{"id":5925,"date":"2023-02-27T11:57:40","date_gmt":"2023-02-27T11:57:40","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5925"},"modified":"2023-02-27T11:57:42","modified_gmt":"2023-02-27T11:57:42","slug":"skoda-yeti-mallin-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/skoda-yeti-mallin-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Skoda Yeti -mallin yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Skoda Yeti on yksi markkinoiden parhaista Skoda-malleista. Top Magazine nimesi sen vuoden perheautoksi vuonna 2009. T\u00e4st\u00e4 huolimatta t\u00e4ll\u00e4 autolla on my\u00f6s useita ongelmia, jotka k\u00e4ytt\u00e4jien pit\u00e4isi tiet\u00e4\u00e4. Mutta mitk\u00e4 ovat Skoda Yetin yleisi\u00e4 ongelmia?<\/p>\n\n\n\n

Skoda Yetin yleisi\u00e4 ongelmia ovat DSG-vaihteisto-ongelmat, \u00f6ljyvuodot, viallinen turvatyyny, ruosteiset ovet, viallinen ajonestolaite, vialliset etuistuinhihnojen kiristimet, tukkeutunut dieselhiukkassuodatin, huono maalipinta ja s\u00e4hk\u00f6ongelmat. Jos Skoda Yeti -autossasi on jokin n\u00e4ist\u00e4 ongelmista, sinun kannattaa antaa mekaanikon tarkastaa ja korjata se.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat Skoda Yetin yleisi\u00e4 ongelmia?<\/h2>\n\n\n\n

DSG-vaihteiston ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Kuten useimmat Skoda-mallit, my\u00f6s Skoda Yeti on varustettu Volkswagenin DSG-vaihteistolla. T\u00e4m\u00e4n vuoksi monet k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat valittaneet vaihteistoon liittyvist\u00e4 ongelmista. Jotkut ovat raportoineet ongelmista jo 45 000 kilometrin kohdalla. Joissakin tapauksissa vaihteisto petti jo 50 000 kilometrin j\u00e4lkeen.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4rkein ongelma, josta raportoitiin, oli kaksoiskytkinpaketin lyhentynyt k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4, joka on aiheuttanut vaurioita vaihteisiin. Jos vaihteistossasi on ongelmia, varmista, ett\u00e4 vaihdat sen uuteen ongelman korjaamiseksi.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6ljyvuoto<\/h3>\n\n\n\n

\u00d6ljyvuoto on merkitt\u00e4v\u00e4 ongelma, josta monet Skoda Yeti -k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t raportoivat. \u00d6ljyvuoto voi johtua l\u00f6ys\u00e4st\u00e4 \u00f6ljynsuodattimesta tai \u00f6ljytiivisteest\u00e4, jota ei ole kiristetty kunnolla. T\u00e4ss\u00e4 tapauksessa se johtuu kuitenkin yleens\u00e4 nokka-akselin s\u00e4\u00e4timen l\u00f6ysist\u00e4 ruuveista. T\u00e4m\u00e4 aiheuttaa \u00f6ljyn vuotamisen.<\/p>\n\n\n\n

Ongelman ei kuitenkaan pit\u00e4isi aiheuttaa huolta, sill\u00e4 valmistaja on kutsunut kyseiset autot takaisin. Niihin kuuluivat tammikuun 2014 ja tammikuun 2015 v\u00e4lisen\u00e4 aikana valmistetut Skoda Yeti -mallit.<\/p>\n\n\n\n

Vialliset etuistuinv\u00f6iden kiristimet<\/h3>\n\n\n\n

Toinen ongelma, joka pakotti valmistajan kutsumaan Skoda Yetin takaisin, on vialliset etuistuinten turvav\u00f6iden kiristimet. T\u00e4m\u00e4 johtui viallisesta kytkenn\u00e4st\u00e4, etuistuinv\u00f6iden kiristimien osista, jotka voivat irrota ja aiheuttaa onnettomuuden ja p\u00e4\u00e4st\u00e4 ajoneuvon sis\u00e4tiloihin. T\u00e4m\u00e4 ongelma koski vuoden 2016 Skoda Yeti -mallia.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen turvatyyny<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 ongelma on yleinen vuoden 2015 Skoda Yeti -mallissa. Se tapahtuu, kun sivuturvatyyny laukeaa. T\u00e4m\u00e4n seurauksena turvatyynyn puhalluskotelo voi puhjeta, jolloin kuljettaja tai matkustaja loukkaantuu prosessissa irtoavien metallihiukkasten vuoksi. Skoda kutsui takaisin kaikki kyseiset mallit ja korjasi ne.<\/p>\n\n\n\n

