{"id":5720,"date":"2023-01-15T09:11:09","date_gmt":"2023-01-15T09:11:09","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5720"},"modified":"2023-01-15T09:11:12","modified_gmt":"2023-01-15T09:11:12","slug":"peugeot-206n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/peugeot-206n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Peugeot 206:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot 206 esiteltiin mallivuonna 1999, kunnes se lopulta korvattiin uudemmalla ja nykyaikaisemmalla Peugeot 207 -mallilla vuonna 2012, mutta tuotanto jatkui viel\u00e4 muutaman vuoden tietyill\u00e4 markkinoilla, kuten Brasiliassa. Peugeot 207 on todella tunnettu malli, sill\u00e4 sit\u00e4 myytiin suuria m\u00e4\u00e4ri\u00e4 ymp\u00e4ri maailmaa.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka vanhemmat mallit ovat nyt l\u00e4hes 25 vuotta vanhoja, niit\u00e4 n\u00e4kee yh\u00e4 urheilullisesti ymp\u00e4ri maailmaa, mik\u00e4 on kunnon osoitus siit\u00e4, kuinka kauan n\u00e4m\u00e4 mallit kest\u00e4v\u00e4t. T\u00e4m\u00e4 johtuu toki osittain monista varaosista, mutta my\u00f6s siit\u00e4, ett\u00e4 206 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan melko luotettava. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa mainitsemme kaikki Peugeot 206:n yleiset ongelmat ja kerromme, mit\u00e4 kannattaa varoa.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimpi\u00e4 Peugeot 206:n ongelmia ovat jousitusongelmat, manuaalivaihteisto, moottori, s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4t ja varusteisiin liittyv\u00e4t ongelmat. Kaiken kaikkiaan, jos huollat sit\u00e4 tarpeeksi hyvin, 206:n pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 melko pitk\u00e4\u00e4n, kuten useimmat n\u00e4ist\u00e4 autoista ymp\u00e4ri maailmaa.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka 207 on paljon nykyaikaisempi auto, jossa on kaikki 2010-luvun Peugeot-teknologian tuomat edut, 206 on nyky\u00e4\u00e4n kiistatta suositumpi ja yleisempi.<\/p>\n\n\n\n

Jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Yleisimpiin Peugeot 206:n jousitusongelmiin kuuluu yleinen mukavuuden huomattava heikkeneminen, joka johtuu yleens\u00e4 kuluneesta jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4st\u00e4. T\u00e4m\u00e4n ratkaisemiseksi muista tarkastaa auton akseli, laakerit, tiivisteet ja erityisesti niiden hyv\u00e4 voiteluaste. Etup\u00e4\u00e4n pallonivelten tiedet\u00e4\u00e4n kokevan t\u00e4rin\u00e4\u00e4 ajon aikana.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on suhteellisen vaikea ongelma korjata, ja sen ratkaisemiseksi sinun on vaihdettava pallonivelet. Monissa markkinoilla olevissa Peugeot 206 -malleissa niit\u00e4 ei ole vaihdettu, joten muista tarkastaa ne aina, kun olet markkinoilla k\u00e4ytetyn Peugeot 206:n kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Manuaalivaihteiston ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Yleisin vaihteiston ongelma on sellainen, jossa se pyrkii luistamaan. Muita ongelmia ovat esimerkiksi kytkin, joka ei tahdo kytkeyty\u00e4, mik\u00e4 johtaa vakaviin ongelmiin, kun autoa yritet\u00e4\u00e4n ajaa. T\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu yleens\u00e4 yleisest\u00e4 kulumisesta ja ajoneuvon i\u00e4st\u00e4, mutta my\u00f6s veden sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4syst\u00e4, joka voi johtaa moniin ongelmiin.<\/p>\n\n\n\n

Kaksi tapaa, joilla voit korjata n\u00e4m\u00e4 ongelmat, on joko yritt\u00e4\u00e4 korjata\/puhdistaa vaihteisto, jos se ei ole liian vanha, mutta jos se on, on parasta vaihtaa se kokonaan. T\u00e4m\u00e4k\u00e4\u00e4n ei ole halpaa tai helppoa, mink\u00e4 vuoksi monissa 206-malleissa on tunnetusti j\u00e4ykk\u00e4 vaihdelaatikko.<\/p>\n\n\n\n

Moottorin ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Valitettavasti 206:lla on taipumus k\u00e4rsi\u00e4 melko monista moottoriin liittyvist\u00e4 ongelmista. N\u00e4it\u00e4 ovat muun muassa ep\u00e4tasainen kierrosluku, joka johtuu viallisesta veden l\u00e4mp\u00f6tila-anturista, joka pit\u00e4isi puhdistaa tai vaihtaa. T\u00e4rin\u00e4 ja t\u00e4rin\u00e4 liittyv\u00e4t tyypillisesti 1,5 litran moottoriin ja johtuvat kuluneista moottorin kiinnikkeist\u00e4, jotka on my\u00f6s vaihdettava.<\/p>\n\n\n\n

