{"id":5691,"date":"2023-01-11T14:31:33","date_gmt":"2023-01-11T14:31:33","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5691"},"modified":"2023-01-11T14:31:36","modified_gmt":"2023-01-11T14:31:36","slug":"peugeot-travellerin-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/peugeot-travellerin-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Peugeot Travellerin yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot Traveller on Peugeotin keskikokoinen pakettiauto, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2016 ja on edelleen tuotannossa. Traveller jakaa alustansa Citroen Spacetourerin, Toyota ProAce Verson ja Vauxhall Vivaron kanssa. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa mainitsemme Peugeot Travellerin yleisimm\u00e4t ongelmat ja kerromme, mit\u00e4 kannattaa varoa, kun ostat sellaisen k\u00e4ytettyn\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Yksi vaarallisimmista Peugeot Travellerin ongelmista liittyy jarruihin, jotka voivat lakata toimimasta ja aiheuttaa siten onnettomuuden. Muita ongelmia ovat esimerkiksi auton hitaus tai se ei halua k\u00e4ynnisty\u00e4 lainkaan. L\u00e4mmittimeen liittyv\u00e4t ongelmat ovat yleisi\u00e4 melko monissa Peugeot-malleissa, kuten Peugeot Travellerissa.<\/p>\n\n\n\n

Lopuksi on puhuttava my\u00f6s s\u00e4hk\u00f6ongelmista, joita on paljon ja jotka voivat olla todella vaarallisia. Peugeot Traveller -mallia on vedetty takaisin yli 40 kertaa, mik\u00e4 ei ole kovin yleist\u00e4 yksitt\u00e4iselle mallille. Kaikkia autoja kutsutaan takaisin, mutta Travelleriin n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kohdistuvan pari takaisinvetoa joka vuosi sen ilmestymisest\u00e4 l\u00e4htien.<\/p>\n\n\n\n

Joka tapauksessa suurin osa asiakaspalautteesta viittaa siihen, ett\u00e4 Traveller on melko luotettava, jos se pidet\u00e4\u00e4n hyv\u00e4ss\u00e4 kunnossa ajan mittaan. Se ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole kovin kallis huollettavaksi, kuten useimmat nykyaikaiset Peugeot-mallit yleens\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Ongelmat jarrujen kanssa<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee takaisinkutsuihin, harvat ovat yht\u00e4 vaarallisia kuin viallisiin jarruihin liittyv\u00e4t takaisinkutsut. Sanotaan, ett\u00e4 Travellerin jarruj\u00e4rjestelm\u00e4 voi pett\u00e4\u00e4 ja siten johtaa jarrutustehon t\u00e4ydelliseen menett\u00e4miseen ja lis\u00e4t\u00e4 mahdollisuuksia joutua onnettomuuteen. Viimeisin jarruihin liittyv\u00e4 takaisinkutsu tapahtui kes\u00e4ll\u00e4 2022, mutta Travellerilla on yleens\u00e4 ollut melko monta jarruihin liittyv\u00e4\u00e4 takaisinkutsua.<\/p>\n\n\n\n

Siksi jarruihin kannattaa aina kiinnitt\u00e4\u00e4 huomiota, jos olet ostamassa k\u00e4ytetty\u00e4 Peugeot Travelleria. Yleisen tarkastuksen tekeminen ennen ostoa on hy\u00f6dyllist\u00e4 kaikkien k\u00e4ytettyjen autojen oston yhteydess\u00e4, erityisesti niiden, joita on palautettu 40 kertaa.<\/p>\n\n\n\n

Ei haluta aloittaa ongelmia<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot Travellerilla on tunnetusti ongelmia, jotka eiv\u00e4t tahdo k\u00e4ynnisty\u00e4, mik\u00e4 voi johtaa suhteellisen kalliisiin korjauksiin, koska t\u00e4m\u00e4 voi johtua useista syist\u00e4. Oikean syyn diagnosoiminen voi olla ty\u00f6l\u00e4st\u00e4, mink\u00e4 vuoksi diagnosointi on parasta tehd\u00e4 j\u00e4lleenmyyj\u00e4n kautta. Ensinn\u00e4kin akku ja siihen liittyv\u00e4t j\u00e4rjestelm\u00e4t voivat pett\u00e4\u00e4, ja helpoin tapa todeta t\u00e4m\u00e4 on, jos autossa ei ole lainkaan s\u00e4hk\u00f6virtaa.<\/p>\n\n\n\n

Muut ongelmat liittyv\u00e4t joko vialliseen avaimenper\u00e4\u00e4n, jos n\u00e4in on, yrit\u00e4 k\u00e4ynnist\u00e4\u00e4 auto manuaalisesti. K\u00e4ynnistinmoottori on my\u00f6s mahdollinen syy, mink\u00e4 vuoksi my\u00f6s sen tarkastaminen on hyv\u00e4 ajatus. Muita mahdollisia syyllisi\u00e4 ovat tukkeutuneet polttoainesuodattimet, viallinen vaihtovirtageneraattori, viallinen polttoainepumppu, palanut sulake, johdinsarjojen ongelmat tai jyrsij\u00f6iden aiheuttamat vauriot.<\/p>\n\n\n\n

