{"id":5661,"date":"2023-01-08T09:26:40","date_gmt":"2023-01-08T09:26:40","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5661"},"modified":"2023-01-08T09:26:43","modified_gmt":"2023-01-08T09:26:43","slug":"kaikki-vuoden-2023-hyundai-ioniq-6sta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-hyundai-ioniq-6sta\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 Hyundai IONIQ 6:sta"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai on yksi j\u00e4nnitt\u00e4vimmist\u00e4 S\u00c4HK\u00d6AUTOJEN valmistajista n\u00e4in\u00e4 p\u00e4ivin\u00e4, sill\u00e4 heid\u00e4n Ioniq-mallistonsa on muotoutumassa sek\u00e4 todella hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6iseksi ett\u00e4 uskomattoman k\u00e4ytt\u00f6kelpoiseksi. Hyundai sanoo olevansa valmis investoimaan yli 60 miljardia dollaria autojensa s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4miseen, mik\u00e4 tuottaa varmasti todella upeita S\u00c4HK\u00d6AUTOJA.<\/p>\n\n\n\n

Seuraava iso juttu Hyundai-merkill\u00e4 on vuonna 2023 julkaistava Hyundai Ioniq 6. T\u00e4m\u00e4 tyylikk\u00e4\u00e4n n\u00e4k\u00f6inen sport coupe grand tourer tekee varmasti suuren vaikutuksen, kun se vihdoin saapuu kaduille. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa kerromme sinulle kaiken 2023 Hyundai Ioniq 6:sta, joka sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 muun muassa s\u00e4hk\u00f6isen huolen voimansiirrosta, muotoilusta, ajokokemuksesta, mahdollisesta luotettavuudesta, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydest\u00e4 ja arvosta.<\/p>\n\n\n\n

Ioniq 6 tulee jakamaan alustansa nykyisen Ioniq 5:n kanssa muutamalla hienos\u00e4\u00e4d\u00f6ll\u00e4, jotta se olisi kilpailukykyisempi ja erikoisempi. N\u00e4in upean muotoilun ansiosta Hyundai ei saavuttanut ainoastaan vaikuttavaa ulkon\u00e4k\u00f6\u00e4, vaan my\u00f6s uskomattoman liukkaan aerodynaamisen profiilin, joka tekee Ioniq 6:sta yhden aerodynaamisimmista autoista, joita on olemassa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 hy\u00f6dytt\u00e4\u00e4 toimintas\u00e4dett\u00e4, \u00e4\u00e4nieristyst\u00e4 ja suorituskyky\u00e4, jotka kaikki ovat t\u00e4rkeit\u00e4 urheilulliselle Grand Tourerille. Se tulee maksamaan enemm\u00e4n kuin Ioniq 5, vaikka se ei ole yht\u00e4 k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen, mutta se on hinta, joka on maksettava n\u00e4in hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6isest\u00e4 ulkomuodosta.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Ioniq 6:een saa kaksi eri kokoista akkua, joista pienempi on 53 kWh:n akku, kun taas suurempi on mitoitettu 77 kWh:n akuksi. Pienempi akkumalli riitt\u00e4\u00e4 noin 225 kilometrin ajoon t\u00e4ydell\u00e4 latauksella, kun taas 77 kWh:n mallin pit\u00e4isi pysty\u00e4 l\u00e4hemm\u00e4s 370 kilometri\u00e4, mik\u00e4 on varmasti h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4 luku. Ioniq 6:n saa joko FWD- tai AWD-autona, ja huippumallin teho on jopa 325 hv.<\/p>\n\n\n\n

Howelectric carer, n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Ioniq 6 on saatavana my\u00f6s Hyundain urheilullisessa ”N”-muodossa, jonka pit\u00e4isi antaa sille voimansiirto, joka on nyt saatavilla Kia ELECTRIC CAR6 GT:hen, jossa on yli 500hv. DC-pikalataus on mitoitettu 350 kW:n teholle, mik\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 t\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n akun 29 prosentista 80 prosenttiin alle 20 minuutissa. N\u00e4in ollen voit odottaa saavasi yli 100 mailia vain 10 minuutin latauksella.<\/p>\n\n\n\n

