{"id":5863,"date":"2023-02-10T14:39:48","date_gmt":"2023-02-10T14:39:48","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5863"},"modified":"2023-02-10T14:39:51","modified_gmt":"2023-02-10T14:39:51","slug":"peugeot-e-208-vs-e-2008-taman-haluat-tietaa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/peugeot-e-208-vs-e-2008-taman-haluat-tietaa\/","title":{"rendered":"Peugeot e-208 vs. e-2008 – T\u00e4m\u00e4n haluat tiet\u00e4\u00e4!"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot on yksi niist\u00e4 tuotemerkeist\u00e4, jotka tasapainoilevat huolellisesti sen v\u00e4lill\u00e4, ett\u00e4 se on edullinen s\u00e4\u00e4st\u00f6merkki ja ett\u00e4 sill\u00e4 on lukuisia ominaisuuksia, jotka l\u00f6ytyv\u00e4t vain premium-segmentist\u00e4. Kaukana ovat ne ajat, jolloin Peugeotilla oli vaikeuksia tehd\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 autoa, sill\u00e4 l\u00e4hes kaikki nykyiset Peugeot-mallit ovat yleens\u00e4 segmenttins\u00e4 huippuluokkaa.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot e-208 on pieni kaupunkis\u00e4hk\u00f6auto, joka on rakennettu tutun Peugeot 208:n pohjalta. e-208 on pienin, halvin ja yleisin Peugeot-s\u00e4hk\u00f6auto. Se on saatavana joko 2- tai 4-ovisena ja siin\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n tuttua 45 kWh:n akkua 136 hv:n teholla. Muotoilultaan se on tyylik\u00e4s, urheilullinen ja hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen ja voi kilpailla t\u00e4ss\u00e4 suhteessa monien kalliimpien autojen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot e-2008:aa voidaan pit\u00e4\u00e4 hieman k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisemp\u00e4n\u00e4, suurempana ja tilavampana versiona e-208:sta, mutta se my\u00f6s maksaa enemm\u00e4n kuin e-208. Sen crossover-maasturimuotoilu on nyky\u00e4\u00e4n useimpia ostajia kiinnostavampi, kun taas e-2008:n voimansiirto on samanlainen kuin e-208:ssa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa vertailemme Peugeot e-208:a ja e-2008:a ja kerromme, kumpi n\u00e4ist\u00e4 kahdesta on parempi ostos. Vertailemme niit\u00e4 muotoilun, suorituskyvyn, mukavuuden, tuntuman ja tehokkuuden osalta. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinulla on kaikki tarvittavat tiedot siit\u00e4, kumpi n\u00e4ist\u00e4 kahdesta kannattaa ostaa t\u00e4m\u00e4n artikkelin lukemisen j\u00e4lkeen!<\/p>\n\n\n\n

Peugeot e-208 – Pienin Peugeot-s\u00e4hk\u00f6auto<\/h2>\n\n\n\n

L\u00e4ht\u00f6hinnaltaan 31 345 puntaa Yhdistyneess\u00e4 kuningaskunnassa, 32 250 euroa Alankomaissa ja 35 350 euroa Saksassa e-208 edustaa Peugeotin l\u00e4ht\u00f6pistett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6auton omistamiseen. e-208 luottaa tuttuun Stellantis-hankkeesta per\u00e4isin olevaan 45 kWh:n akkuun, jossa on 136 hv ja 192 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Voima toimitetaan yhden moottorin kautta ja se menee vain kahdelle etupy\u00f6r\u00e4lle.<\/p>\n\n\n\n

E-208:n todellinen toimintas\u00e4de on 125-265 kilometri\u00e4 riippuen siit\u00e4, miten autoa ajetaan ja kuinka kylm\u00e4 ulkona on. Suurin latausnopeus, jonka e-208 tarjoaa, on 150 kW tasavirtalaturilla, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 auton lataaminen 10 prosentista 80 prosenttiin kest\u00e4\u00e4 noin 26 minuuttia, kun taas hidas 7,4 kW:n vaihtovirtalataus kest\u00e4\u00e4 hieman yli 7 tuntia.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti e-208 antaa urheilullisen ja urbaanin kuvan, erityisesti ter\u00e4v\u00e4n sisustan ja etuvalaisimien ansiosta. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydess\u00e4 e-208 j\u00e4\u00e4 vajaaksi, sill\u00e4 sit\u00e4 ei ole suunniteltu erityisen hyvin nelj\u00e4lle aikuiselle. Luotettavuus on t\u00e4ss\u00e4 vaiheessa hieman arvoitus, sill\u00e4 e-208 on ollut markkinoilla vuoden 2021 lopusta\/vuoden 2022 alusta l\u00e4htien.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot e-2008 – Pienin Peugeot-s\u00e4hk\u00f6auto Crossover\/SUV.<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot e-2008 maksaa Britanniassa 35 150 puntaa, Alankomaissa 37 530 euroa ja Saksassa 37 900 euroa. Se k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s tuttua 45 kWh:n akkua, ja sen koko voimansiirron tekniset tiedot ovat identtiset e-208:n kanssa. Mitens\u00e4hk\u00f6auto, isomman kokonsa ja painonsa ansiosta e-2008 pystyy 110 mailin ja 235 mailin v\u00e4lille maksimissaan.<\/p>\n\n\n\n

Pikalatausajat ovat identtiset, ja my\u00f6s hidas 7,4 kW:n vaihtovirtalataus on identtinen. e-2008 eroaa eniten muotoilussa, sill\u00e4 se on verrattain suurempi crossover-maasturi, jonka painopiste on korkeampi. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 e-2008:een on helpompi nousta sis\u00e4\u00e4n ja ulos ja ett\u00e4 sen kokonaisn\u00e4kyvyys on parempi.<\/p>\n\n\n\n

