{"id":595,"date":"2021-07-01T07:32:54","date_gmt":"2021-07-01T07:32:54","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=595"},"modified":"2021-07-01T07:32:54","modified_gmt":"2021-07-01T07:32:54","slug":"paras-bmw-pitkille-kuljettajille","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/paras-bmw-pitkille-kuljettajille\/","title":{"rendered":"Paras BMW pitkille kuljettajille"},"content":{"rendered":"\n

Vuoden 2016 j\u00e4lkeiset BMW 7-sarjalaiset ovat eritt\u00e4in tilavia luksussedaneita, joissa on runsaasti jalkatilaa ja mukavat kuljettajan istuimet my\u00f6s pidemmille kuljettajille. Kuudennen sukupolven BMW 7-sarjan G11 voi sopia hyvin pidemm\u00e4lle kuljettajalle. Pituuden ollessa 207 tuumaa ja leveyden 75 tuumaa t\u00e4m\u00e4 auto tarjoaa enemm\u00e4n kuin tarpeeksi tilaa kaikille matkustajilleen, my\u00f6s kuljettajalle.<\/p>\n\n\n\n

BMW 7-sarja G11<\/h2>\n\n\n\n

BMW G11 oli ensimm\u00e4inen BMW:n ajoneuvo, jossa k\u00e4ytettiin CLAR-alustaa (Cluster-arkkitehtuuri). Hiilikuituvahvisteisen polymeerialustan ansiosta G11 on eritt\u00e4in kest\u00e4v\u00e4 ja vankka, vaikka sen pituus, leveys ja paino on l\u00e4hes 5 000 kiloa, mik\u00e4 on itse asiassa paljon kevyempi kuin n\u00e4in suurelle ajoneuvolle odotettiin, kiitos k\u00e4ytettyjen hiilikuitujen.<\/p>\n\n\n\n

G11 on t\u00e4ysikokoinen ylellinen 4-ovinen sedan, joka on saatavana takavetoisena ja nelivetona xDrive. Se on ajoneuvo, joka huutaa statusta ja t\u00e4rkeytt\u00e4 kaikissa tilaisuuksissa, ja monet pit\u00e4v\u00e4t sit\u00e4 limusiinista astumista vastaavana.<\/p>\n\n\n\n

Valitettavasti joidenkin on oltava taloudellisesti eritt\u00e4in onnekkaassa asemassa, jotta t\u00e4h\u00e4n kaunottareen olisi varaa. T\u00e4m\u00e4 limusiini on auto liikemiehille, jotka eiv\u00e4t nauti siit\u00e4, ett\u00e4 heit\u00e4 ajetaan ymp\u00e4riins\u00e4, vaan haluavat sen sijaan ottaa ratin ja pit\u00e4\u00e4 itse hauskaa ajoneuvon kanssa.<\/p>\n\n\n\n

BMW 7-sarja kulkee hieman herkemmin kuin voisi odottaa. Hitaammissa nopeuksissa tunnet todenn\u00e4k\u00f6isesti kaivonkansien kannet kaikkialla tiell\u00e4. Mutta 7-sarja on suunniteltu liikkumaan nopeasti. Suuremmissa nopeuksissa ilmajousitus auttaa autoa, ja se tuntuu leijuvan ep\u00e4t\u00e4ydellisill\u00e4 pinnoilla, varsinkin Comfort-tilassa.<\/p>\n\n\n\n

Sport-tila on k\u00e4ytett\u00e4viss\u00e4 niille, jotka haluavat enemm\u00e4n auton hallintaa, ja se pit\u00e4\u00e4 auton korin alhaalla v\u00e4hent\u00e4m\u00e4tt\u00e4 kuitenkaan liikaa mukavuutta. Kyseess\u00e4 on kunnollinen pitk\u00e4n matkan cruiser, jota tuskin kukaan hylk\u00e4isi, jos siihen olisi mahdollisuus.<\/p>\n\n\n\n

