{"id":5953,"date":"2023-03-05T11:57:28","date_gmt":"2023-03-05T11:57:28","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5953"},"modified":"2023-03-05T11:57:31","modified_gmt":"2023-03-05T11:57:31","slug":"onko-renault-captur-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-renault-captur-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Renault Captur hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Renault Captur on kompakti crossover-maasturi, joka on suunniteltu houkuttelemaan ostajia ulkon\u00e4\u00f6ll\u00e4\u00e4n, varustelullaan, edullisella hinnallaan, kohtuullisilla k\u00e4ytt\u00f6kustannuksillaan ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydell\u00e4\u00e4n. Se sijaitsee nykyisten markkinoiden kilpailluimmassa segmentiss\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen on oltava todella hyv\u00e4 auto menesty\u00e4kseen, joten onko Renault Captur hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Lyhyesti sanottuna kyll\u00e4, Renault Captur on todellakin todella hyv\u00e4 auto, mutta jos haluat pitk\u00e4n vastauksen, sinun on j\u00e4\u00e4t\u00e4v\u00e4 lukemaan t\u00e4m\u00e4 artikkeli. Kerromme sinulle lis\u00e4\u00e4 Capturista, joka sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 kaikki moottorit, muotoilun, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden, ajokokemuksen, luotettavuuden, hinnoittelun ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden.<\/p>\n\n\n\n

Lopuksi k\u00e4sittelemme my\u00f6s sen turvallisuutta ja sit\u00e4, miten se p\u00e4rj\u00e4\u00e4 er\u00e4ille kovimmista kilpailijoistaan. Voimme sanoa, ett\u00e4 Renault Captur on eritt\u00e4in suosittu auto Euroopassa, sill\u00e4 Renault myy niit\u00e4 hullun lailla.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 pit\u00e4\u00e4 paikkansa, koska Renault tarjoaa monipuolisen paketin, joka ei uhraa sit\u00e4, mik\u00e4 tunnetusti houkuttelee taloudellisuuden ostajia eniten. Jos siis haluat tiet\u00e4\u00e4 lis\u00e4\u00e4 Capturista ja mahdollisesti jopa ostaa sellaisen, lue t\u00e4m\u00e4 artikkeli, jotta saat tiet\u00e4\u00e4, miksi sinun pit\u00e4isi ostaa se!<\/p>\n\n\n\n

Voimansiirto<\/h2>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4isen sukupolven Captur tarjoaa joko bensiini- tai dieselmoottoreita, kun taas toisen sukupolven Captur tarjoaa vain bensiinimoottoreita ja lis\u00e4ksi yhden hybridimallin. Bensiinimoottorit vaihtelevat pienimmist\u00e4 0,9 litran 3-sylinterisist\u00e4 moottoreista, jotka tuskin puskevat yli 90 hv, aina tehokkaimpiin 1,4 litran 4-sylinterisiin rivimoottoreihin, joiden teho on 150 hv ja jotka ovat my\u00f6s parhaita bensiinimoottoreita, joita voit ostaa.<\/p>\n\n\n\n

    \n
  1. sukupolven Capturista on tarjolla my\u00f6s muutama dieselversio, ja kaikki perustuvat samaan 1,5 litran dCi-moottoriin, joka tuottaa 90-110 hv. Lopuksi meid\u00e4n on puhuttava my\u00f6s uusimmasta 1,6 litran Captur-hybridist\u00e4, joka tarjoaa 160 hv ja on tehokkain ja todenn\u00e4k\u00f6isesti j\u00e4rkevin moottori, jonka voit ostaa Capturin kaltaiseen autoon.<\/li>\n<\/ol>\n\n\n\n

    Alkutason mallit on varustettu manuaalivaihteistolla, kun taas kalliimmissa malleissa on 6-vaihteinen automaatti, joka sopii auton luonteeseen todella hyvin. Etuveto on ainoa vaihtoehto Capturiin, kun taas polttoainetehokkuus on arvioitu noin 60MPG dieselmoottoreille, 150MPG hybridille ja 40MPG pienemmille bensiinimalleille.<\/p>\n\n\n\n

    Muotoilu ja ajokokemus<\/h2>\n\n\n\n

    Capturin ulkoinen muotoilu on ter\u00e4v\u00e4 ja todella moderni, varsinkin jos valitset korkeamman hintaluokan mallin, jossa on siistit mustat ulkoverhoilut ja ter\u00e4v\u00e4t LED-ajovalot. Sis\u00e4tilat ovat melko laiskat, eiv\u00e4tk\u00e4 ne ole kaikkein laadukkaimmat, mutta ne on varustettu hyvin, varsinkin korkeamman varustuksen malleissa, joissa on saatavana melkein mit\u00e4 tahansa, mit\u00e4 vain voit kuvitella.<\/p>\n\n\n\n

    Ajokokemus on suhteellisen tyls\u00e4, sill\u00e4 Capturia ei ole koskaan tarkoitettu valloittamaan autoharrastajien syd\u00e4mi\u00e4. Tavallisessa p\u00e4ivitt\u00e4isess\u00e4 ajossa ja ty\u00f6matkaliikenteess\u00e4 Captur hoitaa kuitenkin teht\u00e4v\u00e4ns\u00e4 hyvin, sill\u00e4 se toimii kuten kaikki nykyajan hyv\u00e4t autot.<\/p>\n\n\n\n

