00e4 tarpeeksi sen heikkojen moottoreiden takia. Kaiken kaikkiaan 1007 ajaa hyvin, eik\u00e4 se ole mitenk\u00e4\u00e4n j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 1007 – Luotettavuus ja yleisi\u00e4 ongelmia<\/h3>\n\n\n\n

1007:n luotettavuudesta 1007 ei ole tunnettu, mutta hyvin hoidetut yksil\u00f6t ovat paljon parempia kuin useimmat 1007-mallit markkinoilla. Todellisuudessa n\u00e4m\u00e4 ovat niin halpoja, ett\u00e4 tuskin kukaan huoltaa niit\u00e4 kunnolla. T\u00e4m\u00e4 johtaa moniin ongelmiin, jotka piirt\u00e4v\u00e4t luotettavuuskuvan, joka ei vastaa 100-prosenttisesti tosiasioita, mutta ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n paljon muuta.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimm\u00e4t ongelmat liittyv\u00e4t moottoriin, tarkemmin sanottuna MAF-anturiin, katalysaattoriin ja suureen \u00f6ljynkulutukseen. 2-tronic-vaihteiston tiedet\u00e4\u00e4n kielt\u00e4ytyv\u00e4n vaihtamasta ja ylikuumenevan, kun taas my\u00f6s etuvakaajat voivat pett\u00e4\u00e4. Auto k\u00e4rsii my\u00f6s lukuisista s\u00e4hk\u00f6ongelmista, joista suurin osa ei vaikuta yleiseen ajettavuuteen.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot 1007 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Arvoltaan Peugeot 1007 on niin halpa kuin autoja nyky\u00e4\u00e4n vain voi saada, sill\u00e4 harva haaveilee ostavansa kompaktin 15 vuotta vanhan kolmiovisen Peugeot MPV:n, jossa on liukuovet. Voit siis ostaa sellaisen todella edullisesti, mutta muista tarkistaa auton yleinen luotettavuus.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on melko kohtuullista yleisen istumatilan ja luotettavuuden osalta, mutta 1007:n viiden oven ja tavaratilan puute eiv\u00e4t ole mit\u00e4\u00e4n kehuttavaa.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Aikooko Peugeot tuoda 1007:n takaisin?<\/h3>\n\n\n\n

On eritt\u00e4in ep\u00e4todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 Peugeot aikoo koskaan tuoda 1007:n takaisin, koska se ei saavuttanut Peugeotin myyntitavoitteita, ei l\u00e4hell\u00e4k\u00e4\u00e4n. Joidenkin l\u00e4hteiden mukaan Peugeot menetti 1007:ll\u00e4 melkoisesti rahaa ja 1007 on yksi Peugeotin suurimmista ep\u00e4onnistumisista 2000-luvulla. Kun otetaan huomioon, ett\u00e4 Peugeot julkaisi 2000-luvulla melko monta floppia, t\u00e4m\u00e4 on suuri ongelma.<\/p>\n\n\n\n

Emme voi sanoa mit\u00e4\u00e4n varmaa, mutta on enemm\u00e4n kuin j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 ajatella, ett\u00e4 Peugeot ei aio tuoda 1007:\u00e4\u00e4 takaisin.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka turvallinen Peugeot 1007 on?<\/h3>\n\n\n\n

Yksi 1007:n oikein tehty osa-alue on sen turvallisuus, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 1007 sai viisi t\u00e4hte\u00e4 viidest\u00e4 EURO NCAP:lta, joka on arvostetuin eurooppalainen t\u00f6rm\u00e4ystestiorganisaatio. Auto ei p\u00e4rj\u00e4nnyt kovinkaan hyvin jalankulkijoiden turvallisuuden osalta, mutta aikuisten matkustajien turvallisuus on selke\u00e4 5\/5.<\/p>\n\n\n\n

Lasten matkustajien turvallisuus on jossain keskell\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 1007:n tulos on t\u00e4ss\u00e4 suhteessa hyv\u00e4, mutta ei mik\u00e4\u00e4n liian hyv\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Voiko Peugeot 1007:n sis\u00e4tiloja vaihtaa?<\/h3>\n\n\n\n

Yksi 1007:n ”siisteimmist\u00e4” puolista on mahdollisuus helposti vaihtaa, yhdistell\u00e4 ja sovittaa, k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 vaihdettavia sisustuskappaleita, joita voi muuttaa sen mukaan, miten k\u00e4yt\u00e4t autoa ja mit\u00e4 pid\u00e4t paremman n\u00e4k\u00f6isen\u00e4. T\u00e4llaista ei usein n\u00e4e autoteollisuudessa, mutta Peugeot teki 1007:st\u00e4 t\u00e4ss\u00e4 suhteessa paljon mielenkiintoisemman.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan 1007 on todella omituinen auto, mutta se ei saa yhteytt\u00e4 useimpiin ihmisiin, mink\u00e4 vuoksi se ei luultavasti koskaan onnistunut myym\u00e4\u00e4n niin hyvin kuin Peugeot aikoi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot 1007 on pieni kolmiovinen kaupunkiauto, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran mallivuonna 2004 ja joka lopetettiin lopullisesti vain 5 vuotta my\u00f6hemmin vuonna 2009. Syy siihen, miksi Peugeot 1007 hyl\u00e4ttiin niin nopeasti,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5632,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5635"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5635"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5635\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5636,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5635\/revisions\/5636"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5632"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5635"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5635"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5635"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}