L\u00e4mmittimeen liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Nyt on aika paneutua syv\u00e4llisemmin l\u00e4mmittimeen liittyviin ongelmiin, jotka voivat my\u00f6s johtua useista syist\u00e4. Yleisin syy on joko j\u00e4\u00e4hdytysnesteen puute tai tukkeutunut l\u00e4mmittimen ydin. N\u00e4iden ratkaisemiseksi sinun on t\u00e4ytett\u00e4v\u00e4 ja huuhdeltava j\u00e4\u00e4hdytysneste ajoissa uudelleen, sill\u00e4 se on v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4t\u00f6nt\u00e4 sek\u00e4 l\u00e4mmittimen l\u00e4mmitt\u00e4miseen ett\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytt\u00e4miseen. Tukkeutunut l\u00e4mmittimen ydin voidaan joko puhdistaa tai se on vaihdettava, jos se on liiaksi sy\u00f6pynyt tai vaurioitunut.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s vesipumppu ja termostaatti voivat vioittua tukkeutumisen ja yleisen kulumisen vuoksi, joten my\u00f6s n\u00e4m\u00e4 on hyv\u00e4 tarkistaa. Kaiken kaikkiaan l\u00e4mmitysj\u00e4rjestelm\u00e4t ovat yleens\u00e4 ongelma monissa Peugeot-malleissa, ja Traveller on melko samanlainen.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat ja ranskalaiset autot sopivat yhteen, mutta jotkut Travellerin s\u00e4hk\u00f6ongelmat ovat todella vaarallisia. Ensinn\u00e4kin jotkin takaikkunan alueella olevat johdotukset voivat ylikuumentua tai menn\u00e4 oikosulkuun, mik\u00e4 voi johtaa tulipaloon. T\u00e4m\u00e4 oli aikoinaan syy siihen, ett\u00e4 osa n\u00e4ist\u00e4 autoista vedettiin takaisin. ESP on altis ongelmille, eik\u00e4 ole yll\u00e4tys, ett\u00e4 se voi my\u00f6s johtaa tulipaloon.<\/p>\n\n\n\n

Muita s\u00e4hk\u00f6ongelmia ovat infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat, ilmastointilaiteongelmat ja virtalukkojen ongelmat. Onneksi n\u00e4m\u00e4 eiv\u00e4t ole liian kalliita tai vaikeita korjata, mutta ne voivat toistua yh\u00e4 uudelleen.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Peugeot Traveller turvallinen?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot Traveller on viiden t\u00e4hden turvallisuusluokituksen saanut auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Travellerin turvallisuus ei ole ongelma. Sen lasten matkustajien suojaustulos on luokan johtava, 91 %, kun taas aikuisten matkustajien suojaus on melko samanlainen. Jalankulkijoiden turvallisuus ei ole kovin hyv\u00e4, sill\u00e4 se on 64 prosenttia, mik\u00e4 ei ole l\u00e4hell\u00e4k\u00e4\u00e4n luokan k\u00e4rke\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Autossa on my\u00f6s kaikki tarvittavat aktiiviset turvaj\u00e4rjestelm\u00e4t, kuten kuolleen kulman avustin, mukautuva vakionopeudens\u00e4\u00e4din, kuolleen kulman avustin, automaattinen jarrutus ja kaikki muu, mit\u00e4 2000-luvun autolta voi odottaa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Peugeot Traveller MPV vai pakettiauto?<\/h3>\n\n\n\n

Riippuen siit\u00e4, minne katsot, huomaat, ett\u00e4 jotkut pit\u00e4v\u00e4t Travelleria pakettiautona, kun taas toiset pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 monik\u00e4ytt\u00f6autona. Maailmanlaajuisesti Traveller-malleja on itse asiassa kaksi, normaali\/pienempi malli ja Traveller XL, joka on pakettiauto. Todellisuudessa Traveller on pakettiauto, koska siin\u00e4 ei ole MPV-muotoilua.<\/p>\n\n\n\n

MPV tai monik\u00e4ytt\u00f6auto on r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6ity enemm\u00e4n perhek\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, kun taas pakettiauto on r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6ity enemm\u00e4n yritysk\u00e4ytt\u00f6\u00f6n. Toki on ihmisi\u00e4, jotka k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t pakettiautoja perheiden kuljettamiseen, mutta ei l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n samassa m\u00e4\u00e4rin. Toisaalta monik\u00e4ytt\u00f6isi\u00e4 pakettiautoja pidet\u00e4\u00e4n usein henkil\u00f6autoina, mik\u00e4 on usein Travellerin k\u00e4ytt\u00f6tapa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Peugeot Traveller saatavana s\u00e4hk\u00f6isen\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Peugeot Traveller on todellakin yksi harvoista t\u00e4ysin s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isist\u00e4 pakettiautoista, kun taas muut ovat edell\u00e4 mainittuja henkil\u00f6autoja, jotka jakavat saman alustan kuin Traveller. Asia on niin, ett\u00e4 Stellantis, yritys, joka omistaa Vauxhallin, Peugeotin ja Citreonin ja jolla on sopimus Toyota ProAce Verson s\u00e4hk\u00f6isten voimansiirtojen toimittamisesta, k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 samaa alustaa, jolle n\u00e4m\u00e4 kaikki on rakennettu.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot Traveller on Peugeotin keskikokoinen pakettiauto, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2016 ja on edelleen tuotannossa. Traveller jakaa alustansa Citroen Spacetourerin, Toyota ProAce Verson ja Vauxhall Vivaron kanssa. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5692,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5691"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5691"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5691\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5693,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5691\/revisions\/5693"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5692"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5691"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5691"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5691"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}