{"id":5887,"date":"2023-02-14T10:28:17","date_gmt":"2023-02-14T10:28:17","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5887"},"modified":"2023-02-14T10:28:20","modified_gmt":"2023-02-14T10:28:20","slug":"peugeot-e-208-vs-tesla-model-3-kumpi-on-parempi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/peugeot-e-208-vs-tesla-model-3-kumpi-on-parempi\/","title":{"rendered":"Peugeot e-208 vs Tesla Model 3 – kumpi on parempi?"},"content":{"rendered":"\n

Tesla on s\u00e4hk\u00f6autoteollisuuden sertifioitu iso koira, sill\u00e4 Teslan tuotteet ovat jo pitk\u00e4\u00e4n olleet markkinoiden halutuimpia s\u00e4hk\u00f6autoja. Peugeot ei ole merkitt\u00e4v\u00e4 toimija s\u00e4hk\u00f6autosegmentiss\u00e4, mutta Peugeot toivoo muuttavansa t\u00e4m\u00e4n l\u00e4hivuosina, sill\u00e4 se aikoo julkaista kymmeni\u00e4 uusia s\u00e4hk\u00f6malleja 2020-luvun loppuun menness\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa vertailemme Peugeot e-208:a ja Tesla Model 3:a ja kerromme n\u00e4iden kahden auton erot. Peugeot e-208 tuli markkinoille hieman yli kaksi vuotta sitten ja siit\u00e4 on hiljalleen tulossa yksi suosituimmista pienikokoisista s\u00e4hk\u00f6autoista, koska se on edullinen ja todella k\u00e4ytt\u00f6kelpoinen jossain ruuhkaisessa eurooppalaisessa kaupungissa.<\/p>\n\n\n\n

Tesla Model 3 taas on paljon vakavampi auto, sill\u00e4 se maksaa paljon enemm\u00e4n rahaa ja tarjoaa paljon enemm\u00e4n s\u00e4hk\u00f6autoilua. Se on tehokkaampi, suurempi, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi, teknisesti kehittyneempi, tilavampi jne.<\/p>\n\n\n\n

Vaikka t\u00e4llaiset vertailut tuntuvat usein turhilta, koska on suhteellisen helppo p\u00e4\u00e4tell\u00e4, kumpi n\u00e4ist\u00e4 kahdesta on parempi auto. Mitens\u00e4hk\u00f6auto, se ei ole niin yksinkertaista, sill\u00e4 on olemassa joitakin ymp\u00e4rist\u00f6j\u00e4, joissa selke\u00e4\u00e4 voittajaa on vaikeampi p\u00e4\u00e4tt\u00e4\u00e4, erityisesti arvosegmentiss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot e-208 – Pienin Peugeot-s\u00e4hk\u00f6auto<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot e-208:n l\u00e4ht\u00f6hinta Isossa-Britanniassa on 31 345 puntaa, Alankomaissa 32 250 euroa ja Saksassa 35 350 euroa. T\u00e4m\u00e4 tekee siit\u00e4 yhden markkinoiden pienimmist\u00e4 ja edullisimmista s\u00e4hk\u00f6autoista. e-208 perustuu 45 kWh:n akkuun, jonka ansiosta sen todellinen toimintas\u00e4de t\u00e4ydell\u00e4 latauksella on 125-265 mailia.<\/p>\n\n\n\n

E-208:n 134 hv:n ja 192 lb-ft:n v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentin ansiosta sen kaikki teho v\u00e4littyy aina etupy\u00f6rille. Suurin latausnopeus, jonka e-208 kest\u00e4\u00e4, on 150 kW, ja se lataa akun 10 prosentista 80 prosenttiin noin 25 minuutissa. Hidas vaihtovirtalataus kest\u00e4\u00e4 hieman yli 7 tuntia, mik\u00e4 on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n standardi t\u00e4n\u00e4 p\u00e4iv\u00e4n\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

e-208 ei ole suorituskykyinen auto, mutta sen 8 sekunnin nopeus 0-100 km\/h riitt\u00e4\u00e4 useimmille. e-208:n muotoilu on todella houkutteleva sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa, sill\u00e4 e-208 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 futuristiselta ja ter\u00e4v\u00e4lt\u00e4. My\u00f6s e-208:n k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on kokoonsa n\u00e4hden todella hyv\u00e4, mutta se ei silti ole auto, jolla voi kuljettaa nelj\u00e4\u00e4 aikuista mukavasti.<\/p>\n\n\n\n

Tesla Model 3 – kaikkien aikojen myydyin s\u00e4hk\u00f6auto<\/h2>\n\n\n\n

Tesla Model 3:sta on saatavana kolme erilaista s\u00e4hk\u00f6autoa, tavallinen Model 3, Model 3 Long Range Dual Motor tai huipputason Model 3 Performance Model. Hinnoittelu on arvioitu 42 990-57 990 punnan v\u00e4lille Yhdistyneess\u00e4 kuningaskunnassa, 46 667-63 667 euron v\u00e4lille Saksassa ja 45 993-60 993 euron v\u00e4lille Alankomaissa.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4\u00e4np\u00e4\u00e4sys\u00e4hk\u00f6inen carel Model 3 tarjoaa 57,5 kWh:n akun, kun taas kahdessa muussa mallissa on suurempi 75 kWh:n akku. Vakiomallin toimintas\u00e4de on 170-345 mailia, Long-Range-mallin 215-435 mailia ja Performance-mallin 205-410 mailia.<\/p>\n\n\n\n