Hidas vaihtovirtalataus kest\u00e4\u00e4 6-9 tuntia. Kaiken kaikkiaan Ioniq 6:sta tulee varmasti todella kilpailukykyinen auto, koska se saa kauttaaltaan todella kilpailukykyisen alustan.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6:n houkuttelevin piirre on todenn\u00e4k\u00f6isesti sen muotoilu, joka lainaa vaikutteita sek\u00e4 tulevaisuudesta ett\u00e4 menneisyydest\u00e4. Ioniq 6:n h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4n kalteva kattolinja, joka muistuttaa alkuper\u00e4ist\u00e4 Mercedes CLS:\u00e4\u00e4, hengitt\u00e4\u00e4 eleganssia, futurismia ja menneisyytt\u00e4 yhteen tuotteeseen, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 t\u00e4sm\u00e4lleen oikealta. Sis\u00e4tilat ovat minimalistiset, mutta todella hyvin varustellut, ja niiss\u00e4 on loistava ergonomia ja paljon tekniikkaa.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus eroaa huomattavasti Ioniq 5:st\u00e4, johon se perustuu. Matalampi painopiste yhdistettyn\u00e4 uskomattoman liukkaaseen, vain 0,21:n vetovastuskertoimeen tarkoittaa, ett\u00e4 Ioniq 6 leikkaa ilmaa kuin veitsi voita. N-mallista tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti dynaamisin Hyundai-malli, jonka voit ostaa.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 – Luotettavuus ja yleiset kysymykset<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 ei ole viel\u00e4 ulkona, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 emme voi kunnolla arvioida, onko se luotettava auto vai ei. Howelectric carer, jos Ioniq 5:st\u00e4 on jotain hy\u00f6ty\u00e4, Ioniq 6:ssa voi mahdollisesti esiinty\u00e4 ongelmia jarrujen ja ohjausj\u00e4rjestelm\u00e4n kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6:sta ei yksinkertaisesti ole t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 raportteja. Meid\u00e4n on odotettava vuosi tai kaksi ennen kuin voimme arvioida, onko Ioniq luotettava auto vai ei.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Ioniq 6:n l\u00e4ht\u00f6hinta tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti olemaan jossain 45 000 ja 55 000 dollarin v\u00e4lill\u00e4, mik\u00e4 on Hyundaille kova hinta, mutta t\u00e4m\u00e4 ei ole mik\u00e4\u00e4n tavallinen Hyundai. Ioniq 6 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ker\u00e4nneen paljon kiinnostusta, mink\u00e4 vuoksi se todenn\u00e4k\u00f6isesti pit\u00e4\u00e4 arvonsa todella hyvin, ainakin ennen kuin markkinat kyll\u00e4styv\u00e4t t\u00e4ysin, mik\u00e4 ei todenn\u00e4k\u00f6isesti tapahdu muutamaan vuoteen.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys saattaa olla hieman kysymysmerkki, koska sen aggressiivisesti kalteva kattolinja sy\u00f6 takap\u00e4\u00e4n tilaa. Hyundai sanoo tehneens\u00e4 parhaansa hallitakseen sis\u00e4tiloja mahdollisimman hyvin, joten sen ei pit\u00e4isi olla liian huono.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Milloin Hyundai Ioniq 6 tulee myyntiin?<\/h3>\n\n\n\n

Ioniq 6:n on m\u00e4\u00e4r\u00e4 tulla myyntiin vuoden 2023 alussa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 meid\u00e4n pit\u00e4isi n\u00e4hd\u00e4 niit\u00e4 teill\u00e4 ennen vuoden 2023 ensimm\u00e4isen nelj\u00e4nneksen loppua. Toki Ioniq 6:n markkinajulkaisu viiv\u00e4styi muutaman kerran kaikenlaisten maailmantaloutta nyky\u00e4\u00e4n runnovien h\u00e4iri\u00f6iden vuoksi, mutta vuoden 2023 alku on todenn\u00e4k\u00f6isesti oikea aika.<\/p>\n\n\n\n

Voimme odottaa Ioniq 6:n myyv\u00e4n todella hyvin, sill\u00e4 se tarjoaa todella jotain uutta ja erityist\u00e4 s\u00e4hk\u00f6automarkkinoille samaan tapaan kuin Ioniq 5 teki. Kun Ioniq 6:lla on niin siistin n\u00e4k\u00f6inen ulkomuoto ja j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 ajodynamiikka, siit\u00e4 tulee varmasti hitti.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat Hyundai Ioniq 6:n kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 kilpailee todenn\u00e4k\u00f6isesti BMW i4:n, Tesla Model 3:n ja Volkswagen ID:n kaltaisten autojen kanssa. AERO ja Polestar 2. BMW i4:n pit\u00e4isi olla sen t\u00e4rkein kilpailija ajokokemuksen osalta, kun taas Model 3:n pit\u00e4isi olla sen t\u00e4rkein kilpailija suosion, toimintas\u00e4teen ja teknologian osalta.<\/p>\n\n\n\n

ID. AERO on aina hiljattain julkaistu ja se on my\u00f6s todella vaikuttava auto. Polestar 2 on ollut markkinoilla jo jonkin aikaa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 n\u00e4emme todenn\u00e4k\u00f6isesti sen p\u00e4ivittyv\u00e4n l\u00e4hivuosina.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai Ioniq 6 parempi kuin Ioniq 5?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 on varmasti erilainen kuin Ioniq 5, koska se tarjoaa t\u00e4ysin erilaisen l\u00e4hestymistavan muotoiluun ja ajamiseen. Ioniq 5 voi edelleen pysy\u00e4 parempana perheautona n\u00e4ist\u00e4 kahdesta, mutta Ioniq 5:ll\u00e4 on pidempi toimintas\u00e4de, se on paremman n\u00e4k\u00f6inen, siin\u00e4 on uudempaa tekniikkaa ja se on n\u00e4ist\u00e4 kahdesta mukavampi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai on yksi j\u00e4nnitt\u00e4vimmist\u00e4 S\u00c4HK\u00d6AUTOJEN valmistajista n\u00e4in\u00e4 p\u00e4ivin\u00e4, sill\u00e4 heid\u00e4n Ioniq-mallistonsa on muotoutumassa sek\u00e4 todella hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6iseksi ett\u00e4 uskomattoman k\u00e4ytt\u00f6kelpoiseksi. Hyundai sanoo olevansa valmis investoimaan yli 60 miljardia dollaria autojensa s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4miseen,<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5662,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[36],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5661"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5661"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5661\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5663,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5661\/revisions\/5663"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5662"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5661"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5661"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5661"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}