{"id":5955,"date":"2023-03-06T11:58:30","date_gmt":"2023-03-06T11:58:30","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5955"},"modified":"2023-03-06T11:58:33","modified_gmt":"2023-03-06T11:58:33","slug":"yleisia-ongelmia-renault-kadjarissa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yleisia-ongelmia-renault-kadjarissa\/","title":{"rendered":"Yleisi\u00e4 ongelmia Renault Kadjarissa"},"content":{"rendered":"\n

Renault Kadjar on Renaultin vuosina 2015-2022 valmistama kompakti crossover-maasturi. Kadjar korvattiin Renault Australilla, joka kuuluu samaan segmenttiin, mutta luottaa vain s\u00e4hk\u00f6- ja hybridivoimaan. Suhteellisen lyhyen elinkaarensa aikana Kadjar onnistui nousemaan yhdeksi Renaultin myydyimmist\u00e4 malleista, mik\u00e4 ei ole mik\u00e4\u00e4n yll\u00e4tys, sill\u00e4 maailma on nyky\u00e4\u00e4n niin kiinnostunut crossover-maastureista.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa k\u00e4ymme l\u00e4pi kaikki Renault Kadjarin yleiset ongelmat ja kerromme, mit\u00e4 sinun on varottava, jos olet ostamassa sellaista. Kaiken kaikkiaan Kadjar n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan kohtuullisen luotettava auto, sill\u00e4 Renault onnistui parantamaan yleist\u00e4 luotettavuuttaan vuoden 2010 j\u00e4lkeisell\u00e4 aikakaudella.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimpi\u00e4 Renault Kadjarin ongelmia ovat s\u00e4hk\u00f6ongelmat, kuten viallinen avainkortti, tai ongelmat auton joissakin lis\u00e4varusteissa. Muita ongelmia ovat erilaiset ongelmat turvatyynyjen kanssa, jotka johtivat muutamiin takaisinkutsuihin auton elinkaaren aikana.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteisto voi tuntua hitaalta ja laiskalta vaihtaa, ja my\u00f6s dieselsuodattimen tiedet\u00e4\u00e4n aiheuttavan ongelmia. Kaiken kaikkiaan Kadjar on riitt\u00e4v\u00e4n luotettava auto, mutta monet sen kilpailijat tarjoavat yleens\u00e4 parempia kokonaisluotettavuustuloksia.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen avainkortti<\/h2>\n\n\n\n

On raportoitu paljon siit\u00e4, ett\u00e4 Kadjarin avainkortti ei tahdo avata auton lukitusta. Kuten n\u00e4ytt\u00e4\u00e4, t\u00e4m\u00e4 ongelma johtuu todenn\u00e4k\u00f6isesti siit\u00e4, ett\u00e4 avainkortin sis\u00e4ll\u00e4 oleva akku tyhjenee hieman liian nopeasti. Jotkut sanovat, ett\u00e4 kortilla on ongelmia, kun se on pys\u00e4k\u00f6ity vilkkaasti liikenn\u00f6idyille alueille, joissa signaali voi h\u00e4iriinty\u00e4, mik\u00e4 ei yleens\u00e4 ole huolenaihe useimpien autojen kohdalla.<\/p>\n\n\n\n

Oli miten oli, jos avainkortti ei pysty avaamaan lukitusta tai k\u00e4ynnist\u00e4m\u00e4\u00e4n autoa, vaihda paristo ja yrit\u00e4 viel\u00e4 kerran. Jos se ei liiku, auto kannattaa vied\u00e4 j\u00e4lleenmyyj\u00e4lle, jotta teknikko voi katsoa sit\u00e4. Vaikka n\u00e4m\u00e4 ongelmat voivat muuttua todella nopeasti \u00e4rsytt\u00e4viksi, niit\u00e4 ei ole liian vaikea selvitt\u00e4\u00e4, kun ymm\u00e4rr\u00e4t, mik\u00e4 tarkalleen ottaen aiheuttaa ongelman.<\/p>\n\n\n\n