Tukkeutunut dieselhiukkassuodatin<\/h3>\n\n\n\n

Jokaisessa dieselmoottorilla varustetussa Skoda Yetiss\u00e4 on hiukkassuodatin. Jos kuljettaja ei siis aja autollaan usein ja pitki\u00e4 matkoja, hiukkassuodatin voi tukkeutua. Se on elint\u00e4rke\u00e4, koska se polttaa nokea pois. Jos hiukkassuodatin on tukkeutunut, se on puhdistettava, mutta samalla on varmistettava, ett\u00e4 autolla ajetaan s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti, jotta ongelma ei toistuisi.<\/p>\n\n\n\n

Ruosteiset ovet<\/h3>\n\n\n\n

Skoda valmistaa laadukkaita ja kest\u00e4vi\u00e4 autoja. Jos Skoda Yeti -autosi on kuitenkin valmistettu Ven\u00e4j\u00e4ll\u00e4, on eritt\u00e4in todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4, ett\u00e4 ovissa ja ikkunapellin kumin alapuolella on ruosteongelmia. Vaikka voit levitt\u00e4\u00e4 uuden pinnoitteen ruosteen peitt\u00e4miseksi, sinun kannattaa pysy\u00e4 kaukana k\u00e4ytetyst\u00e4 Skoda Yeti -mallista, joka on valmistettu Ven\u00e4j\u00e4ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Huono maalipinta<\/h3>\n\n\n\n

Toinen pieni ongelma, jonka valmistaja yleens\u00e4 j\u00e4tt\u00e4\u00e4 huomiotta, on maalausongelmat. Ven\u00e4j\u00e4ll\u00e4 valmistettujen Skoda Yeti -mallien maalipinta ei ollut loistava. Niinp\u00e4 saatat joutua maalaamaan auton uudelleen t\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat ovat my\u00f6s yleisi\u00e4 vanhemmissa Skoda Yeti -malleissa. Jos sinulla on siis s\u00e4hk\u00f6ongelmia, kuten anturit eiv\u00e4t toimi tai ajovalot ovat himme\u00e4t, tarkista akku. Jos akku on kunnossa, kannattaa tarkastaa my\u00f6s johdot ja jopa generaattori ja sulake. Vaihda kyseiset osat.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen ajonestolaite<\/h3>\n\n\n\n

Jotkut k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ilmoittivat my\u00f6s viallisesta ajonestimest\u00e4. T\u00e4m\u00e4 johtuu yleens\u00e4 avaimenper\u00e4n akun tyhjenemisest\u00e4. Varmista, ett\u00e4 vaihda tyhj\u00e4 avaimenper\u00e4n akku on korjata ongelma. Joitakin viallisen ajonestolaitteen merkkej\u00e4 ovat, ett\u00e4 avain ei k\u00e4\u00e4nny sytytysvirrassa, lukitus- ja lukituksen avausongelmia ja moottori ei k\u00e4ynnisty.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko Skoda Yeti luotettava auto?<\/h3>\n\n\n\n

Skoda Yeti on paitsi luotettava, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen ja mainostehokas auto my\u00f6s eritt\u00e4in luotettava. T\u00e4m\u00e4 auto kirjaa muutamia ongelmia verrattuna kilpailijoihinsa. Viimeiset mallit olivat kuitenkin v\u00e4hemm\u00e4n luotettavia kuin vanhemmat mallit. Sit\u00e4 paitsi Skoda Yetin omistamisessa haastavinta ovat varaosien ja huoltojen kustannukset.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Skoda Yeti kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Skoda Yeti on eritt\u00e4in luotettava auto. Sen lis\u00e4ksi siin\u00e4 on luotettavat moottorit, jotka my\u00f6s kest\u00e4v\u00e4t pidemp\u00e4\u00e4n. Esimerkiksi 1.2 TSI-moottorin keskim\u00e4\u00e4r\u00e4inen k\u00e4ytt\u00f6ik\u00e4 on 150 000 kilometri\u00e4. Kaiken kaikkiaan Skoda Yetin pit\u00e4isi kest\u00e4\u00e4 yli 200 000 kilometri\u00e4 asianmukaisella hoidolla ja huollolla.<\/p>\n\n\n\n

