{"id":5946,"date":"2023-03-04T10:17:28","date_gmt":"2023-03-04T10:17:28","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5946"},"modified":"2023-03-04T10:17:30","modified_gmt":"2023-03-04T10:17:30","slug":"peugeot-e-208-vs-hyundai-ioniq-kumpi-on-parempi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/peugeot-e-208-vs-hyundai-ioniq-kumpi-on-parempi\/","title":{"rendered":"Peugeot e-208 vs. Hyundai Ioniq – Kumpi on parempi?"},"content":{"rendered":"\n

Taloudellisten ja kohtuuhintaisten autojen maailmassa autonvalmistajat tekev\u00e4t parhaansa parantaakseen toisiaan jokaisella julkaisemallaan autolla. Peugeot ja Hyundai ovat kumpikin t\u00e4m\u00e4n segmentin kovia j\u00e4tki\u00e4, mutta Peugeot ei ole maailmanlaajuinen tuotemerkki samalla tavalla kuin Hyundai. Voimme olla t\u00e4ysin samaa mielt\u00e4 siit\u00e4, ett\u00e4 Hyundai on yksi maailman suurimmista ja laajimmalle levinneist\u00e4 yksitt\u00e4isist\u00e4 autonvalmistajista, kun taas Peugeot on todella menestynyt, mutta ei globaalisti.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 n\u00e4kyy my\u00f6s monissa n\u00e4iden kahden tarjoamissa autoissa, sill\u00e4 Hyundai yritt\u00e4\u00e4 palvella ensisijaisesti Pohjois-Amerikan markkinoita. Peugeot yritt\u00e4\u00e4 parhaansa mukaan valmistaa Euroopassa markkinoituja autoja, joilla on omat etunsa ja haittansa. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa vertailemme Peugeot e-208:a ja Hyundai Ioniqia ja kerromme, kumpi n\u00e4ist\u00e4 kahdesta on parempi auto.<\/p>\n\n\n\n

Vertailemme niit\u00e4 monissa eri kategorioissa, kuten hinnoittelussa, akun koossa, toimintas\u00e4teess\u00e4, latausnopeudessa, tehossa, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydess\u00e4, ajo-ominaisuuksissa ja ominaisuuksissa. Vaikka Ioniq on verrattain paljon vanhempi kuin e-208, k\u00e4ytettyjen Ioniqien hinnat ovat paljon alhaisemmat kuin e-208:n hinnat, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 houkuttelevan k\u00e4ytetyn auton.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4n artikkelin loppuun menness\u00e4 sinulla on laaja k\u00e4sitys siit\u00e4, kumpi n\u00e4ist\u00e4 kahdesta sinun pit\u00e4isi valita.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot e-208 – Pienin Peugeot-s\u00e4hk\u00f6auto.<\/h2>\n\n\n\n

Pienikokoisen Peugeot e-208 -s\u00e4hk\u00f6auton l\u00e4ht\u00f6hinta Isossa-Britanniassa on 31 345 puntaa, Alankomaissa 32 250 euroa ja Saksassa 35 350 euroa, joten se on markkinoiden ehdottomasti halvemmassa p\u00e4\u00e4ss\u00e4. T\u00e4ll\u00e4 hinnalla saat 45 kWh:n akun pakattuna 2\/4-oviseen kaupunkilaisluukkuiseen viistoper\u00e4\u00e4n, jossa on neliveto ja 139 hv, mik\u00e4 riitt\u00e4\u00e4 noin 8 sekunnin nopeuteen 0-100 km\/h. T\u00e4m\u00e4 on my\u00f6s hyv\u00e4 hinta.<\/p>\n\n\n\n

Voit my\u00f6s odottaa e-208:n kest\u00e4v\u00e4n t\u00e4ydell\u00e4 latauksella 125-265 kilometri\u00e4 ajotavasta ja ulkol\u00e4mp\u00f6tilasta riippuen. 45 kWh:n akku voidaan ladata 7,4 kW:n vaihtovirtalaturilla noin 7 tunnissa ja 15 minuutissa, kun taas 150 kW:n tasavirtalaturilla e-208:n akku latautuu noin 25 minuutissa.<\/p>\n\n\n\n

Yksi e-208:n vaikuttavimmista asioista on sen muotoilu, jossa on ter\u00e4vi\u00e4 linjoja ja futuristisia yksityiskohtia, jotka nostavat e-208:n useimpien kilpailijoidensa yl\u00e4puolelle. Tilat ovat segmenttiin n\u00e4hden riitt\u00e4v\u00e4t, mutta ne ovat useimpiin autoihin verrattuna puutteelliset sek\u00e4 istuin- ett\u00e4 tavaratilan osalta.
Ajokokemus ja vakiovarustelista ovat molemmat todella hyvi\u00e4, sill\u00e4 e-208 ajaa ja k\u00e4ytt\u00e4ytyy kuin pieni urheiluauto.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq – Hyundain ensimm\u00e4inen sarjatuotettu s\u00e4hk\u00f6auto.<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Ioniqin valmistus lopetettiin mallivuodeksi 2022, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 n\u00e4it\u00e4 ei voi en\u00e4\u00e4 ostaa uutena. N\u00e4iden hinnat olivat linjassa sen kanssa, mit\u00e4 joudut maksamaan e-208:sta, kun taas hieman k\u00e4ytetyn uutena hinnat liikkuvat yleens\u00e4 25 000 euron tuntumassa, mik\u00e4 on todellakin houkutteleva mahdollisuus.<\/p>\n\n\n\n

