{"id":5903,"date":"2023-02-20T11:39:23","date_gmt":"2023-02-20T11:39:23","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5903"},"modified":"2023-02-20T11:39:26","modified_gmt":"2023-02-20T11:39:26","slug":"peugeot-e-208-vs-vw-id-3-kumpi-on-parempi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/peugeot-e-208-vs-vw-id-3-kumpi-on-parempi\/","title":{"rendered":"Peugeot e-208 vs VW ID.3 – Kumpi on parempi?"},"content":{"rendered":"\n

Kompaktien s\u00e4hk\u00f6autojen maailma on kilpailtu kuin se s\u00e4hk\u00f6autoilijan oli l\u00e4hes s\u00e4hk\u00f6autoilijan merkitt\u00e4v\u00e4 valmistaja tulossa ulos oman iteraationsa. Peugeotilla on nykyisess\u00e4 arsenaalissaan melko monta s\u00e4hk\u00f6autoa, mutta e-208 on kiistatta suosituin, sill\u00e4 siin\u00e4 yhdistyv\u00e4t edullisuus, kunnollinen akun koko, hyv\u00e4t latausnopeudet ja kokonaisuutena hyvin varusteltu paketti.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s VW investoi valtavia summia ID. s\u00e4hk\u00f6automallistoonsa ja suosituin ID. VW:n malli on pienin ID.3. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa vertailemme Peugeot e-208 vs. VW ID.3 ja kerromme, kumpi n\u00e4ist\u00e4 kahdesta on parempi auto. Vertailemme niit\u00e4 tositilanteessa ja annamme sinulle laajan arvion siit\u00e4, miten n\u00e4m\u00e4 kaksi vertailevat toisiaan.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot e-208 tuli markkinoille noin 2-3 vuotta sitten, ja se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 myyv\u00e4n todella hyvin Euroopassa. T\u00e4m\u00e4 johtuu osittain siit\u00e4, ett\u00e4 se on edullinen verrattuna useimpiin s\u00e4hk\u00f6autoihin ja ett\u00e4 sen paino, koko ja varusteet sopivat t\u00e4ydellisesti niille, jotka haluavat kaupunkiliikenteeseen tarkoitetun s\u00e4hk\u00f6auton, joka ei saastuta tai jonka k\u00e4ytt\u00e4minen maksaa paljon rahaa.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.3 on verrattain suurempi ja kalliimpi auto, ja se on parempi, kun on kyse useista matkustajista ja pidemmist\u00e4 matkoista. Valinta n\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 edellytt\u00e4\u00e4, ett\u00e4 ker\u00e4\u00e4t kaikki relelectric carant -tiedot kummastakin ja ymm\u00e4rr\u00e4t, mit\u00e4 s\u00e4hk\u00f6auton omistaminen yleens\u00e4 tarkoittaa.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot e-208 – Pienin Peugeot-s\u00e4hk\u00f6auto<\/h2>\n\n\n\n

L\u00e4ht\u00f6hintansa ollessa 31 345 puntaa Yhdistyneess\u00e4 kuningaskunnassa, 35 350 euroa Saksassa ja 32 250 euroa Alankomaissa Peugeot e-208 sijaitsee s\u00e4hk\u00f6autojen l\u00e4ht\u00f6pisteess\u00e4, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 eritt\u00e4in kilpailukykyisen. Se on my\u00f6s varustettu k\u00e4ytt\u00f6kelpoisella 45 kWh:n akulla, jonka todellinen toimintas\u00e4de vaihtelee 125 mailin ja 265 mailin v\u00e4lill\u00e4 ajotavasta ja ulkol\u00e4mp\u00f6tilasta riippuen.<\/p>\n\n\n\n

