{"id":5962,"date":"2023-03-06T14:01:25","date_gmt":"2023-03-06T14:01:25","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5962"},"modified":"2023-03-06T14:01:28","modified_gmt":"2023-03-06T14:01:28","slug":"yllattavia-faktoja-vw-id-4sta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yllattavia-faktoja-vw-id-4sta\/","title":{"rendered":"Yll\u00e4tt\u00e4vi\u00e4 faktoja VW ID 4:st\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen ID 4:st\u00e4 toivotaan tulevan yksi nykyajan suosituimmista VW-autoista, sill\u00e4 se yhdist\u00e4\u00e4 s\u00e4hk\u00f6energian uusimpaan tekniikkaan, runsaasti tilaa ja ei liian kalliin hintapyynn\u00f6n. Koska ID .4 on my\u00f6s crossover, se kuuluu t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 suosituimpaan autosegmenttiin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 VW on mennyt ID 4:n kanssa t\u00e4ysill\u00e4 eteenp\u00e4in.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa k\u00e4sittelemme perusteellisesti joitakin VW ID 4:n yll\u00e4tt\u00e4vimpi\u00e4 faktoja. Osa niist\u00e4 on varsin vaikuttavia ja antaa sinulle k\u00e4sityksen siit\u00e4, mist\u00e4 huipputason VW:ss\u00e4 on kyse. Jotkut eiv\u00e4t kuitenkaan v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 yll\u00e4t\u00e4 sinua positiivisesti, niin paljon, ett\u00e4 ne voivat jopa rikkoa sopimuksen kokonaan, ainakin joidenkin kohdalla. Pysy siis mukana ja ota selv\u00e4\u00e4!<\/p>\n\n\n\n

VW ID 4:ll\u00e4 on huumorintajua<\/h2>\n\n\n\n

VW ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole merkki, joka tunnetaan huumorintajuisten autojen valmistajana, mutta ID 4 toivoo muuttavansa t\u00e4m\u00e4n, sill\u00e4 se mukailee Teslan keksim\u00e4\u00e4 ilmi\u00f6t\u00e4, jossa auto tekee vitsej\u00e4. Kun seuraavan kerran astut VW ID 4:n sis\u00e4lle, yrit\u00e4 sanoa ”Hei, ID, kerro minulle vitsi”, ja ID 4 kertoo sinulle klassisen stand up -vitsin, joka saattaa hymyilytt\u00e4\u00e4 tai olla hymyilem\u00e4tt\u00e4 riippuen siit\u00e4, millaista huumoria pid\u00e4t.<\/p>\n\n\n\n

Joka tapauksessa se on hauska ominaisuus, josta useimmat ihmiset eiv\u00e4t ole edes tietoisia. VW sanoo, ett\u00e4 he yrittiv\u00e4t parhaansa mukaan antaa ID 4:lle niin monta vitsi\u00e4 kuin mahdollista, joten ID 4 on my\u00f6s stand up -koomikko.<\/p>\n\n\n\n

Ilmainen 30 minuutin lataus<\/h2>\n\n\n\n

Kun aivan ensimm\u00e4iset s\u00e4hk\u00f6autot alkoivat tulla markkinoille, EV-lataus oli monissa maailman maissa itse asiassa ilmaista. Kun yh\u00e4 useammat s\u00e4hk\u00f6autot alkoivat ajaa teill\u00e4mme, s\u00e4hk\u00f6autojen latauksen hinnat alkoivat nousta. T\u00e4m\u00e4 tarkoitti sit\u00e4, ett\u00e4 ne, jotka ostivat s\u00e4hk\u00f6autonsa my\u00f6hemmin, eiv\u00e4t hy\u00f6tyneet t\u00e4st\u00e4, mik\u00e4 on saanut jotkut s\u00e4hk\u00f6autojen omistajat hieman suuttumaan.<\/p>\n\n\n\n

VW haluaa kuitenkin alentaa asiakkaidensa s\u00e4hk\u00f6n kokonaiskustannuksia, mink\u00e4 vuoksi kaikki yhdysvaltalaiset ostajat saavat 30 minuutin ilmaisen lataussession aina, kun he kytkev\u00e4t autonsa johonkin Electrify America -laturiin.<\/p>\n\n\n\n

Tilaa tarjolla<\/h2>\n\n\n\n

Kun VW esitteli siirtymisens\u00e4 kohti EV ID -mallistoa, oli heti selv\u00e4\u00e4, ett\u00e4 VW on kehitt\u00e4nyt itsen\u00e4isen alustan s\u00e4hk\u00f6autoilleen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ID-mallisto ei istu muulle kuin s\u00e4hk\u00f6autojen alustalle. T\u00e4m\u00e4 mahdollisti tilan maksimoimisen kaikissa ulottuvuuksissa, mink\u00e4 vuoksi VW ID 4:ss\u00e4 on enemm\u00e4n jalkatilaa ja p\u00e4\u00e4ntilaa kuin joissakin suurissa sedaneissa ja katumaastureissa.<\/p>\n\n\n\n

On todella kiehtovaa, kuinka tilava ID 4:n takaosa on, jopa kaikkein pisimmille ihmisille.<\/p>\n\n\n\n

