{"id":5948,"date":"2023-03-05T10:51:24","date_gmt":"2023-03-05T10:51:24","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5948"},"modified":"2023-03-05T10:51:26","modified_gmt":"2023-03-05T10:51:26","slug":"yleiset-ford-transit-2-2-tdci-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yleiset-ford-transit-2-2-tdci-ongelmat\/","title":{"rendered":"Yleiset Ford Transit 2.2 TDCi -ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Kevyiden kaupallisten pakettiautojen maailmassa mik\u00e4\u00e4n muu ei ole kiistatta yht\u00e4 merkitt\u00e4v\u00e4 kuin vanha kunnon Ford Transit. Transit on yleisesti n\u00e4ht\u00e4viss\u00e4 ymp\u00e4ri maailmaa sek\u00e4 kaupallisiin ett\u00e4 yksityisiin tarkoituksiin, sill\u00e4 se on yksi suosituimmista pakettiautoista yleens\u00e4, ei vain kevyiden kaupallisten pakettiautojen segmentiss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jotta pakettiauto olisi yht\u00e4 suosittu ja menestyksek\u00e4s kuin Transit, sen on oltava erinomainen monissa eri luokissa, joista t\u00e4rkeimp\u00e4n\u00e4 luotettavuus. Luettelemme ja yrit\u00e4mme selitt\u00e4\u00e4 kaikki yleisimm\u00e4t Ford Transit 2.2 TDCi -auton ongelmat, joten jos olet hankkimassa sellaista, olet tullut oikeaan paikkaan!<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4it\u00e4 ovat esimerkiksi ongelmat, joissa auto ei tahdo k\u00e4ynnisty\u00e4, ongelmat, joissa pakoputkesta tulee liiallista mustaa savua, ongelmat ajoitusketjun kanssa, ongelmalliset polttoainesuuttimet ja ongelmat \u00f6ljyvuotojen kanssa. Tarkalleen ottaen 2.2 TDCi n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan kohtuullisen luotettava moottori, mutta se ei todellakaan ole t\u00e4ydellinen.<\/p>\n\n\n\n

Nyt on aika syventy\u00e4 kaikkiin n\u00e4ihin ongelmiin, mik\u00e4 tarkoittaa my\u00f6s sit\u00e4, ett\u00e4 selvitet\u00e4\u00e4n tarkkaan, mist\u00e4 ne johtuvat ja miten niiden korjaamiseen pit\u00e4isi suhtautua.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4ynnistysongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Yksi 2.2 TDCi -moottorin yleisimmin raportoiduista ongelmista liittyy siihen, ett\u00e4 moottori ei tahdo k\u00e4ynnisty\u00e4, kun k\u00e4\u00e4nn\u00e4t avainta. T\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu useimmiten siit\u00e4, ett\u00e4 k\u00e4ynnistysmoottori ei saa johdonmukaista yhteytt\u00e4 vauhtipy\u00f6r\u00e4\u00e4n. On sanottu, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 johtuu liiallisesta kondensaatiosta k\u00e4ynnistinmoottorin kotelossa, erityisesti kylm\u00e4n\u00e4 aikana, jolloin k\u00e4ynnistin voi jopa j\u00e4\u00e4ty\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Koska t\u00e4m\u00e4 est\u00e4\u00e4 virran kulun, k\u00e4ynnistinmoottori ei k\u00e4ynnist\u00e4 autoa. T\u00e4m\u00e4n ongelman ratkaisemiseksi on parasta vaihtaa k\u00e4ynnistinmoottori, mutta yrit\u00e4 valita j\u00e4lkimarkkinoilta sellainen, jossa on tehokkaammat solenoidit, koska t\u00e4m\u00e4 ongelma toistuu varmasti uudelleen.<\/p>\n\n\n\n

Pakokaasusta tulee liiallista mustaa savua.<\/h2>\n\n\n\n

Pakokaasusta tulevan mustan savun aiheuttajana on mainittava, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan ainoa todellinen ”yleinen” ongelma 2.2-moottorin kanssa, sill\u00e4 foorumit ovat t\u00e4ynn\u00e4 t\u00e4t\u00e4 ongelmaa. Huono puoli on se, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 ongelma voi johtua muutamasta syyllisest\u00e4. Ensin on tarkastettava v\u00e4lij\u00e4\u00e4hdytin, turbon putket, ilmansuodatin ja EGR-venttiili.<\/p>\n\n\n\n

Todenn\u00e4k\u00f6isesti osa n\u00e4ist\u00e4 on syyn\u00e4 t\u00e4h\u00e4n, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun pit\u00e4isi pysty\u00e4 korjaamaan t\u00e4m\u00e4 ongelma. My\u00f6s vuototesti voi auttaa sinua l\u00f6yt\u00e4m\u00e4\u00e4n, jos j\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4 on vuoto jossain. My\u00f6s SCV:n ja PRV:n tarkistaminen samalla kun auto skannataan koodien varalta, auttaa rajaamaan asiaa.<\/p>\n\n\n\n

Ajastusketjuongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Ajoitusketjut ovat tunnettu ongelma monenlaisissa moottoriajoneuvoissa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 eiv\u00e4t ole mit\u00e4\u00e4n uutta. Todellisuudessa suurin osa ajoitusketjuongelmista johtuu asianmukaisen ja oikea-aikaisen huollon puutteesta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun pit\u00e4isi seurata ketjusta ja kiristimest\u00e4 tulevia outoja \u00e4\u00e4ni\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Muista aina vaihtaa ketju, jos se alkaa kolista tai voit silm\u00e4m\u00e4\u00e4r\u00e4isesti todeta, ett\u00e4 se on vaurioitunut tai luistaa joissakin kohdissa. Jos et vaihda sit\u00e4 ajoissa, ketju katkeaa lopulta ja aiheuttaa valtavaa vahinkoa kaikille ymp\u00e4r\u00f6iville komponenteille samalla kun se lukitsee moottorin paikalleen.<\/p>\n\n\n\n