Se tarjoaa leve\u00e4sti avautuvat ovet, joissa on tilaa nelj\u00e4lle aikuiselle, ja s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isen auton pidemmille matkoille. Sis\u00e4tilat ovat identtiset e-208:n kanssa, mik\u00e4 on hyv\u00e4 asia, sill\u00e4 e-208:n sis\u00e4tiloissa ei ole mit\u00e4\u00e4n vikaa. Luotettavuus on my\u00f6s hieman arvoitus, sill\u00e4 e-2008 on yht\u00e4 uusi kuin e-208.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – e-2008 on parempi auto.<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot e-2008 maksaa Yhdistyneess\u00e4 kuningaskunnassa l\u00e4hes 4 000 puntaa enemm\u00e4n kuin e-208, kun taas Alankomaissa e-2008 maksaa l\u00e4hes 5 000 euroa ja Saksassa 2 500 euroa enemm\u00e4n. N\u00e4m\u00e4 ovat todellakin valtavia hintaeroja, ja ne voivat olla monille ratkaisevia, mutta ne ovat j\u00e4rkevi\u00e4, koska e-2008 tuntuu erityisen tuntuvalta parannukselta tyylin, tilan, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden ja yleisen tuntuman osalta.<\/p>\n\n\n\n

Eroja maksimiet\u00e4isyydess\u00e4 ei ole havaittavissa liikaa, ja ne voidaan helposti mit\u00e4t\u00f6id\u00e4 ajamalla hieman j\u00e4rkev\u00e4mmin. Sis\u00e4tilat ovat paljon paremmat e-2008:ssa, kun taas e-208 on parempi, jos ajat usein yksin. Kaiken kaikkiaan e-2008 on parempi auto, koska se tarjoaa paremman ulkon\u00e4\u00f6n, enemm\u00e4n tilaa, hiljaisemman ajon, paremman n\u00e4kyvyyden ja paremman j\u00e4lleenmyyntiarvon.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Miksi Peugeot e-208 on parempi kuin e-2008?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot e-208 on e-2008:a parempi hinnoittelun ja p\u00e4ivitt\u00e4isen lyhyen matkan ty\u00f6matkojen osalta. Jos ajat autoa usein yksin ja tarvitset kuljetuss\u00e4hk\u00f6autoa pisteest\u00e4 A pisteeseen B ja sinulla on toinen auto pitk\u00e4n matkan perhek\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, s\u00e4\u00e4st\u00e4 hieman rahaa ja valitse e-208.<\/p>\n\n\n\n

Jotkin Euroopan kaupungit ovat tunnettuja ahtaista kaduista, suurista v\u00e4kijoukoista ja pys\u00e4k\u00f6intipaikkojen puutteesta, ja juuri t\u00e4ss\u00e4 tilanteessa voit tuntea e-208:n edut e-2008:aan verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko Peugeotin s\u00e4hk\u00f6autot hyvi\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Peugeot pyrkii laajentamaan s\u00e4hk\u00f6automallistoaan nopeasti tuomalla markkinoille jatkuvasti uusia ja parempia iteraatioita esis\u00e4hk\u00f6autojen hybridi- ja bensiini\/dieselmalleista. Vuoteen 2024 menness\u00e4 Peugeot toivoo poistavansa kokonaan puhtaat polttomoottorit, joita todenn\u00e4k\u00f6isesti johtavat seuraavan sukupolven Peugeot-s\u00e4hk\u00f6autot, jotka saavat uuden alustan, joka on s\u00e4hk\u00f6inen, joka lopettaa nykyisen 45 kWh:n Stellantis-akun.<\/p>\n\n\n\n

Akusta puheen ollen, Stellantis on hiljattain tehnyt isoja liikkeit\u00e4 suunnittelemalla 2,5 miljardin dollarin investoimista tutkimus- ja kehitysty\u00f6h\u00f6n Samsungin kanssa uusiin akkutehtaisiin Yhdysvalloissa, mik\u00e4 varmasti edist\u00e4\u00e4 merkin kyky\u00e4 tehd\u00e4 parempaa ja kehittyneemp\u00e4\u00e4 akkutekniikkaa tulevaisuudessa.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Peugeot S\u00c4HK\u00d6AUTO?<\/h3>\n\n\n\n

On melko ilmeist\u00e4, ett\u00e4 Peugeot ei ole s\u00e4hk\u00f6autojen kaiken kattava valmistaja ja ett\u00e4 tarjolla on paljon houkuttelevampia vaihtoehtoja. Mitens\u00e4hk\u00f6autoilija, jossa Peugeotissa on paljon j\u00e4rke\u00e4, on alempi hintaluokka, joka voi my\u00f6s hy\u00f6ty\u00e4 erilaisista valtion avustuksista halvempiin s\u00e4hk\u00f6autoihin.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 voit ostaa Peugeot-s\u00e4hk\u00f6auton todella edulliseen hintaan, niin paljon, ett\u00e4 ei ole j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 menn\u00e4 luksuss\u00e4hk\u00f6auton s\u00e4hk\u00f6auto s\u00e4hk\u00f6huoltaja.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot on yksi niist\u00e4 tuotemerkeist\u00e4, jotka tasapainoilevat huolellisesti sen v\u00e4lill\u00e4, ett\u00e4 se on edullinen s\u00e4\u00e4st\u00f6merkki ja ett\u00e4 sill\u00e4 on lukuisia ominaisuuksia, jotka l\u00f6ytyv\u00e4t vain premium-segmentist\u00e4. Kaukana ovat ne ajat, jolloin<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5527,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5863"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5863"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5863\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5864,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5863\/revisions\/5864"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5527"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5863"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5863"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5863"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}