{"id":5912,"date":"2023-02-21T14:41:42","date_gmt":"2023-02-21T14:41:42","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5912"},"modified":"2023-02-21T14:41:44","modified_gmt":"2023-02-21T14:41:44","slug":"peugeot-e-208-vs-vw-e-golf-kumpi-on-parempi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/peugeot-e-208-vs-vw-e-golf-kumpi-on-parempi\/","title":{"rendered":"Peugeot e-208 vs. VW e-Golf – kumpi on parempi?"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen Golf oli aikoinaan viistoper\u00e4segmentin huippu Euroopassa ja yksi autoteollisuuden historian menestyneimmist\u00e4 malleista. Alan siirtyess\u00e4 yh\u00e4 enemm\u00e4n s\u00e4hk\u00f6autojen hyv\u00e4ksi VW Golf menett\u00e4\u00e4 hitaasti otettaan ID. malliston hyv\u00e4ksi, mutta VW toivoo silti s\u00e4ilytt\u00e4v\u00e4ns\u00e4 VW Golfin tarjoamalla siit\u00e4 s\u00e4hk\u00f6isen e-Golf-version.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot e-208 on mit\u00e4 Peugeot belielectric cares t\u00e4ydellinen entry-lelectric carel subcompact s\u00e4hk\u00f6auto on tarkoitus olla, mutta miten n\u00e4m\u00e4 kaksi pinota toisiaan vastaan? T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa vertailemme Peugeot e-208:a ja VW e-Golfia ja kerromme, miksi sinun kannattaa valita jompikumpi.<\/p>\n\n\n\n

e-Golf esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran mallivuodeksi 2015 ja Mk7-sukupolveksi, mutta se n\u00e4hk\u00f6auton sai VW:n toivoman tunnustuksen. T\u00e4m\u00e4n vuoksi VW p\u00e4\u00e4tti, ett\u00e4 se ei tarjoa uutta Mk8-Golfia s\u00e4hk\u00f6autona, mik\u00e4 on melko harmillista, sill\u00e4 se tekee VW Golf -malliston tulevaisuudesta melko ep\u00e4varman.<\/p>\n\n\n\n

Joka tapauksessa vertaamme e-Golfia hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6iseen e-208:aan, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ker\u00e4\u00e4v\u00e4n yh\u00e4 enemm\u00e4n suosiota ajan my\u00f6t\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot e-208 – Pienin Peugeot-s\u00e4hk\u00f6auto.<\/h2>\n\n\n\n

L\u00e4ht\u00f6hintansa ollessa Yhdistyneess\u00e4 kuningaskunnassa 31 345 puntaa, Alankomaissa 32 250 euroa ja Saksassa 35 350 euroa e-208 sijoittuu s\u00e4hk\u00f6automarkkinoiden pohjalukemiin. T\u00e4m\u00e4 tekee siit\u00e4 uskomattoman kilpailukykyisen, varsinkin kun voit hy\u00f6dynt\u00e4\u00e4 erilaisia valtion s\u00e4hk\u00f6autokannustimia, joita ei yleens\u00e4 ole saatavilla kalliimpiin s\u00e4hk\u00f6autoihin.<\/p>\n\n\n\n

e-208:n voimanl\u00e4hteen\u00e4 on k\u00e4ytt\u00f6kelpoinen 45 kWh:n akku, joka tuottaa 139 hevosvoimaa yhden s\u00e4hk\u00f6moottorinsa kautta, joka py\u00f6ritt\u00e4\u00e4 vain etupy\u00f6ri\u00e4. Ajonopeus 0-100 km\/h kest\u00e4\u00e4 noin 8 sekuntia, ja e-208:n toimintas\u00e4de on 125-265 kilometri\u00e4 riippuen ajotavasta ja ulkol\u00e4mp\u00f6tilasta.<\/p>\n\n\n\n