Potentiometri voi johtaa moottorin pys\u00e4htymiseen, kun taas moottorin syttymish\u00e4iri\u00f6t ja huono suorituskyky johtuvat viallisesta sytytyskelapaketista. Diesel-HDi-moottorit voivat olla ajoittain todella \u00e4\u00e4nekk\u00e4it\u00e4, joten muista tarkistaa kampiakselin hihnapy\u00f6r\u00e4 t\u00e4m\u00e4n ongelman ratkaisemiseksi. Lopuksi p\u00e4\u00e4n tiiviste ja sylinterin p\u00e4\u00e4 voivat aiheuttaa l\u00e4mp\u00f6tilan nousun ja moottorin sammumisen.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat ovat yleisi\u00e4 monissa vanhemmissa Peugeot-malleissa, eik\u00e4 206 ole poikkeus. N\u00e4it\u00e4 ovat esimerkiksi keskuslukitusongelmat, jotka liittyv\u00e4t viallisiin ovien toimilaitteisiin, jotka on vaihdettava. Torvi voi joskus laukeaa satunnaisesti, ja se liittyy useimmiten tyhjentyneeseen akkuun.<\/p>\n\n\n\n

Muut s\u00e4hk\u00f6ongelmat voivat aiheuttaa ulkovalaistuksen vikaantumisen, kun taas radio voi joskus sammua ilman n\u00e4kyv\u00e4\u00e4 syyt\u00e4, mutta t\u00e4m\u00e4kin viittaa useimmiten vialliseen akkuun.<\/p>\n\n\n\n

Laiteongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot 206 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan tottunut ongelmiin, jotka johtuvat veden joutumisesta auton sis\u00e4lle, mutta veden joutuminen etujalkatiloihin on yleist\u00e4 muutamassa Peugeot ”200”-sarjan sukupolvessa. Tukos laipioviem\u00e4riss\u00e4 aiheuttaa veden laskeutumisen ja lopulta sen p\u00e4\u00e4syn matkustamoon.<\/p>\n\n\n\n

Ohjauspy\u00f6r\u00e4n varret ovat jarrutusalttiita, kojelauta on altis liialliselle kulumiselle, eik\u00e4 maalinkaan laatu ole paras mahdollinen.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Peugeot 206?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot 206 on nyky\u00e4\u00e4n melko edullinen ja helposti elett\u00e4v\u00e4 k\u00e4ytetty auto, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 varsin suositun 2nd hand -markkinoilla. Se on paljon helpompi ostaa ja huoltaa verrattuna useimpiin nykyaikaisiin Peugeoteihin, koska kaikki on jo tiedossa, ja sen pit\u00e4isi olla kaiken kaikkiaan suhteellisen vaivaton kokemus.<\/p>\n\n\n\n

Monet ihmiset ovat kuitenkin varmasti pettyneit\u00e4 sis\u00e4tilojen puutteeseen, joka todellakin vaikuttaa p\u00e4ivitt\u00e4iseen ajokokemukseen. Lopuksi 206 ei ole lainkaan ylellinen, ja siksi se on vaikea ohitus niille, jotka haluavat jotain hieman hienompaa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Peugeot 206:ssa 5 ovea?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot 206 on saatavana joko 3-ovisena coup\u00e9- tai 5-ovisena viistoper\u00e4isen\u00e4. Joillakin markkinoilla 206:sta on kuitenkin saatavana my\u00f6s 4-ovinen sedan ja 5-ovinen farmari. 5-ovinen viistoper\u00e4malli on todenn\u00e4k\u00f6isesti suosituin, kun taas sedan ja farmari eiv\u00e4t ole yht\u00e4 yleisi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s 3-ovinen versio on todella suosittu, ja se on ylivoimaisesti halvin Peugeot 206, jonka voi nyky\u00e4\u00e4n ostaa. Kaiken kaikkiaan se ei ehk\u00e4 ole kaikkein k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisin auto, mutta se on enemm\u00e4n kuin riitt\u00e4v\u00e4 pienikokoisiin autoihin tottuneille.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 eroa on Peugeot 206:n ja 207:n v\u00e4lill\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot 206:n ja Peugeot 207:n v\u00e4lill\u00e4 on melko paljon eroja. 207 on verrattain paljon uudempi ja siin\u00e4 on paljon lis\u00e4tekniikkaa, mutta se on my\u00f6s hieman suurempi. 207 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s hieman paisutetulta 206:lta, mist\u00e4 johtuu osa lis\u00e4tiloista.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Peugeot 207 jatkaa enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n siit\u00e4, mihin 206 j\u00e4i. Se tarjoaa kohtuullisen m\u00e4\u00e4r\u00e4n parannuksia, jotka tekev\u00e4t siit\u00e4 kaiken kaikkiaan paljon paremman auton, mutta 206 on kiistatta luotettavampi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot 206 esiteltiin mallivuonna 1999, kunnes se lopulta korvattiin uudemmalla ja nykyaikaisemmalla Peugeot 207 -mallilla vuonna 2012, mutta tuotanto jatkui viel\u00e4 muutaman vuoden tietyill\u00e4 markkinoilla, kuten Brasiliassa. Peugeot 207 on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5721,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5720"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5720"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5720\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5722,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5720\/revisions\/5722"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5721"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5720"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5720"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5720"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}