Vialliset lis\u00e4varusteet<\/h2>\n\n\n\n

Kadjarin s\u00e4hk\u00f6iset ikkunat ovat tunnetusti vikaantuneet, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sinun on vaihdettava s\u00e4hk\u00f6isten ikkunoiden toimilaitteet, jos haluat, ett\u00e4 ikkunat menev\u00e4t yl\u00f6s ja alas. T\u00e4m\u00e4 on suhteellisen tunnettu vika monissa Renaulteissa aiemmin, ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Kadjar k\u00e4rsii edelleen joskus n\u00e4ist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

My\u00f6s pyyhkimet ovat ongelmallisia, mutta usein yksinkertaisesti siksi, ett\u00e4 ne ovat juuttuneet ja niit\u00e4 on liikuteltava hieman. My\u00f6s vilkkuvalojen tiedet\u00e4\u00e4n joskus menett\u00e4v\u00e4n polttimon melko ennenaikaisesti, jolloin vilkut voivat j\u00e4\u00e4d\u00e4 toimimattomiksi ja ne on vaihdettava v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti oman turvallisuutesi vuoksi.<\/p>\n\n\n\n

Turvatyynyongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Nyky\u00e4\u00e4n on melko yleist\u00e4, ett\u00e4 uudet autot k\u00e4rsiv\u00e4t turvatyynyongelmista, eik\u00e4 Kadjar ole poikkeus. Kadjar oli kuitenkin osa melko monia takaisinkutsuja pelk\u00e4st\u00e4\u00e4n turvatyynyongelmien vuoksi. Turvatyynyn ohjausmoduuli voi pett\u00e4\u00e4 vuoden 2015 malleissa ja est\u00e4\u00e4 turvatyynyn laukeamisen, mik\u00e4 voi olla todella vaarallista.<\/p>\n\n\n\n

Ikkunaturvatyynyjen turvatyynyn puhalluslaitteissa voi my\u00f6s olla toimintah\u00e4iri\u00f6, joka voi johtaa siihen, ett\u00e4 ikkunaturvatyyny ei avaudu. My\u00f6s verhoturvatyynyt on vedetty takaisin, ja my\u00f6s rintakeh\u00e4n turvatyynyt on otettu mukaan. Kaiken kaikkiaan Kadjariin kohdistui pelk\u00e4st\u00e4\u00e4n EU:ssa nelj\u00e4 eri turvatyynyihin liittyv\u00e4\u00e4 takaisinkutsua.<\/p>\n\n\n\n

Vaihteisto-ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Kadjar ei n\u00e4yt\u00e4 k\u00e4rsiv\u00e4n erityisen vakavista vaihteisto-ongelmista, mutta jos sit\u00e4 ei huolleta ajoissa, koko yksikk\u00f6 voi pett\u00e4\u00e4. Automaattivaihteiston tiedet\u00e4\u00e4n kuitenkin olevan hidas, laiska ja ep\u00e4johdonmukainen, mik\u00e4 tekee yleisest\u00e4 ajokokemuksesta hieman liian maatalousvaltaisen.<\/p>\n\n\n\n

Manuaalivaihteistoversion kytkimen orjasylinteri voi vioittua ja aiheuttaa sen, ett\u00e4 auto ei pysty vaihtamaan vaihteita johdonmukaisesti. Lis\u00e4ksi, jos t\u00e4t\u00e4 ongelmaa ei huomata ajoissa, se voi aiheuttaa lis\u00e4vahinkoja vaihteistolle.<\/p>\n\n\n\n

