{"id":6005,"date":"2023-03-22T15:01:19","date_gmt":"2023-03-22T15:01:19","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=6005"},"modified":"2023-03-22T15:01:23","modified_gmt":"2023-03-22T15:01:23","slug":"yllattavia-faktoja-vw-t-roc","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yllattavia-faktoja-vw-t-roc\/","title":{"rendered":"Yll\u00e4tt\u00e4vi\u00e4 faktoja VW T-Roc"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen T-Roc on yksi markkinoiden suosituimmista VW crossover\/SUV-malleista, sill\u00e4 se on suhteellisen edullinen ostaa ja kuuluu samalla suosituimpaan autosegmenttiin juuri nyt. Se sijoittuu suuremman VW Tiguanin ja pienimm\u00e4n uuden VW T-Crossin v\u00e4liin. T-Rocin ensimm\u00e4inen sukupolvi tuli markkinoille vuonna 2017, ja VW on suunnitellut sen uudelleen mallivuodeksi 2022.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa aiomme mainita yll\u00e4tt\u00e4vimm\u00e4t VW T-Rocia koskevat faktat, jotka varmasti horjuttavat tulevia VW T-Rocin ostajia tavalla tai toisella. Jos siis haluat tiet\u00e4\u00e4 lis\u00e4\u00e4 T-Rocista, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 erityisen ja mik\u00e4 tekee siit\u00e4 hieman oudon, lue ehdottomasti t\u00e4m\u00e4 artikkeli!<\/p>\n\n\n\n

Mukauttaminen<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen on tarkoittanut T-Rocin olevan kustomoitavampi VW kuin useimmat muut markkinoilla olevat. Voit esimerkiksi valita koko joukon v\u00e4rej\u00e4, joista useimpia ei saa muihin VW-malleihin. Toiseksi voit jopa p\u00e4\u00e4tt\u00e4\u00e4 maalata katon ja muun auton eri v\u00e4riseksi, jotta T-Rocista tulisi ainutlaatuisempi ja aidompi.<\/p>\n\n\n\n

Voit valita vakiomallin T-Rocin, T-Roc Stylen, T-Roc Sportin ja T-Roc R-Linen v\u00e4lill\u00e4. Nelj\u00e4 erilaista paneeliv\u00e4ri\u00e4 sek\u00e4 kangas-, nahka- ja mokkanahkavaihtoehdot auttavat sinua tekem\u00e4\u00e4n T-Rocistasi enemm\u00e4n oman makusi mukaisen. Voit jopa maalata osan sis\u00e4tilojen verhoiluista auton korin v\u00e4riseksi, mit\u00e4 et voi tehd\u00e4 juuri miss\u00e4\u00e4n muussa VW:ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Se on my\u00f6s avoauto<\/h2>\n\n\n\n

T-Roc on suunniteltu urheilulliseksi crossover\/coupe-maasturiksi, mutta yll\u00e4tyt varmaan siit\u00e4, ett\u00e4 voit ostaa sen my\u00f6s avoautona. VW haluaa sinun ajattelevan, ett\u00e4 uusi T-Roc voi olla yht\u00e4 lailla muoti-ilmoitus kuin auto, mink\u00e4 vuoksi voit ostaa crossover\/SUV\/coupe\/avoautomallin, mik\u00e4 on l\u00e4hes ennenkuulumatonta Range Rover Evoquea lukuun ottamatta.<\/p>\n\n\n\n

Seitsem\u00e4n moottoria<\/h2>\n\n\n\n

Useimmat autonvalmistajat pyrkiv\u00e4t nyky\u00e4\u00e4n tekem\u00e4\u00e4n tarjonnastaan mahdollisimman helppotajuista ja yhten\u00e4ist\u00e4, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 VW haluaa T-Rocin kanssa juuri p\u00e4invastaista. Mainitsimme jo, ett\u00e4 voit k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 laajennettua autenttisten lis\u00e4varusteiden ja lis\u00e4varusteiden valikoimaa, mutta VW T-Rocin saa my\u00f6s seitsem\u00e4ll\u00e4 eri moottorivaihtoehdolla.<\/p>\n\n\n\n

Alkutason moottoreihin kuuluvat pienet diesel- ja bensiinimoottorit, kuten 108 hv:n 1.0L TSI tai 113 hv:n 2.0L TDI. Valikoiman huippumalli on 2.0L TSI, jossa on 300 hv ja joka saa T-Rocin varmasti tuntumaan Golf R:lt\u00e4 puujaloilla.<\/p>\n\n\n\n

Teknologia<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen on my\u00f6s pit\u00e4nyt huolen siit\u00e4, ett\u00e4 T-Roc on t\u00e4ynn\u00e4 VW:n uusimpia ja parhaita saatavilla olevia teknologiaominaisuuksia. Se saa t\u00e4ysin digitalisoidun sis\u00e4tilan, jossa on VW:n uusin Virtual Cockpit -n\u00e4ytt\u00f6, suuri kosketusn\u00e4yt\u00f6llinen keskikonsoli ja koko joukko vaikuttavia ominaisuuksia, kuten kehittynyt puheentunnistus ja ymp\u00e4rist\u00f6valot.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee turvallisuuteen ja mukavuuteen, T-Roc saa muun muassa Front Assistin, ruuhka-avustimen, jalankulkijoiden varoittimen, automaattiset valot, takaliikennetunnistimen, kaistalla pysymisen avustimen, pys\u00e4k\u00f6intiavustimen, mukautuvan vakionopeudens\u00e4\u00e4timen, IQ Drive Assistin sek\u00e4 kaikki tarvittavat navigointi-, Apple CarPlay- ja Android Auto -sovitukset.<\/p>\n\n\n\n

