{"id":5805,"date":"2023-01-30T13:27:14","date_gmt":"2023-01-30T13:27:14","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5805"},"modified":"2023-01-30T13:27:16","modified_gmt":"2023-01-30T13:27:16","slug":"samankaltaiset-autot-kuin-hyundai-tucson","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/samankaltaiset-autot-kuin-hyundai-tucson\/","title":{"rendered":"Samankaltaiset autot kuin Hyundai Tucson"},"content":{"rendered":"\n

Uusi Hyundai Tucson on ollut markkinoilla muutaman vuoden ajan, ja se on yksi segmenttins\u00e4 suosituimmista ja menestyneimmist\u00e4 katumaastureista. Hyundai on tehnyt uudesta Tucsonista entist\u00e4 halutumman, paremmin varustellun, paljon paremman n\u00e4k\u00f6isen ja todella luotettavan, mik\u00e4 on nostanut sen segmentin johtavaksi monessa eri suhteessa.<\/p>\n\n\n\n

Kompaktin katumaasturin\/crossoverin segmentti on kuitenkin t\u00e4ynn\u00e4 houkuttelevia vaihtoehtoja, jotka pystyv\u00e4t kilpailemaan Tucsonin kanssa ja usein jopa p\u00e4ihitt\u00e4m\u00e4\u00e4n sen joissakin asioissa. Luettelemme t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa Hyundai Tucsonin kaltaisia autoja ja kerromme, miten ne p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4t Tucsonille ja mik\u00e4 niist\u00e4 kannattaa valita.<\/p>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin Chevrolet Equinox ja Ford Escape ovat kaksi kovinta yhdysvaltalaisvalmisteista kilpailijaa, kun taas Kia Sportage ja Honda CR-V ovat kaksi vakavinta aasialaisvalmisteista kilpailijaa. Sportage on n\u00e4ist\u00e4 kaikista edullisin, kun taas CR-V:n polttoainetaloudellisuus on paras.<\/p>\n\n\n\n

Valitsitpa kumman tahansa, et tee v\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4 p\u00e4\u00e4t\u00f6st\u00e4, sill\u00e4 kaikki n\u00e4m\u00e4 viisi katumaasturia ovat segmenttins\u00e4 k\u00e4rke\u00e4 hyv\u00e4st\u00e4 syyst\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Tucson<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Tucsonin l\u00e4ht\u00f6hinta on 26 245 dollaria, ja siin\u00e4 on 2,0 litran nelisylinterinen moottori, jossa on 187 hv ja 175 newtonmetrin v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti. Moottori on yhdistetty sulavaan ja saumattomaan 6-vaihteiseen automaattivaihteistoon, ja teho l\u00e4hetet\u00e4\u00e4n joko etu- tai kaikkiin nelj\u00e4\u00e4n py\u00f6r\u00e4\u00e4n valintasi mukaan. Tucsonin yhdistetty kulutus on noin 25MPG.<\/p>\n\n\n\n

Tucsonissa on suurin kuormatila kaikista maastureista, ja my\u00f6s istuintilat ovat useimpia maastureita paremmat. Muotoilullisesti Tucson n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa todella aidolta, erityisesti uusin sukupolvi, joka ei jaa yht\u00e4\u00e4n osaa edelt\u00e4jiens\u00e4 kanssa. Luotettavuus on erinomainen, todenn\u00e4k\u00f6isesti paras kaikista t\u00e4m\u00e4n segmentin autoista.<\/p>\n\n\n\n

Chevrolet Equinox<\/h2>\n\n\n\n

Chevy Equinoxin l\u00e4ht\u00f6hinta on 27 695 dollaria, mik\u00e4 on noin tonnin enemm\u00e4n kuin Tucson, ja se on yleisesti ottaen kalliimpi kuin useimmat autot t\u00e4\u00e4ll\u00e4. Equinox on suunniteltu tilavaksi, mukavaksi ja melko viihdytt\u00e4v\u00e4ksi ajaa, paljon enemm\u00e4n kuin Tucson. Se ei ole yht\u00e4 luotettava kuin Tucson, kun taas MPG on mitoitettu 26MPG yhdistetty.<\/p>\n\n\n\n

Alkutason moottori on 1,5 litran nelisylinterinen 170 hv\/203 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4 tuottava moottori, joka on teholtaan enemm\u00e4n kuin kohtuullinen. Chevrolet Equinoxin puutteita ovat tavaratilat, sill\u00e4 sen tavaratila on yksi t\u00e4m\u00e4n listan tilavimmista, ja sis\u00e4tilojen laatu ja muotoilu ovat hieman vanhanaikaisia, eiv\u00e4tk\u00e4 ne ole laadullisesti samaa tasoa.<\/p>\n\n\n\n

Ford Escape<\/h2>\n\n\n\n

Noin 28 660 dollarin l\u00e4ht\u00f6hintaan saat my\u00f6s Ford Escapen, joka on yksi suosituimmista sinisen soikean merkin saaneista kompaktista katumaastureista. Voit valita turboahdettujen 3-sylinteristen EcoBoost- ja 4-sylinteristen EcoBoost-moottoreiden v\u00e4lilt\u00e4, jotka tuottavat yli 170 hv ja joiden keskim\u00e4\u00e4r\u00e4inen kulutus on noin 28MPG, mik\u00e4 on todella hyv\u00e4 luku.<\/p>\n\n\n\n

