{"id":5789,"date":"2023-01-25T14:08:19","date_gmt":"2023-01-25T14:08:19","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5789"},"modified":"2023-01-25T14:08:22","modified_gmt":"2023-01-25T14:08:22","slug":"peugeot-4007n-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/peugeot-4007n-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Peugeot 4007:n yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot 4007 on Mitsubishin Stellantis-tuoteperheeseen vuosina 2007-2012 valmistama perhecrossover\/SUV. Citroen C-Crosser jakaa l\u00e4hes kaikki osat 4007:n kanssa, joten n\u00e4m\u00e4 kaksi ovat luotettavuuden suhteen enimm\u00e4kseen samanlaisia. Mitsubishi k\u00e4ytti t\u00e4t\u00e4 alustaa my\u00f6s 2. sukupolven Mitsubishi Outlanderissa, joka oli tuotannossa vuosina 2006-2012.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa luetellaan kaikki Peugeot 4007:n yleiset ongelmat ja kerrotaan, mit\u00e4 sinun on varottava, kun ostat k\u00e4ytetyn Peugeot 4007:n. 4007 k\u00e4rsii tyypillisesti monista erilaisista s\u00e4hk\u00f6ongelmista, joista osa on johtanut useisiin takaisinkutsuihin. Vaihteiston tiedet\u00e4\u00e4n luistavan, erityisesti ep\u00e4suotuisissa olosuhteissa ja hinattaessa.<\/p>\n\n\n\n

DPF:n (dieselhiukkassuodatin) neste, jota k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n DPF:n regenerointiin, voi vuotaa, ja moottorissa tiedet\u00e4\u00e4n olevan omat ongelmansa. Polttoainepumppu on altis vioittumiselle, ja se on my\u00f6s ollut osa muutamaa erillist\u00e4 takaisinkutsua vuosien varrella.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Peugeot 4008 on kohtuullisen luotettava auto, jonka pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 pitk\u00e4\u00e4n, jos siit\u00e4 huolehditaan asianmukaisesti. Jos t\u00f6rm\u00e4\u00e4t esimerkkiin, jonka huolto- ja kunnossapitotiedot ovat ep\u00e4johdonmukaiset, on parasta j\u00e4tt\u00e4\u00e4 se rauhaan, sill\u00e4 jotkut n\u00e4ist\u00e4 ongelmista voivat olla todella kalliita korjata.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Aloitamme t\u00e4m\u00e4n luettelon k\u00e4ym\u00e4ll\u00e4 l\u00e4pi muutamia merkitt\u00e4vi\u00e4 Peugeot 4007:n s\u00e4hk\u00f6ongelmia. 4008 on palautettu muutaman kerran elinkaarensa aikana s\u00e4hk\u00f6vikojen vuoksi, mutta suurin osa s\u00e4hk\u00f6ongelmista tuli sen j\u00e4lkeen, kun auto oli saavuttanut 10 vuoden i\u00e4n. Yleisimpi\u00e4 s\u00e4hk\u00f6ongelmia ovat lis\u00e4varusteisiin liittyv\u00e4t ongelmat (radio, navigaattori, mittariongelmat, valaistusongelmat), joilla on taipumus ep\u00e4onnistua.<\/p>\n\n\n\n

Tuulilasinpyyhkimien ja ovien lukkojen toimintah\u00e4iri\u00f6t ovat my\u00f6s yleisi\u00e4, ja ne voidaan korjata vaihtamalla toimilaitteet\/moottorit. Jos ajovalot vikaantuvat, edess\u00e4si on vaarallinen tilanne, joten kiinnit\u00e4 erityist\u00e4 huomiota ajovalojen johdotuksen sy\u00f6pymiseen, koska se yleens\u00e4 aiheuttaa niiden vikaantumisen.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Vaihteisto-ongelmat ovat my\u00f6s melko yleisi\u00e4 Peugeot 4007:ss\u00e4, mutta yleisimpi\u00e4 ovat luistaminen ja vaihteiston todella hidas kytkeytyminen. Ensin mainitun sanotaan johtuvan voimansiirron lis\u00e4\u00e4ntyneest\u00e4 rasituksesta, joka kohdistuu vaihteistoon kuormituksen aikana. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 hinaaminen ja yl\u00e4m\u00e4keen meneminen aiheuttaa todenn\u00e4k\u00f6isemmin luistoa.<\/p>\n\n\n\n

Edellinen johtuu yleens\u00e4 joko saastuneesta vaihteistonesteest\u00e4 tai jopa v\u00e4\u00e4r\u00e4nlaisen voitelun aiheuttamista metallipalasista vaihteistossa. Koska t\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu useimmiten huollon puutteesta, siihen on puututtava, kun on ostamassa k\u00e4ytetty\u00e4 Peugeot 4007:\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

DPF-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Useimmissa Peugeot 4007 -malleissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n HDI-dieselmoottoreita, joiden tiedet\u00e4\u00e4n aiheuttavan monenlaisia ongelmia DPF-osastolla. DPF (dieselhiukkassuodatin) on melko monimutkainen j\u00e4rjestelm\u00e4, joka on suunniteltu polttamaan haitalliset pakokaasuhiukkaset kotelossaan, jotta ne eiv\u00e4t p\u00e4\u00e4se ilmakeh\u00e4\u00e4n. T\u00e4m\u00e4 v\u00e4hent\u00e4\u00e4 hiilidioksidip\u00e4\u00e4st\u00f6j\u00e4, mutta se aiheuttaa yleens\u00e4 monenlaisia ongelmia.<\/p>\n\n\n\n