    Luotettavuus ja yleiset ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

    Renaultin luotettavuus on parantunut viime vuosina, mutta ensimm\u00e4isen sukupolven Captur-mallit vuodelta 2013 eiv\u00e4t ole parhaita mahdollisia. Nyky\u00e4\u00e4n Captur n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan kohtuullisen luotettava auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun ei tarvitse olla huolissasi siit\u00e4, ett\u00e4 se hajoaa liikaa, jos teet kaiken silloin, kun se on teht\u00e4v\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

    Yleisimpiin Renault Capturin ongelmiin kuuluu monenlaisia ongelmia auton elektroniikassa, kuten navigaattorissa, ilmastointilaitteen s\u00e4\u00e4timiss\u00e4, generaattorissa ja ehk\u00e4 jopa ajovaloissa. Autoa on vedetty takaisin generaattoriongelmien, jarruihin liittyvien ongelmien ja katalysaattoriongelmien vuoksi. Lis\u00e4ksi koripaneelit eiv\u00e4t aina ole kunnolla kohdakkain, takaluukku voi juuttua kiinni ja start-stop-j\u00e4rjestelm\u00e4 voi olla painajainen.<\/p>\n\n\n\n

    K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys ja hinnoittelu<\/h2>\n\n\n\n

    Isossa-Britanniassa Renault Captur maksaa noin 22 395-34 095 puntaa, kun taas Ranskassa ja Saksassa hinnat ovat todella samanlaiset. T\u00e4ll\u00e4 hinnalla saat hyvin varustellun p\u00e4ivitt\u00e4iskuljettajan, jonka arvo s\u00e4ilyy kohtuullisena muutaman vuoden j\u00e4lkeen. T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita, ett\u00e4 Captur ei menett\u00e4isi arvoa, koska se menett\u00e4\u00e4, mutta se tarkoittaa, ett\u00e4 se ei menet\u00e4 arvoaan hullun lailla.<\/p>\n\n\n\n

    K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n kunnossa, sill\u00e4 se on linjassa useimpien muiden luokkansa autojen kanssa. Capturin 2. sukupolvi tarjoaa toki 20 mm pidemm\u00e4n akseliv\u00e4lin, mik\u00e4 parantaa takapenkkien jalkatilaa, mutta tavaratila ja p\u00e4\u00e4ntila ovat luokan keskitasoa.<\/p>\n\n\n\n

    FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

    Kuinka turvallinen Renault Captur on?<\/h3>\n\n\n\n

    Renault tiet\u00e4\u00e4, ett\u00e4 useimmat Capturin ostajat ostavat sen perhekuljetuksiin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Capturin on oltava todella turvallinen auto. Onneksi juuri n\u00e4in on, sill\u00e4 Captur on saanut Euro NCAP:lta, joka on Euroopan johtava autojen turvallisuutta ja t\u00f6rm\u00e4yssuojausta k\u00e4sittelev\u00e4 organisaatio, erinomaisen viiden t\u00e4hden luokituksen.<\/p>\n\n\n\n

    Capturissa on my\u00f6s kaikki tavanomaiset varusteet, joita useimmissa muissa nykyautoissa on, kuten kaistavahti, automaattinen jarrutus, vakionopeudens\u00e4\u00e4din, kamerat, pys\u00e4k\u00f6intianturit ja liikenneh\u00e4lytykset. Kaiken kaikkiaan Captur on todellakin turvallinen auto, ja sinun pit\u00e4isi olla enemm\u00e4n kuin tyytyv\u00e4inen siihen.<\/p>\n\n\n\n

    Onko Renault Captur kilpailijoitaan parempi?<\/h3>\n\n\n\n

    Jos viet\u00e4t kohtuullisen paljon aikaa selaamalla erilaisia Capturin ja sen kiivaimpien kilpailijoiden v\u00e4lisi\u00e4 nokkakolaritestej\u00e4, n\u00e4et usein Capturin selviytyv\u00e4n voittajana, mik\u00e4 on j\u00e4rkev\u00e4\u00e4, sill\u00e4 se on todellakin parempi kuin useimmat kilpailijansa, mutta ei paljon.<\/p>\n\n\n\n

    C4 Aircross ei ole muotoilultaan samantasoinen, Ford Puma ei ole yht\u00e4 k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen, Peugeot 2008 ei ole hyvin varustettu eik\u00e4 HR-V ole yht\u00e4 moderni tai hyv\u00e4nn\u00e4k\u00f6inen.<\/p>\n\n\n\n

    Aikooko Renault luopua Capturista?<\/h3>\n\n\n\n

    Vuonna 2020 Renault ilmoitti lopettavansa Capturin myynnin Intiassa, mik\u00e4 k\u00e4ynnisti heti keskustelun Capturin lopettamisesta Euroopassa, mutta n\u00e4in ei n\u00e4yt\u00e4 tapahtuvan.<\/p>\n\n\n\n

    Uusi Captur on pian tulossa markkinoille, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Renault ei ole viel\u00e4k\u00e4\u00e4n kiinnostunut lopettamaan Capturin myynti\u00e4. T\u00e4ss\u00e4 on paljon j\u00e4rke\u00e4, sill\u00e4 Capturia myyd\u00e4\u00e4n edelleen hullun lailla Euroopassa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

    Renault Captur on kompakti crossover-maasturi, joka on suunniteltu houkuttelemaan ostajia ulkon\u00e4\u00f6ll\u00e4\u00e4n, varustelullaan, edullisella hinnallaan, kohtuullisilla k\u00e4ytt\u00f6kustannuksillaan ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyydell\u00e4\u00e4n. Se sijaitsee nykyisten markkinoiden kilpailluimmassa segmentiss\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen on oltava<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5951,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[58],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5953"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5953"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5953\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5954,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5953\/revisions\/5954"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5951"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5953"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5953"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5953"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}