{"id":5950,"date":"2023-03-05T11:49:03","date_gmt":"2023-03-05T11:49:03","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5950"},"modified":"2023-03-05T11:49:06","modified_gmt":"2023-03-05T11:49:06","slug":"yleisia-ongelmia-renault-capturissa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yleisia-ongelmia-renault-capturissa\/","title":{"rendered":"Yleisi\u00e4 ongelmia Renault Capturissa"},"content":{"rendered":"\n

Renault Captur esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran mallivuonna 2013 kompaktina crossover-maasturina. Renault Capturin toinen sukupolvi tuli markkinoille vuonna 2019, ja se on pian saamassa elinkaarensa puoliv\u00e4lin p\u00e4ivityksen. Toisesta sukupolvesta on tehty my\u00f6s hieman suurempi 20 mm pidemm\u00e4n akseliv\u00e4lin ansiosta, mik\u00e4 teki Capturista tilavamman takaistuimilla.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee suoriin myyntilukuihin, Captur on yksi nykyajan myydyimmist\u00e4 Renault-autoista, mik\u00e4 on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, koska se on tyylik\u00e4s, urbaani crossover-maasturi. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa mainitsemme kaikki Renault Capturin yleiset ongelmat ja kerromme, mit\u00e4 sinun on varottava, jos olet ostamassa Renault Capturia.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimpi\u00e4 ongelmia ovat s\u00e4hk\u00f6ongelmat, jotka voivat olla sek\u00e4 pieni\u00e4 ett\u00e4 suuria. Katalysaattori on my\u00f6s suhteellisen ongelmallinen viallisen hitsauksen vuoksi, kun taas jarrut voivat pett\u00e4\u00e4 vuosina 2013-2015 valmistetuissa autoissa. Tavaratilan avaaja voi j\u00e4\u00e4d\u00e4 jumiin, ja jotkut koripaneelit eiv\u00e4t kohdistu t\u00e4ydellisesti.<\/p>\n\n\n\n

Lopuksi on mainittava my\u00f6s start-stop-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4n liittyv\u00e4t ongelmat, joka voi katkaista auton virran ilman syyt\u00e4 ja jonka k\u00e4ynnist\u00e4minen sen j\u00e4lkeen voi olla suhteellisen vaikeaa.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat ovat ylivoimaisesti yleisimpi\u00e4 ongelmia Renault Capturissa. L\u00e4hes puolet kaikista verkossa raportoiduista ongelmista liittyy suoraan auton s\u00e4hk\u00f6ihin, joten niihin kannattaa kiinnitt\u00e4\u00e4 erityist\u00e4 huomiota k\u00e4ytetty\u00e4 autoa ostaessa. Ihmiset valittivat navigaattorin viallisuudesta, ja my\u00f6s ilmastointi ja sen hallintalaitteet voivat lakata toimimasta.<\/p>\n\n\n\n

Muutamat omistajat ovat my\u00f6s raportoineet ongelmista, jotka liittyv\u00e4t ajovalojen liian suureen laskuun, ja my\u00f6s generaattori ja akku voivat aiheuttaa ongelmia. Hein\u00e4kuussa 2019 valmistetuissa Captur-malleissa on valmistusvirhe, jossa generaattori voi menn\u00e4 oikosulkuun ja aiheuttaa tulipalon. N\u00e4m\u00e4 ovat olleet osa takaisinkutsua, mutta ei ole selv\u00e4\u00e4, onko kaikista vuoden 2019 malleista huolehdittu.<\/p>\n\n\n\n

Katalysaattoriongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Meid\u00e4n on keskusteltava kahdesta katalysaattoriin liittyv\u00e4st\u00e4 ongelmasta. Ensimm\u00e4inen on se, ett\u00e4 joissakin autoissa katalysaattorit ovat tunnetusti tukkeutuneet jo auton varhaisemmassa elinkaaren vaiheessa. Jos mahdollista, ne on puhdistettava, jos ei, ne on vaihdettava.<\/p>\n\n\n\n

Toinen ongelma liittyy my\u00f6s erityiseen takaisinkutsuun, joka on my\u00f6nnetty monille vuoden 2019 Captur-malleille. Sanotaan, ett\u00e4 konverttereita ei ole hitsattu kunnolla kiinni autoon ja ne voivat siten pudota autosta. Muista ottaa yhteytt\u00e4 Renault-j\u00e4lleenmyyj\u00e4\u00e4n, jos olet kiinnostunut ostamaan vuoden 2019 Capturin.<\/p>\n\n\n\n

Ongelmat jarrujen kanssa<\/h2>\n\n\n\n

Muutamat Capturin omistajat valittivat auton jarrujen menett\u00e4v\u00e4n tehonsa ilman n\u00e4kyv\u00e4\u00e4 syyt\u00e4. Jotkut ovat my\u00f6s raportoineet ongelmista, joissa jarrut kuluvat nopeasti. Molemmat n\u00e4ist\u00e4 ongelmista on yhdistetty suoraan ongelmaan, jossa py\u00f6r\u00e4n sis\u00e4kaaret hankaavat jarruputkia vasten ja johtavat siten jarruletkujen halkeiluun.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 koski erityisesti varhaisimpia Captur-malleja, joten ole varovainen, jos olet ostamassa vuosien 2013-2015 Captur-mallia.<\/p>\n\n\n\n

Koripaneeliongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Meid\u00e4n on my\u00f6s keskusteltava melko monista valituksista, jotka koskevat auton koripaneelien ep\u00e4keskisyytt\u00e4 niin paljon, ett\u00e4 ne voivat aiheuttaa ongelmia tavaratilan avausmekanismin kanssa. Muutamissa l\u00e4hteiss\u00e4 kerrotaan, ett\u00e4 tavaratilan kansi voi juuttua jumiin ja sit\u00e4 voi olla vaikea avata, ja ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 voi johtua lukitusongelmista, mutta my\u00f6s joistakin ongelmista, jotka johtuvat siit\u00e4, ett\u00e4 auton koripaneelit eiv\u00e4t ole kunnolla linjassa.<\/p>\n\n\n\n

Start-Stop-j\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Viimeisen\u00e4, mutta ei suinkaan v\u00e4h\u00e4isimp\u00e4n\u00e4, Capturissa tiedet\u00e4\u00e4n olevan paljon ongelmia start-stop-j\u00e4rjestelm\u00e4n kanssa, mik\u00e4 voi tehd\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4isist\u00e4 ty\u00f6matkoista todella turhauttavia. Ensinn\u00e4kin start-stop-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 ei voi kytke\u00e4 pois p\u00e4\u00e4lt\u00e4 lopullisesti, sill\u00e4 se on kytkett\u00e4v\u00e4 pois p\u00e4\u00e4lt\u00e4 aina, kun auto k\u00e4ynnistet\u00e4\u00e4n, sill\u00e4 se on aina oletusarvoisesti p\u00e4\u00e4ll\u00e4, kun auto sammutetaan.<\/p>\n\n\n\n

Toiseksi j\u00e4rjestelm\u00e4n tiedet\u00e4\u00e4n kytkeytyv\u00e4n p\u00e4\u00e4lle suhteellisen suurilla nopeuksilla ja lukitsevan siten ohjauspy\u00f6r\u00e4n. Kolmanneksi omistajat ovat raportoineet, ett\u00e4 auto voi sammua, mutta se ei anna heid\u00e4n k\u00e4ynnist\u00e4\u00e4 sit\u00e4. Monet ovat kertoneet, ett\u00e4 heid\u00e4n on painettava k\u00e4ynnistyspainiketta muutaman kerran, ennen kuin auto lopulta k\u00e4ynnistyy.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Renault Captur?<\/h3>\n\n\n\n

Jos haluat modernin, hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6isen, suhteellisen tilavan ja edullisen kompaktin crossover-maasturin, Renault Captur on todella hyv\u00e4 vaihtoehto. Todellisuudessa n\u00e4it\u00e4 myyd\u00e4\u00e4n Euroopassa kuin hullu, sill\u00e4 ihmiset rakastavat t\u00e4m\u00e4ntyyppisi\u00e4 autoja. Capturilla on paljon tarjottavaa niille, jotka haluavat tavallisen auton, mutta ne, jotka haluavat jotain ylellisemp\u00e4\u00e4, haluavat todenn\u00e4k\u00f6isesti enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Joka tapauksessa Captur on todella hyv\u00e4 yleismalli, jossa on kunnon moottorit. Tehokkuus on kautta linjan todella hyv\u00e4, kun taas turvallisuus on rajattu 5 starttiin kaikissa Capturin iteraatioissa. Se ei ehk\u00e4 ole nopea tai liian j\u00e4nnitt\u00e4v\u00e4 ajettava, mutta se tekee kaiken, mit\u00e4 nykyaikaiselta jokap\u00e4iv\u00e4iselt\u00e4 kuljettajalta voi odottaa.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat Renault Capturin kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on eritt\u00e4in kilpailtu segmentti, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Capturilla on melko paljon kilpailijoita. Nissan Juke, Peugeot 2008, Ford Puma, Toyota Yaris Cross ja VW T-Cross ovat usein samankaltaisimpia vastustajia.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s uusi Hyundai Bayon on mukana keskustelussa, kun taas C3 Aircross kilpailee suoraan Capturin kanssa. Honda HR-V ja Seat Arona ovat kaikki Capturin suoranaisia kilpailijoita.<\/p>\n\n\n\n

Onko Renault Captur kallis?<\/h3>\n\n\n\n

Renault Captur sijoittuu markkinoiden kohtuuhintaiseen\/taloudelliseen osaan, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on kaukana siit\u00e4, ett\u00e4 se olisi kallis, mutta jopa taloudellisuustason autoista on nyt tullut melko kalliita hintojen nousun ja autoteollisuuden yleisen kehityksen vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 voit ostaa kevyesti k\u00e4ytetyn luksuscrossoverin uuden Capturin hinnalla, mutta Captur tulee silti olemaan edullisempi asua, joten eroja on edelleen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Renault Captur esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran mallivuonna 2013 kompaktina crossover-maasturina. Renault Capturin toinen sukupolvi tuli markkinoille vuonna 2019, ja se on pian saamassa elinkaarensa puoliv\u00e4lin p\u00e4ivityksen. Toisesta sukupolvesta on tehty my\u00f6s<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5951,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[58],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5950"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5950"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5950\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5952,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5950\/revisions\/5952"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5951"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5950"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5950"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5950"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}