{"id":5974,"date":"2023-03-14T13:59:00","date_gmt":"2023-03-14T13:59:00","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=5974"},"modified":"2023-03-14T13:59:03","modified_gmt":"2023-03-14T13:59:03","slug":"samankaltaiset-autot-kuin-hyundai-ioniq-6","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/samankaltaiset-autot-kuin-hyundai-ioniq-6\/","title":{"rendered":"Samankaltaiset autot kuin Hyundai IONIQ 6"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai Ioniq 6:sta on tulossa todella suosittu auto, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 todella siistilt\u00e4 ja tarjoaa paljon toimintamatkaa ilman, ett\u00e4 se maksaa paljon rahaa. N\u00e4in silmiinpist\u00e4v\u00e4\u00e4 muotokielt\u00e4 ei usein n\u00e4e n\u00e4in edullisissa autoissa, mik\u00e4 varmasti houkuttelee ostajia kaikista hintaluokista. Ioniq 6 ei kuitenkaan ole ainoa auto t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4, joka voi tarjota paljon.<\/p>\n\n\n\n

Siksi aiomme mainita Hyundai Ioniq 6:n kaltaisia autoja ja kertoa, mit\u00e4 voit odottaa jokaiselta. Tesla Model 3 on sen luonnollinen kilpailija, sill\u00e4 se on todenn\u00e4k\u00f6isesti suosituin suhteellisen edullinen neliovinen s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6inen sedan. My\u00f6s Polestar 2 on usein asetettu vastakkain Ioniq 6:n kanssa, ja n\u00e4m\u00e4 kolme s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6ist\u00e4 sedania ovat kaikki suhteellisen samanlaisia.<\/p>\n\n\n\n

On my\u00f6s mainittava hiljattain julkistettu Volkswagen ID. Aero, joka on periaatteessa VW:n n\u00e4kemys siit\u00e4, milt\u00e4 tulevaisuuden s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isen sedanin pit\u00e4isi n\u00e4ytt\u00e4\u00e4. On olemassa joitakin kalliimpia s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isi\u00e4 sedaneja, kuten Mercedes EQE tai Audi e-Tron, mutta n\u00e4m\u00e4 ovat luksusluokan s\u00e4hk\u00f6autoja, kun taas Ioniq 6 ei ole.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ollen aiomme perehty\u00e4 perusteellisesti kaikkiin nelj\u00e4\u00e4n ja yritt\u00e4\u00e4 saada sinut ymm\u00e4rt\u00e4m\u00e4\u00e4n, miksi yksi on parempi kuin toinen. Jos siis olet perheen s\u00e4hk\u00f6k\u00e4ytt\u00f6isen sedanin markkinoilla, tulet todenn\u00e4k\u00f6isesti nauttimaan t\u00e4st\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6:n hinnat alkavat todenn\u00e4k\u00f6isesti jossain 45 000 ja 60 000 dollarin v\u00e4lill\u00e4 mallista, varustetasosta ja voimansiirrosta riippuen. Ioniq 6:een on tarjolla kaksi akkuvaihtoehtoa, pienempi 53 kWh:n akku, jonka toimintas\u00e4de on 220 mailia, tai suurempi 77 kWh:n akku, jonka toimintas\u00e4de on arviolta 320 mailia. Ioniq 6:n merkitt\u00e4vint\u00e4 on kuitenkin sen ulkon\u00e4k\u00f6, houkutteleva hinta ja melkoinen toimintas\u00e4de.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut eiv\u00e4t tule pit\u00e4m\u00e4\u00e4n liian digitalisoidusta ajokokemuksesta, sill\u00e4 se ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole kaikille helposti ymm\u00e4rrett\u00e4viss\u00e4. Ioniq 6 on my\u00f6s v\u00e4hemm\u00e4n k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen verrattuna sen halvempaan veljeen, Ioniq 5:een. Pohjimmiltaan se on kiilt\u00e4v\u00e4\u00e4n paperiin k\u00e4\u00e4ritty Ioniq 5, jossa on enemm\u00e4n tyyli\u00e4 ja toivottavasti enemm\u00e4n sis\u00e4lt\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Tesla Model 3<\/h2>\n\n\n\n

Tesla Model 3:n hinnat alkavat noin 48 000 dollarista, kun taas huipputason Performance-malli alkaa 65 000 dollarista. Model 3:n voi ostaa 52 kWh:n ja 82 kWh:n akkukokojen v\u00e4lill\u00e4, ja edellisess\u00e4 mallissa toimintas\u00e4de on 200 mailia, kun taas j\u00e4lkimm\u00e4isess\u00e4 isomman akun mallissa toimintas\u00e4de on jopa 310 mailia, jotka molemmat ovat todella samanlaisia kuin Ioniq 6:ssa.<\/p>\n\n\n\n

Model 3 on n\u00e4ist\u00e4 kaikista hauskin ajettava, etenkin Performance-versiossaan. Se on my\u00f6s yksi teknisesti edistyneimmist\u00e4 autoista t\u00e4\u00e4ll\u00e4, sill\u00e4 siin\u00e4 on ylivoimaiset autonomiset ajotekniikat ja paras tehtaan infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4. Sovitus ja viimeistely voisivat olla parempia, ja sis\u00e4tilat voisivat olla hieman tavanomaisemmat ja hauskemmat.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2<\/h2>\n\n\n\n

