{"id":5809,"date":"2023-02-01T13:38:30","date_gmt":"2023-02-01T13:38:30","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5809"},"modified":"2023-02-01T13:38:33","modified_gmt":"2023-02-01T13:38:33","slug":"kaikki-vuoden-2023-ford-ranger-wildtrakista","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/kaikki-vuoden-2023-ford-ranger-wildtrakista\/","title":{"rendered":"Kaikki vuoden 2023 Ford Ranger Wildtrakista"},"content":{"rendered":"\n

Ford Ranger esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 1983, jolloin se m\u00e4\u00e4ritteli segmentin uudelleen ja siit\u00e4 tuli suosituin kompakti pick-up. Sittemmin Ranger kasvoi kuitenkin yh\u00e4 suuremmaksi, eik\u00e4 se ole en\u00e4\u00e4 Fordin malliston pienin pickup, sill\u00e4 se kunnia kuuluu edulliselle Ford Maverickille. Ford Ranger Wildtrak saa mallivuodeksi 2023 mittavan uudistuksen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa kerromme kaiken 2023 Ford Ranger Wildtrakista, mit\u00e4 kannattaa varoa ja mit\u00e4 odottaa t\u00e4lt\u00e4 uudelta Fordin bestseller-pickupilta. Moottori pysyy samana, mik\u00e4 on hyv\u00e4 asia, sill\u00e4 vuoden 2022 Ranger Wildtrakista l\u00f6ytyv\u00e4 moottori on edelleen todella hyv\u00e4 voimansiirto. Sama p\u00e4tee my\u00f6s vaihteistoon.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut kuitenkin sanovat, ett\u00e4 Ranger saattaa saada aikanaan V6:n ja hybridin. Ilmeisimm\u00e4t muutokset ovat koko ja tekniikka, sill\u00e4 uusi Ranger p\u00e4ivittyy vanhaan verrattuna melkoisesti molemmissa kategorioissa.<\/p>\n\n\n\n

Uutta infotainment-n\u00e4ytt\u00f6\u00e4, isompi n\u00e4ytt\u00f6 ja digitaalinen kuljettajan n\u00e4ytt\u00f6 ovat kaikki tarjolla. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys itse asiassa paranee edelliseen malliin verrattuna, sill\u00e4 Ranger on nyt korkeampi, leve\u00e4mpi ja pidempi, ja sen s\u00e4nky ja sis\u00e4tilat ovat suuremmat.<\/p>\n\n\n\n

2023 Ford Ranger Wildtrak – Voimansiirtoj\u00e4rjestelm\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Ranger Wildtrak tuottaa 2,3 litran 4-sylinterisell\u00e4 turboahdetulla nelisylinterisell\u00e4 moottorillaan 270 hv ja 310 newtonmetrin v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin, mik\u00e4 on enemm\u00e4n kuin tarpeeksi useimmille. T\u00e4m\u00e4n moottorin yhdistetty kulutus voi olla jopa noin 23MPG, mik\u00e4 ei ole huono lukema kuorma-autolle, mutta meid\u00e4n on odotettava ja katsottava, toteutuuko t\u00e4m\u00e4 todella.<\/p>\n\n\n\n

Joidenkin l\u00e4hteiden mukaan mallistoon on tulossa kaksi uutta moottoria. Ensimm\u00e4inen on kaikkien aikojen tehokkain Ford Ranger, jossa on V6-kokoonpano ja yli 300 hv. Toinen on Rangerin hybridimoottori, joka on my\u00f6s ensimm\u00e4inen kerta historiassa, kun s\u00e4hk\u00f6moottori l\u00f6yt\u00e4\u00e4 tiens\u00e4 Rangeriin.<\/p>\n\n\n\n

10-vaihteinen vaihteisto on tullut j\u00e4\u00e4d\u00e4kseen. Voit valita FWD Ranger -mallien ja AWD Ranger -mallien v\u00e4lill\u00e4 sen mukaan, mit\u00e4 tarvitset ja mink\u00e4 mallin valitset. Joka tapauksessa, jos Rangeriin tulee V6-moottori ja hybridi, se saa yhden parhaista moottoripaleteista koko Fordin kuorma-automallistossa.<\/p>\n\n\n\n

2023 Ford Ranger Wildtrak – muotoilu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Ford Ranger Wildtrak on huippumalli, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 on parhaat ominaisuudet, joita Rangerista voi saada. Uuden Rangerin juhlakalu on uusi ajovalojen muotoilu, jossa on nyt ohut Matrix LED -tekniikka, jossa on itsetasaava ja mukautuva tekniikka. Kaikissa malleissa on my\u00f6s takimmaiset LED-valot, ja etus\u00e4leikk\u00f6 on nyt leve\u00e4mpi ja muistuttaa enemm\u00e4n joitakin F-sarjan kuorma-autoja.<\/p>\n\n\n\n

Ranger on nyt kaikilta mittasuhteiltaan isompi, ja sen pidempi raidev\u00e4li ja akseliv\u00e4li tekev\u00e4t siit\u00e4 maastokelpoisemman ja vakaamman maastossa. Sis\u00e4tilat uudistuvat valtavasti, ja uudet digitaalin\u00e4yt\u00f6t ovat paljon suurempia, kirkkaampia ja herkempi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

