{"id":6060,"date":"2023-04-16T07:57:47","date_gmt":"2023-04-16T07:57:47","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=6060"},"modified":"2023-04-16T07:57:50","modified_gmt":"2023-04-16T07:57:50","slug":"paras-vuosi-porsche-996lle","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/paras-vuosi-porsche-996lle\/","title":{"rendered":"Paras vuosi Porsche 996:lle"},"content":{"rendered":"\n

Porsche 996 on todenn\u00e4k\u00f6isesti yksi kiistanalaisimmista nykyajan 911-malleista, koska se edusti valtavaa muutosta 911:n aikajanalla. Se oli ensimm\u00e4inen malli, jossa otettiin k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n vesij\u00e4\u00e4hdytteinen moottori, mik\u00e4 sai osakseen paljon kritiikki\u00e4, sill\u00e4 monet ihmiset uskovat edelleen, ett\u00e4 vanhemmat ilmaj\u00e4\u00e4hdytteiset 911-mallit ovat 911-moottoreiden huippua.<\/p>\n\n\n\n

996 edusti my\u00f6s radikaalia muutosta muotoilussa, erityisesti niin kutsuttujen ”munakoiso”-ajovalojen vuoksi, jotka ovat edelleen monien 911-harrastajien kipe\u00e4 n\u00e4ky. Kukaan ei kuitenkaan voi kiist\u00e4\u00e4, etteik\u00f6 996 edustaisi my\u00f6s valtavaa harppausta suorituskyvyss\u00e4, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 se oli tehokkain ja suorituskykyisin 911-auto heti ilmestymisest\u00e4\u00e4n l\u00e4htien.<\/p>\n\n\n\n

996 oli tuotannossa vuosina 1997-2006, jolloin se korvattiin my\u00f6hemmin 997-mallilla, joka n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 edelleen olevan useimpien ker\u00e4ilij\u00f6iden suosima valinta. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 996:sta voi tehd\u00e4 monia tarjouksia, mutta jotkin 996-mallivuodet ovat parempia kuin toiset. Paras 996-mallivuosi on todenn\u00e4k\u00f6isesti vuoden 2004 GT3.<\/p>\n\n\n\n

On my\u00f6s mainittava vuoden 1999 996 ja vuoden 2003 996 Turbo -malli, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 kolme ovat todenn\u00e4k\u00f6isesti niit\u00e4, jotka pysyv\u00e4t ker\u00e4ilykelpoisina pitk\u00e4\u00e4n. Muista joka tapauksessa tehd\u00e4 ostoa edelt\u00e4v\u00e4 tarkastus, sill\u00e4 se todenn\u00e4k\u00f6isesti ratkaisee, onko tarkasteltavana oleva malli hyv\u00e4 ostos vai ei.<\/p>\n\n\n\n

2004 Porsche 996<\/h2>\n\n\n\n

Listasimme vuoden 2004 Porsche 996:n, koska vuonna 2004 julkaistu 996 GT3 on yksi, ellei jopa ker\u00e4ilykelpoisimmista 996-versioista yleens\u00e4. N\u00e4iss\u00e4 on paljon paremmat moottorit, jotka ovat paljon luotettavampia kuin aiemmat versiot, ja n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 silt\u00e4, ett\u00e4 niiden arvo nousee hitaasti mutta tasaisesti.<\/p>\n\n\n\n

Syy siihen, miksi ihmiset pit\u00e4v\u00e4t vuoden 2004 GT3:a parhaana 996:na, on se, ett\u00e4 se edusti GT3:n faceliftattua versiota, joka sek\u00e4 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 ett\u00e4 tuntuu paljon paremmalta ajaa kuin aiemmat 996-mallit. Suorituskyky on my\u00f6s todella hyv\u00e4, sill\u00e4 auton teho on 381 hv, mik\u00e4 on monien mielest\u00e4 996:n paras mahdollinen suorituskyky, sill\u00e4 sen avulla voit tutkia auton rajoja.<\/p>\n\n\n\n

Useimmat vuoden 2004 GT3:n omistajat eiv\u00e4t todellakaan ole halukkaita luopumaan niist\u00e4, koska he tiet\u00e4v\u00e4t, ett\u00e4 vuoden 2004 GT3 on parempi kuin useimmat 996-mallit. N\u00e4m\u00e4 ovat turvallinen ostos, sill\u00e4 niiden arvo tulee todenn\u00e4k\u00f6isesti nousemaan. My\u00f6hemmiss\u00e4 GT3-malleissa on suurempi hintalappu, mutta ne eiv\u00e4t oikeastaan eroa mitenk\u00e4\u00e4n vuoden 2004 mallista.<\/p>\n\n\n\n

1999 Porsche 996<\/h2>\n\n\n\n

Jos haluat Porsche 996:n, joka ei vie pankkia pilalle ja tarjoaa samalla kaiken, mit\u00e4 911:lt\u00e4 toivot, vuoden 1999 996 on oikea valinta. Toki jotkut saattavat sanoa, ett\u00e4 vuoden 1999 malli ei oikeastaan ole suosituksen arvoinen 996, mutta hintaero vuoden 1999 ja joidenkin my\u00f6hempien mallien v\u00e4lill\u00e4 on niin huomattava, ett\u00e4 siin\u00e4 ei ole mit\u00e4\u00e4n j\u00e4rke\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Vuosi 1999 oli vuosi, jolloin ensimm\u00e4inen GT3 esiteltiin ja maailma sai kunnian melko ikonisen ”Metzker”-moottorin. Vuoden 1999 mallissa on mekaanisesti toimiva kaasuvipu, kun taas my\u00f6hemmiss\u00e4 996-malleissa k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n elektronisesti toimivaa kaasuvipua, jota jotkut pit\u00e4v\u00e4t huonompana, koska se ei anna l\u00e4hesk\u00e4\u00e4n yht\u00e4 paljon palautetta.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 1999 996 on my\u00f6s malli, jossa on v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia IMH-laakerin kanssa, joka on tunnettu ongelma, joka vaivasi monia 996-malleja. Useimmat asiantuntijat suosittelevat kuitenkin j\u00e4lkimarkkinalaakerin asentamista sek\u00e4 ennen vuotta 1999 ett\u00e4 sen j\u00e4lkeen valmistettuihin malleihin.<\/p>\n\n\n\n

