{"id":5700,"date":"2023-01-12T13:13:36","date_gmt":"2023-01-12T13:13:36","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5700"},"modified":"2023-01-12T13:13:38","modified_gmt":"2023-01-12T13:13:38","slug":"peugeot-207n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/peugeot-207n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Peugeot 207:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot 207 tuli markkinoille vuonna 2006 korvaamaan vanhemman 206-mallin. 207 on s\u00e4ilynyt vuoteen 2014 asti, jolloin sen seuraajaksi tuli Peugeot 208. Koko t\u00e4m\u00e4n ajan Peugeot onnistui myym\u00e4\u00e4n n\u00e4it\u00e4 tonneittain, erityisesti Euroopassa. Peugeot 207 on kompakti viistoper\u00e4, joka on suunniteltu l\u00e4hinn\u00e4 kaupunkien sis\u00e4iseen k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, mutta joka on riitt\u00e4v\u00e4n suuri pidemmille matkoille.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa mainitsemme Peugeot 207:n yleisi\u00e4 ongelmia ja kerromme, mit\u00e4 kannattaa varoa, jos olet ostamassa k\u00e4ytetty\u00e4 autoa. Koska 207 ei ole erityisen kallis tai vanha, voimme n\u00e4hd\u00e4 n\u00e4iden k\u00e4yv\u00e4n kauppaa l\u00e4hivuosikymmenin\u00e4. Meid\u00e4n pit\u00e4isi my\u00f6s mainita, ett\u00e4 Peugeot 207 on yksi suosituimmista ensimm\u00e4isist\u00e4 autoista Euroopassa, koska se on halpa ostaa, halpa ajaa ja melko suosittu ja helppo myyd\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimpi\u00e4 ongelmia ovat jousituksen alueelta tulevat vinkuvat ja jauhavat \u00e4\u00e4net. Vaihteisto voi muuttua kovaksi ja raskaaksi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4, ja my\u00f6s katalysaattori voi aiheuttaa ongelmia. My\u00f6s istuimet ovat ongelmallisia, ja ne ovat olleet mukana kahdessa suuressa takaisinkutsussa 207:n elinkaaren aikana.<\/p>\n\n\n\n

Lopuksi mainitaan viel\u00e4 tietyt varusteongelmat, kuten veden sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4sy tai tuulilasin ongelmat. Kaiken kaikkiaan, jos pid\u00e4t 207:st\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 huolta, voit k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sit\u00e4 kohtuullisen pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Vinkuvat ja jauhavat \u00e4\u00e4net<\/h2>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4iseen ongelmaryhm\u00e4\u00e4n kuuluvat vinkuvat ja jauhavat \u00e4\u00e4net. Narisevat \u00e4\u00e4net johtuvat tyypillisesti jarrupalojen juuttumisesta, varsinkin jos auto on j\u00e4\u00e4nyt seisomaan joksikin aikaa. Narisevat \u00e4\u00e4net johtuvat tyypillisesti ongelmista etuiskunvaimentimissa, jotka on voideltava kunnolla, mink\u00e4 pit\u00e4isi ratkaista ongelma.<\/p>\n\n\n\n

Toinen syy siihen, ett\u00e4 207-ajoneuvolla on taipumus narista, on viallinen puskuripuskuri, joka on vaihdettava ongelman ratkaisemiseksi. Kaiken kaikkiaan, jos kuulet outoja \u00e4\u00e4ni\u00e4 jousituksen ja jarrujen alueelta, tarkista ne v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti, sill\u00e4 osa niist\u00e4 voi johtua korroosiosta, joka on vakava ongelma ja aiheuttaa erilaisia rakenteellisia ongelmia, joiden korjaaminen on vaikeaa ja kallista.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteiston ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot 207:ss\u00e4 on kest\u00e4v\u00e4 manuaalivaihteisto, joka kest\u00e4\u00e4 helposti koko auton k\u00e4ytt\u00f6i\u00e4n. Se tarvitsee kuitenkin oikea-aikaista ja asianmukaista huoltoa, muuten se pett\u00e4\u00e4 paljon aikaisemmin. Yleisin 207:n manuaalivaihteiston ongelma liittyy l\u00f6ystyneisiin vaihdevaijereihin, jotka vaikeuttavat vaihteiston k\u00e4ytt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos t\u00e4t\u00e4 ei hoideta riitt\u00e4v\u00e4n pian, se voi johtaa vakavampiin vaihteisto-ongelmiin, jotka aiheuttavat pian kytkinongelmia ja mahdollisesti kytkimen tai koko vaihteiston vaihtamisen. Koska monet n\u00e4ist\u00e4 vaihteistoista ovat nyky\u00e4\u00e4n vanhoja, eik\u00e4 niit\u00e4 ole huollettu tarkoituksenmukaisesti, t\u00e4st\u00e4 ongelmasta on tullut aiempaa vakavampi.<\/p>\n\n\n\n

Katalysaattoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Jos t\u00f6rm\u00e4\u00e4t Peugeot 207:\u00e4\u00e4n, jossa palaa moottorin tarkistusvalo, muista kiinnitt\u00e4\u00e4 huomiota katalysaattoriin, joka tyypillisesti on syy n\u00e4ihin. Yleisin katalysaattoriin liittyv\u00e4 ongelma liittyy vikakoodiin P0420, joka kertoo, ett\u00e4 katalysaattorit eiv\u00e4t toimi t\u00e4ydell\u00e4 tehollaan.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ei ole halvin ongelma, johon voit t\u00f6rm\u00e4t\u00e4, koska niiden korjaaminen edellytt\u00e4\u00e4 yleens\u00e4 katalysaattorin vaihtamista uuteen.<\/p>\n\n\n\n

