{"id":5889,"date":"2023-02-14T11:21:24","date_gmt":"2023-02-14T11:21:24","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5889"},"modified":"2023-02-14T11:21:27","modified_gmt":"2023-02-14T11:21:27","slug":"yllattavia-faktoja-vw-atlasista","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yllattavia-faktoja-vw-atlasista\/","title":{"rendered":"Yll\u00e4tt\u00e4vi\u00e4 faktoja VW Atlasista"},"content":{"rendered":"\n

Vuoden 2023 Volkswagen Atlas on VW:n suurin, kehittynein, kallein ja kyvykk\u00e4in t\u00e4ysikokoinen perhemaasturi. Atlasta ei myyd\u00e4 esimerkiksi Euroopassa, jossa sen sijaan myyd\u00e4\u00e4n Touaregia, mutta todellisuudessa Atlas on paljon suurempi kuin Touareg ja suurin VW-auto koskaan. Atlas on ollut markkinoilla jo kahden sukupolven ajan, ja siin\u00e4 on monia hyvi\u00e4 ja huonoja puolia.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa aiomme mainita yll\u00e4tt\u00e4vimm\u00e4t faktat VW Atlasista, joihin sis\u00e4ltyy asioita, joista et luultavasti ole koskaan kuullutkaan, ja asioita, joita et koskaan odottanut Atlaksen kaltaiselta katumaasturilta. Jos siis olet hankkimassa uutta tai jopa k\u00e4ytetty\u00e4 Atlasta, muista ottaa huomioon n\u00e4m\u00e4 tosiasiat, sill\u00e4 ne voivat joskus tehd\u00e4 tai rikkoa sopimuksen!<\/p>\n\n\n\n

Valmistettu Yhdysvalloissa Yhdysvaltoja varten<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen Atlas ei ole VW:n maailmanlaajuinen malli, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sit\u00e4 myyd\u00e4\u00e4n muutamilla valituilla markkinoilla maailmanlaajuisesti. VW Atlas valmistetaan kuitenkin vain Yhdysvalloissa ja sit\u00e4 myyd\u00e4\u00e4n vain Yhdysvalloissa. Atlasta ei ole koskaan valmistettu tai valmistettu Euroopassa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 VW Atlas on VW:n mielest\u00e4 t\u00e4ydellinen katumaasturi yhdysvaltalaisille asiakkaille.<\/p>\n\n\n\n

Atlasta ei my\u00f6sk\u00e4\u00e4n saa muualta maailmasta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Atlas pysyy todenn\u00e4k\u00f6isesti NA:ssa ja vain NA:ssa.<\/p>\n\n\n\n

Se tulee coup\u00e9na<\/h2>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, luit oikein. VW Atlas SUV:n rinnalle tuli vuosi tai kaksi sitten uusi VW Atlas Sport, joka on urheilullisempi ”coupe”-versio VW Atlasista. Vaikka se saattaa kuulostaa h\u00f6lm\u00f6lt\u00e4, siin\u00e4 on itse asiassa paljon j\u00e4rke\u00e4. Suurten katumaastureiden coupe-trendin aloitti BMW, kun se julkaisi BMW X6:n ensimm\u00e4isen sukupolven.<\/p>\n\n\n\n

X6 oli todella suosittu, mik\u00e4 my\u00f6hemmin merkitsi sit\u00e4, ett\u00e4 Mercedes tuo markkinoille GLE:n, Porsche Cayenne Coupen ja Audi Q8:n.<\/p>\n\n\n\n

H\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4 k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Ei ole mik\u00e4\u00e4n yll\u00e4tys, ett\u00e4 niinkin suuri katumaasturi kuin Atlas on k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen ja mukava, mutta yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4\u00e4 t\u00e4ss\u00e4 on se, ett\u00e4 VW keksi my\u00f6s muutaman nokkelan idean, miten VW Atlaksen k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydest\u00e4 saataisiin viel\u00e4kin k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisempi.<\/p>\n\n\n\n

Esimerkiksi Atlasissa on kolme istuinrivi\u00e4, mutta jos k\u00e4yt\u00e4t kolmatta istuinrivi\u00e4 harvoin tai et lainkaan, voit taittaa kolmannen istuinrivin alas ja liu’uttaa toisen istuinrivin niiden p\u00e4\u00e4lle, jolloin saat sek\u00e4 valtavan tavaratilan ett\u00e4 runsaasti tilaa toisella rivill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

H\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4 muunneltavuus<\/h2>\n\n\n\n

Jos valitset hyvin varustellun mallin, Atlas antaa sinun s\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4 henkil\u00f6kohtaisen kokemuksesi uskomattoman henkil\u00f6kohtaiseksi. Kyll\u00e4, autossa on kaikki tavanomaiset muistiistuimet ja muut tavarat, mutta se tarjoaa my\u00f6s mahdollisuuden m\u00e4\u00e4ritt\u00e4\u00e4 matkustamon ilmastointiasetukset, jotka auto muistaa ja asettaa itse seuraavalla kerralla. Voit my\u00f6s asettaa Bluetooth-asetukset ja radioasetukset samalla tavalla.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 ovat vain muutamia esimerkkej\u00e4 siit\u00e4, miten VW Atlas voidaan asettaa, kun astut autoon ensimm\u00e4ist\u00e4 kertaa, ja auto s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 n\u00e4m\u00e4 asetukset aina haluamallasi tavalla, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun ei tarvitse s\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4 n\u00e4it\u00e4 toimintoja en\u00e4\u00e4 koskaan.<\/p>\n\n\n\n

