{"id":6018,"date":"2023-03-27T13:34:04","date_gmt":"2023-03-27T13:34:04","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=6018"},"modified":"2023-03-27T13:34:07","modified_gmt":"2023-03-27T13:34:07","slug":"samankaltaiset-autot-kuin-hyundai-palisade","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/samankaltaiset-autot-kuin-hyundai-palisade\/","title":{"rendered":"Samankaltaiset autot kuin Hyundai Palisade"},"content":{"rendered":"\n

Hyundai Palisade on t\u00e4ysikokoinen seitsenpaikkainen perhemaasturi, joka on suunniteltu mukavaksi, hiljaiseksi, tilavaksi ja luotettavaksi. Ensimm\u00e4inen Palisade esiteltiin vuonna 2020, ja se kilpailee melko monen t\u00e4ysikokoisen katumaasturin kanssa, sill\u00e4 t\u00e4m\u00e4 segmentti on todella suosittu esimerkiksi Pohjois-Amerikan markkinoilla. Hyundai Palisaden kaltaisia autoja on kuitenkin paljon, ja jotkut niist\u00e4 ovat joissakin suhteissa parempia.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4in ollen t\u00e4m\u00e4 on t\u00e4m\u00e4n artikkelin aihe. Luettelemme kaikki Palisaden kanssa kilpailevat katumaasturit ja kerromme jokaisesta niist\u00e4 jotakin. Keskitymme siihen, mit\u00e4 kukin n\u00e4ist\u00e4 katumaastureista tekee paremmin kuin toinen, jotta saat laajemman ymm\u00e4rryksen siit\u00e4, mik\u00e4 n\u00e4ist\u00e4 autoista sopii sinulle.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Palisadea eniten muistuttava katumaasturi on Kia Telluride, sill\u00e4 se jakaa melko paljon osia Palisaden kanssa. Mainitsemme my\u00f6s Ford Explorerin, joka on ollut yksi suosituimmista Yhdysvalloissa valmistetuista suurista katumaastureista jo vuosikymmeni\u00e4, paljon ennen kuin Palisade oli edes saatavilla.<\/p>\n\n\n\n

Muita samankaltaisia katumaastureita ovat Honda Pilot ja Subaru Ascent, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kaksi ovat my\u00f6s todella suosittuja t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Hyundai Palisade<\/h2>\n\n\n\n

Hyundai Palisaden hinnat alkavat 35 000 dollarista, kun taas huippumallien kalligrafia maksaa 49 000 dollaria. Palisade k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 3,8 litran V6-moottoria, joka tarjoaa 291 hv ja on hieman vanhan koulukunnan moottori, sill\u00e4 3,6 litran iskutilavuus ei ole nykyisess\u00e4 autoteollisuudessa kovin yleinen. Palisade toimitetaan vakiona FWD-asennuksella, mutta sen voi saada my\u00f6s AWD:ll\u00e4 varustettuna.<\/p>\n\n\n\n

Palisade n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ulkopuolelta todella n\u00e4ytt\u00e4v\u00e4lt\u00e4, mit\u00e4 useimmat ihmiset haluavat t\u00e4ss\u00e4 segmentiss\u00e4. Se ei ole yht\u00e4 luotettava kuin Santa Fe tai Tucson, mutta se onnistuu silti olemaan luotettavampi kuin useimmat muut SUV:t t\u00e4\u00e4ll\u00e4. Sis\u00e4tilat on muotoiltu todella kauniisti, ja Palisade vaikuttaa kiillotetummalta tuotteelta kuin useimmat maasturit segmentiss\u00e4\u00e4n.<\/p>\n\n\n\n

Kia Telluride<\/h2>\n\n\n\n

Kia Telluriden l\u00e4ht\u00f6hinta on 34 725 dollaria ja hinta nousee 44 625 dollariin huippumallissa. Telluride on Hyundai Palisaden kanssa samankaltaisin katumaasturi, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ovat todella samankokoisia, niihin mahtuu sama m\u00e4\u00e4r\u00e4 matkustajia, niiss\u00e4 on sama 5 000 paunan vetokyky, erinomaiset turvallisuusluokitukset ja yht\u00e4 tehokas V6-moottori.<\/p>\n\n\n\n

Kia Telluride vaikuttaa kuitenkin korkeatasoisemmalta tuotteelta, sill\u00e4 siin\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n parempia sisustusmateriaaleja ja se tuntuu hieman kodikkaammalta ja paremmin eristetylt\u00e4. Tavaratila on my\u00f6s hieman tilavampi, ja jo l\u00e4ht\u00f6tason malleissa on runsaasti vakiovarusteena olevia turva-avustimia.<\/p>\n\n\n\n

Ford Explorer<\/h2>\n\n\n\n

Ford Explorerin hinnat alkavat 35 510 dollarista, kun taas huippumallit maksavat noin 53 000 dollaria, mik\u00e4 on melkoinen parannus sek\u00e4 Palisadeen ett\u00e4 Tellurideen verrattuna. Ford Explorerissa on tarjolla loistavia moottoreita, ja 3,0 litran kaksoisturbohybridiv6, jossa on 400 hv, on paras valinta. T\u00e4m\u00e4 moottori tarjoaa jopa paremman polttoainetalouden kuin sek\u00e4 Telluriden ett\u00e4 Palisaden moottorit, vaikka tehoa onkin lis\u00e4tty.<\/p>\n\n\n\n