Laatu ja ergonomia<\/h2>\n\n\n\n

ID 4:n kanssa ei ole kaikki sokeria ja hunajaa, sill\u00e4 on joitakin asioita, jotka ovat kaukana positiivisista. Ensinn\u00e4kin sis\u00e4tilojen laatu ei ole mit\u00e4\u00e4n verrattuna Mk7 Golfin kaltaisiin autoihin, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ID 4 on yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4n muovinen. Useimmat VW:n omistajat ovat tottuneet pehme\u00e4n tuntuiseen muoviin paikoissa, joihin k\u00e4si usein ylettyy, mutta ID 4:ss\u00e4 on aivan liikaa kovia muovipaneeleita, jotka varmasti heikent\u00e4v\u00e4t yleist\u00e4 laatutuntumaa.<\/p>\n\n\n\n

On my\u00f6s mainittava ergonomia, joka on my\u00f6s laskenut uuden infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4n my\u00f6t\u00e4. VW:t olivat ennen parhaita ja helpoimmin ymm\u00e4rrett\u00e4vi\u00e4 autoja, koska kaikki oli siell\u00e4, miss\u00e4 sen piti olla. ID 4 k\u00e4\u00e4nt\u00e4\u00e4 kaiken infotainment-n\u00e4ytt\u00f6\u00f6ns\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sen k\u00e4ytt\u00f6 on paljon vaikeampaa, varsinkin ajon aikana.<\/p>\n\n\n\n

ID Light<\/h2>\n\n\n\n

VW lis\u00e4si ID 4:\u00e4\u00e4n ”ID Lightin”, joka on periaatteessa tuulilasin alla oleva ohut LED-valonauha, jonka teht\u00e4v\u00e4n\u00e4 on viesti\u00e4 sinulle monenlaisia asioita. Sit\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n osoittimena, kun navigointi on p\u00e4\u00e4ll\u00e4, tai interaktiivisena valona, kun k\u00e4yt\u00e4t VW:n \u00e4\u00e4nikomentoja.<\/p>\n\n\n\n

Se on todella hell\u00e4varainen silmille ja auttaa VW:n tulevaisuudenn\u00e4kymi\u00e4, sill\u00e4 se sopii hyvin yhteen muun ID-malliston kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Mukavuus<\/h2>\n\n\n\n

Viimeisen\u00e4, mutta ei v\u00e4h\u00e4isimp\u00e4n\u00e4, meid\u00e4n on my\u00f6s mainittava ne monet tavat, joilla VW puskee mukavuustasoasi esimerkiksi t\u00e4yspitk\u00e4ll\u00e4 panoraamakattoluukulla, suurilla ikkunoilla ja todella hienoilla sis\u00e4tilojen sisustusvaihtoehdoilla, jotka kaikki tekev\u00e4t ajokokemuksesta todella miellytt\u00e4v\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 VW ID 4:ss\u00e4 on?<\/h3>\n\n\n\n

VW ID 4 on todella sekoitus monia hyvi\u00e4 ja muutamia huonoja asioita, mik\u00e4 on todenn\u00e4k\u00f6isesti syy siihen, miksi ID 4 on maailmanlaajuisesti todella suosittu auto. Futuristinen muotoilu, siisti sisustus, paljon turvatekniikkaa ja melko monet innovatiiviset toiminnot takaavat, ett\u00e4 ID 4 -kokemuksesi tulee olemaan hyvin erilainen kuin l\u00e4hes kaikilla muilla ei-EV VW:ll\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

VW ei ole koskaan ollut rohkeudestaan tunnettu merkki, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 vaikka monet VW:t ovat todella hyvi\u00e4 autoja, ne eiv\u00e4t ole hauskoja tai t\u00e4ynn\u00e4 luonnetta. ID 4 on t\u00e4ysin p\u00e4invastainen, sill\u00e4 se todella tarjoaa kokemuksen, jota mik\u00e4\u00e4n muu kuin ID 4 -VW ei voi saavuttaa. Lopuksi, se on my\u00f6s EV-crossover, joka on yksi, ellei jopa suosituin segmentti nykyp\u00e4iv\u00e4n kehittyneill\u00e4 maailmanmarkkinoilla.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 huonoa VW ID 4:ss\u00e4 on?<\/h3>\n\n\n\n

ID 4:ss\u00e4 on muutamia selvi\u00e4 huonoja puolia, joista kaksi suurinta ovat materiaalien laadun puute ja se, ett\u00e4 VW teki ID 4:n kanssa toimimisesta vaikeampaa kuin useimpien vanhempien autojensa kanssa. On my\u00f6s mainittava, ett\u00e4 ID 4 ei ole halpa edes s\u00e4hk\u00f6autoksi, sill\u00e4 VW:n ID-autot ovat kalliimpia kuin joidenkin muiden tunnettujen saksalaismerkkien ylelliset ei-s\u00e4hk\u00f6autotarjoukset.<\/p>\n\n\n\n

VW ID 4:n toimintas\u00e4de ei ole viel\u00e4k\u00e4\u00e4n joidenkin Teslan ja Hyundain mallien tasolla, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 parannettavaa on viel\u00e4 paljon.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen ID 4:st\u00e4 toivotaan tulevan yksi nykyajan suosituimmista VW-autoista, sill\u00e4 se yhdist\u00e4\u00e4 s\u00e4hk\u00f6energian uusimpaan tekniikkaan, runsaasti tilaa ja ei liian kalliin hintapyynn\u00f6n. Koska ID .4 on my\u00f6s crossover, se kuuluu<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":3812,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5962"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5962"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5962\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5963,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5962\/revisions\/5963"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3812"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5962"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5962"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5962"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}