{"id":6000,"date":"2023-03-21T15:06:52","date_gmt":"2023-03-21T15:06:52","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=6000"},"modified":"2023-03-21T15:06:55","modified_gmt":"2023-03-21T15:06:55","slug":"yleisia-ongelmia-renault-twingo","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yleisia-ongelmia-renault-twingo\/","title":{"rendered":"Yleisi\u00e4 ongelmia Renault Twingo"},"content":{"rendered":"\n

Renault Twingo on pienikokoinen kaksi- tai neliovinen kaupunkiauto, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran mallivuonna 1992. Sen j\u00e4lkeen siit\u00e4 on syntynyt kolme eri sukupolvea, joista on lukuisia erikoisversioita ja rajoitettuja projekteja. Se on my\u00f6s alkuper\u00e4isen Renault 5:n henkinen seuraaja, joka julkaistaan pian uudelleen, mutta vain s\u00e4hk\u00f6autona.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa my\u00f6s sit\u00e4, ett\u00e4 Renault Twingon tuotanto loppuu, jotta tilaa saadaan tulevalle Renault 5 -s\u00e4hk\u00f6autolle ja s\u00e4hk\u00f6auton tiukempien Euro 7 -p\u00e4\u00e4st\u00f6m\u00e4\u00e4r\u00e4ysten vuoksi. T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa kerromme kaikki Renault Twingon yleiset ongelmat, joihin kuuluu, mik\u00e4 voi menn\u00e4 vikaan ja kuinka vakavaa se oikeastaan on.<\/p>\n\n\n\n

Yleisimpi\u00e4 Renault Twingon ongelmia ovat moottorin kolina ja kolinat, ongelmat joidenkin auton s\u00e4hk\u00f6isten lis\u00e4varusteiden kanssa, ongelmat jousitusj\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4, varuste- ja koripaneeliongelmat sek\u00e4 ongelmat turvav\u00f6iden kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Twingo kest\u00e4\u00e4 tunnetusti huomattavan pitk\u00e4\u00e4n, jos siit\u00e4 huolehditaan asianmukaisesti. Mitens\u00e4hk\u00f6huoltaja, koska useimmat n\u00e4ist\u00e4 ovat nyt vanhoja ja halpoja, ne ovat todenn\u00e4k\u00f6isesti laiminly\u00f6tyj\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Moottorin ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Renault Twingo on vuosien varrella k\u00e4sitt\u00e4nyt melko v\u00e4h\u00e4n moottoriin liittyvi\u00e4 ongelmia. N\u00e4it\u00e4 ovat muun muassa moottorin ailahtelevaisuus, joka liittyy tyypillisesti vialliseen kaasul\u00e4p\u00e4n ohjausmoduuliin, joka on vaihdettava. Moottori voi my\u00f6s k\u00e4rsi\u00e4 moottorin kolkuttelusta, joka johtuu useimmiten hihnaongelmista, jotka on vaihdettava, jos haluat, ett\u00e4 moottori ei tuhoa itse\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Sytytyskelat voivat aiheuttaa sen, ett\u00e4 Twingosta tulee hidas eik\u00e4 se kykene antamaan tasaista kiihtyvyytt\u00e4. Parasta on vaihtaa kaikki kelat kerralla, sill\u00e4 n\u00e4in saadaan pitk\u00e4 aika ennen kuin keloihin tarvitsee en\u00e4\u00e4 koskea.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Useimpien Renault-mallien tiedet\u00e4\u00e4n nyky\u00e4\u00e4n k\u00e4rsiv\u00e4n monenlaisista s\u00e4hk\u00f6ongelmista, joista jotkut ovat vakavampia kuin toiset. Esimerkiksi l\u00e4mmitinyksikk\u00f6 voi sammuttaa itsens\u00e4 tai lakata puhaltamasta tietyill\u00e4 asetuksilla. Suurin syy on todenn\u00e4k\u00f6isesti viallinen moottorivastus, joka on vaihdettava, jotta ongelma ratkeaa lopullisesti.<\/p>\n\n\n\n

Sytytysnappula\/avain voi joskus kielt\u00e4yty\u00e4 avaamasta ovia tai tavaratilaa, jolloin autoa ei voi ajaa. T\u00e4m\u00e4 johtuu yleens\u00e4 ohjelmisto-ongelmasta, joka on p\u00e4ivitett\u00e4v\u00e4, jotta se toimisi. Kyseess\u00e4 ei ole erityisen vakava ongelma, mutta jos se ilmenee, se voi tarkoittaa, ett\u00e4 et voi ajaa autoa jonkin aikaa.<\/p>\n\n\n\n

Jousitusongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Renault Twingossa on muutamia jousitukseen liittyvi\u00e4 ongelmia, joista kaksi t\u00e4rkeint\u00e4 ovat koputus\u00e4\u00e4net k\u00e4\u00e4ntyess\u00e4 ja ongelmat jousitusjousien kanssa edess\u00e4. Ensin mainittu johtuu vasemman etuakselin kannattimen vikaantumisesta. T\u00e4m\u00e4n ongelman ratkaisemiseksi se on vaihdettava uuteen.<\/p>\n\n\n\n

J\u00e4lkimm\u00e4iseen liittyy yleens\u00e4 \u00e4\u00e4nekk\u00e4it\u00e4 s\u00e4r\u00f6\u00e4\u00e4ni\u00e4, jotka on todenn\u00e4k\u00f6isesti helpoin tapa, jolla voit havaita ne. Muista vaihtaa jousitusjouset mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, sill\u00e4 lis\u00e4vahingot voivat vaikuttaa suuresti auton turvallisuuteen tiell\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Varusteiden ja koripaneelien ongelmat<\/h2>\n\n\n\n