2023 Ford Ranger Wildtrak – Tekniikka<\/h2>\n\n\n\n

Uusi Ford Ranger Wildtrak saa koko joukon teknologisia p\u00e4ivityksi\u00e4, kuten uuden 360 Ford CoPilot -kuljettajan avustustoiminnon, uuden Sync 3 -tietoviihdej\u00e4rjestelm\u00e4n ja Fordin FordPass-sovelluksen, joka pit\u00e4\u00e4 sinut jatkuvasti yhteydess\u00e4 autoosi milloin tahansa.<\/p>\n\n\n\n

Ranger Wildtrak saa my\u00f6s BLIS-teknologian, kaistavahtiavustimen, t\u00f6rm\u00e4yksenestoj\u00e4rjestelm\u00e4n, kaikenlaisia kameroita ja uuden 5G-yhteyden sek\u00e4 Apple CarPlay- ett\u00e4 Android Auto -yhteyden huomattavasti suuremman vakiovarusteisen 10-tuumaisen n\u00e4yt\u00f6n kautta. Saatavilla on my\u00f6s B&O-\u00e4\u00e4nentoistoj\u00e4rjestelm\u00e4 sek\u00e4 puheentunnistus- ja komentoj\u00e4rjestelm\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

2023 Ford Ranger Wildtrak – Hinnoittelu ja varustetasot<\/h2>\n\n\n\n

Vuoden 2023 XL Ranger maksaa noin 25 000 dollaria, XLT noin 30 000 dollaria, Lariat noin 35 000 dollaria ja Wildtrak maksaa todenn\u00e4k\u00f6isesti noin 40 000 dollaria. Kyseess\u00e4 on Ford Rangerin korkeimman spesifikaation malli, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 saat sen kanssa l\u00e4hes kaiken haluamasi.<\/p>\n\n\n\n

Voit odottaa Ranger Wildtrakin saapuvan ennen vuoden 2022 loppua, kun taas myynti alkaa vasta vuonna 2023. Niin tai n\u00e4in, vuoden 2023 Wildtrakissa on paljon parannuksia, ja se on varmasti odottamisen arvoinen.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko vuoden 2023 Ford Ranger Wildtrak parempi kuin vuoden 2022 Ranger Wildtrak?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, se on. Vuoden 2023 Ranger Wildtrak tarjoaa yksinkertaisesti liian monia hienoja p\u00e4ivityksi\u00e4, jotta se ei voisi olla parempi kuin vuoden 2022 malli. Meid\u00e4n on odotettava, kunnes voimme 100-prosenttisesti vahvistaa kaiken, mit\u00e4 nyt on julki, mutta vuoden 2023 Wildtrak Ranger on varmasti valtava parannus edelliseen malliin verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

Yksi asia, joka ei ole liian j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4, on mahdollinen jonotuslista ja kaikki j\u00e4lleenmyyj\u00e4n mahdollisesti veloittamat lis\u00e4maksut, kun uusi 2023 Ranger Wildtrak saapuu. Meid\u00e4n on my\u00f6s odotettava ja katsottava, miten se toteutuu, mutta jos Bronco on esimerkki, tulemme n\u00e4kem\u00e4\u00e4n runsaasti lis\u00e4maksuja.<\/p>\n\n\n\n

Onko Ford Ranger Wildtrak maastopaketti?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka Ford Ranger Wildtrak on todella maastokelpoinen auto, se ei ole maastopaketti. T\u00e4m\u00e4 kunnia kuuluu FX2- ja FX4-Rangerille, jotka on suunniteltu nimenomaan maastok\u00e4ytt\u00f6\u00f6n ja jotka ovat siin\u00e4 paljon Wildtrakia parempia.<\/p>\n\n\n\n

Meid\u00e4n on my\u00f6s mainittava Ford Ranger Tremor, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kaikista Rangerin maastoajoon soveltuvista malleista parhaalta ja joka on my\u00f6s varustettu j\u00e4reill\u00e4 General Grabber -renkailla, p\u00e4ivitetyll\u00e4 jousituksella ja monilla erityisill\u00e4 maastoajotiloilla, jotka tekev\u00e4t ajokokemuksestasi paljon j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4mm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on Ford Rangerin huippumalli?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Rangerin huipputason malli on Ranger Raptor, joka maksaa per\u00e4ti 56 000 dollaria ja on kaksi kertaa kalliimpi kuin Rangerin perustaso. T\u00e4llaiseen hintaan saat 3,0 litran V6-moottorin, jossa on 400 hv ja 430 kilov\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4, paljon muotoiluparannuksia sek\u00e4 paremman jousituksen ja rengasasetelman.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ford Ranger esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 1983, jolloin se m\u00e4\u00e4ritteli segmentin uudelleen ja siit\u00e4 tuli suosituin kompakti pick-up. Sittemmin Ranger kasvoi kuitenkin yh\u00e4 suuremmaksi, eik\u00e4 se ole en\u00e4\u00e4 Fordin malliston<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5810,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[31],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5809"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5809"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5809\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5811,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5809\/revisions\/5811"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5810"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5809"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5809"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5809"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}