{"id":5877,"date":"2023-02-13T09:15:02","date_gmt":"2023-02-13T09:15:02","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5877"},"modified":"2023-02-13T09:15:06","modified_gmt":"2023-02-13T09:15:06","slug":"peugeot-e-208-vs-opel-corsa-e-kumpi-on-paras-sahkoauto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/peugeot-e-208-vs-opel-corsa-e-kumpi-on-paras-sahkoauto\/","title":{"rendered":"Peugeot e-208 vs Opel Corsa-e – kumpi on paras s\u00e4hk\u00f6auto?"},"content":{"rendered":"\n

Peugeot ja Opel\/Vauxhall ovat molemmat Stellantisin omistuksessa, joka on yksi maailman suurimmista autokonserneista, joka omistaa my\u00f6s Citroenin, Alfa Romeon, Fiatin, Chryslerin, Dodgen, DS:n, Fiatin, Jeepin, Lancian ja Maseratin. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa vertailemme Peugeot e-208 vs. Open Corsa-e ja kerromme, kumpi n\u00e4ist\u00e4 kahdesta on parempi.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot e-208 on pienikokoinen kaupunkis\u00e4hk\u00f6auto, jonka voimanl\u00e4hteen\u00e4 on pienen tilavuuden akku. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 e-208 on suunniteltu kaupunkik\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, eik\u00e4 se ole erityisen hyv\u00e4 pitk\u00e4n matkan maantieajoihin. e-208 on ulkoisesti ja sis\u00e4isesti n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4n n\u00e4k\u00f6inen, kuten l\u00e4hes kaikki uudet Peugeot-mallit.<\/p>\n\n\n\n

Opel\/Vauxhall Corsa-e perustuu samalle alustalle kuin e-208, joten n\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 ei ole kovin paljon eroja. Corsa-e n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuitenkin hieman virtaviivaisemmalta, eik\u00e4 sen sis\u00e4tilat ole yht\u00e4 r\u00e4ike\u00e4t tai ter\u00e4v\u00e4t kuin e-208:ssa.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan voidaan sanoa, ett\u00e4 kyseess\u00e4 on todella tiukka kilpailu, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kaksi eiv\u00e4t eroa toisistaan kovinkaan paljon. Howelectric carer, aiomme nyt menn\u00e4 syv\u00e4llisemp\u00e4\u00e4n tarkasteluun, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 aiomme vertailla n\u00e4it\u00e4 muotoilun, tehon, kantaman, mukavuuden, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden, luotettavuuden ja hinnoittelun osalta.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot e-208 – Pienin Peugeot S\u00c4HK\u00d6AUTOauto<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot e-208:n l\u00e4ht\u00f6hinta on Yhdistyneess\u00e4 kuningaskunnassa 31 345 puntaa, Alankomaissa 32 250 euroa ja Saksassa 35 350 euroa, joten se on varmasti s\u00e4hk\u00f6autojen hintaspektrin alap\u00e4\u00e4ss\u00e4. Vaikka bensiinimallien s\u00e4hk\u00f6autot maksavat jopa 40 prosenttia v\u00e4hemm\u00e4n, e-208 on parempi auto siihen, mihin se on tarkoitettu. Sen voimanl\u00e4hteen\u00e4 on 45 kWh:n akku, jossa on 139 hv ja 192 lb-ft v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 antamaan autolle toimintas\u00e4teen, joka vaihtelee 125 mailin ja 265 mailin v\u00e4lill\u00e4 ajotavasta ja ulkol\u00e4mp\u00f6tilasta riippuen. 150 kW:n DC-pikalataus e-208:n lataaminen 15 prosentista 80 prosenttiin kest\u00e4\u00e4 25 minuuttia, kun taas 7,4 kW:n DC-pikalataus kest\u00e4\u00e4 hieman yli 7 tuntia.<\/p>\n\n\n\n

e-208:n muotoilu erottaa sen useimmista autoista, sill\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 todella ter\u00e4v\u00e4lt\u00e4 ja urheilulliselta. My\u00f6s sis\u00e4tilat ovat ylitse muiden, sill\u00e4 niiden muotoilu muistuttaa enemm\u00e4n Audia kuin s\u00e4\u00e4st\u00f6s\u00e4hk\u00f6autoa. 2- tai 4-ovinen e-208 ei ole kaikkein tilavin auto, ja luotettavuus on viel\u00e4 hieman arvoitus, sill\u00e4 auto on liian tuore, jotta siit\u00e4 voisi kertoa.<\/p>\n\n\n\n

Opel Corsa-e – pienin Opel S\u00c4HK\u00d6AUTO.<\/h2>\n\n\n\n

Yhdistyneen kuningaskunnan 31 130 punnan hinnallaan Corsa-e on kirjaimellisesti identtinen e-208:n kanssa, mutta hinta Alankomaissa on arvioitu 33 999 euroon, kun taas Saksan hinnoittelu on asetettu 33 895 euroon, mik\u00e4 tekee Corsa-e:st\u00e4 e-208:aa halvemman Saksassa, mutta huomattavasti kalliimman Alankomaissa. Kaiken kaikkiaan hinnoittelu on hyvin pitk\u00e4lti sama.<\/p>\n\n\n\n

