{"id":5778,"date":"2023-01-24T12:47:33","date_gmt":"2023-01-24T12:47:33","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5778"},"modified":"2023-01-24T12:47:36","modified_gmt":"2023-01-24T12:47:36","slug":"vw-2-0-tsi-moottorin-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/vw-2-0-tsi-moottorin-ongelmat\/","title":{"rendered":"VW 2.0 TSI moottorin ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagenin EA888-moottoriperhe on useimpien mielest\u00e4 paras nykyinen VW:n bensiinimoottori, jonka voi ostaa. 2.0L TSI on todenn\u00e4k\u00f6isesti paras niist\u00e4 kaikista, koska se tarjoaa paljon tehoa, mutta on my\u00f6s kohtuullisen tehokas ja melko kehittynyt. T\u00e4m\u00e4n moottorin saa esimerkiksi Audi A4:\u00e4\u00e4n, joka on hiljainen, rauhallinen ja tehokas.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta sit\u00e4 saa my\u00f6s kuumiin viistoper\u00e4moottoreihin, kuten Golf GTI Performanceen. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa aiomme luetella kaikki yleiset VW 2.0 TSI -moottorin ongelmat ja kertoa, mit\u00e4 sinun on varottava, jos olet markkinoilla yhden n\u00e4ist\u00e4 k\u00e4ytetyist\u00e4. Ne ovat suosittuja ja melko luotettavia, mutta ne eiv\u00e4t todellakaan ole t\u00e4ydellisi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4ihin ongelmiin kuuluvat vuotavat\/ tukkeutuneet polttoainesuuttimet, vesipumppuongelmat, sytytyskelaongelmat, ajoitusketjuongelmat ja PVC-j\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat. Osa n\u00e4ist\u00e4 voidaan ratkaista ennakoivasti, mink\u00e4 vuoksi sinun tulisi lukea t\u00e4m\u00e4 artikkeli loppuun asti, kun taas toiset ovat luontaisia monille VW EA888 -moottoreille, kuten 1.8 TSI:lle, 2.0 TSI:lle ja sen pienemmille veljille.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet hankkimassa autoa, jossa on kyseinen moottori, muista tehd\u00e4 ostoa edelt\u00e4v\u00e4 tarkastus, jotta olet t\u00e4ysin tietoinen siit\u00e4, miten moottori selviytyy n\u00e4ist\u00e4 ongelmista. Jos t\u00e4llaista autoa on huollettu asianmukaisesti, se kest\u00e4\u00e4 varmasti todella pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Vuotavat \/ tukkeutuneet polttoainesuuttimet<\/h2>\n\n\n\n

Yksi 2,0L TSI -yksik\u00f6n yleisimmist\u00e4 ongelmista on sellainen, jossa polttoainesuuttimet voivat joko alkaa vuotaa tai tukkeutua pahasti. 2.0L TSI on suoraruiskutusmoottori, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sill\u00e4 on melkoinen osuus eduista ja haitoista, mukaan lukien kaksi edell\u00e4 mainittua. Koska ne toimivat eritt\u00e4in korkeissa paineissa, ne vioittuvat lopulta.<\/p>\n\n\n\n

Silloin autosi syttyy v\u00e4\u00e4rin, tyhj\u00e4k\u00e4ynti on huono, kiihtyvyys on ala-arvoista, polttoaine vuotaa, ja se saa aikaan erilaisia vikakoodeja, kuten P0300-perheen vikakoodit. N\u00e4ihin moottoreihin voi my\u00f6s kerty\u00e4 hiilt\u00e4, mink\u00e4 vuoksi sinun on vaihdettava n\u00e4m\u00e4 ruiskut ja mahdollisesti jopa r\u00e4j\u00e4ytett\u00e4v\u00e4 moottorin sis\u00e4osat Walnut-ruiskulla, jotta kaikki hiilikerrostumat saadaan poistettua.<\/p>\n\n\n\n

Vesipumppuongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Vesipumpun teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on ty\u00f6nt\u00e4\u00e4 j\u00e4\u00e4hdytysnestett\u00e4 moottorin l\u00e4pi pit\u00e4\u00e4kseen l\u00e4mp\u00f6tilat kurissa. Ongelmana 2.0 TSI:ss\u00e4 on, ett\u00e4 vesipumpun kotelo on valmistettu muovista, joka on altis kulumiselle, varsinkin kun se sijaitsee l\u00e4hell\u00e4 kuumia moottorin osia. Korkeat paineet, kuumuus ja muovi eiv\u00e4t ole hyv\u00e4 yhdistelm\u00e4 ilmeisist\u00e4 syist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kun n\u00e4in tapahtuu, autosi moottorin l\u00e4mp\u00f6tila nousee todenn\u00e4k\u00f6isesti korkeaksi. Kun n\u00e4in tapahtuu, on parasta olla ajamatta autolla ja tarkastaa vesipumppu mahdollisimman pian. T\u00e4h\u00e4n ongelmaan liittyy usein vikakoodi P2181.<\/p>\n\n\n\n

