{"id":5875,"date":"2023-02-12T11:04:53","date_gmt":"2023-02-12T11:04:53","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5875"},"modified":"2023-02-12T11:04:55","modified_gmt":"2023-02-12T11:04:55","slug":"onko-skoda-roomster-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-skoda-roomster-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Skoda Roomster hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Skoda Roomster on poikkeuksellinen perheauto, jossa on suuri matkustamo ja tavaratila. Jotkut kuvaavat sit\u00e4 viistoper\u00e4ksi, kun taas toiset kutsuvat sit\u00e4 farmariautoksi. Mutta onko Skoda Roomster hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Skoda Roomster on hyv\u00e4 auto. Joidenkin mielest\u00e4 se voi kuitenkin olla ep\u00e4kiinnostava. Skoda Roomster on hyv\u00e4 auto, jos etsit k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llist\u00e4, tilavaa, taloudellista, luotettavaa ja kest\u00e4v\u00e4\u00e4 viistoper\u00e4\u00e4. Toisaalta se ei ole hyv\u00e4 auto, jos haluat suorituskykyisen, nopeamman ja tehokkaamman hatchbackin.<\/p>\n\n\n\n

Skoda Roomsterin historia<\/h2>\n\n\n\n

Skoda Roomster on Skoda Auton valmistama pieni perheauto. T\u00e4m\u00e4 auto on ollut tuotannossa vuodesta 2006 vuoteen 2015. Skoda valmisti Skoda Roomsterista vain yhden sukupolven, jossa oli vain yksi v\u00e4livaiheen facelift. Lis\u00e4ksi t\u00e4ss\u00e4 autossa on viisiovinen, viisipaikkainen, etumoottorinen, etuvetoinen ja korkeakattoinen muotoilu.<\/p>\n\n\n\n

Se m\u00e4\u00e4ritell\u00e4\u00e4n my\u00f6s viistoper\u00e4ksi, farmariksi tai monik\u00e4ytt\u00f6autoksi. Lis\u00e4ksi se oli ensimm\u00e4inen auto, jota markkinoitiin sen j\u00e4lkeen, kun Volkswagen-konserni oli ostanut Skodan vuonna 2006 Geneven auton\u00e4yttelyss\u00e4. Huomaa, ett\u00e4 Skoda Roomster jakaa A4-alustan (PQ34) ja osat toisen sukupolven Skoda Fabian kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Markkinoille tulonsa aikana Skoda Roomsterissa oli Volkswagen-konsernin nelitahtimoottorit. Siin\u00e4 oli kolme bensiinimoottorivaihtoehtoa ja kaksi dieselmoottorivaihtoehtoa.<\/p>\n\n\n\n

Skoda Roomsterin ominaisuudet<\/h2>\n\n\n\n

Ulkon\u00e4k\u00f6<\/h3>\n\n\n\n

Ulkon\u00e4\u00f6lt\u00e4\u00e4n Skoda Roomster ei ole luokkansa houkuttelevin auto. Sen lis\u00e4ksi siin\u00e4 on tilavat ja mukavat sis\u00e4tilat, joissa on tyylikk\u00e4\u00e4t ominaisuudet. Siit\u00e4 huolimatta Skoda Roomster Scout -malli on komein varustelu. Skoda Roomsterin akseliv\u00e4li on 103 tuumaa, pituus 165,6 tuumaa, leveys 66,3 tuumaa ja korkeus 63,3 tuumaa.<\/p>\n\n\n\n

Suorituskyky<\/h3>\n\n\n\n

Skoda Roomsterissa on ollut vuosien varrella useita moottoreita. T\u00e4m\u00e4n monik\u00e4ytt\u00f6vaunun suorituskyky vaihtelee siis moottorityypin mukaan. Yksi parhaista valmistajan tarjoamista bensiinimoottoreista on 1.2 TSI 77 kW:n turboahdettu moottori, joka tuottaa jopa 103 hv ja 129 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Sen huippunopeus on my\u00f6s jopa 114 km\/h, ja se kiihtyy nopeudesta 0 km\/h nopeuteen vain 10,9 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta Skoda Roomsterin suorituskykyisin dieselmoottori on 1.9 TDI PD DPF -turbomoottori. My\u00f6s se tuottaa jopa 103 hv ja 177 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4. Se kiihtyy my\u00f6s 10,8 sekunnissa nopeudesta 0:sta nopeuteen 62 km\/h, ja sen huippunopeus on jopa 113 km\/h.<\/p>\n\n\n\n

Mukavuus ja tavaratila<\/h3>\n\n\n\n

Koska Skoda Roomster on monik\u00e4ytt\u00f6auto, t\u00e4m\u00e4 auto on varsin mukava ja tilava. Siihen mahtuu jopa viisi matkustajaa ja siin\u00e4 on tilava matkustamo. Lis\u00e4ksi se tarjoaa runsaasti tavaratilaa, sill\u00e4 siin\u00e4 on yhteens\u00e4 16 kuutiometri\u00e4 tilaa. T\u00e4m\u00e4 sopii t\u00e4ydellisesti useiden reppujen kuljettamiseen.<\/p>\n\n\n\n

Turvallisuus<\/h3>\n\n\n\n

Skoda on yksi markkinoiden turvallisimmista luksusautomerkeist\u00e4. Skoda Roomster ei ole poikkeus, sill\u00e4 se on melko turvallinen auto. T\u00e4ss\u00e4 autossa on kaksi etuturvatyyny\u00e4, sivuturvatyynyt ja p\u00e4\u00e4t\u00e4 suojaavat sivuverhot. Lis\u00e4ksi siin\u00e4 on elektroninen jarrunjako, lukkiutumattomat jarrut ja elektroninen ajonvakautusj\u00e4rjestelm\u00e4. Huomaa, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 turvallisuusominaisuudet ovat vakiona.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainetehokkuus<\/h3>\n\n\n\n

