{"id":5893,"date":"2023-02-15T07:39:39","date_gmt":"2023-02-15T07:39:39","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5893"},"modified":"2023-02-15T07:39:41","modified_gmt":"2023-02-15T07:39:41","slug":"peugeot-e-208-vs-nissan-leaf-kumpi-on-parempi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/peugeot-e-208-vs-nissan-leaf-kumpi-on-parempi\/","title":{"rendered":"Peugeot e-208 vs. Nissan Leaf – kumpi on parempi?"},"content":{"rendered":"\n

Pienikokoisista s\u00e4hk\u00f6autoista on tullut viime vuosina melko suosittuja, sill\u00e4 ne ovat t\u00e4ydellinen tapa kulkea vilkkailla kaupunkikaduilla saastuttamatta ymp\u00e4rist\u00f6\u00e4. T\u00e4llaiset autot on tarkoitettu y\u00f6n yli tapahtuvaan kotilataukseen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne toimivat parhaiten, kun ne j\u00e4tet\u00e4\u00e4n y\u00f6ksi kytkettyn\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Euroopassa Peugeot e-208 on yksi suosituimmista pienikokoisista s\u00e4hk\u00f6autoista, kun taas Nissan Leaf on yksi suosituimmista s\u00e4hk\u00f6autoista Yhdysvalloissa. Koska n\u00e4m\u00e4 kaksi autoa ovat n\u00e4in ylivoimaisia, on t\u00e4ysin j\u00e4rkev\u00e4\u00e4 verrata niit\u00e4 kesken\u00e4\u00e4n. Jos sinua siis kiinnostaa tiet\u00e4\u00e4, miten Peugeot e-208 vs. Nissan Leaf p\u00e4\u00e4ttyy, lue t\u00e4m\u00e4 artikkeli!<\/p>\n\n\n\n

Peugeot e-208 esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 2020, ja se perustuu tuttuun Stellantis-l\u00e4hteiseen s\u00e4hk\u00f6auton alustaan, joka l\u00f6ytyy my\u00f6s kymmenist\u00e4 muista Stellantis-autoista. Nissan Leaf tuli alun perin markkinoille vuonna 2010, kun taas Nissan Leafin 2. sukupolvi tuli markkinoille vuonna 2017.<\/p>\n\n\n\n

Todellisuudessa Nissan Leaf on aivan ensimm\u00e4inen massatuotettu s\u00e4hk\u00f6auto, mink\u00e4 vuoksi siit\u00e4 osittain tuli niin kuuluisa. Mitens\u00e4hk\u00f6autoilija, kun ala on kehittynyt nopeasti viime vuosina, ansaitseeko Nissan Leaf edelleen kuuman paikan, vai kuuluuko se kuuma paikka e-208:lle?<\/p>\n\n\n\n

Peugeot e-208 – Pienin Peugeot-s\u00e4hk\u00f6auto<\/h2>\n\n\n\n

Peugeot e-208:n l\u00e4ht\u00f6hinta Isossa-Britanniassa on 31 345 puntaa, Alankomaissa 32 250 euroa ja Saksassa 35 350 euroa. T\u00e4m\u00e4 tekee siit\u00e4 melko edullisen vaihtoehdon, varsinkin kun otetaan huomioon kaikki saatavilla olevat valtion s\u00e4hk\u00f6autokannustimet. T\u00e4ll\u00e4 hinnalla saat joko 2-ovisen tai 5-ovisen pienikokoisen 139 hv:n viistoper\u00e4n, jossa on 45 kWh:n akku ja jonka maksimiet\u00e4isyys on ajotavasta riippuen 125-265 mailia.<\/p>\n\n\n\n