Hinta<\/h2>\n\n\n\n

N\u00e4in korkealla r\u00e4\u00e4t\u00e4l\u00f6innin, teknologian, turvallisuuden ja jopa tilojen tasolla voisi luulla, ett\u00e4 T-Roc on melko kallis auto, mutta n\u00e4in ei aivan ole. Se ei ole 30 000 dollarin hinnallaan halvin crossover SUV, mutta se kilpailee Audi Q3:n kaltaisten autojen kanssa, eik\u00e4 Q3:ssa ole oikeastaan yht\u00e4\u00e4n enemp\u00e4\u00e4 ominaisuuksia kuin T-Rocissa, vaikka se maksaa paljon enemm\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Q3:n ja T-Rocin tarjolla olevat moottorit ovat my\u00f6s melko samanlaisia, mik\u00e4 koskee my\u00f6s AWD-j\u00e4rjestelm\u00e4\u00e4 ja vaihteistoa. Alusta on sama, ajoasento on sama. Toki Q3 on premium-luokkaa, ja sen tuntee, mutta ero ei ole oikeastaan kovin suuri.<\/p>\n\n\n\n

Suosio<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen onnistui myym\u00e4\u00e4n n\u00e4it\u00e4 yli miljoona kappaletta viiden ensimm\u00e4isen vuoden aikana siit\u00e4 l\u00e4htien, kun T-Roc tuli tuotantoon, mik\u00e4 on valtavan suuri m\u00e4\u00e4r\u00e4. T\u00e4m\u00e4 vain vahvistaa entisest\u00e4\u00e4n sit\u00e4 tosiasiaa, ett\u00e4 T-Roc on yksi suosituimmista VW-malleista t\u00e4h\u00e4n p\u00e4iv\u00e4\u00e4n menness\u00e4, varsinkin koska siin\u00e4 yhdistyy l\u00e4hes kaikki, mit\u00e4 nykyaikaiselta kaupunki- ja pitk\u00e4n matkan p\u00e4ivitt\u00e4iselt\u00e4 kuljettajalta voi toivoa.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 VW T-Rocissa on?<\/h3>\n\n\n\n

T-Rocissa on monia hyvi\u00e4 puolia, joista t\u00e4rkeimm\u00e4t ovat se, ett\u00e4 se on crossover-maasturi ja ett\u00e4 se on t\u00e4ynn\u00e4 kaikkea uusinta tekniikkaa, mit\u00e4 VW:ll\u00e4 on tarjota. Se tarjoaa my\u00f6s kohtuullisen paljon tilaa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se on liian iso tai k\u00f6mpel\u00f6 ajettava ja samalla se pystyy kuljettamaan useita aikuisia ilman suurempaa huolta. Lopuksi, tavaratilaan p\u00e4\u00e4see helposti k\u00e4siksi ja sinne mahtuu melko paljon tavaraa.<\/p>\n\n\n\n

Meid\u00e4n on mainittava, ett\u00e4 T-Roc on my\u00f6s saanut 5 t\u00e4hte\u00e4 5:st\u00e4 turvallisuusluokituksen, mik\u00e4 lis\u00e4\u00e4 entisest\u00e4\u00e4n tilaisuutta. Lopuksi, T-Roc edustaa melko todenn\u00e4k\u00f6isesti koko VW:n polttomoottorivalikoiman makeaa pistett\u00e4 niille, jotka eiv\u00e4t etsi niin paljon tilaa kuin mahdollista. Se on loistava yleismalli, ja myynti todistaa sen varmasti.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 huonoa VW T-Rocissa on?<\/h3>\n\n\n\n

Mik\u00e4\u00e4n auto ei ole t\u00e4ydellinen, mink\u00e4 vuoksi aiomme mainita my\u00f6s muutamia VW T-Rocin huonoja puolia. Ensinn\u00e4kin T-Roc ei tarjoa parasta n\u00e4kyvyytt\u00e4 kaltevan kattolinjansa ansiosta, ja takap\u00e4\u00e4n tila voisi olla parempi vain, jos katto ei kapenisi niin paljon kuin se tekee. Toiseksi T-Roc muistuttaa sis\u00e4lt\u00e4 hieman VW Poloa, mik\u00e4 on hyv\u00e4 asia Polon kohdalla, mutta ei T-Rocin.<\/p>\n\n\n\n

On my\u00f6s lis\u00e4tt\u00e4v\u00e4, ett\u00e4 T-Roc ei ole erityisen luonteenomainen auto ajettavaksi. Se on suunniteltu loistavaksi yleiskoneeksi, ja sit\u00e4 se onkin, mutta siit\u00e4 puuttuu hieman luonnetta. Toki 300 hv:n R Sport T-Roc on hieman erilainen, mutta se maksaa yli 50 000 dollaria, mik\u00e4 on paljon rahaa pienest\u00e4 l\u00e4ht\u00f6tason crossoverista.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen T-Roc on yksi markkinoiden suosituimmista VW crossover\/SUV-malleista, sill\u00e4 se on suhteellisen edullinen ostaa ja kuuluu samalla suosituimpaan autosegmenttiin juuri nyt. Se sijoittuu suuremman VW Tiguanin ja pienimm\u00e4n uuden VW<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":6006,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6005"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6005"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6005\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6007,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6005\/revisions\/6007"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6006"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6005"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6005"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6005"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}