{"id":607,"date":"2021-07-01T07:36:45","date_gmt":"2021-07-01T07:36:45","guid":{"rendered":"https:\/\/fs-7e007be2f2da4aa3.flatsite.io\/instances\/29\/?p=607"},"modified":"2021-07-01T07:36:45","modified_gmt":"2021-07-01T07:36:45","slug":"paras-bmw-automatkalle","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/paras-bmw-automatkalle\/","title":{"rendered":"Paras BMW automatkalle"},"content":{"rendered":"\n

Pitk\u00e4ll\u00e4 automatkalla tarvitset runsaasti tilaa perheelle, mukavan ja turvallisen kyydin sek\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4sti hevosvoimia, jotta voit olla koko ajan tietoinen ja nauttia ajosta t\u00e4ysin siemauksin. BMW X5 xDrive on t\u00e4ydellinen ehdokas t\u00e4h\u00e4n teht\u00e4v\u00e4\u00e4n, sill\u00e4 siin\u00e4 on riitt\u00e4v\u00e4sti jalka- ja p\u00e4\u00e4ntilaa, tavaratilaa ja enemm\u00e4n kuin tarpeeksi tehoa.<\/p>\n\n\n\n

BMW X5 xDrive<\/h2>\n\n\n\n

Ensimm\u00e4inen BMW X5 tuuletti ensiesiintymist\u00e4\u00e4n vuoden 1999 alussa, ja siit\u00e4 tuli my\u00f6hemmin ylellisten keskikokoisten katumaastureiden vertailukohta. T\u00e4h\u00e4n menness\u00e4 on ollut nelj\u00e4 sukupolvea, joista nykyist\u00e4 johtaa G05 BMW X5. Sarjaan on tulossa my\u00f6s kolme uutta X5 M -mallia.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2021 BMW X5 on yhdistelm\u00e4 tyyli\u00e4, statusta, mukavuutta ja voimaa. Jos olet l\u00e4hd\u00f6ss\u00e4 pitk\u00e4lle automatkalle, tarvitset varmasti riitt\u00e4v\u00e4sti tilaa kaikille perheenj\u00e4senille, ellet ole menossa yksin. BMW X5 on toiseksi suurin katumaasturi, jonka BMW tarjoaa fanikunnalleen.<\/p>\n\n\n\n

Vuoden 2021 versiossa on uhrattu muutamia sen maasto-ominaisuuksia paremman k\u00e4sitelt\u00e4vyyden ja suuremman maantiemukavuuden hyv\u00e4ksi. Lis\u00e4ksi sis\u00e4tilat ovat aiempia malleja paremmat, ja X5:n kyydiss\u00e4 tuntuu varsin rentouttavalta.<\/p>\n\n\n\n

BMW X5:n moottorin ominaisuudet<\/h3>\n\n\n\n

Koska BMW X5 -katumaasturi on suhteellisen suuri ajoneuvo, siin\u00e4 on monia moottorivaihtoehtoja, sek\u00e4 bensiini- ett\u00e4 dieselmoottoreita. Kaikissa niiss\u00e4 on 8-vaihteinen ZF 8HP -automaattivaihteisto. On my\u00f6s mahdollisuus yhdist\u00e4\u00e4 bensiinimoottori polttokennok\u00e4ytt\u00f6iseen s\u00e4hk\u00f6moottoriin.<\/p>\n\n\n\n