Onko Skoda Yetin huolto kallista?<\/h3>\n\n\n\n

Ei ole. Skoda Yetin yll\u00e4pito on kohtuullisen edullista verrattuna useimpien sen kilpailijoiden, kuten Volkswagen Tiguanin, BMW X1:n ja Subaru XSV:n, yll\u00e4pitoon. Kuitenkin valtavirran kilpailijat, kuten Kia Soul, Nissan Qashqai ja Vauxhall Mokka, ovat huomattavasti halvempia yll\u00e4pit\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Skoda Yeti lakkautettiin?<\/h3>\n\n\n\n

Yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4\u00e4 kyll\u00e4, suurin osa Skoda-malleista, joiden valmistus lopetettiin, ei johtunut alhaisesta myynnist\u00e4. Esimerkiksi Skoda Yeti -mallilla oli suuri kysynt\u00e4, mik\u00e4 sai valmistajan lis\u00e4\u00e4m\u00e4\u00e4n tuotantoa. T\u00e4m\u00e4n seurauksena he p\u00e4\u00e4tyiv\u00e4t tekem\u00e4\u00e4n autoja, joissa oli paljon ongelmia, ja siksi he p\u00e4\u00e4ttiv\u00e4t lopettaa t\u00e4m\u00e4n mallin tuotannon.<\/p>\n\n\n\n

Skoda korvasi Skoda Yetin Skoda Karoqilla. Skoda Yeti eli Karoq on hieman suurempi kuin Skoda Kamiq, mutta pienempi kuin Skoda Kodiaq.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka pitk\u00e4n ajan kuluttua Skoda Yeti alkaa kehitt\u00e4\u00e4 ongelmia?<\/h3>\n\n\n\n

Useimmat Skoda Yetit alkavat kehitt\u00e4\u00e4 ongelmia, kun niit\u00e4 on ajettu yli 50 000 kilometri\u00e4. T\u00e4ss\u00e4 vaiheessa useimmat ongelmat ovat kuitenkin pieni\u00e4, kuten kuluneet sytytystulpat ja sytytyskelat. Asianmukaisella hoidolla ja huollolla k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4ll\u00e4 ei kuitenkaan ole mit\u00e4\u00e4n ongelmia ennen kuin kilometrej\u00e4 on yli 100 000.<\/p>\n\n\n\n

Loppup\u00e4\u00e4telm\u00e4t<\/h2>\n\n\n\n

Skoda Yeti on yksi markkinoiden parhaista kompakteista crossover-maastureista. T\u00e4m\u00e4 auto on tyylik\u00e4s, vakaa, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen, polttoainetehokas ja melko luotettava. Siihen liittyy kuitenkin useita ongelmia, jotka k\u00e4ytt\u00e4jien tulisi tiet\u00e4\u00e4, jotta he voisivat huoltaa autoa asianmukaisesti. Useimmat t\u00e4m\u00e4n auton ongelmista voidaan v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 pit\u00e4m\u00e4ll\u00e4 autosta hyv\u00e4\u00e4 huolta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Skoda Yeti on yksi markkinoiden parhaista Skoda-malleista. Top Magazine nimesi sen vuoden perheautoksi vuonna 2009. T\u00e4st\u00e4 huolimatta t\u00e4ll\u00e4 autolla on my\u00f6s useita ongelmia, jotka k\u00e4ytt\u00e4jien pit\u00e4isi tiet\u00e4\u00e4. Mutta mitk\u00e4 ovat<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5926,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[59],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5925"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5925"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5925\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5927,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5925\/revisions\/5927"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5926"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5925"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5925"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5925"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}