Akku on yhdistetty yhteen s\u00e4hk\u00f6moottoriin, joka py\u00f6ritt\u00e4\u00e4 etupy\u00f6ri\u00e4 ja jonka ansiosta e-208 saavuttaa nopeuden 100 km\/h paikaltaan noin 8 sekunnissa. Akku voidaan ladata 10 prosentista 80 prosenttiin noin 25 minuutissa 150 kW:n DC-pikalaturilla, kun taas hidas 7,4 kW:n AC-lataus kest\u00e4\u00e4 noin 7 tuntia ja 15 minuuttia.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti e-208 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 todella modernilta ja futuristiselta sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa. Tilatarjonta on segmenttiin n\u00e4hden melko hyv\u00e4, mutta yleisesti ottaen useimmat ihmiset ovat samaa mielt\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 e-208 ei sovellu nelj\u00e4n aikuisen kuljettamiseen. Ajokokemus on ketter\u00e4 ja reipas, joten se sopii t\u00e4ydellisesti ahtaisiin kaupunkeihin ja kapeille kaduille. Luotettavuus on hieman arvoitus, sill\u00e4 e-208 on viel\u00e4 melko uusi auto.<\/p>\n\n\n\n

Nissan Leaf – Kompakti s\u00e4hk\u00f6auto Pioneeri<\/h2>\n\n\n\n

Nykyinen Nissan Leaf maksaa Isossa-Britanniassa 28 995-34 945 puntaa, Saksassa 33 400-41 100 euroa ja Alankomaissa 35 090-41 890 euroa. Verrattain halvempi malli on tavallinen Nissan Leaf, jossa on 39 kWh:n akku, noin 150 mailin todellinen toimintas\u00e4de, yksi 148 hv:n s\u00e4hk\u00f6moottori ja pysyv\u00e4 etuveto.<\/p>\n\n\n\n

Pikalataus maksimissaan 46 kW:n teholla lataa akun 10 prosentista 80 prosenttiin noin 43 minuutissa, kun taas hidas 3,6 kW:n vaihtovirtalataus kest\u00e4\u00e4 l\u00e4hes 13 tuntia. Kannattaa valita verrattain kalliimpi Nissan Leaf+, sill\u00e4 siin\u00e4 on 59 kWh:n akku ja toimintas\u00e4de 150-315 kilometri\u00e4 ajotottumuksista riippuen.<\/p>\n\n\n\n

Etupy\u00f6rien kautta kulkeva 215 hevosvoiman teho ja v\u00e4\u00e4nt\u00f6momentti on enemm\u00e4n kuin riitt\u00e4v\u00e4, ja nopeus 0-100 km\/h on alle 7 sekuntia. Nopea tasavirtalataus 46 kW:n teholla kest\u00e4\u00e4 tunnin, kun taas hidas lataus kest\u00e4\u00e4 l\u00e4hes 11 tuntia. Muotoilullisesti Nissan Leaf ei ole erityisen houkuttelevan n\u00e4k\u00f6inen auto, mutta sis\u00e4tilat ovat hieman eloisammat.<\/p>\n\n\n\n

Leaf+ on my\u00f6s yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4n tilava auto, jossa on riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa sek\u00e4 edess\u00e4 ett\u00e4 takana. Ajokokemus on melko tavanomainen, kun taas mukavuus s\u00e4hk\u00f6autojen on riitt\u00e4v\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – Peugeot e-208 on parempi<\/h2>\n\n\n\n

Ensi silm\u00e4yksell\u00e4 saattaa n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Nissan Leaf on paljon parempi kuin e-208, varsinkin kun ottaa huomioon, ett\u00e4 Leaf tarjoaa suuremman akun, enemm\u00e4n tilaa ja paremman toimintas\u00e4teen. Miten s\u00e4hk\u00f6huoltaja, kaikki akun ja kantaman edut Nissan Leaf on j\u00e4\u00e4nyt e-208:sta j\u00e4lkeen, koska sen latausnopeudet ovat uskomattoman hitaita. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6huoltaja, jos e-208:ssa on pienempi akku, pystyt ajamaan e-208:lla enemm\u00e4n ajoaikaa, koska voit ladata sen paljon nopeammin.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti e-208 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 vain tarkoituksenmukaisemmalta sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa. Se on paljon houkuttelevampi ja sill\u00e4 on paljon enemm\u00e4n luonnetta ratin takana. Vaikka Leaf, s\u00e4hk\u00f6auto, on hieno auto, se ei tunnu erityisen viihdytt\u00e4v\u00e4lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