Ioniqiin on tarjolla joko ensimm\u00e4isest\u00e4 iteraatiosta l\u00f6ytyv\u00e4 28 kWh:n akku tai isompi 38 kWh:n akku, joka tuli viimeisimm\u00e4n Ioniq-mallin mukana. Koska 28 kWh:n malli on poistunut markkinoilta vuonna 2019, eik\u00e4 se pysty kilpailemaan e-208:n kanssa, keskitymme t\u00e4st\u00e4 eteenp\u00e4in vain 38 kWh:n malliin. 136 hv:n ja etuvetoinen Ioniq on l\u00e4hes identtinen e-208:n kanssa.<\/p>\n\n\n\n

38 kWh:n akku tarjoaa 110-225 kilometrin toimintas\u00e4teen, ja Ioniqin lataaminen hitaalla 7,2 kW:n vaihtovirtalaturilla kest\u00e4\u00e4 noin 6 tuntia ja 15 minuuttia. Nopea tasavirtalataus on rajoitettu 44 kW:iin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 lataus kest\u00e4\u00e4 noin 47 minuuttia.<\/p>\n\n\n\n

Ioniqissa n\u00e4kyy ik\u00e4 sek\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ett\u00e4 ulkoa, mutta se tarjoaa s\u00e4hk\u00f6autoluokassa paljon enemm\u00e4n tilaa. Vakiovarusteet eiv\u00e4t ole uusimpia, kun taas ajokokemus on melko hillitty eik\u00e4 siin\u00e4 ole mit\u00e4\u00e4n erikoista.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s – Peugeot e-208 on parempi auto.<\/h2>\n\n\n\n

Kun Ioniq tuli markkinoille, tuskin mik\u00e4\u00e4n muu auto p\u00e4\u00e4si l\u00e4hellek\u00e4\u00e4n, sill\u00e4 tuolloin autonvalmistajat eiv\u00e4t olleet viel\u00e4 vahvasti mukana s\u00e4hk\u00f6autoteknologiassa, mutta sittemmin teknologia on kehittynyt nopeasti. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 Ioniq on jo vanhentunut auto, sill\u00e4 sen latausnopeudet, akun koko ja maksimiet\u00e4isyys eiv\u00e4t vastaa nykyp\u00e4iv\u00e4n halvimpia s\u00e4hk\u00f6autoja.<\/p>\n\n\n\n

Peugeot e-208 on parempi, koska se tarjoaa suuremman toimintas\u00e4teen, suuremman akun, paljon paremmat latausnopeudet, paremman varustepaletin, enemm\u00e4n vaihtoehtoja, paremman ulkon\u00e4\u00f6n ja viihdytt\u00e4v\u00e4mm\u00e4n ajokokemuksen. Ioniq on paljon tilavampi ja mukavampi, mutta se on yksinkertaisesti liian vanha kilpailemaan.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Aikooko Hyundai tarjota uuden Ioniq-mallin?<\/h3>\n\n\n\n

Alkuper\u00e4isen Ioniqin julkaisun j\u00e4lkeen Hyundai on laajentanut Ioniq-mallistoa niin, ett\u00e4 se sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 suositun Ioniq 5:n, tyylikk\u00e4\u00e4n Ioniq 6:n, tulevan Ioniq 7 -katumaasturin ja muutaman muunkin mallin. Hyundai tosin kertoi, ett\u00e4 Ioniq on poistunut lopullisesti, jotta sen tilalle saadaan uudempia Ioniq-malleja.<\/p>\n\n\n\n

Alkuper\u00e4isen Ioniqin (johon usein viitataan nimell\u00e4 Ioniq 4) teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 oli testata vesi\u00e4 kaikille seuraaville Ioniq-malleille.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras Hyundai Ioniq -malli?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 5 on t\u00e4h\u00e4n menness\u00e4 menestynein ja myydyin Ioniq-malli, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hyv\u00e4lt\u00e4, tarjoaa hyv\u00e4\u00e4 tekniikkaa, hyv\u00e4t latausnopeudet ja on todella mukava. Verrattain paremman n\u00e4k\u00f6inen Ioniq 6 on kiistatta n\u00e4ist\u00e4 kahdesta autosta parempi, koska se lis\u00e4\u00e4 ajamisen iloa sen lis\u00e4ksi, mit\u00e4 Ioniq 5:lt\u00e4 yleens\u00e4 voi odottaa.<\/p>\n\n\n\n

Ioniq 7 -katumaasturi tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti paisuttamaan rajoja paljon pidemm\u00e4lle, kun se tulee markkinoille, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se vie varmasti kruunun parhaana Hyundai Ioniq -mallina.<\/p>\n\n\n\n

Onko Peugeot e-208 turvallisempi kuin Hyundai Ioniq?<\/h3>\n\n\n\n

Euro NCAP testasi Peugeot e-208:n s\u00e4hk\u00f6auton, mutta sen vuoden 2019 ICE-serkku teki sen, ja se sai nelj\u00e4n t\u00e4hden luokituksen, joka on riitt\u00e4v\u00e4, mutta ei mit\u00e4\u00e4n erikoista. Hyundai Ioniq testattiin vuonna 2016, mutta s\u00e4hk\u00f6autoilija onnistui silloin saamaan t\u00e4ydellisen viiden t\u00e4hden luokituksen, jonka se s\u00e4ilytti edelleen parannuksin, kunnes se lopulta lopetettiin.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Taloudellisten ja kohtuuhintaisten autojen maailmassa autonvalmistajat tekev\u00e4t parhaansa parantaakseen toisiaan jokaisella julkaisemallaan autolla. Peugeot ja Hyundai ovat kumpikin t\u00e4m\u00e4n segmentin kovia j\u00e4tki\u00e4, mutta Peugeot ei ole maailmanlaajuinen tuotemerkki samalla tavalla<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5527,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[36,57],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5946"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5946"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5946\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5947,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5946\/revisions\/5947"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5527"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5946"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5946"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5946"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}