{"id":6042,"date":"2023-04-14T12:56:05","date_gmt":"2023-04-14T12:56:05","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=6042"},"modified":"2023-04-14T12:56:07","modified_gmt":"2023-04-14T12:56:07","slug":"onko-olemassa-7-paikkainen-renault","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/onko-olemassa-7-paikkainen-renault\/","title":{"rendered":"Onko olemassa 7-paikkainen Renault?"},"content":{"rendered":"\n

Seitsem\u00e4npaikkaiset autot ovat yleens\u00e4 kalliimpia ja suurempia kuin tavalliset viisipaikkaiset autot, mink\u00e4 vuoksi useimmat 7-paikkaisia autoja valmistavat merkit kuuluvat segmentin luksusluokkaan. Yleisimm\u00e4t seitsenpaikkaiset autot kuuluvat t\u00e4ysikokoisten katumaastureiden segmenttiin, mutta seitsenpaikkaisia autoja l\u00f6ytyy my\u00f6s tila-autojen segmentist\u00e4, keskikokoisten katumaastureiden segmentist\u00e4 tai jopa muutamista pienikokoisista katumaastureista, joissa on seitsem\u00e4n istuinta.<\/p>\n\n\n\n

Renaultin tapauksessa se ei todellakaan ole luksusmerkki eik\u00e4 sit\u00e4 tunneta suurten perheautojen valmistajana, sill\u00e4 useimmat Renault-mallit ovat kompakteja, mutta onko olemassa 7-paikkaista Renaultia? Kyll\u00e4, on olemassa muutama seitsem\u00e4npaikkainen Renault-malli, kuten Renault Espace, Renault Grand Scenic ja tuleva Renault Grand Austral, joka korvaa Renault Kadjarin.<\/p>\n\n\n\n

Renault Escape on suuri viisiovinen MPV (monik\u00e4ytt\u00f6auto), joka on suunniteltu ensisijaisesti perhek\u00e4ytt\u00f6\u00f6n. Sellaisena se tarjoaa todella suuret sis\u00e4tilat ja paljon tilaa. Sen ansiosta siihen mahtuu mukavasti jopa seitsem\u00e4n matkustajaa. Grand Scenic on my\u00f6s suuri monik\u00e4ytt\u00f6auto, jossa on jopa seitsem\u00e4n istumapaikkaa, mutta se on hieman pienempi kuin Espace.<\/p>\n\n\n\n

Viimeisen\u00e4, mutta ei v\u00e4h\u00e4isimp\u00e4n\u00e4, tuleva uusi Renault Astral on saatavana lis\u00e4varusteena seitsem\u00e4ll\u00e4 istuimella. Siit\u00e4 ei tule suurta katumaasturia, vaan pikemminkin kompaktimpi. Sen pit\u00e4isi kuitenkin olla riitt\u00e4v\u00e4n tilava seitsenhenkiselle perheelle.<\/p>\n\n\n\n

Renault Espace<\/h2>\n\n\n\n

Renault Espace esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran 1980-luvun puoliv\u00e4liss\u00e4 suurena viisiovisena monik\u00e4ytt\u00f6autona, ja my\u00f6hemmin sit\u00e4 seurasi nelj\u00e4 uutta sukupolvea t\u00e4h\u00e4n p\u00e4iv\u00e4\u00e4n asti. Espacea on saatavana kahtena versiona, tavallisena viisipaikkaisena Espacena ja Grand Espace -mallina, jossa on pidempi akseliv\u00e4li, jotta istuintilaa olisi enemm\u00e4n ja siihen mahtuisi seitsem\u00e4n henkil\u00f6\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Espacen uusin sukupolvi on crossoverin, sedanin ja maasturin sekoitus, mutta Renaultin mukaan seuraava sukupolvi on t\u00e4ysiverinen maasturi. Espacessa on kaksi bensiinimoottoria, 1,6 litran rivinelosylinteri tai 1,8 litran rivinelosylinteri, jossa on 200 hv tai 225 hv suuremmassa yksik\u00f6ss\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Espace on saatavana my\u00f6s kolmella dieselmoottorilla, pienell\u00e4 1,6 litran 4-sylinterisell\u00e4 1,6 litran nelisylinterisell\u00e4 joko yksi- tai kaksoisturbolla tai 2,0 litran 4-sylinterisell\u00e4. Moottorin teho on 130hv ja 200hv v\u00e4lill\u00e4. Kaiken kaikkiaan Espace on suunniteltu ensisijaisesti mukavuuden vuoksi, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se ei yrit\u00e4 olla dynaaminen.
Siin\u00e4 on melko pitk\u00e4 lista aktiivisia turvallisuusominaisuuksia, mik\u00e4 on odotettavissa, sill\u00e4 Espace on yksi kalliimmista Renault-malleista, joita voi ostaa. Luotettavuus n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 olevan kunnossa Espacen kahdessa viimeisimm\u00e4ss\u00e4 sukupolvessa, kun taas aiemmat sukupolvet ovat hieman hankalia.<\/p>\n\n\n\n

Renault Grand Scenic<\/h2>\n\n\n\n

Renault Grand Scenic on pieni monik\u00e4ytt\u00f6auto, joka esiteltiin ensimm\u00e4isen kerran vuonna 1996. Vuonna 2016 Scenicin viimeinen sukupolvi tuli markkinoille, ja sit\u00e4 on edelleen saatavilla uutena kaikissa Renaultin j\u00e4lleenmyyjiss\u00e4 ymp\u00e4ri Eurooppaa. Renault p\u00e4\u00e4tti luopua ”tavallisesta” Scenicist\u00e4, jotta se voitaisiin s\u00e4hk\u00f6ist\u00e4\u00e4 kokonaan mallivuodeksi 2024.<\/p>\n\n\n\n

