{"id":5970,"date":"2023-03-12T15:05:15","date_gmt":"2023-03-12T15:05:15","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5970"},"modified":"2023-03-12T15:05:17","modified_gmt":"2023-03-12T15:05:17","slug":"onko-renault-arkana-hyva-auto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-renault-arkana-hyva-auto\/","title":{"rendered":"Onko Renault Arkana hyv\u00e4 auto?"},"content":{"rendered":"\n

Renault Arkana esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran mallivuodeksi 2020 tyylikk\u00e4\u00e4mp\u00e4n\u00e4 versiona siit\u00e4, millainen korotetun viistoper\u00e4isen coup\u00e9n pit\u00e4isi olla. Arkana sijoittuu Renault Conquestin alle, joka on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n sama l\u00e4hestymistapa kuin Arkana v\u00e4h\u00e4n verrattain pienempi. Onko Renault Arkana hyv\u00e4 auto?<\/p>\n\n\n\n

Lyhyesti sanottuna Renault Arkana n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 pit\u00e4v\u00e4n hyvin pintansa, mutta jotkin asiat siin\u00e4 eiv\u00e4t yksinkertaisesti p\u00e4rj\u00e4\u00e4 kilpailijoilleen. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa k\u00e4ymme l\u00e4pi kaikki Arkanan yksityiskohdat, joihin kuuluvat moottori, vaihteisto, voimansiirto, voimansiirto, muotoilu, ajokokemus, luotettavuus, yleiset ongelmat, hinnoittelu ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys.<\/p>\n\n\n\n

Kerromme my\u00f6s, kuinka turvallinen Arkana on ja miten se p\u00e4rj\u00e4\u00e4 kilpailijoilleen. Jos siis olet kiinnostunut ostamaan sellaisen k\u00e4ytettyn\u00e4, olet tullut oikeaan paikkaan, sill\u00e4 t\u00e4ss\u00e4 artikkelissa on s\u00e4hk\u00f6inen carerything sinun t\u00e4ytyy p\u00e4\u00e4tt\u00e4\u00e4, onko Arkana on hyv\u00e4 auto sinulle.<\/p>\n\n\n\n

Ennen kuin menemme pidemm\u00e4lle, on sanottava, ett\u00e4 Arkana on melko uusi auto, joten joitakin seikkoja on hieman vaikeampi arvioida, erityisesti pitk\u00e4n aikav\u00e4lin luotettavuutta. Siksi puhumme vain nykyhetken n\u00e4k\u00f6kulmasta ja yrit\u00e4mme my\u00f6s saada arvion siit\u00e4, miten jotkin asiat tulevat toimimaan pitk\u00e4ll\u00e4 aikav\u00e4lill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Voimansiirto<\/h2>\n\n\n\n

Renault Arkana on saatavana muutamalla eri moottorivaihtoehdolla, jotka kaikki ovat joko pelkki\u00e4 bensiinimoottoreita tai bensiini- ja s\u00e4hk\u00f6hybridej\u00e4. Vakiomoottorin osalta Arkana l\u00e4htee liikkeelle 1,4-litraisella rivinelosylinterisell\u00e4 suoraruiskutusmoottorilla, joka tarjoaa joko 114 hv tai 150 hv mallista riippuen. Huipputason e-Tech-hybridimallissa on 1,6 litran 4-sylinterinen moottori, jossa on 140 hv.<\/p>\n\n\n\n

e-Tech on joukon suosituin malli, ja se eroaa muista, koska se luottaa my\u00f6s pieneen 1,3 kWh:n akkuun, joka ty\u00f6nt\u00e4\u00e4 kahta s\u00e4hk\u00f6moottoria. T\u00e4m\u00e4 ei tarkoita, ett\u00e4 Arkana olisi AWD, sill\u00e4 kaikki Arkana-mallit ovat pelk\u00e4st\u00e4\u00e4n etuvetoisia. Manuaalivaihteisto on vakiovaruste, mutta huipputason e-Tech-malliin on tarjolla 8-vaihteinen automaatti.<\/p>\n\n\n\n

1.3 TCe -mallissa on yksivaihteinen CVT-vaihteisto. Kaiken kaikkiaan voit odottaa saavasi jopa 40MPG tavallisilla bensiinik\u00e4ytt\u00f6isill\u00e4 malleilla, kun taas e-Tech-hybridill\u00e4 p\u00e4\u00e4set l\u00e4hes 55MPG:hen, kun taas useimmat ihmiset yleens\u00e4 n\u00e4kev\u00e4t 40-50MPG:n v\u00e4lill\u00e4 reaalimaailman k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4, mik\u00e4 on edelleen todella hyv\u00e4 luku Arkanan kokoon n\u00e4hden.<\/p>\n\n\n\n

Suunnittelu ja ajaminen<\/h2>\n\n\n\n

Renault Arkanan ulkoinen muotoilu on todella tyylik\u00e4s ja futuristinen, mik\u00e4 tekee Arkanasta yhden parhaimman n\u00e4k\u00f6isist\u00e4 nykyajan Renault-malleista. Sis\u00e4tilat eiv\u00e4t ole yht\u00e4 hienostuneet kuin ulkoasu, ja monet pit\u00e4v\u00e4t niit\u00e4 hieman liian tavallisina siihen n\u00e4hden, mit\u00e4 auton on tarkoitus olla. Kaiken kaikkiaan ulkoasu on ehdottomasti voitto, kun taas sis\u00e4tilat eiv\u00e4t ole.<\/p>\n\n\n\n