Yksi haastavimmista asioista MPV:n omistamisessa on se, ett\u00e4 useimmat niist\u00e4 kuluttavat enemm\u00e4n polttoainetta kuin sedanit tai pienet autot. Skoda Roomster sen sijaan ei kuluta paljon polttoainetta. Sen polttoainetehokkuus on 36-37 mpg. Joissakin malleissa lukemat ovat jopa yli 40 mpg.<\/p>\n\n\n\n

Hinta<\/h3>\n\n\n\n

Skoda Roomster on edullinen auto. Koska sen valmistus on kuitenkin lopetettu, uuden Skoda Roomsterin l\u00f6yt\u00e4minen on melko haastavaa. Markkinoilla on kuitenkin useita k\u00e4ytettyj\u00e4 Skoda Roomstereita. Useimmat niist\u00e4 vaihtelevat 21 200 ja 17 000 dollarin v\u00e4lill\u00e4. Hinta vaihtelee auton varustetason ja kunnon mukaan.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Kannattaako Skoda Roomster ostaa?<\/h3>\n\n\n\n

Se riippuu siit\u00e4, mit\u00e4 etsit. Jos etsit k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llist\u00e4, eritt\u00e4in tehokasta, kest\u00e4v\u00e4\u00e4, tilavaa ja hauskasti ajettavaa autoa, pid\u00e4t Skoda Roomsterista. Mutta jos haluat suorituskykyisen, nopeamman ja tehokkaan hatchbackin, sinun kannattaa katsoa muualle.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat Skoda Roomsterin yleiset ongelmat?<\/h3>\n\n\n\n

Skoda Roomster voi olla erinomainen perheauto, mutta siin\u00e4 on my\u00f6s useita ongelmia, joista kiinnostuneiden ostajien kannattaa olla huolissaan. Joitakin n\u00e4ist\u00e4 ongelmista ovat polttoainevuoto, tuulettimen vikaantuminen, jarruongelmat, tukkeutunut DPF-suodatin, polttoainesuuttimien vikaantuminen, viallinen ohjauspy\u00f6r\u00e4n lukitus ja pys\u00e4k\u00f6intianturien vikaantuminen.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4\u00e4k\u00f6 Skoda Roomster arvonsa?<\/h3>\n\n\n\n

Skoda Roomster ei pid\u00e4 arvoaan hyvin kuten useimmat valtavirta-autot. Mutta kun sit\u00e4 verrataan muihin Volkswagenin ja koko Saksan malleihin, se p\u00e4rj\u00e4\u00e4 melko hyvin. T\u00e4rkein syy siihen, miksi t\u00e4m\u00e4 auto ei pid\u00e4 arvoaan hyvin, ovat korkeat korjaus- ja huoltokustannukset. My\u00f6s varaosien kustannukset ovat kohtuullisen korkeat.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot muistuttavat Skoda Roomsteria?<\/h3>\n\n\n\n

Skoda Roomster kuuluu markkinoiden parhaimpiin viistoper\u00e4isiin autoihin tehokkuuden, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden ja kest\u00e4vyyden osalta. Se ei kuitenkaan ole yksin, sill\u00e4 se kohtaa kovaa kilpailua kilpailijoidensa kanssa. Sen t\u00e4rkeimpi\u00e4 kilpailijoita ovat Peugeot Partner, Citroen Berlingo, Ford B-Max ja Renault Kangaroo.<\/p>\n\n\n\n

Onko Skoda Roomster hyv\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4inen kuljettaja?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Skoda Roomster on hyv\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4inen kuljettaja. T\u00e4m\u00e4 auto ei ole ainoastaan polttoainetaloudellinen, vaan se on my\u00f6s luotettava ja kest\u00e4v\u00e4. N\u00e4in ollen se on t\u00e4ydellinen auto p\u00e4ivitt\u00e4iseen k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n. Lis\u00e4ksi se on eritt\u00e4in k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen, eli sill\u00e4 voi kuljettaa matkatavaroita ja ihmisi\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4in. Se on kuitenkin hieman suurempi kuin useimmat kaupunkiautot, joten sen pys\u00e4k\u00f6inti ahtaisiin pys\u00e4k\u00f6intialueisiin on hieman haastavaa.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/h2>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Skoda Roomster on erinomainen auto. Se on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen, polttoainetehokas, tilava, kest\u00e4v\u00e4, luotettava ja hauska ajaa. Siit\u00e4 huolimatta siin\u00e4 on my\u00f6s useita ongelmia, jotka voidaan v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 asianmukaisella hoidolla ja huollolla. Jos kuitenkin etsit suorituskykyist\u00e4 ja voimakasta viistoper\u00e4- tai farmariautoa, Skoda Roomster ei ole oikea auto sinulle.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Skoda Roomster on poikkeuksellinen perheauto, jossa on suuri matkustamo ja tavaratila. Jotkut kuvaavat sit\u00e4 viistoper\u00e4ksi, kun taas toiset kutsuvat sit\u00e4 farmariautoksi. Mutta onko Skoda Roomster hyv\u00e4 auto? Kyll\u00e4, Skoda Roomster<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5873,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[59],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5875"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5875"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5875\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5876,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5875\/revisions\/5876"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5873"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5875"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5875"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5875"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}