{"id":5770,"date":"2023-01-23T11:53:44","date_gmt":"2023-01-23T11:53:44","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5770"},"modified":"2023-01-23T11:53:46","modified_gmt":"2023-01-23T11:53:46","slug":"vw-arteonin-vaihteisto-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/vw-arteonin-vaihteisto-ongelmat\/","title":{"rendered":"VW Arteonin vaihteisto ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen Arteon on tyylikk\u00e4\u00e4mpi, nuorekkaampi ja urheilullisempi versio v\u00e4istyv\u00e4st\u00e4 Volkswagen Passatista, ja se on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 VW:n paras sedan. VW Arteon seuraa lakkautetun VW CC:n jalanj\u00e4lki\u00e4, joka otti Passatin ja teki siit\u00e4 mielenkiintoisemman. T\u00e4m\u00e4 suuntaus on n\u00e4ht\u00e4viss\u00e4 koko autoteollisuudessa Audi A6\/A7:n, BMW 5\/6-sarjan ja Mercedes E\/CLS-luokan kohdalla.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka voisimme viett\u00e4\u00e4 kohtuullisen paljon aikaa puhumalla neliovisista coupeista, aiomme itse asiassa keskitty\u00e4 VW Arteonin vaihteisto-ongelmiin, jotka voivat joskus tehd\u00e4 merkityksett\u00f6m\u00e4ksi sen, n\u00e4ytt\u00e4\u00e4k\u00f6 auto hyv\u00e4lt\u00e4 vai ei. VW Arteonissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n tuttua DSG-kaksoiskytkinvaihteistoa, joka on nyky\u00e4\u00e4n useimmissa VW-malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4inen mainitsemamme ongelma on se, ett\u00e4 DSG-laatikko ei suostu kytkem\u00e4\u00e4n peruutusvaihteen\/6. vaihdetta kokonaan. Muita ongelmia ovat esimerkiksi kytkimen ongelmat, mekatroniikkaongelmat tai se, ett\u00e4 vaihteisto on laiska\/kova vaihtamaan. On t\u00e4rke\u00e4\u00e4 muistaa, ett\u00e4 hyvin huollettu DSG-vaihteisto kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n, mutta jos sit\u00e4 ei huolleta riitt\u00e4v\u00e4sti, se pett\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jos siis olet hankkimassa k\u00e4ytetty\u00e4 Arteonia, muista tehd\u00e4 ostoa edelt\u00e4v\u00e4 tarkastus, sill\u00e4 se todenn\u00e4k\u00f6isesti kertoo vaihteiston kunnosta.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteisto ei suostu kytkem\u00e4\u00e4n peruutusvaihteita\/6. vaihteen p\u00e4\u00e4lle<\/h2>\n\n\n\n

Useimmille automaattivaihteistoille vaihtamisongelmat eiv\u00e4t ole vieraita, sill\u00e4 ne ovat olleet yleisi\u00e4 automaattivaihteistoissa jo vuosikymmeni\u00e4. Ongelmana on se, ett\u00e4 syyt, miksi n\u00e4m\u00e4 ongelmat ilmenev\u00e4t, ovat yleens\u00e4 erilaisia. VW:n DSG-vaihteistossa t\u00e4rkeimm\u00e4t syyt siihen, ett\u00e4 vaihteisto ei suostu kytkem\u00e4\u00e4n peruutusvaihteita tai kuudetta vaihdetta, johtuvat peruutusvaihteen valitsimen tai liukus\u00e4\u00e4timen\/haarukan ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Oireita ovat muun muassa narskuvat \u00e4\u00e4net, kun yritet\u00e4\u00e4n kytke\u00e4 peruutusvaihde, tai vikakoodit, joissa lukee 06293 tai 01851. N\u00e4iden ongelmien ratkaisemiseksi vaihteisto on purettava ja vaihdettava joko laakeri tai haarukka. Jotkut sanoivat, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ongelmat voivat johtua pienist\u00e4 metallipaloista, jotka ovat juuttuneet valitsimeen, ja jos n\u00e4in on, voit ratkaista ongelman helposti, kun avaat vaihteiston.<\/p>\n\n\n\n

Kytkinongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Kytkin on mink\u00e4 tahansa vaihteiston keskipiste, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 viallinen kytkin tarkoittaa viallista vaihteistoa. DSG-kytkin on rakennettu kahdesta design-levyst\u00e4, jotka on sidottu yhteen. DSG-yksik\u00f6t ovat usein pahamaineisia siit\u00e4, ett\u00e4 ne ovat hieman nykivi\u00e4 stop-and-go-liikenteess\u00e4, mik\u00e4 yleens\u00e4 rasittaa kytkint\u00e4 lis\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kytkimet voivat my\u00f6s luistaa ja kamppailla pitoa vastaan, mik\u00e4 johtaa tehon menetykseen. Pahimmat DSG-kytkinongelmat liittyv\u00e4t siihen, ett\u00e4 j\u00e4rjestelm\u00e4st\u00e4 kuuluu kova pamahdus ja moottori sammuu. N\u00e4iden korjaamiseksi sinun on useimmiten vaihdettava kytkimet upouusiin, koska se on luotettavin tapa korjata asia pitk\u00e4ll\u00e4 aikav\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mekatroniset ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