Explorer j\u00e4\u00e4 kuitenkin hieman Telluridea ja Palisadea j\u00e4lkeen laatuosastolla, sill\u00e4 sis\u00e4tilojen materiaalit eiv\u00e4t ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 korkealaatuisia. Kolmas istuinrivi on my\u00f6s ahdas verrattuna kahteen muuhun autoon, erityisesti Tellurideen, jossa on enemm\u00e4n kuin tarpeeksi tilaa jokaiselle istuimelle.<\/p>\n\n\n\n

Honda Pilot<\/h2>\n\n\n\n

On vaikea puhua mist\u00e4\u00e4n Hyundai-mallista mainitsematta Hondaa, joka kilpailee sen kanssa p\u00e4\u00e4 edell\u00e4. T\u00e4ss\u00e4 tapauksessa kyseess\u00e4 on 38 080-51 870 dollarin Honda Pilot. Hondan VTEC V6 tarjoaa 280 hv, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 todella samanlaisen kuin Palisadessa ja Telluridessa. Pilot voi my\u00f6s vet\u00e4\u00e4 5,000lbs ja MPG on my\u00f6s enemm\u00e4n tai v\u00e4hemm\u00e4n sama.<\/p>\n\n\n\n

Pilot eroaa kuitenkin siin\u00e4, ett\u00e4 siin\u00e4 on enemm\u00e4n vakiovarusteita, mink\u00e4 vuoksi sen hinta on osittain korkeampi. Pilot ei kuitenkaan ole yht\u00e4 luotettava kuin Palisade, eik\u00e4 se tarjoa yht\u00e4 paljon tilaa kolmannelle riville.<\/p>\n\n\n\n

Subaru Ascent<\/h2>\n\n\n\n

Subaru Ascent maksaa 32 795-445 945 dollaria, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 halvimman t\u00e4ysikokoisen katumaasturin t\u00e4\u00e4ll\u00e4. Ascentin hyv\u00e4 puoli on, ett\u00e4 siin\u00e4 on vakiona AWD ja ett\u00e4 Subaru AWD on yksi markkinoiden parhaista AWD-j\u00e4rjestelmist\u00e4. Se saa my\u00f6s paljon tekniikkaa ja turvallisuusominaisuuksia kaikissa varustetasoissa, niin paljon, ett\u00e4 se p\u00e4ihitt\u00e4\u00e4 kaikki muut katumaasturit paitsi Pilotin.
Ascentin huono puoli on kuitenkin se, ett\u00e4 siin\u00e4 on my\u00f6s ahdas kolmas istuinrivi, suhteellisen meluisa voimansiirto ja hieman laaduton sis\u00e4tila. Oli miten oli, mutta jos haluat maasturin, jolla voi my\u00f6s ajaa maastossa, Ascent on paljon parempi kuin kaikki muut t\u00e4m\u00e4n listan maasturit.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Onko Hyundai Palisade luokkansa paras katumaasturi?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai Palisade on yksi luokkansa parhaista katumaastureista, mutta se j\u00e4\u00e4 joissakin asioissa j\u00e4lkeen. Ensinn\u00e4kin se on kalliimpi kuin useimmat maastoautot t\u00e4ss\u00e4, eik\u00e4 se ole kaikkein nykyaikaisin maastoauto t\u00e4ss\u00e4. Kia Telluride n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 kiistatta paremmalta, kun taas Subaru Ascent voi menn\u00e4 paikkoihin, joihin Palisade ei yksinkertaisesti pysty.<\/p>\n\n\n\n

Ford Explorer tarjoaa parhaan moottorin, kun taas Honda CR-V:ss\u00e4 on parhaat vakiovarusteet.<\/p>\n\n\n\n

Onko Hyundai Palisade luksusmaasturi?<\/h3>\n\n\n\n

Hyundai Palisade ei ole luksusmaasturi, ja se k\u00e4y melko selv\u00e4sti ilmi heti, kun sit\u00e4 katsoo. T\u00e4m\u00e4n segmentin luksusmaasturi tarjoaa paljon enemm\u00e4n kuin mik\u00e4\u00e4n n\u00e4ist\u00e4, ja parhaita esimerkkej\u00e4 t\u00e4ysikokoisista luksusmaastureista ovat Range Rover Vogue, Mercedes GLS ja BMW X7.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko t\u00e4ysikokoiset katumaasturit markkinoiden parhaat katumaasturit?<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4ysikokoisten katumaastureiden ostajat ovat yleens\u00e4 perhekeskeisi\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 he suosivat t\u00e4ysikokoisia katumaastureita lis\u00e4tyn k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyyden ja paremman turvallisuuden vuoksi. Useimmat nykyaikaiset keskikokoiset katumaasturit tarjoavat kuitenkin samanlaista tilaa ja parempia moottoreita, eiv\u00e4tk\u00e4 ne ole l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 kalliita kuin t\u00e4ysikokoiset katumaasturit.<\/p>\n\n\n\n

Esimerkiksi Hyundai Santa Fe n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paremmalta kuin Palisade, on halvempi, siin\u00e4 on paremman n\u00e4k\u00f6iset sis\u00e4tilat, ja siin\u00e4 on paremmat moottorit ja paremmat MPG-tulokset.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hyundai Palisade on t\u00e4ysikokoinen seitsenpaikkainen perhemaasturi, joka on suunniteltu mukavaksi, hiljaiseksi, tilavaksi ja luotettavaksi. Ensimm\u00e4inen Palisade esiteltiin vuonna 2020, ja se kilpailee melko monen t\u00e4ysikokoisen katumaasturin kanssa, sill\u00e4 t\u00e4m\u00e4 segmentti<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5785,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[36],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6018"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6018"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6018\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6019,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6018\/revisions\/6019"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5785"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6018"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6018"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6018"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}