Espacen tapaan Scenic on saatavana my\u00f6s tavallisena Scenicin\u00e4 tai Grand Scenicin\u00e4, jossa on suurempi kori, enemm\u00e4n tilaa ja seitsem\u00e4n istuinta. Grand Scenic sopii hyvin nuoremmille perheille, mutta se ei ole yht\u00e4 tilava kuin Espace, joka on alusta alkaen suunniteltu seitsem\u00e4npaikkaiseksi.<\/p>\n\n\n\n

Muotoilullisesti Grand Scenic n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 melko samalta kuin Espace, mutta pienemm\u00e4lt\u00e4. Sis\u00e4tilat ovat melko pitk\u00e4lti samat kuin Espacessa, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 parhaimmillaan ihan hyv\u00e4lt\u00e4. Moottoreina on tarjolla 1,2-litrainen nelisylinterinen bensiinimoottori 114-130 hv tai 1,3-litrainen nelisylinterinen turbomoottori 150 hv.<\/p>\n\n\n\n

Voit my\u00f6s valita kolmesta dieselmoottorista, 1,5 litran 4-sylinterisest\u00e4, 1,6 litran 4-sylinterisest\u00e4 tai 1,7 litran 4-sylinterisest\u00e4, jossa on jopa 160 hv. Luotettavuus on Grand Sceniciss\u00e4 kunnossa, ei enemp\u00e4\u00e4 eik\u00e4 v\u00e4hemp\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Renault Austral<\/h2>\n\n\n\n

Siit\u00e4 l\u00e4htien kun Renault lopetti Kadjarin, odotamme Australin putoamista, jonka luultiin aluksi olevan viisipaikkainen, mutta n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 Renault aikoo tarjota sit\u00e4 my\u00f6s seitsenpaikkaisena. Australin luvataan olevan suurempi kuin Kadjar, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siit\u00e4 tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti Renaultin malliston mukavin ja tilavin katumaasturi.<\/p>\n\n\n\n

Australista ei tiedet\u00e4 paljon muuta kuin se, ett\u00e4 se tulee olemaan suurempi, pidempi ja korkeampi. Voidaan my\u00f6s luottaa muutamaan hybridimalliin, kun taas dieselmoottoreista todenn\u00e4k\u00f6isesti luovutaan kokonaan.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Tekeek\u00f6 Renault mukavia autoja?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Renault tekee mukavia autoja, vaikka niit\u00e4 ei voi miss\u00e4\u00e4n nimess\u00e4 pit\u00e4\u00e4 luksusautoina. Renault on yksi niist\u00e4 merkeist\u00e4, jotka yritt\u00e4v\u00e4t pakata mahdollisimman paljon etuja suhteellisen edulliseen pakettiin. T\u00e4m\u00e4 tekee koko merkkifilosofiasta varsin j\u00e4rkev\u00e4n ja suositun sek\u00e4 nuorempien perheiden ett\u00e4 yksityishenkil\u00f6iden keskuudessa.<\/p>\n\n\n\n

Renaultin sis\u00e4lt\u00e4 ei l\u00f6ydy tempputekniikkaa, kuten aktiivijousitusta, aitoja hierovia istuimia, korkealaatuista ommeltua ja pidennetty\u00e4 nahkaa tai puuverhoilua, mutta Renault ei yrit\u00e4 olla luksusmerkki, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 se tarjoaa sinulle hyv\u00e4n ja mukavan kokemuksen, joka on t\u00e4ysin hinnan mukainen.<\/p>\n\n\n\n

Milloin Renault Austral tulee markkinoille?<\/h3>\n\n\n\n

Renault Austral on tulossa useimmille markkinoille ymp\u00e4ri maailmaa vuonna 2023, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Austral on parhaillaan tulossa markkinoille. Renault toivoo myyv\u00e4ns\u00e4 n\u00e4it\u00e4 tonneittain, koska Australin pit\u00e4isi edustaa seuraavan sukupolven Renaultia, jossa on futuristinen muotoilu, paljon tekniikkaa ja tehokkaat hybridimoottorit.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 Austral tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti olemaan segmenttins\u00e4 kehittynein katumaasturi, joten voimme odottaa sen myyv\u00e4n aluksi todella hyvin.<\/p>\n\n\n\n

Miksi Renault luopui Scenicist\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Renault lopetti Scenicin valmistuksen, koska se haluaa suunnitella Scenicin alusta alkaen uudelleen. Sin\u00e4ns\u00e4 Scenic tekee paluun vuonna 2024, mutta vain t\u00e4yss\u00e4hk\u00f6autona, sill\u00e4 Renault toivoo my\u00f6s j\u00e4rjest\u00e4v\u00e4ns\u00e4 koko mallistonsa uudelleen niin, ett\u00e4 CO2-p\u00e4\u00e4st\u00f6t olisivat mahdollisimman pienet.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Seitsem\u00e4npaikkaiset autot ovat yleens\u00e4 kalliimpia ja suurempia kuin tavalliset viisipaikkaiset autot, mink\u00e4 vuoksi useimmat 7-paikkaisia autoja valmistavat merkit kuuluvat segmentin luksusluokkaan. Yleisimm\u00e4t seitsenpaikkaiset autot kuuluvat t\u00e4ysikokoisten katumaastureiden segmenttiin, mutta seitsenpaikkaisia<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":6043,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[58],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6042"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6042"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6042\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6044,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6042\/revisions\/6044"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6043"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6042"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6042"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6042"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}