VW Arteon -vaihteiston kaksi edellist\u00e4 ongelmaa ovat yleisi\u00e4, mutta mekatroniset ongelmat voivat usein vied\u00e4 kakkua yleisimpin\u00e4 DSG-ongelmina, joita voi kohdata. N\u00e4it\u00e4 ovat muun muassa vaihteiston vuodot, jotka todenn\u00e4k\u00f6isesti vaativat mekatroniikan t\u00e4ydellisen uudelleenrakentamisen tai vaihtamisen. My\u00f6s vaihteiston ohjausyksikk\u00f6 voi pett\u00e4\u00e4, ja se on my\u00f6s vaihdettava.<\/p>\n\n\n\n

Matalapainevuodot ovat yht\u00e4 yleisi\u00e4 kuin korkeapainevuodot, jotka molemmat ovat todellakin ongelma. Paras tapa l\u00e4hesty\u00e4 t\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamista on skannata auton ECU:sta mahdolliset vikakoodit ennen vaihteiston irrottamista, sill\u00e4 mahdollisia syyllisi\u00e4 t\u00e4h\u00e4n ongelmaan on monia.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteisto on laiska ja kova vaihtamaan.<\/h2>\n\n\n\n

Viimeinen mainitsemamme ongelmaryhm\u00e4 liittyy siihen, miten karkea DSG-yksikk\u00f6 pyrkii toimimaan. Ongelmat, kuten nykiminen kolmipistek\u00e4\u00e4nn\u00f6ksi\u00e4 tehdess\u00e4 tai pys\u00e4htyneess\u00e4 liikenteess\u00e4 ajettaessa, ovat yleisi\u00e4 Arteonissa, samoin kuin ongelmat, kun vaihteisto on todella karkea vaihtaa.<\/p>\n\n\n\n

Kuluneet kytkinpaketit ovat todenn\u00e4k\u00f6isesti syyn\u00e4 auton s\u00e4r\u00f6ilyyn, kun taas ajoittainen DSG:n laiskuus on useimmiten normaalia. Jos n\u00e4m\u00e4 kuitenkin jatkuvat, muista tarkastaa nestetasot tai solenoidin kunto, sill\u00e4 vaihteisto\u00f6ljyn saastumisen tiedet\u00e4\u00e4n aiheuttavan n\u00e4it\u00e4 ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko VW DSG hyv\u00e4 vaihteisto?<\/h3>\n\n\n\n

Volkswagenin DSG-vaihteisto on yksi parhaista ty\u00f6matkavaihteistoista, joita nykyaikaiseen autoon voi saada. DSG-vaihteisto on tyypillisesti todella nopea reagoimaan, tehokas ja johdonmukainen koko auton kierrosalueella. Vaihteistoa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n monissa VAG:n tuotteissa, kuten VW:ss\u00e4, Audissa, Seatissa, Skodassa ja monissa muissa merkeiss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Huonoja puolia on todenn\u00e4k\u00f6isesti se, ett\u00e4 vaihteiston tiedet\u00e4\u00e4n olevan luonnostaan nykiv\u00e4 matalilla nopeuksilla liikuttaessa ja ett\u00e4 se voi joskus tuntua hieman laiskalta, kun se kytkeytyy kick downiin. Hyvi\u00e4 puolia DSG:ss\u00e4 on se, ett\u00e4 se on DCT-vaihteistoksi melko vankka yksikk\u00f6, joka vaihtaa nopeasti ja auttaa auton yleist\u00e4 tehokkuutta.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW Arteon hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Volkswagen Arteon on todellakin todella hyv\u00e4 auto, sill\u00e4 siin\u00e4 yhdistyv\u00e4t VW Passatin k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys ja k\u00e4ytett\u00e4vyys paketilla, joka on paljon houkuttelevampi useammalla kuin yhdell\u00e4 tavalla. Se tarjoaa suhteellisen tehokkaat ja hienostuneet moottorit, ja sen yleinen muotoilu on h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4 sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa.<\/p>\n\n\n\n

Se ei ehk\u00e4 tunnu yht\u00e4 urheilulliselta kuin milt\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4, mutta VW teki sen tarkoituksella, koska se tiet\u00e4\u00e4, ett\u00e4 useimmat VW Arteonin ostajat haluavat rauhallisen, mukavan ja miellytt\u00e4v\u00e4n ajokokemuksen. Jos haluat tiet\u00e4\u00e4 lis\u00e4\u00e4 siit\u00e4, miksi Arteon on niin hyv\u00e4 auto, klikkaa t\u00e4st\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW Arteon luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

VW Arteon on melko luotettava auto, sill\u00e4 se onnistuu tulemaan viel\u00e4 paremmaksi viimeisimm\u00e4n facelift-mallin my\u00f6t\u00e4. Siit\u00e4 huolimatta Arteon k\u00e4rsii muutamista merkitt\u00e4vist\u00e4 ongelmista, jotka voivat vaikuttaa yleiseen omistuskokemukseesi.<\/p>\n\n\n\n

Jos kuitenkin huolehdit Arteonista asianmukaisesti ja teet kaikki huolto- ja kunnossapitotoimenpiteet suunnitellusti, ei ole mit\u00e4\u00e4n syyt\u00e4, miksi Arteon ei kest\u00e4isi kohtuullisen pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen Arteon on tyylikk\u00e4\u00e4mpi, nuorekkaampi ja urheilullisempi versio v\u00e4istyv\u00e4st\u00e4 Volkswagen Passatista, ja se on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 VW:n paras sedan. VW Arteon seuraa lakkautetun VW CC:n jalanj\u00e4lki\u00e4, joka otti Passatin ja<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3615,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5770"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5770"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5770\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5771,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5770\/revisions\/5771"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3615"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5770"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5770"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5770"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}