50 000 dollarilla voit ostaa l\u00e4ht\u00f6tason Polestar 2:n, kun taas huipputason mallit maksavat yli 75 000 dollaria, mik\u00e4 tekee Polestar 2:sta kalleimman auton t\u00e4\u00e4ll\u00e4. T\u00e4m\u00e4 on jossain m\u00e4\u00e4rin ymm\u00e4rrett\u00e4v\u00e4\u00e4, sill\u00e4 Polestar 2:ssa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n laadukkaimpia materiaaleja ja se tuntuu ylellisimm\u00e4lt\u00e4. Polestar 2 pystyy 75 kWh:n akullaan ajamaan 270 mailia, mik\u00e4 on todella hyv\u00e4 tulos.<\/p>\n\n\n\n

Polestar 2 selviytyy kolhuista todella hyvin, ja sen sis\u00e4tilat on viimeistelty todella hienosti. Toimintas\u00e4de voisi olla hieman parempi, ja AWD on odotettavissa n\u00e4in korkeassa l\u00e4ht\u00f6hinnassa. On kohtuullista odottaa, ett\u00e4 mik\u00e4\u00e4n muu auto t\u00e4ss\u00e4 ei tunnu yht\u00e4 ylelliselt\u00e4 kuin Polestar 2, mutta monet niist\u00e4 ovat parempia EV-autoja.<\/p>\n\n\n\n

Volkswagen ID. AERO<\/h2>\n\n\n\n

Viimeinen auto, jonka aiomme mainita t\u00e4ss\u00e4, on tuleva VW ID. Aero, joka saattaa olla valinnanvaraa, jos kaikki VW:n lupaukset todella toteutuvat. Ensinn\u00e4kin ID. Aero voisi helposti aloittaa alle 37 000 dollarilla, mik\u00e4 tekisi siit\u00e4 halvimman auton. Huippumallien hinnat voisivat alkaa noin 50 000 dollarista, mik\u00e4 on my\u00f6s vaikuttavaa.<\/p>\n\n\n\n

77 kWh:n akun ansiosta VW sanoo, ett\u00e4 ID. Aero pystyy yhdell\u00e4 latauksella kulkemaan 385 kilometri\u00e4, mik\u00e4 tekisi siit\u00e4 parhaan auton. Tilan puolesta ID. Aero voisi my\u00f6s varastaa kruunun ja olla tilavin kaikista segmenttins\u00e4 autoista. ID. Aero, mutta meid\u00e4n on odotettava ja katsottava, miten t\u00e4m\u00e4 toteutuu muutaman kuukauden kuluttua, kun ensimm\u00e4iset koeajoautot alkavat kulkea teill\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Hyundai Ioniq 6 segmenttins\u00e4 paras auto?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai Ioniq 6 on varmasti todella mielenkiintoinen auto, jolla on monia etuja. Ensinn\u00e4kin Ioniq 6 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa upealta ja siin\u00e4 on paljon tekniikkaa. Model 3 Performance on kuitenkin todenn\u00e4k\u00f6isesti viel\u00e4 jonkin aikaa t\u00e4m\u00e4n segmentin suosituin auto, ja se on my\u00f6s hauskin ajettava ja parhaiten k\u00e4sitelt\u00e4v\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

VW ID. Aero on halvin auto, ja toivottavasti sill\u00e4 on my\u00f6s paras toimintas\u00e4de. Polestar 2 on todenn\u00e4k\u00f6isesti ylellisin auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 kaikki nelj\u00e4 autoa ovat upeita ja yhden kruunun valitseminen on mahdotonta.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai Ioniq 6 luksusauto?<\/h3>\n\n\n\n

Ensi silm\u00e4yksell\u00e4 Ioniq 6 saattaa n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 todelliselta luksusautolta, mik\u00e4 on todella hyv\u00e4 asia, mutta todellisuudessa se ei voi oikeastaan koskettaa ”todellisia” luksus-S\u00e4hk\u00f6autoja. T\u00e4m\u00e4 k\u00e4y ilmi heti, kun tarkastellaan sen hintaa ja sit\u00e4, ett\u00e4 Hyundai ei ole mik\u00e4\u00e4n luksusautomerkki.<\/p>\n\n\n\n

Milloin voin ostaa Hyundai Ioniq 6:n?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundain mukaan voit tilata Ioniq 6:n marraskuusta 2022 alkaen, kun taas ensimm\u00e4iset autot pit\u00e4isi saada markkinoille joskus vuoden 2023 alussa. Viel\u00e4 ei ole selv\u00e4\u00e4, kuinka pitki\u00e4 jonotuslistat tulevat olemaan, mutta on kohtuullista odottaa, ett\u00e4 Ioniq 6:sta pit\u00e4isi odottaa 6 kuukautta, jos Ioniq 5:n toimitusajat ovat jotain, mist\u00e4 voi ottaa mallia.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai Ioniq 6:sta on tulossa todella suosittu auto, koska se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 todella siistilt\u00e4 ja tarjoaa paljon toimintamatkaa ilman, ett\u00e4 se maksaa paljon rahaa. N\u00e4in silmiinpist\u00e4v\u00e4\u00e4 muotokielt\u00e4 ei usein n\u00e4e n\u00e4in<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5662,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[36],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5974"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5974"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5974\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5975,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5974\/revisions\/5975"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5662"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5974"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5974"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5974"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}