2003 Porsche 996<\/h2>\n\n\n\n

Porsche 996 sai vuosina 2002-2004 p\u00e4ivityksen, joka teki autosta paljon paremman n\u00e4k\u00f6isen. Moottorit kasvoivat 3,6 litran moottoreiksi, joissa oli enemm\u00e4n tehoa. T\u00e4ll\u00f6in Porsche toi my\u00f6s uudelleen markkinoille Targa-mallin, jota monet ker\u00e4ilij\u00e4t himoitsevat. Vuoden 2003 malli oli aerodynaamisempi ja siin\u00e4 oli enemm\u00e4n downforcea, mik\u00e4 auttoi autoa kulkemaan paremmin radalla.<\/p>\n\n\n\n

Monet harrastajat uskovat, ett\u00e4 vuoden 2003 Porsche 996 on paras mahdollinen, koska se tarjoaa huipentuman monista pienist\u00e4 p\u00e4ivityksist\u00e4, jotka tekiv\u00e4t autosta paljon erikoisemman tuntuisen kuin aiemmat mallit. Vuoden 2003 malli on identtinen vuoden 2004 mallin kanssa, mutta vuoden 2003 malli on halvempi, joten se oli pakko mainita artikkelissamme.<\/p>\n\n\n\n

GT2 ja 996 Turbo ovat vuoden 2003 996-malliston parhaita malleja, mik\u00e4 tarkoittaa my\u00f6s sit\u00e4, ett\u00e4 n\u00e4m\u00e4 ovat kalleimmat vuoden 2003 996-mallit.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Pit\u00e4isik\u00f6 minun ostaa Porsche 996?<\/h3>\n\n\n\n

On muutamia syit\u00e4, miksi sinun kannattaa harkita Porsche 996:n ostamista. Ensinn\u00e4kin sen hinta on paljon helpommin saavutettavissa kuin sit\u00e4 edelt\u00e4neiden ja sen j\u00e4lkeisten mallien. On olemassa joitakin 996-malleja, jotka ovat todellakin ker\u00e4ilyharvinaisuuksia, ja toisia, jotka ovat halpoja, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 voit saada kunnollisen kuljettajan auton ei niin paljoa rahaa.<\/p>\n\n\n\n

Jos et kuitenkaan voi k\u00e4sitt\u00e4\u00e4 ”munakoiso”-ajovalojen muotoilua ja uskot, ett\u00e4 996 edustaa 911:n synkk\u00e4\u00e4 aikakautta, sinun kannattaa joko koeajaa auto tai j\u00e4tt\u00e4\u00e4 se kokonaan v\u00e4liin. Uskon kyll\u00e4, ett\u00e4 996 on nyt jokseenkin edullinen, varsinkin kun se ei todellakaan ole kovin vanha.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 Porsche 996 -malli on paras?<\/h3>\n\n\n\n

Parhaat Porsche 996 -mallit ovat GT3 ja Turbo, koska n\u00e4m\u00e4 kaksi ovat niit\u00e4, joiden ostamisesta useimmat ihmiset ovat kiinnostuneita. Gen-1 Carrera on monien mielest\u00e4 arvovalinta, sill\u00e4 rahalla saa aika paljon autoa. GT3 RS on my\u00f6s todella hyv\u00e4 vaihtoehto, mutta se saattaa olla hieman liian vakava p\u00e4ivitt\u00e4iseen ajoon.<\/p>\n\n\n\n

Onko Porsche 996 huonoin 911-sukupolvi?<\/h3>\n\n\n\n

Monet pit\u00e4v\u00e4t 996-sukupolvea 911:n huonoimpana sukupolvena, eik\u00e4 mik\u00e4\u00e4n muu 911-sukupolvi p\u00e4\u00e4se muotoilussa edes l\u00e4helle 996:ta. Vaikka hinnat heijastavat sit\u00e4, ett\u00e4 suurin osa ihmisist\u00e4 uskoo n\u00e4in, uskon, ett\u00e4 se ei ole aivan totta, koska monet ihmiset rakastavat 996:sta, mutta pelk\u00e4\u00e4v\u00e4t ostaa sen, koska ne eiv\u00e4t ole halpoja ajaa, vaikka ne ovatkin halpoja ostaa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Porsche 996 on todenn\u00e4k\u00f6isesti yksi kiistanalaisimmista nykyajan 911-malleista, koska se edusti valtavaa muutosta 911:n aikajanalla. Se oli ensimm\u00e4inen malli, jossa otettiin k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n vesij\u00e4\u00e4hdytteinen moottori, mik\u00e4 sai osakseen paljon kritiikki\u00e4, sill\u00e4<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":6061,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[12],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6060"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6060"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6060\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6062,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6060\/revisions\/6062"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6061"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6060"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6060"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6060"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}