e-208:n lataaminen nopealla 150 kW:n tasavirtalaturilla kest\u00e4\u00e4 noin 25 minuuttia, kun taas hidas 7,4 kW:n vaihtovirtalataus kest\u00e4\u00e4 hieman yli 7 tuntia. e-208:n muotoilu on varmasti sen vahvuus, sill\u00e4 monet belielectricin edustajat pit\u00e4v\u00e4t e-208:a ylivoimaisesti segmenttins\u00e4 komeimpana autona.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s e-208:n luotettavuus on melko hyv\u00e4, mutta pitk\u00e4aikainen luotettavuus on viel\u00e4 arvoitus, koska e-208 on melko uusi auto.<\/p>\n\n\n\n

VW e-Golf – kaikkien aikojen suosituimman VW:n s\u00e4hk\u00f6inen versio.<\/h2>\n\n\n\n

e-Golfin ensimm\u00e4inen sukupolvi tuli markkinoille vuonna 2015, ja siin\u00e4 oli melko pieni 20,5 kWh:n akku, jonka hinta Saksassa oli 34 900 euroa, Alankomaissa 36 190 euroa ja Isossa-Britanniassa 26 345 puntaa. Alkuper\u00e4isen e-Golfin todellinen toimintas\u00e4de on noin 80 mailia. Moottori sijaitsee etupy\u00f6rien yl\u00e4puolella ja tarjoaa 114 hv. DC-pikalatausnopeus on rajoitettu 44 kW:iin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 10-80% lataus kest\u00e4\u00e4 22 minuuttia, kun taas hidas AC 3,7 kW:n lataus kest\u00e4\u00e4 l\u00e4hes 7 tuntia.<\/p>\n\n\n\n

Faceliftattu MK7 e-Golf nostaa panosta tarjoamalla verrattain suuremman 32 kWh:n akun, ja sen hinta on 28 075 puntaa Yhdistyneess\u00e4 kuningaskunnassa, 34 005 euroa Alankomaissa ja 31 900 euroa Saksassa. Faceliftatun e-Golfin todellinen toimintas\u00e4de on 80-175 mailia riippuen siit\u00e4, miten autoa ajetaan ja miss\u00e4 ulkol\u00e4mp\u00f6tilassa se on.<\/p>\n\n\n\n

Faceliftattu e-Golf k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 my\u00f6s 40 kW:n tasavirtalaturia, joka lataa akun 10 prosentista 80 prosenttiin 36 minuutissa, kun taas hidas 3,4 kW:n vaihtovirtalataus kest\u00e4\u00e4 5 tuntia ja 15 minuuttia. e-Golfin muotoilu on sama kuin tavallisessa Golfissa, mink\u00e4 lis\u00e4ksi siihen on lis\u00e4tty ter\u00e4vi\u00e4 p\u00e4iv\u00e4ajovaloja, sinisi\u00e4 kosketuksia ja virtaviivaisempia LED-valoja.<\/p>\n\n\n\n

Tilatarjonta on yht\u00e4 hyv\u00e4 kuin normaalissa Golfissa. VW on onnistunut tekem\u00e4\u00e4n e-Golfista todella luotettavan auton, mik\u00e4 ei ole mik\u00e4\u00e4n yll\u00e4tys, koska se on sek\u00e4 Golf ett\u00e4 s\u00e4hk\u00f6auto.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – Peugeot e-208 on parempi auto.<\/h2>\n\n\n\n

Syy siihen, miksi Peugeot e-208 voittaa t\u00e4m\u00e4n vertailun, on se, ett\u00e4 e-Golf on liian vanha kilpailemaan. Pienen akun ja hitaiden latausaikojen ansiosta e-208 on yksinkertaisesti kokonaisuutena parempi s\u00e4hk\u00f6auto. e-Golfissa on enemm\u00e4n tilaa ja se on hienostuneempi, mutta se j\u00e4\u00e4 j\u00e4lkeen tekniikassa ja yleisess\u00e4 suosiossa.<\/p>\n\n\n\n