Polttoainesuuttimen ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Polttoainesuuttimen ongelmia tiedet\u00e4\u00e4n esiintyv\u00e4n my\u00f6s 2.2 TDCi -moottorissa, mutta ne johtuvat useimmiten huonolaatuisesta polttoaineesta, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun tulisi aina k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ajoneuvollesi suositeltua polttoainetta. Kun ruiskutuslaite vikaantuu, huomaat voiman voimakkuuden ja ep\u00e4johdonmukaisuuden voimakkaan puutteen, jota kokeneen mekaanikon on tutkittava ja testattava.<\/p>\n\n\n\n

Kaikkien ruiskutussuuttimien vaihtaminen on joskus hyv\u00e4 ajatus, joten varmista, ett\u00e4 saat oikeaa neuvontaa Ford-huoltokeskukselta tai Ford-asiantuntijalta.<\/p>\n\n\n\n

\u00d6ljyvuoto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

\u00d6ljypannu ja ajoituskansi ovat kaksi herkint\u00e4 komponenttia, kun on kyse moottorin \u00f6ljyvuodoista. Molemmissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n tunnetusti huonompilaatuisia tiivisteit\u00e4, joilla on taipumus rapistua nopeasti, ja n\u00e4in ollen niihin p\u00e4\u00e4dyt\u00e4\u00e4n v\u00e4ist\u00e4m\u00e4tt\u00e4 vuotamaan.<\/p>\n\n\n\n

Jos huomaat \u00f6ljyl\u00e4t\u00e4k\u00f6it\u00e4 tai jos moottori vaikuttaa hieman hillitylt\u00e4, tarkista v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti, ettei autosta puutu \u00f6ljy\u00e4, ja tee painetestaus, jotta voit selvitt\u00e4\u00e4, miss\u00e4 vuoto todellisuudessa on. Joskus se voi tapahtua my\u00f6s muissa paikoissa, mink\u00e4 vuoksi paineilmatesti on oikea tapa.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Ford Transit 2.2 TDCi hyv\u00e4 moottori?<\/h3>\n\n\n\n

Ford Transit 2.2 TDCi on 2,2-litrainen turbodieselmoottori, joka tarjoaa 100 hv:n ja 155 hv:n v\u00e4lill\u00e4. Koska kyseess\u00e4 on dieselmoottori, se saa my\u00f6s kunnon v\u00e4\u00e4nt\u00f6\u00e4 matalalla ja se on enemm\u00e4n kuin riitt\u00e4v\u00e4 siihen, mihin se on tarkoitettu. Hyv\u00e4 puoli t\u00e4ss\u00e4 moottorissa on se, ett\u00e4 se on melko pitk\u00e4ik\u00e4inen eik\u00e4 se kuluta liikaa polttoainetta.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan se on hyv\u00e4 moottori, mink\u00e4 vuoksi Ford p\u00e4\u00e4tti tarjota 2.2-moottorin l\u00e4hes kaikkiin Transit-versioihinsa. Se ei ehk\u00e4 ole mik\u00e4\u00e4n voimanpes\u00e4 tai kaikkein kehittynein, mutta se tekee teht\u00e4v\u00e4ns\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on paras Ford Transitin moottori?<\/h3>\n\n\n\n

Edell\u00e4 mainittu 2.2 TDCi on varmasti yksi parhaista Transitin moottoreista, kun taas my\u00f6hempi 2.0L on my\u00f6s todella hyv\u00e4. V6 3,7 litran mallit tai 3,5 EcoBoost ovat Fordin mukaan ”luokkansa parhaita” tehokkuuden ja tehon suhteen, mutta ne maksavat enemm\u00e4n asumisesta, rekister\u00f6innist\u00e4 ja vakuutuksista.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan 2.2 TDCi sopii useimmille, sill\u00e4 se tarjoaa hyv\u00e4n yhdistelm\u00e4n tehoa, luotettavuutta ja tehokkuutta.<\/p>\n\n\n\n

Onko Ford Transit saatavana bensiinimoottorilla?<\/h3>\n\n\n\n

Kaksi V6-moottoria (3.0 ja 3.7) on saatavana bensiinivaihtoehtoina, ja ne ovat tehokkaimpia moottoreita, jotka tyypillisesti tulevat parhaiten varusteltuihin Transit-malleihin. Ne eiv\u00e4t kuitenkaan sovellu yht\u00e4 hyvin ty\u00f6- ja kalustok\u00e4ytt\u00f6\u00f6n, sill\u00e4 ne ovat janoisempia ja huoltoa vaativampia.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4ist\u00e4 kahdesta 3,0 litran imumoottori on todenn\u00e4k\u00f6isesti parempi valinta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Kevyiden kaupallisten pakettiautojen maailmassa mik\u00e4\u00e4n muu ei ole kiistatta yht\u00e4 merkitt\u00e4v\u00e4 kuin vanha kunnon Ford Transit. Transit on yleisesti n\u00e4ht\u00e4viss\u00e4 ymp\u00e4ri maailmaa sek\u00e4 kaupallisiin ett\u00e4 yksityisiin tarkoituksiin, sill\u00e4 se on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5910,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[31],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5948"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5948"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5948\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5949,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5948\/revisions\/5949"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5910"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5948"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5948"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5948"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}