Bensiinimoottorivaihtoehdot:<\/p>\n\n\n\n

\u25cf X5 xDrive40i: B58B30M1 3.0 L l6 turbo, 330 hevosvoimaa.
\u25cf X5 xDrive50i: N63B44M3 4,4 L V8-tuplaturbo, 456 hevosvoimaa.
\u25cf X5 xDrive45e: B58B30M1 3.0 L l6-turbon ja synkronis\u00e4hk\u00f6moottorin yhdistelm\u00e4, 389 hevosvoimaa.
\u25cf X5 M, kaksoisturbo S63 4.4 L V8, 591 hevosvoimaa.
\u25cf X5 M Competition, S63 4.4 L V8 twin-turbo, 617 hevosvoimaa.
Dieselmoottorivaihtoehdot:
\u25cf X5 xDrive25d: B47B20 2.0 L l4 turbo, 231 hevosvoimaa.
\u25cf X5 xDrive30d: B57D30 3.0 L l6 turbo, 261 hevosvoimaa.
\u25cf X5 xDrive40d: B57D30A 3.0 L l6 turbo, 335 hevosvoimaa.
\u25cf X5 M50d: B57D30C 3.0 L l6 quad-turbo, 394 hevosvoimaa.
BMW X5 M Competition on nopein moottorivaihtoehto, ja se kiihtyy nopeudesta 0-80 km\/h vain 3,7 sekunnissa. Vaikka t\u00e4m\u00e4 kuulostaa mielett\u00f6m\u00e4n nopealta katumaasturiksi, my\u00f6s muut ”hitaammat” moottorivaihtoehdot ovat eritt\u00e4in nopeita, ja niiden keskim\u00e4\u00e4r\u00e4inen aika on 5 sekuntia.<\/p>\n\n\n\n

Alkutason moottori on xDrive 30d, joka tekee sen 6,1 sekunnissa ja tuntuu uskomattomalta, vaikka onkin hitain moottori. Moottorivaihtoehtojen osalta parhaimmat valintamme ovat X5 xDrive30d ja X5 xDrive40i. Mutta valitsitpa mink\u00e4 tahansa, kaikki n\u00e4m\u00e4 kiihtyv\u00e4t eritt\u00e4in nopeasti, ja niiden avulla voisit ohittaa muut ajoneuvot turvallisesti.<\/p>\n\n\n\n

BMW X5 G05 – Jousitus, k\u00e4sittely ja ajaminen<\/h3>\n\n\n\n

Kaikissa BMW X5 -malleissa, M50i:t\u00e4 lukuun ottamatta, on vakiona ilmajousitus. Kyyti on eritt\u00e4in tasainen ja vaikuttava. Et huomaa useimpia kuoppia tai ter\u00e4vi\u00e4 reunoja tiell\u00e4, ainoana poikkeuksena BMW X5 xDrive 45e, sill\u00e4 sen pito tiell\u00e4 on hieman j\u00e4m\u00e4k\u00e4mpi, mik\u00e4 johtuu ehk\u00e4 sen 21-tuumaisista py\u00f6rist\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 tulee k\u00e4sitelt\u00e4vyyteen, ohjaus on eritt\u00e4in vakaa koko ajon ajan. Mutkaiset tiet, suorat, sade tai lumi eiv\u00e4t haittaa BMW X5 xDrivea.<\/p>\n\n\n\n

Moottorin melu, sis\u00e4tilat ja ominaisuudet<\/h3>\n\n\n\n

Moottorin py\u00f6rimisen kuulee selv\u00e4sti, jopa diesel-vaihtoehdoissa, mik\u00e4 on miellytt\u00e4v\u00e4 yll\u00e4tys. Hauska pieni yksityiskohta on se, ett\u00e4 jos valitset Sport-ajotilan, kaiuttimet itse asiassa tehostavat moottorin \u00e4\u00e4nt\u00e4 ja soittavat sinulle keinotekoisesti kilpa\u00e4\u00e4ni\u00e4. T\u00e4m\u00e4 saattaa miellytt\u00e4\u00e4 joitakin, mutta ei varmasti kaikkia.<\/p>\n\n\n\n

Kuljettajan asento on vaikuttavan mukava. BMW:lle tyypillisell\u00e4 s\u00e4hk\u00f6isell\u00e4 istuimen s\u00e4\u00e4t\u00f6j\u00e4rjestelm\u00e4ll\u00e4 ja selk\u00e4nojan kulman s\u00e4\u00e4d\u00f6ll\u00e4 sek\u00e4 lannerangan tuella varustetulla ulosvedett\u00e4v\u00e4ll\u00e4 istuintyynyll\u00e4 BMW:n istuimet miellytt\u00e4v\u00e4t ket\u00e4 tahansa hemmotellusta riippumatta.<\/p>\n\n\n\n

Infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4ss\u00e4 on vakiona 12,3 tuuman n\u00e4ytt\u00f6, jossa on BMW:n hienoimmat ominaisuudet. Navigointi on eritt\u00e4in luotettava ja helppok\u00e4ytt\u00f6inen. Sek\u00e4 Apple CarPlay ett\u00e4 Android Auto ovat k\u00e4ytett\u00e4viss\u00e4 \u00e4lypuhelimen yhdist\u00e4miseen, samoin kuin USB ja Bluetooth.<\/p>\n\n\n\n

Istuimen korotettu asento antaa kuljettajalle runsaan n\u00e4k\u00f6kent\u00e4n ja hallitsevan paikan tiell\u00e4. Infotainment-s\u00e4\u00e4timet ovat yksinkertaiset ja intuitiiviset, mutta eritt\u00e4in tehokkaat. BMW:n nahka on laadukasta, ja kojelauta on h\u00e4ik\u00e4isev\u00e4n ylellinen.<\/p>\n\n\n\n

Toisaalta n\u00e4kyvyys taakse ei ole yht\u00e4 runsas kuin eteen. Siksi BMW on ottanut k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n melko paljon pys\u00e4k\u00f6intikameroita ja -antureita, jotka auttavat sinua pys\u00e4k\u00f6inniss\u00e4. Sivuikkunat ovat l\u00e4hes pystysuorat, mik\u00e4 antaa bonuspisteit\u00e4 n\u00e4kyvyydest\u00e4 sivuilla. Peruutuskameralla voi my\u00f6s olla suuri merkitys auttaessasi peruutusajossa. My\u00f6s ylh\u00e4\u00e4lt\u00e4 alasp\u00e4in suuntautuva n\u00e4kym\u00e4 opastaa sinua.<\/p>\n\n\n\n

Vastaukset BMW X5 -kysymyksiin<\/h2>\n\n\n\n

Paljonko l\u00e4ht\u00f6tason X5 BMW maksaa?<\/h3>\n\n\n\n

Vuoden 2021 BMW X5:n hinta vaihtelee paljon varustuksesta ja moottorivaihtoehdoista riippuen. Alhaisin hinta mallin upouudesta katumaasturista on noin 60 000 dollaria sDrive40i-mallista. Ajoneuvolla on loistavat arvostelut ja hyv\u00e4t arvosanat. Vaikka se on X5:n l\u00e4ht\u00f6tason malli, se tuo mukanaan loistavaa suorituskyky\u00e4, mukavuutta ja tyyli\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Onko BMW X5:n yll\u00e4pito ja huolto kallista?<\/h3>\n\n\n\n

BMW X5:n omistajat ovat ilmoittaneet, ett\u00e4 keskim\u00e4\u00e4r\u00e4iset korjaukset vaihtelevat 150 ja 400 dollarin v\u00e4lill\u00e4 huoltoa kohden 10 000 mailin v\u00e4lein. Suuremmat voimansiirron osien korjaukset saattavat maksaa 1 000-3 500 dollaria tai jopa enemm\u00e4n suurissa tapauksissa. Vuosihuollon arvioidaan olevan keskim\u00e4\u00e4rin 1 400 dollaria tai joissakin tapauksissa jopa 1 800 dollaria.<\/p>\n\n\n\n

Onko k\u00e4ytetty BMW X5 luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

K\u00e4ytetty\u00e4 BMW:t\u00e4 ostettaessa vaikuttavat monet tekij\u00e4t. Onko ajoneuvo huollettu ja yll\u00e4pidetty s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti ja asianmukaisesti? Onko sill\u00e4 ajettu aggressiivisesti? Yleisesti ottaen X5-mallit ovat kest\u00e4vi\u00e4 koneita, ja uudemmat X5-mallit sijoittuvat luotettavuudessa keskikokoisten luksusmaastureiden luokassa toiseksi, jopa Volvo XC90:n ja Range Rover Sportin edelle.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Pitk\u00e4ll\u00e4 automatkalla tarvitset runsaasti tilaa perheelle, mukavan ja turvallisen kyydin sek\u00e4 riitt\u00e4v\u00e4sti hevosvoimia, jotta voit olla koko ajan tietoinen ja nauttia ajosta t\u00e4ysin siemauksin. BMW X5 xDrive on t\u00e4ydellinen ehdokas<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":608,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[6],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/607"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=607"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/607\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/608"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=607"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=607"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=607"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}