Lataus 10 prosentista 80 prosenttiin kest\u00e4\u00e4 noin 25-27 minuuttia Teslan 170 kW:n Supercharged Network -verkossa, kun taas hitaasti kytkett\u00e4v\u00e4n DC-latauksen lataus kest\u00e4\u00e4 yli 9 tuntia. Model 3:n suorituskyky on yksi sen vahvimmista ominaisuuksista, sill\u00e4 Model 3 Performance -mallilla nopeus 0-100 km\/h on vain 3 sekuntia.<\/p>\n\n\n\n

Model 3:n muotoilu on melko polarisoiva, mutta sit\u00e4 tuskin voi kutsua huonon n\u00e4k\u00f6iseksi autoksi. Sis\u00e4tilat ovat aidot, mutta moni ei pid\u00e4 siit\u00e4, ettei mittaristoa ole. K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on itse asiassa todella hyv\u00e4, ja Model 3:ssa on riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa nelj\u00e4lle aikuiselle. Ajokokemus on my\u00f6s todella dynaaminen ja kohtuullisen mukava.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – Tesla Model 3 on parempi auto.<\/h2>\n\n\n\n

Vaikka se maksaa paljon enemm\u00e4n rahaa, Tesla Model 3 on ehdottomasti paljon parempi auto. Koska Teslan Supercharger-verkostoa voi hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4, ei ole olemassa autoja, joita olisi yht\u00e4 helppo k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kuin Teslaa. Lis\u00e4ksi Tesla on nopeampi, hauskempi ajaa, mukavampi, paremmin varusteltu ja pit\u00e4\u00e4 arvonsa paremmin.<\/p>\n\n\n\n

E-208 on mahdollisesti parempi auto kaupunkik\u00e4yt\u00f6ss\u00e4, koska se on paljon pienempi ja helpompi liikkua, mutta se on ainoa asia, jonka e-208 on Model 3:n edell\u00e4. Ennen kuin latausinfrastruktuuri kaikkialla maailmassa saavuttaa Teslan tason, on todella vaikea suositella mit\u00e4\u00e4n muuta kuin Teslaa.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Tesla maailman paras s\u00e4hk\u00f6automerkki?<\/h3>\n\n\n\n

Riippuu siit\u00e4, mit\u00e4 arvostat enemm\u00e4n. Jos haluat k\u00e4ytt\u00f6kelpoisimman ja k\u00e4tevimm\u00e4n s\u00e4hk\u00f6auton, jonka rahalla saa, Tesla on ylivoimaisesti paras. Jos haluat akseleittain suorituskyky\u00e4 ja ylivoimaista teknologiaa, Tesla on my\u00f6s paras. Howelectric carer, jos haluat ylellisimm\u00e4t, parhaiten rakennetut, parhaimman n\u00e4k\u00f6iset ja mukavimmat s\u00e4hk\u00f6autot, Porsche, Audi, BMW, Mercedes, Lucid Air ja Polestar ovat parempia.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Tesla Model 3?<\/h3>\n\n\n\n

Puhtaasti taloudellisesta n\u00e4k\u00f6kulmasta katsottuna Tesla-autot ovat aina hyv\u00e4 sijoitus, erityisesti Model 3, sill\u00e4 se onnistuu s\u00e4ilytt\u00e4m\u00e4\u00e4n arvonsa paremmin kuin useimmat muut s\u00e4hk\u00f6autot. Toiseksi, jos pid\u00e4t autonomisesta ajotekniikasta ja nopeista 0-60mh-ajoista, Tesla Model 3 Performance on my\u00f6s todella hyv\u00e4 valinta.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4iden lis\u00e4ksi Tesla valmistaa kykenevi\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoja siin\u00e4 mieless\u00e4, ett\u00e4 ne tarjoavat todella hyv\u00e4n toimintas\u00e4teen, niin ett\u00e4 ne ovat yleens\u00e4 segmenttins\u00e4 k\u00e4rjess\u00e4. Mahdollisuus k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 Supercharger-verkostoa on kiistatta Teslan paras puoli, eik\u00e4 mik\u00e4\u00e4n muu s\u00e4hk\u00f6automerkki pysty tarjoamaan sit\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Peugeot e-208?<\/h3>\n\n\n\n

Jos haluat pienen, halvan ja helposti elett\u00e4v\u00e4n s\u00e4hk\u00f6auton, e-208 on todella hyv\u00e4 valinta. Valtion kannustimien ansiosta e-208:aa ei juuri mik\u00e4\u00e4n muu voita arvoltaan, ei s\u00e4hk\u00f6auto Caren Tesla Model 3. Lis\u00e4ksi jos tarvitset s\u00e4hk\u00f6auton kaupunkik\u00e4ytt\u00f6\u00f6n ja sinulla on mahdollisuus ladata auto y\u00f6n yli, etk\u00e4 tarvitse liikaa tilaa, e-208 on t\u00e4ydellinen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Tesla on s\u00e4hk\u00f6autoteollisuuden sertifioitu iso koira, sill\u00e4 Teslan tuotteet ovat jo pitk\u00e4\u00e4n olleet markkinoiden halutuimpia s\u00e4hk\u00f6autoja. Peugeot ei ole merkitt\u00e4v\u00e4 toimija s\u00e4hk\u00f6autosegmentiss\u00e4, mutta Peugeot toivoo muuttavansa t\u00e4m\u00e4n l\u00e4hivuosina, sill\u00e4 se<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5527,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[57,16],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5887"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5887"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5887\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5888,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5887\/revisions\/5888"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5527"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5887"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5887"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5887"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}