Escape p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 kilpailijansa moottoritehon, hybridien saatavuuden ja runsaan vakiovarustelun ansiosta, mutta sis\u00e4tilojen hienostuneisuudessa ja rakentamisen laadussa se j\u00e4\u00e4 j\u00e4lkeen. Lis\u00e4ksi se on kohtuullisen luotettava katumaasturi, mutta ei mit\u00e4\u00e4n verrattuna Tucsoniin, Sportageen ja RAV4:\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Kia Sportage<\/h2>\n\n\n\n

25 503 dollarin l\u00e4ht\u00f6hinnallaan Sportage on halvin auto t\u00e4\u00e4ll\u00e4, ja useimmat uskovat, ett\u00e4 Sportage on Tucsonin kiihkein kilpailija. Sportagessa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n 2,5 litran 4-sylinterist\u00e4 moottoria, joka tuottaa 187 hv, ja se on yhdistetty 8-vaihteiseen vaihteistoon, joka sopii Sportageen todella hyvin. T\u00e4m\u00e4 kokoonpano tuottaa noin 23MPG, mik\u00e4 ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n paras mahdollinen, mutta riitt\u00e4v\u00e4n hyv\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti sanoisin, ett\u00e4 uusi Sportage on siistimm\u00e4n n\u00e4k\u00f6inen auto, mutta sen sis\u00e4tilat eiv\u00e4t ole. Luotettavuus ja sis\u00e4tilat ovat kautta linjan hyv\u00e4t, kun taas ajokokemus on hieman urheilullisempi kuin Tucsonissa, mutta ei mit\u00e4\u00e4n erityist\u00e4 kokonaisuutena.<\/p>\n\n\n\n

Honda CR-V<\/h2>\n\n\n\n

Noin 28 000 dollarin l\u00e4ht\u00f6hinnallaan CR-V on yksi kalleimmista autoista t\u00e4\u00e4ll\u00e4, mutta huippumallit eiv\u00e4t ole yht\u00e4 kalliita. CR-V:ss\u00e4 on 190 hv:n 1,6-litrainen turbomoottori, jonka yhdistetty kulutus on 29MPG, ja se on todenn\u00e4k\u00f6isesti t\u00e4m\u00e4n listan paras l\u00e4ht\u00f6tason moottori. Ajokokemus ei ole yht\u00e4 hauska kuin joissakin autoissa t\u00e4\u00e4ll\u00e4, mutta se on tinkim\u00e4tt\u00f6m\u00e4n mukava ja hiljainen.<\/p>\n\n\n\n

CR-V p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 kilpailijansa tiloissa, sill\u00e4 tilaa on paljon sek\u00e4 istuin- ett\u00e4 lastiosastolla. Luotettavuus on erinomainen, siin\u00e4 on paljon vakiovarusteita, ja se on my\u00f6s yksi myydyimmist\u00e4 kompakteista katumaastureista.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 n\u00e4ist\u00e4 katumaastureista on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Kaikki n\u00e4m\u00e4 katumaasturit ovat erinomaisia, mutta sanoisin, ett\u00e4 Tucson on t\u00e4ss\u00e4 paras. Syy t\u00e4h\u00e4n on se, ett\u00e4 se on hinnoiteltu todella kilpailukykyisesti, siin\u00e4 on hyv\u00e4 moottori, siin\u00e4 on suurin tavaratila ja se on luotettavin auto t\u00e4\u00e4ll\u00e4. Muotoilullisesti se j\u00e4\u00e4 j\u00e4lkeen Kia Sportagesta, mutta on parempi kuin kaikki muut autot t\u00e4\u00e4ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4ytt\u00f6kustannukset ovat todella kohtuulliset, kun taas haluttavuus on uusimmassa mallissa huippuluokkaa. Kaiken kaikkiaan Tucson on loistava katumaasturi.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 n\u00e4ist\u00e4 katumaastureista tarjoaa parhaan vetokyvyn?<\/h3>\n\n\n\n

Kyky hinata tavaraa on t\u00e4rke\u00e4 asia monille katumaasturin omistajille, mink\u00e4 vuoksi kannattaa valita Chevrolet Equinox, sill\u00e4 se tarjoaa enint\u00e4\u00e4n 3 500 kilon vetokyvyn. Tucsonin ja Ford Escapen vetokyky on 2 000 lbs, kun taas Kia Sportage ja Honda CR-V voivat hinata enint\u00e4\u00e4n 1 500 lbs, mik\u00e4 on kaukana parhaasta.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai Tucson luksusmaasturi?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai Tucson ei ole luksusmaasturi, ja se on melko ilmeist\u00e4 heti, kun katsot sen hintaa ja kun sit\u00e4 verrataan t\u00e4m\u00e4n segmentin todellisiin luksusmaastureihin, kuten Audi Q5:een, Mercedes GLC:hen, Volvo XC60:een ja BMW X3:een.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4iss\u00e4 ylellisiss\u00e4 katumaastureissa on enemm\u00e4n tekniikkaa, tehokkaammat moottorit, korkealuokkaisemmat rakennusmateriaalit ja paljon halutumpi merkki edess\u00e4. Vaikka Tucson on todella hyv\u00e4 katumaasturi, jossa on hienoja ominaisuuksia, se ei ole luksusmaasturi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Uusi Hyundai Tucson on ollut markkinoilla muutaman vuoden ajan, ja se on yksi segmenttins\u00e4 suosituimmista ja menestyneimmist\u00e4 katumaastureista. Hyundai on tehnyt uudesta Tucsonista entist\u00e4 halutumman, paremmin varustellun, paljon paremman n\u00e4k\u00f6isen<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5030,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[36],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5805"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5805"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5805\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5806,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5805\/revisions\/5806"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5030"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5805"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5805"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5805"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}