{"id":5784,"date":"2023-01-24T14:48:06","date_gmt":"2023-01-24T14:48:06","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5784"},"modified":"2023-01-24T14:48:09","modified_gmt":"2023-01-24T14:48:09","slug":"kaikki-vuoden-2023-hyundai-palisadesta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-hyundai-palisadesta\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 Hyundai Palisadesta"},"content":{"rendered":"\n

Uusi 2023 Hyundai on uusi, mutta ei aivan uusi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on enimm\u00e4kseen siirtomalli, jossa on vain v\u00e4h\u00e4isi\u00e4 muutoksia. Ensimm\u00e4inen muutos on hinta, sill\u00e4 l\u00e4hes kaikki 2023-autot maksavat yleens\u00e4 enemm\u00e4n kuin 2022-autot maailmanlaajuisen inflaation ja toimitusketjuongelmien vuoksi. Oli miten oli, Hyundai esitteli vuoden 2023 malliin upouuden varustetason.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2023 Hyundai Palisaden uusi varustetaso on nimelt\u00e4\u00e4n ”XRT”, joka tuo autoon mustan ulkoverhoilupaketin, uudet 20-tuumaiset vanteet ja tummemmat kattokaiteet muiden v\u00e4h\u00e4isten muotoilumuutosten lis\u00e4ksi. N\u00e4iden lis\u00e4ysten lis\u00e4ksi vuoden 2023 Hyundai Palisade pysyy muuttumattomana vuoden 2022 malliin verrattuna. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa kerromme sinulle kaiken 2023 Hyundai Palisadesta, joten pysy kuulolla ja ota selv\u00e4\u00e4!<\/p>\n\n\n\n

Voimansiirtojen osalta Palisade saa melko tehokkaat mutta melko tehokkaat ja hienostuneet moottorit. Ulkomuotoilu on sopivasti ”amerikkalaistettu”, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 valtavan suurelta, laatikkomaiselta ja komentavalta. Sis\u00e4tilat ovat kauniisti sisustetut suurine n\u00e4ytt\u00f6ineen, helppok\u00e4ytt\u00f6isine hallintalaitteineen ja mukavine materiaaleineen.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus on my\u00f6s todella hyv\u00e4, mutta on joitakin ongelmia, jotka aiomme luetella t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa. Mit\u00e4 tulee arvoon, Palisade on yksi markkinoiden halvimmista t\u00e4ysikokoisista katumaastureista. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on my\u00f6s loistava, sill\u00e4 Palisade tarjoaa j\u00e4ttim\u00e4isen istuintilan, jossa on jopa 7 istuinta, ilman ett\u00e4 tavaratilan suhteen tarvitsee tehd\u00e4 uhrauksia.<\/p>\n\n\n\n

2023 Hyundai Palisade – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

2023 Hyundai Palisade tarjoaa 3,8 litran suorasuihkutteisen 6-sylinterisen moottorin, joka tarjoaa muhkeat 295hv ja 216lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. T\u00e4m\u00e4 moottori on yhdistetty 8-vaihteiseen momentinmuunnin-automaattivaihteistoon, joka vaihtaa vaihteita saumattomasti. Voit ostaa Palisaden joko FWD- tai AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4, mutta suosittelen vahvasti AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4, koska kyseess\u00e4 on t\u00e4ysikokoinen katumaasturi.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee tehokkuuteen, voit odottaa Palisaden palauttavan noin 19MPG kaupungissa ja 25MPG maantiell\u00e4, mik\u00e4 on kohtuullista sen moottorin kokoon ja yleiseen painoon n\u00e4hden. Palisadea tarjotaan my\u00f6s pienemm\u00e4ll\u00e4 2,2 litran nelisylinterisell\u00e4 moottorilla muilla markkinoilla, mutta dieselmoottoreita ei ole saatavilla miss\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

3,8 litran 6-sylinterinen moottori on suurin Hyundain t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 tarjoama moottori, ja se on n\u00e4ht\u00e4viss\u00e4 my\u00f6s aiemmissa Hyundai Equus- ja tietyiss\u00e4 Genesis-malleissa. Kyseess\u00e4 on luontaisesti imev\u00e4 moottori, mik\u00e4 on nyky\u00e4\u00e4n melko harvinaista, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se tarjoaa todella pehme\u00e4n ja lineaarisen tehokaistan.<\/p>\n\n\n\n

2023 Hyundai Palisade – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2023 Palisade pysyy muuttumattomana vuoden 2022 mallista lukuun ottamatta lis\u00e4tty\u00e4 uutta varustetasoa, jonka tavoitteena on n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hieman tarkoituksenmukaisemmalta ja urheilullisemmalta. T\u00e4m\u00e4 ei ole huono asia, sill\u00e4 2023 Palisade n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 todella komentavalta tiell\u00e4, kuten kaikki muutkin myynniss\u00e4 olevat suuret katumaasturit. Sis\u00e4tilat ovat kauniisti sisustetut ja niiss\u00e4 on kaikki, mit\u00e4 2023-perhemaasturilta voi odottaa.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemuksessa ei ole mit\u00e4\u00e4n kehuttavaa, koska kyseess\u00e4 on kuitenkin t\u00e4ysikokoinen katumaasturi. Sin\u00e4ns\u00e4 painon kyll\u00e4 tuntee kulmien l\u00e4pi ajettaessa, ja Palisade tuntuu melko venem\u00e4iselt\u00e4 ajettavuudeltaan. Joka tapauksessa se tuntuu vakaalta ja turvalliselta, mik\u00e4 on juuri se tunne, jonka haluat t\u00e4ysikokoiselta katumaasturilta.<\/p>\n\n\n\n