Corsa-e:n voimansiirto on identtinen e-208:n voimansiirron kanssa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Corsa-e k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 samaa akkua, samaa moottoria ja samaa yleist\u00e4 latausinfrastruktuuria. Toimintas\u00e4de on arviolta 125-265 mailia, mik\u00e4 on my\u00f6s sama kuin e-208:lla.<\/p>\n\n\n\n

Corsa-e:n ulkoinen muotoilu on virtaviivaisempi ja yksinkertaisempi, ja sama p\u00e4tee my\u00f6s sis\u00e4tiloihin. Opel on sis\u00e4lt\u00e4 hieman ahtaampi, mutta se tuntuu tiell\u00e4 hieman tasapainoisemmalta. My\u00f6s luotettavuus on arvoitus, sill\u00e4 Corsa-e on my\u00f6s melko uusi auto.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – Peugeot e-208 on parempi auto.<\/h2>\n\n\n\n

Ensinn\u00e4kin n\u00e4iden kahden auton hinnat ovat niin l\u00e4hell\u00e4 toisiaan, ett\u00e4 voimme kutsua sit\u00e4 tasapeliksi. Toiseksi yht\u00e4l\u00f6n voimansiirto-osa on identtinen, mit\u00e4 voidaan my\u00f6s pit\u00e4\u00e4 tasapelin\u00e4. Muotoilu on varmasti subjektiivinen asia, mutta useimmat ihmiset pit\u00e4v\u00e4t todenn\u00e4k\u00f6isesti e-208:sta parempana, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ter\u00e4v\u00e4mm\u00e4lt\u00e4 ja futuristisemmalta sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa.<\/p>\n\n\n\n

Peugeotin tavaratila on 311 litraa, kun taas Corsa-e:n tavaratila on 267 litraa. Peugeot e-208 on my\u00f6s hieman kevyempi, mutta Corsa-e tuntuu hieman tasapainoisemmalta tiell\u00e4. e-208 on paljon suositumpi auto, ja sen arvo laskee yleens\u00e4 hitaammin kuin Corsa-e:n.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n vuoksi voimme sanoa, ett\u00e4 e-208 on kaiken kaikkiaan parempi auto, koska useimmat ihmiset valitsevat kuitenkin e-208:n. Corsa-e ei todellakaan ole kovin kaukana per\u00e4ss\u00e4, mutta se ei tunnu olevan e-208:n tasolla k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden, muotoilun ja arvon suhteen.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Peugeot e-208 sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit pienikokoista ja edullista s\u00e4hk\u00f6autoa, joka sopii t\u00e4ydellisesti p\u00e4ivitt\u00e4iseen ty\u00f6matkaliikenteeseen ahtaissa kaupunkiymp\u00e4rist\u00f6iss\u00e4, e-208 on itse asiassa todella hyv\u00e4 auto ja todellakin pyyntihintansa arvoinen. N\u00e4m\u00e4 autot on suunniteltu kaupunkien sis\u00e4iseen k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 niit\u00e4 on todella helppo ohjata, pys\u00e4k\u00f6id\u00e4 ja navigoida ahtailla kaupunkikaduilla.<\/p>\n\n\n\n

e-208 ei ole erityisen k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei p\u00e4rj\u00e4\u00e4 kovin hyvin, kun on kyse useista matkustajista. Se tuntuu my\u00f6s erityisen pienelt\u00e4 autolta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei ole niin eristetty tai mukava kuin jokin hieman suurempi auto.<\/p>\n\n\n\n

Onko Opel Corsa-e sen arvoinen?<\/h3>\n\n\n\n

Opel Corsa-e on varmasti sen arvoinen, jos haluat todella pienen auton kaupunkik\u00e4ytt\u00f6\u00f6n. Se ei ehk\u00e4 ole liian j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4, houkutteleva tai suosittu, mutta Corsa-e sopii t\u00e4ydellisesti p\u00e4ivitt\u00e4isten askareiden hoitamiseen vilkkaissa kaupunkikeskustoissa. Se j\u00e4\u00e4 my\u00f6s sis\u00e4tilojen osalta vajaaksi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 nelj\u00e4lle aikuiselle tulee olemaan hieman ahdasta.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s tavaratila on liev\u00e4sti sanottuna rajallinen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ei ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n ihanteellinen pitk\u00e4n matkan matkustaja.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko pienet s\u00e4hk\u00f6autot j\u00e4rkevi\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, ne ovat. S\u00c4HK\u00d6AUTOT ovat j\u00e4rkevimpi\u00e4 kaupunkik\u00e4yt\u00f6ss\u00e4, sill\u00e4 niiden yleinen toimintas\u00e4de ja k\u00e4ytett\u00e4vyys eiv\u00e4t ole parhaita pitk\u00e4n matkan matkoilla. Monissa maissa ymp\u00e4ri maailmaa ei ole riitt\u00e4v\u00e4\u00e4 latausinfrastruktuuria, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4nkaltaisia moottoritiematkoja s\u00e4hk\u00f6autoilla ei kannata tehd\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Peugeot ja Opel\/Vauxhall ovat molemmat Stellantisin omistuksessa, joka on yksi maailman suurimmista autokonserneista, joka omistaa my\u00f6s Citroenin, Alfa Romeon, Fiatin, Chryslerin, Dodgen, DS:n, Fiatin, Jeepin, Lancian ja Maseratin. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5527,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[60,57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5877"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5877"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5877\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5878,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5877\/revisions\/5878"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5527"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5877"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5877"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5877"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}