Dieselhiukkassuodattimen ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Viimeisen\u00e4, mutta ei v\u00e4h\u00e4isimp\u00e4n\u00e4, meid\u00e4n on puhuttava my\u00f6s hiukkassuodattimen ongelmista, jotka ovat yleisimpi\u00e4 Renault 1.5 dCI -moottorissa. Joskus hiukkassuodatin voi tukkeutua, kun taas t\u00e4m\u00e4n moottorin virtaustulpat ovat my\u00f6s toisinaan tunnettuja ongelmista.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan, jos havaitset n\u00e4m\u00e4 ongelmat ajoissa, voit ratkaista ne todella helposti, sill\u00e4 sinun tarvitsee vain puhdistaa niihin liittyv\u00e4t osat. Jos et onnistu pys\u00e4ytt\u00e4m\u00e4\u00e4n n\u00e4it\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4n ajoissa, ne pahenevat ajan my\u00f6t\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Renault Kadjar hyv\u00e4 k\u00e4ytetty auto?<\/h3>\n\n\n\n

Jos haluat tyylikk\u00e4\u00e4n, tehokkaan, suhteellisen tilavan ja kohtuullisen kyvykk\u00e4\u00e4n perhekuljetusauton, Renault Kadjar on todella hyv\u00e4 k\u00e4ytetty autovaihtoehto. Siin\u00e4 on riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa useimpiin perheen tarpeisiin, se tarjoaa hyv\u00e4n n\u00e4kyvyyden, se on riitt\u00e4v\u00e4n luotettava, ja se onnistuu olemaan tuhoamatta pankkitili\u00e4si alhaisilla k\u00e4ytt\u00f6kustannuksillaan.<\/p>\n\n\n\n

Jos olet tottunut ajamaan s\u00e4\u00e4st\u00f6segmentin autoilla, Kadjar ei tunnu erilaiselta. Jos taas olet tottunut ajamaan markkinoiden ylellisemp\u00e4\u00e4n segmenttiin kuuluvilla autoilla, Kadjar tuntuu huomattavalta alennukselta.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Renault luopui Kadjarista?<\/h3>\n\n\n\n

Ei ole selkeit\u00e4 syit\u00e4 siihen, miksi Renault p\u00e4\u00e4tti luopua Kadjarista, mutta muutamalla asialla oli varmasti merkityst\u00e4. Ensinn\u00e4kin Kadjar oli suosiossaan vakavassa sy\u00f6ksykierteess\u00e4, ja sill\u00e4 oli vaikeuksia kilpailla joidenkin kilpailijoidensa kanssa jo silloin, kun se tuli markkinoille.<\/p>\n\n\n\n

Jos t\u00e4h\u00e4n yhdistet\u00e4\u00e4n se, ett\u00e4 Renault haluaa siirty\u00e4 kohti s\u00e4hk\u00f6- ja hybridiautoja, oli melko selv\u00e4\u00e4, ett\u00e4 Kadjarin lakkauttaminen uuden Austral-maasturin hyv\u00e4ksi voisi olla hyv\u00e4 ajatus.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat Renault Kadjarin kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 osa markkinoita on valtavan kilpailtu, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Kadjar kilpailee esimerkiksi Volkswagen Tiguanin, Skoda Karoqin, Peugeot 3008:n, Ford Kugan, Nissan Qashqain ja Hyundai Konan kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Kaikilla n\u00e4ill\u00e4 on jotakin tarjottavaa, mink\u00e4 vuoksi l\u00e4hes kaikki n\u00e4ist\u00e4 myyv\u00e4t kohtuullisesti, lukuun ottamatta lopetettua Kadjaria.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Renault Kadjar on Renaultin vuosina 2015-2022 valmistama kompakti crossover-maasturi. Kadjar korvattiin Renault Australilla, joka kuuluu samaan segmenttiin, mutta luottaa vain s\u00e4hk\u00f6- ja hybridivoimaan. Suhteellisen lyhyen elinkaarensa aikana Kadjar onnistui nousemaan<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5956,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[58],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5955"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5955"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5955\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5957,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5955\/revisions\/5957"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5956"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5955"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5955"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5955"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}