Useimmat Golfin ostajat valitsevat tyypillisesti diesel-, hybridi- tai bensiinivaihtoehdon, erityisesti Mk8 GTE:n, joka on todenn\u00e4k\u00f6isesti paras Golf, jonka voi ostaa, ja se pyyhkii lattiaa e-208:n kanssa useimmissa suhteissa, paitsi s\u00e4hk\u00f6autojen s\u00e4hk\u00f6autojen osalta.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Miksi VW luopui e-Golfista?<\/h3>\n\n\n\n

VW e-Golfin tuotanto tapahtui VW:n Saksan Dresdenin tehtaalla, joka my\u00f6hemmin otettiin k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n VW ID.3:n valmistuksessa. VW ID.3 on huomattavan samankaltainen kuin se, mit\u00e4 e-Golfilla haluttiin saavuttaa s\u00e4hk\u00f6inen hoito, mutta siin\u00e4 on kaikki nykytekniikan edut, parempi toimintas\u00e4de, suurempi akku ja erityisesti s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4 voimansiirtoa varten tehty alusta.<\/p>\n\n\n\n

Lis\u00e4ksi VW e-Golf oli s\u00e4hk\u00f6autojen hoitaja Euroopassa kovin suosittu, sill\u00e4 se julkaistiin aikana, jolloin todellisia s\u00e4hk\u00f6autoja ei ollut viel\u00e4 olemassa. Kun s\u00e4hk\u00f6autot alkoivat yleisty\u00e4, ne olivat jo paljon e-Golfia kehittyneempi\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Tuleeko VW Golfista koskaan t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6inen?<\/h3>\n\n\n\n

Viime vuodet ovat pit\u00e4neet Golfin tulevaisuutta t\u00e4ydellisen mysteerin peitossa, sill\u00e4 VW ei virallisesti sanonut, ett\u00e4 Golf jatkaa. Howelectric-huoltaja, VW tuli hiljattain ulos ja sanoi, ett\u00e4 Mk9 Volkswagen Golf tulee olemaan t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6auto, joka tulee ID.3:n ja seuraavan sukupolven VW ID.2 -kaupunkiauton v\u00e4liin.<\/p>\n\n\n\n

Koska VW Golf on legenda, on varmasti hyv\u00e4 uutinen, ett\u00e4 se siirret\u00e4\u00e4n s\u00e4hk\u00f6autojen aikakauteen. Tosiasia on, ett\u00e4 on edelleen vaikea l\u00f6yt\u00e4\u00e4 autoa, joka on yht\u00e4 monipuolinen kuin VW Golf, joten toivomme todella, ett\u00e4 VW tekee Mk9:st\u00e4 yht\u00e4 hyv\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Milloin uusi Peugeot e-208 tulee markkinoille?<\/h3>\n\n\n\n

Uusi Peugeot e-208 julkaistaan melko pian, ja se tarjoaa kunnon p\u00e4ivityksen kaikkiin auton s\u00e4hk\u00f6auton tilastoihin, mik\u00e4 tarkoittaa enemm\u00e4n tehoa, suurempaa toimintas\u00e4dett\u00e4 ja nopeampia latausnopeuksia. On ep\u00e4selv\u00e4\u00e4, suunnitellaanko seuraavan sukupolven e-208 uudelleen vai rajoittuvatko kaikki muutokset voimansiirtoon.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen Golf oli aikoinaan viistoper\u00e4segmentin huippu Euroopassa ja yksi autoteollisuuden historian menestyneimmist\u00e4 malleista. Alan siirtyess\u00e4 yh\u00e4 enemm\u00e4n s\u00e4hk\u00f6autojen hyv\u00e4ksi VW Golf menett\u00e4\u00e4 hitaasti otettaan ID. malliston hyv\u00e4ksi, mutta VW toivoo<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5527,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[57,19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5912"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5912"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5912\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5913,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5912\/revisions\/5913"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5527"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5912"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5912"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5912"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}