Ongelmat istuinten kanssa<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot 207:n istuimet ovat olleet syyn\u00e4 kahteen suureen takaisinkutsuun. Ensimm\u00e4inen liittyy siihen, ett\u00e4 istuimia ei l\u00e4mmitet\u00e4 kunnolla, jolloin ne eiv\u00e4t joko kytkeydy pois p\u00e4\u00e4lt\u00e4 tai kytkeydy p\u00e4\u00e4lle. Takaisinkutsu tapahtui vuonna 2009, ja siin\u00e4 sanottiin my\u00f6s, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 voi johtaa siihen, ett\u00e4 akku tyhjenee ja aiheuttaa samalla paljon ep\u00e4mukavuutta kuljettajalle, erityisesti kes\u00e4aikaan.<\/p>\n\n\n\n

Toinen takaisinkutsu liittyy v\u00e4\u00e4rin kiinnitettyihin turvav\u00f6ihin (2006), jotka voivat ep\u00e4onnistua turvav\u00f6iden kiinnitt\u00e4misess\u00e4 kolaritilanteessa.<\/p>\n\n\n\n

Varusteisiin liittyv\u00e4t ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Lopuksi mainitaan auton varusteisiin liittyv\u00e4t erikoiset ongelmat, kuten veden p\u00e4\u00e4sy etumatkustamon jalkatilaan, mik\u00e4 aiheuttaa s\u00e4hk\u00f6ongelmia ja valtavia pudotuksia auton j\u00e4lleenmyyntiarvossa. N\u00e4m\u00e4 johtuvat ilmastointilaitteeseen liittyvien veden poistoputkien tukkeutumisesta. Hyv\u00e4 asia on, ett\u00e4 uusia osia ei tarvita, sill\u00e4 ne voidaan puhdistaa ja asentaa uudelleen.
Muita ongelmia ovat muun muassa hansikaslokeron pett\u00e4minen ja sen vaihtaminen tuulilasinpesuriongelmat sek\u00e4 ongelmat tuulilasin kanssa, jonka tiedettiin olevan l\u00f6ys\u00e4ll\u00e4 erityisesti vanhemmissa 3-ovisissa malleissa.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Peugeot 207?<\/h3>\n\n\n\n

Jos haluat pienen, k\u00e4ytetyn ja melko kohtuuhintaisen supermini-viistoper\u00e4n, Peugeot 207 on todella hyv\u00e4 ostos. 207 ei ole liian vanha, jotta siihen ei saisi olennaisia asioita, joihin useimmat meist\u00e4 ovat tottuneet uudemmissa autoissa, mutta se ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n ole liian uusi, jotta siin\u00e4 voisi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 vaikeita haptisen palautteen\/kosketusohjauksen hallintalaitteita, joihin monissa Peugeot-malleissa on nyky\u00e4\u00e4n totuttu.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta 207 ei ole miss\u00e4\u00e4n nimess\u00e4 luksusauto, eik\u00e4 se tarjoa kovinkaan paljon tilaa, mik\u00e4 voi olla ratkaiseva tekij\u00e4 pidemmille kuljettajille.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Peugeot 207 kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Koska Peugeot 207 on nyt yli 8 vuotta vanha, on t\u00e4ysin j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 mietti\u00e4, kuinka kauan se todella kest\u00e4\u00e4. Hyv\u00e4 asia on se, ett\u00e4 207 on osoittautunut melko luotettavaksi, mutta huono uutinen on se, ett\u00e4 sen luotettavuus riippuu \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen paljon siit\u00e4, miten hyvin autoa on huollettu sen elinkaaren aikana.<\/p>\n\n\n\n

Jos t\u00f6rm\u00e4\u00e4t hyvin huollettuun malliin, voit odottaa sen kest\u00e4v\u00e4n jopa 150 000 kilometri\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko Peugeot 207 liian pieni pitkille kuljettajille?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot 207 on tosiaan hieman liian pieni pitkille kuljettajille, eik\u00e4 se ole paras valinta niille, joilla on usein tapana kuljettaa useita matkustajia. Koska monet n\u00e4ist\u00e4 on myyty 3-ovisena, et my\u00f6sk\u00e4\u00e4n todenn\u00e4k\u00f6isesti nauti siit\u00e4, ett\u00e4 se ei ole liian k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen perhek\u00e4ytt\u00f6\u00f6n.<\/p>\n\n\n\n

Jos et kuitenkaan ole valtava ja sinulla on tapana ajaa autoa yksin, Peugeot 207:n pit\u00e4isi olla enemm\u00e4n kuin riitt\u00e4v\u00e4 useimmille.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot 207 tuli markkinoille vuonna 2006 korvaamaan vanhemman 206-mallin. 207 on s\u00e4ilynyt vuoteen 2014 asti, jolloin sen seuraajaksi tuli Peugeot 208. Koko t\u00e4m\u00e4n ajan Peugeot onnistui myym\u00e4\u00e4n n\u00e4it\u00e4 tonneittain, erityisesti<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5701,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5700"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5700"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5700\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5702,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5700\/revisions\/5702"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5701"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5700"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5700"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5700"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}