BMW G11 Moottorivaihtoehdot<\/h3>\n\n\n\n

Suosituin moottorivaihtoehto on 4,4 litran V8-moottori, syyst\u00e4. BMW:n 4,4-litraisilla N63-bensiinimoottoreilla on luodinkest\u00e4v\u00e4 maine luotettavuuden ja suorituskyvyn suhteen. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi on saatavilla 6 muuta bensiinivaihtoehtoa ja 4 dieselmoottoria. Kaikkien moottorivaihtoehtojen mukana toimitetaan 8-vaihteinen automaattivaihteisto.<\/p>\n\n\n\n

Kaikkiin 7-sarjan malleihin on saatavana lis\u00e4varusteena saatavana nelipy\u00f6r\u00e4inen xDrive-p\u00e4ivitys sek\u00e4 s\u00e4hk\u00f6moottori 2,0 litran B48-bensiinimoottorin pariksi. 523 hevosvoimansa ansiosta 4,4 litran V8-moottori kiihtyy nopeudesta 0-80 km tunnissa vain 4,1 sekunnissa.<\/p>\n\n\n\n

Bensiinimoottorivaihtoehdot:
\u25cf 2.0 L B488 l4 Turbo, 255 hv.
\u25cf S\u00e4hk\u00f6moottori 2.0 L B48 l4 Turbo, 389 hv.
\u25cf 3.0 L B58 l6 l6 Turbo, 322 hv.
\u25cf 4,4 L N63 V8 twin-turbo, 523 hv (toimittajan valinta).
\u25cf 6.6 L N74 V12 twin-turbo, 577 hv.
\u25cf 4,4 L N63-turbomoottori Alpina, 599 hv.<\/p>\n\n\n\n

Dieselmoottorivaihtoehdot:
\u25cf 2.0 L B47 l4 turbo, 228 hv.
\u25cf 3.0 L B57 l6 turbo, 261 hv.
\u25cf 3.0 L B57 l6 turbo, 315 hv.
\u25cf 3.0 L B57 l6 turbo, 394 hv.<\/p>\n\n\n\n

BMW 7-sarjan G11 sis\u00e4tilat ja ominaisuudet<\/h3>\n\n\n\n

BMW 7-sarjan G11:n sis\u00e4tiloissa on kyse kuljettajasta. Istuimen ja ohjauspy\u00f6r\u00e4n s\u00e4hk\u00f6iset s\u00e4\u00e4d\u00f6t helpottavat pitemm\u00e4nkin kuljettajan t\u00e4ydellisen ajoasennon m\u00e4\u00e4ritt\u00e4mist\u00e4. Sen lis\u00e4ksi istuimen asetus voidaan tallentaa ajoneuvon muistiin, joten sit\u00e4 ei tarvitse s\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4 uudelleen sen j\u00e4lkeen, kun joku muu on ajanut sill\u00e4. Se palaa haluamiisi asetuksiin, kun vain painat painiketta.
Sis\u00e4tilat ovat muhkeat ja nahkaiset, ja niiss\u00e4 on puu- ja metallielementtej\u00e4. Se on kaikkea, mit\u00e4 voit odottaa kauniilta huippuluokan BMW:lt\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Kun ajoneuvo on 207-tuumainen (yli 5 metri\u00e4), saatat tarvita kaiken mahdollisen avun pys\u00e4k\u00f6inniss\u00e4, ellet ole melko kokenut kuljettaja. Mutta \u00e4l\u00e4 huoli, kaikissa malleissa on vakiona BMW:n pys\u00e4k\u00f6intiavustin, jossa on takapys\u00e4k\u00f6intianturit, peruutusavustin, itsepys\u00e4k\u00f6intij\u00e4rjestelm\u00e4 ja ymp\u00e4r\u00f6iv\u00e4n kameran\u00e4kym\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4 on h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4. BMW menee viel\u00e4 askeleen pidemm\u00e4lle ottamalla k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n teko\u00e4lyavustajan, joka k\u00e4ynnistyy Sirin tavoin, jos sanot ”Hey BMW”. Voit tietysti nimet\u00e4 autosi uudelleen ja k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 toista nime\u00e4 henkil\u00f6kohtaisen avustajan her\u00e4tt\u00e4miseksi. Se on hieno ominaisuus, jonka avulla voit komentaa infotainmentia, hallintalaitteita ja GPS:\u00e4\u00e4 siirt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 sormea pois ohjauspy\u00f6r\u00e4st\u00e4, mik\u00e4 on varsin turvallista ja mukavaa.
My\u00f6s takaistuimilla on n\u00e4yt\u00f6t, joiden avulla matkustajat voivat nauttia elokuvasta tai l\u00e4hetyksest\u00e4. Saatavilla olevan wi-fi-paketin ansiosta se on loistava perheauto, sill\u00e4 se voi pit\u00e4\u00e4 lapset kiireisin\u00e4, kun sin\u00e4 ja puolisosi nautitte teist\u00e4 etuistuimilla.<\/p>\n\n\n\n