E-208 on paremmin varusteltu, tarjoaa paljon nopeamman latausnopeuden, tarjoaa paremman arvon, paremman ulkon\u00e4\u00f6n ja paljon enemm\u00e4n luonnetta.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Miksi minun pit\u00e4isi ostaa Nissan Leaf Peugeot e-208:n sijaan?<\/h3>\n\n\n\n

Nissan Leaf on mukavampi auto useammalle aikuiselle, sill\u00e4 siin\u00e4 on paljon enemm\u00e4n tilaa sek\u00e4 auton sis\u00e4ll\u00e4 ett\u00e4 tavaratilassa. Jos et tarvitse p\u00e4ivitt\u00e4in yli 150-310 kilometrin toimintas\u00e4dett\u00e4 ja voit ladata sen y\u00f6n yli, voit hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 Leafin akkuedut e-208:aan verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

Howelectric carer, jos haluat s\u00e4hk\u00f6auton, jolla voi tehd\u00e4 my\u00f6s pitk\u00e4n matkan matkoja, valitsisin e-208:n, koska nopeammat latausnopeudet ovat paljon t\u00e4rke\u00e4mpi\u00e4 reaalimaailmassa kuin pelkk\u00e4 akun koko. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 voit muuttaa ajotottumuksiasi lis\u00e4t\u00e4ksesi tai v\u00e4hent\u00e4\u00e4ksesi toimintas\u00e4teesi m\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4, kun taas latausnopeuksia ei voi muuttaa ainakaan kuluttaja.<\/p>\n\n\n\n

Onko Nissan Leaf parempi kuin Leaf+?<\/h3>\n\n\n\n

Nissan Leaf+ on parempi kuin tavallinen Leaf, sill\u00e4 se tarjoaa lis\u00e4varusteita s\u00e4hk\u00f6autoihin, enemm\u00e4n tehoa ja suuremman akun ansiosta suuremman toimintas\u00e4teen. N\u00e4ill\u00e4 eroilla on suuri merkitys, sill\u00e4 Nissan Leafin latausnopeudet ovat melko noloja nykyisen autoteollisuuden tilan kannalta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4st\u00e4 huolimatta Nissan aikoo parantaa tulevan Nissan Leaf+:n latausnopeuksia, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sit\u00e4 voi ladata 100 kW:n teholla, mik\u00e4 lyhent\u00e4\u00e4 latausnopeuksia yli puoleen ja tekee Leaf+:sta paljon kilpailukykyisemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Onko Nissan Leaf ensimm\u00e4inen s\u00e4hk\u00f6auto?<\/h3>\n\n\n\n

Nissan Leafiin viitataan usein hyvin 100-prosenttisesti ensimm\u00e4isen\u00e4 massatuotettuna s\u00e4hk\u00f6autona, mik\u00e4 on totta. Se ei ole aivan ensimm\u00e4inen s\u00e4hk\u00f6auto, sill\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autot debytoivat jo 1800-luvulla, mutta kukaan ei onnistunut tekem\u00e4\u00e4n todellista kuluttajaluokan s\u00e4hk\u00f6autoa massoille ennen Nissania.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Pienikokoisista s\u00e4hk\u00f6autoista on tullut viime vuosina melko suosittuja, sill\u00e4 ne ovat t\u00e4ydellinen tapa kulkea vilkkailla kaupunkikaduilla saastuttamatta ymp\u00e4rist\u00f6\u00e4. T\u00e4llaiset autot on tarkoitettu y\u00f6n yli tapahtuvaan kotilataukseen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5527,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[53,57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5893"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5893"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5893\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5894,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5893\/revisions\/5894"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5527"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5893"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5893"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5893"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}