Sytytyskelan ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Sytytyskelat on suunniteltu hankkimaan s\u00e4hk\u00f6energiaa akusta ja l\u00e4hett\u00e4m\u00e4\u00e4n se sytytystulppaan, joka sitten k\u00e4ynnist\u00e4\u00e4 palamisprosessin. Jos jokin n\u00e4ist\u00e4 kolmesta on viallinen, autosi todenn\u00e4k\u00f6isesti kuolee karkeasti, syttyy v\u00e4\u00e4rin tai ei k\u00e4ynnisty lainkaan. Kun n\u00e4in tapahtuu, sytytyskelat ja sytytystulpat on tarkastettava yhdess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Useimmiten syy on vialliset sytytyskelat. On parasta vaihtaa kaikki nelj\u00e4 sytytyskelaa samalla kertaa, mutta monet VW-asiantuntijat sanovat, ett\u00e4 kaikki sytytystulpat on parasta vaihtaa aina, kun kaikki sytytyskelat vaihdetaan.<\/p>\n\n\n\n

Ajastusketjuongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ajoitusketjuongelmat olivat ennen vakavin ongelma vanhemmissa VAG-moottoreissa. Onneksi uudemmat ovat parempia, mutta eiv\u00e4t silti ole t\u00e4ysin vapaita n\u00e4ist\u00e4 ongelmista. Ongelmana on, ett\u00e4 ketjun kiristin voi haurastua ajan my\u00f6t\u00e4 tai ketju voi menett\u00e4\u00e4 kireytt\u00e4. T\u00e4m\u00e4 voi vahingoittaa moottorin sis\u00e4osia melko pahasti.<\/p>\n\n\n\n

Tavallisin oire t\u00e4st\u00e4 ongelmasta on moottorin kolina tai metallin sirpaloituminen \u00f6ljyss\u00e4. Jos havaitset n\u00e4it\u00e4, tarkista kiristin ja ketju v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti. Jos et ratkaise ongelmaa ajoissa, moottorisi todenn\u00e4k\u00f6isesti kuolee.<\/p>\n\n\n\n

PVC-j\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Luettelon lopuksi on mainittava my\u00f6s PVC-j\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat. Positiivisen kampikammion tuuletusj\u00e4rjestelm\u00e4n teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on kierr\u00e4tt\u00e4\u00e4 moottorikaasut, jotta saadaan aikaan enemm\u00e4n tehoa ja pienennet\u00e4\u00e4n auton hiilijalanj\u00e4lke\u00e4. PVC-j\u00e4rjestelm\u00e4 voi kuitenkin tukkeutua ja l\u00e4hett\u00e4\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kaasut takaisin moottoriin, mik\u00e4 on ongelma.<\/p>\n\n\n\n

Yleisi\u00e4 oireita ovat karkea tyhj\u00e4k\u00e4ynti, vikakoodit, imuilman vihelt\u00e4v\u00e4t \u00e4\u00e4net ja \u00f6ljyvuodot. Muista vaihtaa PVC aina, kun havaitset jotakin\/kaikki n\u00e4m\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko VW 2.0 TSI hyv\u00e4 moottori?<\/h3>\n\n\n\n

2.0 TSI on kiistatta yksi parhaista 4-sylinterisist\u00e4 bensiinimoottoreista, joita VW on koskaan valmistanut. Toki t\u00e4m\u00e4n moottorin ymp\u00e4rill\u00e4 on paljon kiistoja, sill\u00e4 monet pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 melko ep\u00e4luotettavana ja hieman liian maatalousvaltaisena. Jos moottoria huolletaan kunnolla ja jos sit\u00e4 ei k\u00e4ytet\u00e4 v\u00e4\u00e4rin, se kest\u00e4\u00e4 kuitenkin pitk\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Onko VW TSI parempi kuin VW TDI?<\/h3>\n\n\n\n

VW TSI -moottoriperhe edustaa bensiinik\u00e4ytt\u00f6isi\u00e4 VW-moottoreita, kun taas VW TDI edustaa VW-dieselmoottoreita. VW TSI -moottorit ovat keskim\u00e4\u00e4rin kehittyneempi\u00e4, tarjoavat enemm\u00e4n hevosvoimia, ovat hieman janoisempia ja saastuttavat v\u00e4hemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

TDI-moottoreilla on suurempi v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti, ne ovat yleens\u00e4 arvokkaampia esimerkiksi Euroopassa ja kuulostavat hieman traktorimaisilta, mik\u00e4 ei ole luksusajoneuvoja haluavien suosiossa.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on tehokkain VW 2.0 TSI-moottori?<\/h3>\n\n\n\n

Tehokkain 2.0 TSI-moottori l\u00f6ytyy Audi A4:st\u00e4 ja Golf R:st\u00e4, joissa se tarjoaa enimmill\u00e4\u00e4n 315 hv ja 310 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. N\u00e4m\u00e4 luvut ovat eritt\u00e4in hedelm\u00e4isi\u00e4 2,0 litran 4-sylinteriseksi moottoriksi. Golf R:n moottorin ansiosta se saavuttaa nopeuden 100 km\/h paikallaan pys\u00e4htyneest\u00e4 paikasta huikeassa 3,7 sekunnissa, mik\u00e4 on sama aika kuin 5,2 litran kaksoisturbolla varustetulla 715 hv:n Aston Martin DBS Superleggeralla.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagenin EA888-moottoriperhe on useimpien mielest\u00e4 paras nykyinen VW:n bensiinimoottori, jonka voi ostaa. 2.0L TSI on todenn\u00e4k\u00f6isesti paras niist\u00e4 kaikista, koska se tarjoaa paljon tehoa, mutta on my\u00f6s kohtuullisen tehokas ja<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5766,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5778"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5778"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5778\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5779,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5778\/revisions\/5779"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5766"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5778"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5778"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5778"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}