139 hv:n ja pysyv\u00e4n etuvetoisen e-208:n nopeus 0-100 km\/h on noin 8 sekuntia, mik\u00e4 on varmasti tarpeeksi sen kokoon n\u00e4hden. Se on saatavana 2-ovisena tai 5-ovisena, riippuen siit\u00e4, mit\u00e4 tarvitset. e-208:n muotoilu on todella futuristinen ja harkittu sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa.<\/p>\n\n\n\n

e-208:n lataaminen 10 prosentista 80 prosenttiin 150 kW:n tasavirtalaturilla kest\u00e4\u00e4 noin 25 minuuttia, kun taas 7,4 kW:n vaihtovirtalataus kest\u00e4\u00e4 hieman yli 7 tuntia. Ajokokemus on melko dynaaminen ja ketter\u00e4, mink\u00e4 ansiosta e-208 soveltuu erinomaisesti ahtaissa kaupunkikeskustoissa liikkumiseen, ja my\u00f6s pys\u00e4k\u00f6inti on todella helppoa.
Emme voi puhua e-208:n pitk\u00e4n aikav\u00e4lin luotettavuudesta, koska se on viel\u00e4 melko tuore auto, mutta voimme sanoa, ett\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 toistaiseksi p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4n hyvin.<\/p>\n\n\n\n

VW ID.3 – Entry-s\u00e4hk\u00f6auto VW ID. Model<\/h2>\n\n\n\n

VW ID.3 on saatavana kolmella eri akkukokoonpanolla alkaen pienimm\u00e4st\u00e4 45 kWh:n akusta, 58 kWh:n akusta ja 77 kWh:n huippuakusta. Edellinen maksaa noin 37 990 euroa, kun taas j\u00e4lkimm\u00e4inen voi maksaa jopa 56 500 euroa. 58 kWh:n malli on todenn\u00e4k\u00f6isesti suosituin, ja se maksaa Saksassa 43 995 euroa, Alankomaissa 39 990 euroa ja Yhdistyneess\u00e4 kuningaskunnassa 36 990 puntaa.<\/p>\n\n\n\n

45 kWh:n ID.3-mallin toimintas\u00e4de on 120-250 mailia, 58 kWh:n mallin toimintas\u00e4de on 155-320 mailia ja 77 kWh:n huippumallin toimintas\u00e4de on 200-410 mailia. 45 kWh:n mallissa on 150 hv:n yksimoottori, ja se voidaan ladata 10 prosentista 80 prosenttiin 118 kW:n tasavirtalaturilla 28 minuutissa, kun taas hitaassa 7,2 kW:n vaihtovirtalaturissa lataus kest\u00e4\u00e4 7,5 tuntia.<\/p>\n\n\n\n

58 kWh:n mallissa on yksi s\u00e4hk\u00f6moottori, joka tuottaa 201 hv, DC-pikalataus on rajattu 124 kW:iin, ja se kest\u00e4\u00e4 31 minuuttia, kun taas hidas 11 kW:n AC-lataus kest\u00e4\u00e4 6 tuntia ja 15 minuuttia. Huipputason 77 kWh-mallissa on my\u00f6s 201 hv, mutta se latautuu maksimissaan 133 kW:n DC-pikalatauksella, joka kest\u00e4\u00e4 33 minuuttia \/ hidas AC 11 kW kest\u00e4\u00e4 8 tuntia ja 15 minuuttia.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan ID.3:n valikoima on paljon laajempi ja valinnanvaraa riitt\u00e4\u00e4. Muotoilu on todella futuristinen, s\u00e4hk\u00f6auto enemm\u00e4n kuin e-208. Sis\u00e4tiloja kutsutaan usein hieman liian muovisiksi, mutta yleinen toimivuus ja muotoilu ovat asiansa tasalla. Tilatarjonta ja luotettavuus tuntuvat molemmat p\u00e4rj\u00e4\u00e4v\u00e4n hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – VW ID.3 on parempi auto.<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen ID.3 on paljon parempi auto, sill\u00e4 se tarjoaa enemm\u00e4n voimansiirtovaihtoehtoja, joissa on enemm\u00e4n tehoa, toimintas\u00e4de ja paremmat latausajat. Muotoilu on melko subjektiivista, mutta ID.3 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 enemm\u00e4n s\u00e4hk\u00f6auton n\u00e4k\u00f6iselt\u00e4, mit\u00e4 monet s\u00e4hk\u00f6autojen omistajat haluavat autolta.<\/p>\n\n\n\n