Muutamat omistajat valittivat Peugeot 4007:n joutumisesta DPF-ongelmien tai -vuotojen aiheuttamaan limp-tilaan. N\u00e4m\u00e4 johtavat yleens\u00e4 siihen, ett\u00e4 hiukkassuodatin ei regeneroidu tarpeeksi nopeasti ja tukkii siten koko j\u00e4rjestelm\u00e4n. Harvinaisissa tapauksissa t\u00e4m\u00e4 voi jopa johtaa tulipaloon, joten muista puhdistaa\/regeneroida hiukkassuodatin aina tarvittaessa ja tarkista, ettei siin\u00e4 ole merkkej\u00e4 vuodoista.<\/p>\n\n\n\n

Moottorin ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Kaksi ongelmallisinta Peugeot 4007 -moottoria ovat 2.0L-diesel ja 2.2L-diesel, joissa molemmissa voi esiinty\u00e4 EGR-ongelmia, kaksoismassalentopy\u00f6r\u00e4ongelmia ja ongelmia turboahtimen kanssa. EGR-ongelmat johtuvat asianmukaisen huollon ja puhdistuksen puutteesta, ja ne aiheuttavat tyypillisesti sen, ett\u00e4 pakokaasusta tulee paljon savua, mik\u00e4 huonontaa polttoainetaloutta ja tekee autosta hitaan.<\/p>\n\n\n\n

Kaksoismassavauhtipy\u00f6r\u00e4n teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on hallita moottorin v\u00e4\u00e4nt\u00f6v\u00e4r\u00e4htelyj\u00e4, jotta voimansiirto ei rasittuisi liikaa. Jos vauhtipy\u00f6r\u00e4 pett\u00e4\u00e4, voimansiirto voi vaurioitua tai ty\u00f6nty\u00e4 pois paikaltaan. Turboahdin voi vioittua vanhemmissa malleissa, mutta nekin johtuvat useimmiten pelk\u00e4st\u00e4 huolimattomuudesta.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainepumpun viat<\/h2>\n\n\n\n

Lopuksi pit\u00e4isi puhua oudoista polttoainepumppuun liittyvist\u00e4 ongelmista, jotka johtavat l\u00e4hes aina uuden polttoainepumpun tarpeeseen. Ongelma on t\u00e4ll\u00f6in se, ett\u00e4 auto ei saa kaikkea tarvitsemaansa polttoainetta, mik\u00e4 vaikuttaa auton suorituskykyyn.<\/p>\n\n\n\n

Joskus polttoainepumppu ei voi kytkeyty\u00e4 ollenkaan tai se voi kytkeyty\u00e4 pois p\u00e4\u00e4lt\u00e4 auton ajon aikana. T\u00e4m\u00e4 johtaa auton pys\u00e4htymiseen, mik\u00e4 voi olla vaarallista. 4007 oli my\u00f6s osa huomattavaa takaisinkutsua, joka liittyi polttoaineputkiin, jotka voivat vaikuttaa pumpun tuhoutumiseen.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Peugeot 4007 hyv\u00e4 auto?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot 4007 on yksi hyvin harvoista Euroopassa valmistetuista maastureista\/perhecrossovereista, joihin mahtuu jopa seitsem\u00e4n ihmist\u00e4 kuluttamatta 50 000 dollaria vastaavaa summaa, mik\u00e4 teki siit\u00e4 varsin suositun heti sen ilmestyess\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Dieselmoottoreilla varustettu 4007 toivoo tarjoavansa luotettavuutta, tehokkuutta, edullisuutta ja mukavuutta samassa paketissa. Kaiken kaikkiaan se on hyv\u00e4 k\u00e4ytetty katumaasturi, mutta vain, jos se on huollettu oikein.<\/p>\n\n\n\n

Onko Peugeot 4007 AWD?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot 4007:ss\u00e4 on AWD, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 kunnon katumaasturin, jolla voi p\u00e4rj\u00e4t\u00e4 my\u00f6s maastossa. T\u00e4m\u00e4 johtuu todenn\u00e4k\u00f6isesti siit\u00e4, ett\u00e4 sen on valmistanut Mitsubishi, merkki, jolla on ikoninen osaaminen rallimaailmassa. Sen lis\u00e4ksi, ett\u00e4 4007:ss\u00e4 on AWD, siin\u00e4 on my\u00f6s kaksi erityist\u00e4 AWD-tilaa, jotka on suunniteltu erityisesti maastoajoon ja lumen ajamiseen.<\/p>\n\n\n\n

Voiko Peugeot 4007:\u00e4\u00e4 k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hinaukseen?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Peugeot 4007 pystyy kunnolla hinaamaan, sill\u00e4 sen suurin vetokyky on mitoitettu 2000 kg\/4 410 lbs. Oli miten oli, sinun on k\u00e4ytett\u00e4v\u00e4 per\u00e4vaunujarruja, jos ved\u00e4t yli 750 kg\/1 600 lbs, koska 4007:n jarruja ei ole suunniteltu kest\u00e4m\u00e4\u00e4n enemp\u00e4\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot 4007 on Mitsubishin Stellantis-tuoteperheeseen vuosina 2007-2012 valmistama perhecrossover\/SUV. Citroen C-Crosser jakaa l\u00e4hes kaikki osat 4007:n kanssa, joten n\u00e4m\u00e4 kaksi ovat luotettavuuden suhteen enimm\u00e4kseen samanlaisia. Mitsubishi k\u00e4ytti t\u00e4t\u00e4 alustaa my\u00f6s<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5790,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5789"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5789"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5789\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5791,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5789\/revisions\/5791"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5790"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5789"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5789"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5789"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}