Twingo on nyt melko vanha auto, ja koska se ei v\u00e4ltt\u00e4m\u00e4tt\u00e4 ole auto, jota useimmat ihmiset yleens\u00e4 huoltavat kovin hyvin, siin\u00e4 voi menn\u00e4 vikaan monia asioita. Kuten useimmissa 1. sukupolven malleissa on n\u00e4hty, koripaneelit voivat ruostua, irrota ja uloin ihokerros voi alkaa kuoriutua ja siten altistaa maalin s\u00e4hk\u00f6auton lis\u00e4\u00e4 vaurioille.<\/p>\n\n\n\n

Ainoa tapa korjata n\u00e4m\u00e4 ongelmat on korjata ja maalata uudelleen, jos mahdollista, tai electric caren vaihtaa viallinen osa kokonaan. Oli miten oli, n\u00e4m\u00e4 tappavat hitaasti mutta varmasti useimmat Twingo-esimerkit, joten jos haluat pelastaa omasi, toimi nopeasti.<\/p>\n\n\n\n

Turvavy\u00f6ongelmat<\/p>\n\n\n\n

Joskus turvav\u00f6iden soljet voivat ponnahtaa irti ja vaikuttaa siten merkitt\u00e4v\u00e4sti turvallisuuteesi ratin takana. Twingo vedettiin takaisin t\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi, mutta on ep\u00e4selv\u00e4\u00e4, ratkaistiinko ongelma todella kaikkien kyseess\u00e4 olevien mallien osalta. Muista vaihtaa ne, jos on pakko, sill\u00e4 ajaminen huonosti toimivien turvavy\u00f6nsolkien kanssa on suuri riski.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa k\u00e4ytetty Renault Twingo?<\/h3>\n\n\n\n

Jos etsit kompaktia kaupunkiautoa, jonka tarkoituksena on tehd\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4isest\u00e4 ty\u00f6matkastasi halpaa ja helppoa, Twingo on itse asiassa todella hyv\u00e4 vaihtoehto. Se on suunniteltu loistamaan vilkkaissa kaupunkikeskustoissa ilman, ett\u00e4 se on liian ahdas, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 sill\u00e4 voi ajaa my\u00f6s moottoritiet\u00e4 ongelmitta.<\/p>\n\n\n\n

Se ei ole luksusauto, kaukana siit\u00e4, mutta se tarjoaa s\u00e4hk\u00f6auton kaiken, mit\u00e4 nykyaikaisen auton pit\u00e4isi tarjota. T\u00e4st\u00e4 huolimatta, jos onnistut l\u00f6yt\u00e4m\u00e4\u00e4n sellaisen, jota ei ole huollettu kovin hyvin, on parempi j\u00e4tt\u00e4\u00e4 se v\u00e4liin, koska n\u00e4m\u00e4 autot voivat olla vaarallisia, jos ne eiv\u00e4t ole teht\u00e4viens\u00e4 tasalla, koska turvallisuusluottotiedot olivat nelectric carer kaikki niin hyvi\u00e4 aluksi.<\/p>\n\n\n\n

Onko Renault Twingo liian pieni?<\/h3>\n\n\n\n

Ulkon\u00e4k\u00f6 voi olla hieman petollinen, sill\u00e4 Twingo ei noudata perinteist\u00e4 muotokielt\u00e4. Ensinn\u00e4kin se on paljon kapeampi kuin useimmat autot, sill\u00e4 Renault halusi varmistaa, ett\u00e4 Twingo vie mahdollisimman v\u00e4h\u00e4n tilaa. Mitens\u00e4hk\u00f6auto, se on my\u00f6s suhteellisen korkea auto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 p\u00e4\u00e4ntilan pit\u00e4isi olla riitt\u00e4v\u00e4 s\u00e4hk\u00f6autoilijoille pitemmille aikuisille.<\/p>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Twingo on pieni auto, eik\u00e4 t\u00e4t\u00e4 tosiasiaa voi kiert\u00e4\u00e4. Mitens\u00e4hk\u00f6huoltaja, jos olet usein yksin tai yhden lis\u00e4matkustajan kanssa auton sis\u00e4ll\u00e4, sinulla on riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa, kun taas nelj\u00e4 ihmist\u00e4 on aivan varmasti tungosta.<\/p>\n\n\n\n

Tuoko Renault takaisin Twingon?<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 ei ole suunnitelmia tuoda Twingoa takaisin, mik\u00e4 on s\u00e4\u00e4li, sill\u00e4 Twingo on itse asiassa yksi Renaultin l\u00e4hihistorian suosituimmista autoista. Twingo on todella suosittu ensimm\u00e4inen auto monissa paikoissa ymp\u00e4ri maailmaa hyv\u00e4st\u00e4 syyst\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Howelectric carer, tuleva Renault 5 -s\u00e4hk\u00f6auto tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti olemaan paljon kehittyneempi auto, mutta my\u00f6s paljon kalliimpi.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Renault Twingo on pienikokoinen kaksi- tai neliovinen kaupunkiauto, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran mallivuonna 1992. Sen j\u00e4lkeen siit\u00e4 on syntynyt kolme eri sukupolvea, joista on lukuisia erikoisversioita ja rajoitettuja projekteja. Se<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":6001,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[58],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6000"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6000"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6000\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6002,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6000\/revisions\/6002"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6001"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6000"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6000"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6000"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}