VW on my\u00f6s paljon tilavampi, paremmin varusteltu, mukavampi ja kehittyneempi. T\u00e4m\u00e4 on melko ymm\u00e4rrett\u00e4v\u00e4\u00e4, koska ID.3 on kalliimpi auto. Tosiasia on, ett\u00e4 ID.3 ei ole suora kilpailija e-208:lle, koska se on sijoitettu e-208:aan verrattuna korkeampaan markkinasegmenttiin.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Volkswagen ID. Malli on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka ID.3 tarjoaa hyv\u00e4\u00e4 vastinetta ja on VW:n myydyin ID-auto, sen isoveli ID.4 on todenn\u00e4k\u00f6isesti paras ID-malli, jonka VW t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 tarjoaa. Ensinn\u00e4kin ID.4 ei ole paljon kalliimpi kuin ID.3, mutta se on isompi, paljon paremman n\u00e4k\u00f6inen, paremmin varusteltu ja tarjoaa enemm\u00e4n tehoa, enemm\u00e4n varusteita ja paremman toimintas\u00e4teen.<\/p>\n\n\n\n

Latausnopeus ja latausnopeudet ovat samat, mik\u00e4 ei ole huono asia, sill\u00e4 nykyiset latausnopeudet, joita molemmat tarjoavat, ovat enemm\u00e4n kuin riitt\u00e4v\u00e4t.<\/p>\n\n\n\n

Tekeek\u00f6 Volkswagen hyvi\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoja?<\/h3>\n\n\n\n

Volkswagen tekee markkinoiden kilpailukykyisimpi\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoja, mik\u00e4 on varsin ymm\u00e4rrett\u00e4v\u00e4\u00e4, sill\u00e4 ID. VW:n mallisto myy hyvin. VW ID.3 ja ID.4 ovat ylivoimaisesti myydyimpi\u00e4 ID. malleja, koska ne todella tarjoavat todella monipuolisen paketin.<\/p>\n\n\n\n

VW aikoo tarjota uuden s\u00e4hk\u00f6auton Passatin korvaavan ID.7:n, joka vie VW:n s\u00e4hk\u00f6autojen segmentiss\u00e4 entist\u00e4 korkeammalle.<\/p>\n\n\n\n

Onko Volkswagen parempi kuin Tesla?<\/h3>\n\n\n\n

Volkswagen ei ainoastaan pysty kilpailemaan Teslan kanssa, vaan se itse asiassa p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 Teslan Euroopassa, kun taas Yhdysvaltain myynti kallistuu edelleen Teslan hyv\u00e4ksi. Voimme sanoa, ett\u00e4 molemmat n\u00e4ist\u00e4 tuotemerkeist\u00e4 ovat s\u00e4hk\u00f6autojen relectric carolutionin eturintamassa, mutta Tesla on edelleen kaiken kuningas.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Kompaktien s\u00e4hk\u00f6autojen maailma on kilpailtu kuin se s\u00e4hk\u00f6autoilijan oli l\u00e4hes s\u00e4hk\u00f6autoilijan merkitt\u00e4v\u00e4 valmistaja tulossa ulos oman iteraationsa. Peugeotilla on nykyisess\u00e4 arsenaalissaan melko monta s\u00e4hk\u00f6autoa, mutta e-208 on kiistatta suosituin, sill\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5527,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[57,19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5903"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5903"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5903\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5904,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5903\/revisions\/5904"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5527"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5903"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5903"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5903"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}