2023 Hyundai Palisade – luotettavuus ja yleiset ongelmatilanteet<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuuden osalta 2023 Hyundai Palisade onnistuu olemaan luotettavampi kuin useimmat keskikokoiset ja t\u00e4ysikokoiset katumaasturit, mutta se ei ole yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin sen pienemm\u00e4t veljet Santa Fe ja Tucson. Joitakin ongelmia ilmenee jatkuvasti, mutta useimmat liittyv\u00e4t v\u00e4hemm\u00e4n kuin ihanteelliseen huoltoon ja aiempien mallien korkeampiin kilometreihin.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimpiin ongelmiin kuuluvat valitukset moottorin liiallisesta \u00e4\u00e4nekkyydest\u00e4, mik\u00e4 johtuu todenn\u00e4k\u00f6isesti siit\u00e4, ett\u00e4 moottori tuottaa suurimman osan tehostaan korkeammalla, koska kyseess\u00e4 ei ole turboahdettu moottori. Muut ongelmat liittyv\u00e4t tiettyjen kehittyneiden kuljettajan apuj\u00e4rjestelmien liialliseen itsevarmuuteen, auton s\u00e4hk\u00f6j\u00e4rjestelmiin ja mahdollisesti pienempiin varusteisiin.<\/p>\n\n\n\n

2023 Hyundai Palisade – Arvo ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Voit odottaa maksavasi 2023 Palisadesta noin 35 000 dollaria, kun taas korkeasti spesifioidut esimerkit voivat nousta jopa 50 000 dollariin. T\u00e4ss\u00e4 hintaluokassa ei todellakaan ole kovin montaa kilpailukykyist\u00e4 katumaasturia, mik\u00e4 tekee Palisadesta harkitsemisen arvoisen. K\u00e4ytettyj\u00e4, ennen vuotta 2023 valmistuneita malleja saa kohtuullisella alennuksella, mik\u00e4 on my\u00f6s hyv\u00e4 ajatus, sill\u00e4 ne ovat melko samanlaisia.<\/p>\n\n\n\n

Jopa kolmella istuinrivill\u00e4, suurella tavaratilalla ja erinomaisella n\u00e4kyvyydell\u00e4 Palisade on my\u00f6s todella k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen auto. Se saa koko joukon perheyst\u00e4v\u00e4llisi\u00e4 ominaisuuksia, jotka tekev\u00e4t siit\u00e4 t\u00e4ydellisen perhek\u00e4ytt\u00f6\u00f6n.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Hyundai Palisade sama kuin Kia Telluride?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai Palisade ja Kia Telluride jakavat useimmat osat kesken\u00e4\u00e4n, mutta niiden v\u00e4lill\u00e4 on joitakin selvi\u00e4 eroja. Telluride on hieman suurempi katumaasturi, jossa on enemm\u00e4n tilaa tavaratilassa ja takaistuimilla sen laatikkomaisemman rakenteen ansiosta. Hintaero on enimm\u00e4kseen marginaalinen, eik\u00e4 sill\u00e4 todenn\u00e4k\u00f6isesti ole merkityst\u00e4 useimmille ostajille.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan ne ovat enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n samanlaisia, mutta muotoilulla on suuri merkitys n\u00e4iden kahden mallin erottamisessa toisistaan. Telluride on niin laatikkomainen kuin suuret katumaasturit vain voivat olla, kun taas Palisade on hieman py\u00f6re\u00e4mpi reunoiltaan, mutta silti melko laatikkomainen.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai Palisade luksusauto?<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4ysikokoisten katumaastureiden segmentti on oma ylellisyyssegmenttins\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 n\u00e4it\u00e4 katumaastureita ostavat tyypillisesti ihmiset, joilla on korkeammat nettotulot. T\u00e4ss\u00e4 peliss\u00e4 on kuitenkin tasoja, ja vaikka Palisade on todella hyv\u00e4 auto, se ei p\u00e4\u00e4se l\u00e4hellek\u00e4\u00e4n Range Roverin, BMW X7:n tai Mercedes GLS:n kaltaisia autoja.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka Palisadessa on paljon luksusvarustelua, se ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n tarpeeksi, jotta sit\u00e4 voisi verrata n\u00e4ihin. Se on my\u00f6s odotettavissa, kun otetaan huomioon, ett\u00e4 todelliset luksusluokan t\u00e4ysikokoiset katumaasturit maksavat joskus tuplasti enemm\u00e4n rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai Palisade hyv\u00e4 maastoauto?<\/h3>\n\n\n\n

AWD Hyundai Palisade selviytyy liev\u00e4st\u00e4 maastoajosta, eik\u00e4 sill\u00e4 ole ongelmia olla tehokas sorateill\u00e4 ja huonokuntoisilla teill\u00e4. Se ei kuitenkaan ole maastokelpoinen katumaasturi, eik\u00e4 sit\u00e4 ole koskaan sellaiseksi esitelty. Se on ensisijaisesti perhemaasturi, ja kaikki muu tulee my\u00f6hemmin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Uusi 2023 Hyundai on uusi, mutta ei aivan uusi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on enimm\u00e4kseen siirtomalli, jossa on vain v\u00e4h\u00e4isi\u00e4 muutoksia. Ensimm\u00e4inen muutos on hinta, sill\u00e4 l\u00e4hes kaikki 2023-autot maksavat<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5785,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[36],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5784"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5784"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5784\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5786,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5784\/revisions\/5786"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5785"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5784"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5784"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5784"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}