Voit piilottaa tavaratilan suojuksen<\/h2>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4t\u00f6nt\u00e4 jokaiselle perheauton\u00f6rtille, joka vihaa sit\u00e4, ett\u00e4 useimmissa nykyp\u00e4iv\u00e4n autoissa, joissa on irrotettava pakettihyllyn lastipeite, sit\u00e4 ei voi sijoittaa mihink\u00e4\u00e4n auton sis\u00e4lle, kun haluat ottaa sen pois. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun on joko j\u00e4tett\u00e4v\u00e4 se paikalleen tai j\u00e4tett\u00e4v\u00e4 se kotiin, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 jokseenkin hy\u00f6dytt\u00f6m\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Atlaksessa on nokkela ratkaisu, jossa voit sijoittaa s\u00e4ilytyssuojan tavaratilan s\u00e4ngyn vuorauksen alle ja piilottaa sen kokonaan n\u00e4kyvist\u00e4, jos et halua k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sit\u00e4. T\u00e4m\u00e4 saattaa kuulostaa joistakin hieman oudolta, mutta nyky\u00e4\u00e4n on \u00e4\u00e4rimm\u00e4isen harvinaista, ett\u00e4 tavaratilan suojusta voi todella s\u00e4ilytt\u00e4\u00e4 jossain auton sis\u00e4ll\u00e4, kun sit\u00e4 ei k\u00e4ytet\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Se on tehty samalle alustalle kuin Golf.<\/h2>\n\n\n\n

Usko tai \u00e4l\u00e4, mutta VW Atlas on itse asiassa tehty samalle alustalle kuin VW Golf, mik\u00e4 on vaikuttavaa, koska VW Golf on pieni viistoper\u00e4, kun taas Atlas on suuri, kolmirivinen t\u00e4ysikokoinen katumaasturi. T\u00e4m\u00e4n mahdollistaa VW:n skaalautuva modulaarinen MQB-alusta, jota voidaan muuttaa l\u00e4hes joka suuntaan, joten sit\u00e4 voidaan k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sek\u00e4 pienempiin ett\u00e4 suurempiin autoihin.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 VW Atlasissa on?<\/h3>\n\n\n\n

Volkswagen Atlas on todella hyv\u00e4 t\u00e4ysikokoinen katumaasturi, koska se on niin iso kuin se on, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siin\u00e4 on kaikki t\u00e4ysikokoisen katumaasturin luontaiset edut. Sin\u00e4ns\u00e4 se on suuri, turvallinen ja mukava, mutta VW Atlas on my\u00f6s todella helppo ajaa, sen infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4 on intuitiivinen ja helppok\u00e4ytt\u00f6inen, sill\u00e4 on hyv\u00e4 n\u00e4kyvyys ymp\u00e4riins\u00e4 ja se on kokoonsa n\u00e4hden yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4n ketter\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s yleinen ulkoinen muotoilu on uudistettu hiljattain, mink\u00e4 ansiosta Atlas n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paremmalta kuin koskaan. Voit hankkia mallin AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4 varustettuna, jos haluat parhaan ymp\u00e4rivuotisen ajokokemuksen, ja Atlasissa on my\u00f6s runsaasti turvatekniikkaa, joista osa on jopa vakiona alemman hintaluokan malleissa.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 huonoa VW Atlasissa on?<\/h3>\n\n\n\n

Monet ovat kritisoineet VW:t\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 VW Atlaksen sis\u00e4tilojen joissakin osissa on k\u00e4ytetty melko halpoja materiaaleja, sill\u00e4 se vaikuttaa Atlaksen yleiseen vetovoimaan ja tuntumaan. Kun kuulee, ett\u00e4 huipputason Atlas on varustettu s\u00e4\u00e4steli\u00e4\u00e4ll\u00e4 3,6 litran V6-moottorilla, voisi odottaa, ett\u00e4 t\u00e4llainen moottori puskee hyv\u00e4\u00e4 tehoa ja tekee Atlasista vertailukelpoisen joidenkin 8-sylinteristen suurten katumaastureiden kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Valitettavasti n\u00e4in ei kuitenkaan ole, sill\u00e4 3,6 litran V6-syd\u00e4nmoottori tuottaa vain 276 hv, mik\u00e4 on samaa luokkaa kuin monet nykyp\u00e4iv\u00e4n 2,0 litran nelisylinteriset turbomoottorit, ellei jopa heikompi. Atlaksen polttoainetaloudellisuus on alle 19MPG, mik\u00e4 on s\u00e4\u00e4li, koska siin\u00e4 ei ole edes moottoria, joka ansaitsisi alle 20MPG:n polttoainetehokkuuden.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Vuoden 2023 Volkswagen Atlas on VW:n suurin, kehittynein, kallein ja kyvykk\u00e4in t\u00e4ysikokoinen perhemaasturi. Atlasta ei myyd\u00e4 esimerkiksi Euroopassa, jossa sen sijaan myyd\u00e4\u00e4n Touaregia, mutta todellisuudessa Atlas on paljon suurempi kuin<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5349,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5889"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5889"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5889\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5890,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5889\/revisions\/5890"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5349"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5889"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5889"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5889"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}