7-sarjaa koskevia usein kysyttyj\u00e4 kysymyksi\u00e4<\/h2>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 muut BMW-mallit sopivat pidemmille kuljettajille?<\/h3>\n\n\n\n

BMW:n korkealuokkaiset katumaasturit, kuten BMW X5 ja X7, tarjoavat my\u00f6s kuljettajalle runsaasti jalka- ja p\u00e4\u00e4ntilaa. T\u00e4m\u00e4n lis\u00e4ksi kaikissa 5- ja 7-sarjan BMW-malleissa on elektronisesti s\u00e4\u00e4dett\u00e4v\u00e4 ohjauspy\u00f6r\u00e4 ja kuljettajan istuin, joiden avulla kuljettaja voi s\u00e4\u00e4t\u00e4\u00e4 tilansa tarpeidensa mukaan.<\/p>\n\n\n\n

Voiko uusi BMW 7-sarja ajaa itsen\u00e4isesti?<\/h3>\n\n\n\n

Vuonna 2019 BMW paljasti tason 4 autonomisen tekniikkansa, jonka ansiosta BMW 7-sarja voi ajaa itse\u00e4\u00e4n l\u00e4hes kaikissa olosuhteissa ilman kuljettajan apua ja huomiota. J\u00e4rjestelm\u00e4n avulla auto voi saapua itsest\u00e4\u00e4n sinne, miss\u00e4 kuljettaja on, ja my\u00f6hemmin kuljettajan on todennettava itsens\u00e4 mobiilisovelluksen kautta.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW 7-sarjan huolto eritt\u00e4in kallista?<\/h3>\n\n\n\n

BMW 7-sarja on yksi kalleimmista BMW:ist\u00e4 huollettavaksi. Jos et ole huolehtinut autosta kunnolla, korjaus voi olla keskim\u00e4\u00e4rin yli 8 000 dollaria, ja jos kyseess\u00e4 on jokin t\u00e4rke\u00e4 voimansiirtokomponentti, joka on korjattava, se voi menn\u00e4 viel\u00e4 pidemm\u00e4lle.<\/p>\n\n\n\n

Onko uusi BMW 7-sarja parempi kuin Mercedes-Benz S-luokka?<\/h3>\n\n\n\n

Ultraluokan sedanien segmentiss\u00e4 BMW 7-sarja on aina ollut hopeamitalisti Mercedes-Benzin S-luokan coupelle. Uudet mallit kuitenkin p\u00e4ihittiv\u00e4t kaikki testit, ja ne ovat vaikuttavan tasaisia ja sulavia huolimatta valtavasta tehosta konepellin alla. Loppujen lopuksi kuljettajan valinta ja mieltymykset ratkaisevat.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Vuoden 2016 j\u00e4lkeiset BMW 7-sarjalaiset ovat eritt\u00e4in tilavia luksussedaneita, joissa on runsaasti jalkatilaa ja mukavat kuljettajan istuimet my\u00f6s pidemmille kuljettajille. Kuudennen sukupolven BMW 7-sarjan G11 voi sopia hyvin pidemm\u00e4lle kuljettajalle.<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":596,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/595"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=595"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/595\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/596"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=595"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=595"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=595"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}