Ajokokemus sen sijaan on melko miellytt\u00e4v\u00e4, sill\u00e4 istuma-asento tuntuu hallitsevalta ja siistilt\u00e4. Tunnet kyll\u00e4 omistavasi paikan ilman n\u00e4kyvyyssegmentin menetyksi\u00e4, mik\u00e4 on yleens\u00e4 ongelma n\u00e4iss\u00e4 coupe-maastureissa, joissa on kalteva kattolinja.<\/p>\n\n\n\n

Luotettavuus ja yleiset ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Luotettavuus n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan hieman hankalaa Arkanan kanssa, sill\u00e4 on joitakin asioita, joista ihmiset eiv\u00e4t todellakaan pid\u00e4. Toisaalta n\u00e4in on yleens\u00e4 upouusien autojen kohdalla, mutta toisaalta asia on toisin silloin, kun kysymys on yksitt\u00e4isen mallin t\u00e4rkeimmist\u00e4 ja erityispiirteellisimmist\u00e4 seikoista.<\/p>\n\n\n\n

Monet valittivat esimerkiksi siit\u00e4, ett\u00e4 Arkana e-Tech -moottorit vioittuivat aikaisin ja jouduttiin vaihtamaan, mik\u00e4 on valtava ongelma, koska auton syd\u00e4n on juuri e-Tech-asennelma. Muita ongelmia ovat muun muassa vaihteisto-ongelmat, infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4n ongelmat, puhelinyhteysongelmat ja ohjaustehostimen ongelmat.<\/p>\n\n\n\n

Hinnoittelu ja k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys<\/h2>\n\n\n\n

Voit odottaa maksavasi Arkanasta 26 795 – 32 895 puntaa Isossa-Britanniassa, kun taas Euroopassa hinnat ovat noin 30 000 eurosta 40 000 euroon s\u00e4hk\u00f6huoltajille huipputason e-Tech-malleista. T\u00e4m\u00e4 ei ole pieni hinta, mink\u00e4 vuoksi on todellakin ongelma, jos sis\u00e4tilat n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t liian yksinkertaisilta.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys sen sijaan on todella hyv\u00e4, paitsi ehk\u00e4 2. rivin matkustajien tilat, jotka todenn\u00e4k\u00f6isesti huomaavat viistosta kattorakenteesta johtuvan p\u00e4\u00e4ntilan yleisen puutteen.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Renault Arkana?<\/h3>\n\n\n\n

Renault Arkanaa pidet\u00e4\u00e4n usein liian ahtaana kokoonsa n\u00e4hden ja liian kalliina, eik\u00e4 liian hyvin varusteltuna ja niin edelleen ja niin edelleen. N\u00e4in oli my\u00f6s silloin, kun ensimm\u00e4inen BMW X6 tuli markkinoille s\u00e4hk\u00f6autona, kaikki haukkuivat sen nopeasti, koska se ei ollut yht\u00e4 k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen kuin X5 ja samalla kallis, r\u00e4v\u00e4kk\u00e4 ja ”oudon n\u00e4k\u00f6inen”.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4m\u00e4 SUV coupe crossoverit nelectric carer teki mit\u00e4\u00e4n j\u00e4rke\u00e4, mutta ihmiset silti ostavat niit\u00e4 vasemmalle ja oikealle. Jos siis pid\u00e4t siit\u00e4, milt\u00e4 Arkana n\u00e4ytt\u00e4\u00e4, etk\u00e4 tarvitse lis\u00e4\u00e4 tilaa tai parempaa sisustusta, sinun kannattaa todellakin ostaa se, sill\u00e4 el\u00e4m\u00e4 on liian lyhyt tylsien autojen ajamiseen.<\/p>\n\n\n\n

Onko Renault Arkana perheauto?<\/h3>\n\n\n\n

513 litran tavaratilan ansiosta ei voi sanoa, ett\u00e4 Arkana ei olisi riitt\u00e4v\u00e4n tilava, mutta olemme jo muutaman kerran maininneet, ett\u00e4 se uhraa hieman k\u00e4ytett\u00e4vyytt\u00e4 muotoilun hyv\u00e4ksi. Perheautot eiv\u00e4t tee n\u00e4in, sill\u00e4 perheautot suunnitellaan perhek\u00e4ytt\u00f6\u00e4 varten, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 muoto seuraa aina toimivuutta, ei p\u00e4invastoin.<\/p>\n\n\n\n

Arkana on siis riitt\u00e4v\u00e4n suuri nelihenkiselle perheelle, mutta pitemm\u00e4t ihmiset joutuvat kamppailemaan toisella rivill\u00e4, koska p\u00e4\u00e4ntilaa on todella rajoitetusti.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 autot kilpailevat Renault Arkanan kanssa?<\/h3>\n\n\n\n

Renault Arkanalla ei ole liikaa kilpailijoita sen ainutlaatuisen muotoilun ansiosta. Sanoisin, ett\u00e4 Arkanan ainoa todellinen kilpailija olisi vertailukelpoisempi BMW X4, Audi Q5 Sportback tai Mercedes GLC.<\/p>\n\n\n\n

Uusi Peugeot 408 kilpailee my\u00f6s Arkanan kanssa, kun taas VW T-Roc on my\u00f6s l\u00e4hell\u00e4.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Renault Arkana esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran mallivuodeksi 2020 tyylikk\u00e4\u00e4mp\u00e4n\u00e4 versiona siit\u00e4, millainen korotetun viistoper\u00e4isen coup\u00e9n pit\u00e4isi olla. Arkana sijoittuu Renault Conquestin alle, joka on enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n sama l\u00e4hestymistapa kuin Arkana<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5968,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[58],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5970"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5970"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5970\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5971,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5970\/revisions\/5971"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5968"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5970"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5970"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5970"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}