{"id":6070,"date":"2023-04-16T11:13:37","date_gmt":"2023-04-16T11:13:37","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=6070"},"modified":"2023-04-16T11:13:42","modified_gmt":"2023-04-16T11:13:42","slug":"yllattavia-faktoja-vw-id-5sta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yllattavia-faktoja-vw-id-5sta\/","title":{"rendered":"Yll\u00e4tt\u00e4vi\u00e4 faktoja VW ID.5:st\u00e4"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen ID.5 perustuu ID.4:\u00e4\u00e4n, mutta er\u00e4\u00e4t huomattavat erot niiden v\u00e4lill\u00e4 ohjaavat monet ihmiset ID.5:n leiriin, joista t\u00e4rkein on muotoilu, sill\u00e4 ID.5 toimii ID.4:n coupe-versiona. Niin tai n\u00e4in, ID 5:st\u00e4 on tulossa todella suosittu ja menestyksek\u00e4s auto VW:lle, mink\u00e4 vuoksi k\u00e4ymme nyt l\u00e4pi kaikki yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4t faktat VW ID 5:st\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

Jotkut n\u00e4ist\u00e4 varmasti saavat sinut joko ostamaan ID 5:n tai kielt\u00e4ytym\u00e4\u00e4n sen ostamisesta, joten sinun kannattaa tutustua t\u00e4h\u00e4n artikkeliin, jos olet ID 5:n markkinoilla. Jos haluat tiet\u00e4\u00e4 lis\u00e4\u00e4 ID 5:st\u00e4, mik\u00e4 siin\u00e4 on niin hyv\u00e4\u00e4 ja mit\u00e4 siin\u00e4 on puutteita, lue ehdottomasti t\u00e4m\u00e4 artikkeli!<\/p>\n\n\n\n

Kaikkien aikojen liukkain VW<\/h2>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6autojen maailmassa merkit leikkiv\u00e4t jatkuvasti tomppelia esimerkiksi kantaman, tehon, teknologian ja kiihdytysaikojen kanssa. Viime vuosina merkit ovat kuitenkin alkaneet kilpailla kesken\u00e4\u00e4n my\u00f6s sill\u00e4, kuinka liukkaita niiden autot ovat. Loppujen lopuksi, jos autosi on todella liukas, se hy\u00f6tyy suuremmasta kantamasta, suuremmasta tehosta ja paremmista kiihdytysajoista yhdess\u00e4!<\/p>\n\n\n\n

VW ID 5 on VW:n tehokkain auto aerodynamiikan osalta, sill\u00e4 sen ilmanvastuskerroin on vaikuttava 0,27, mik\u00e4 on samaa luokkaa kuin joillakin alan liukkaimmilla crossover\/SUV-autoilla.<\/p>\n\n\n\n

H\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4 teknologiapaletti<\/h2>\n\n\n\n

ID 5 on t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4 VW ID:n myyntiin tuleva kallein VW ID -malli, ennen kuin ID 6:n, ID 7:n ja ID 8:n kaltaiset mallit ajavat sen yli. N\u00e4in ollen ID 5 tarjoaa vaikuttavan valikoiman teknologisia ratkaisuja, jotka on suunniteltu tekem\u00e4\u00e4n jokap\u00e4iv\u00e4isest\u00e4 el\u00e4m\u00e4st\u00e4si mukavampaa, turvallisempaa ja paljon viihdytt\u00e4v\u00e4mp\u00e4\u00e4.<\/p>\n\n\n\n

ID 5:ss\u00e4 on VW:n uusin Infotainment-j\u00e4rjestelm\u00e4, siistit ymp\u00e4rist\u00f6n valot, kaikenlaista nerokkuutta ajo-osastolla ja uskomaton \u00e4\u00e4nentoistoj\u00e4rjestelm\u00e4. Parasta kaikessa on kuitenkin se, ett\u00e4 VW p\u00e4ivitt\u00e4\u00e4 ID 5:n johdonmukaisesti aina, kun uusi ohjelmisto ilmestyy, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ID 5 ei koskaan tunnu vanhentuneelta.<\/p>\n\n\n\n

VW ID 5 GTX<\/h2>\n\n\n\n

VW ID 5 GTX on huipputason VW ID -malliston huippuversio. Se on melkoinen, sill\u00e4 300 hv:n tehon ansiosta se kiihtyy nopeuteen 0-100 km\/h alle 6 sekunnissa, mutta parasta on se, ett\u00e4 vaikka suorituskyky on niin suuri, se pystyy kulkemaan 330 mailin matkan.<\/p>\n\n\n\n

ID 5 GTX:n hinta on noin 50 000 dollaria, mik\u00e4 on varmasti paljon rahaa, mutta ID 5 GTX on mukava p\u00e4ivitt\u00e4inen kuljettaja, jossa on ensiluokkaista tekniikkaa ja joka on my\u00f6s melko hauska ajaa ja k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 p\u00e4ivitt\u00e4isen\u00e4 kuljettajana, jopa verrattuna vakavampiin saksalaisiin suorituskykyisiin coupe-maastureihin.<\/p>\n\n\n\n

K\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyys on erinomaista<\/h2>\n\n\n\n

Kun kuulet sanat crossover-coupe-SUV, saatat ajatella, ett\u00e4 ID 5 on ahdas takana ja ett\u00e4 siit\u00e4 puuttuu p\u00e4\u00e4ntilaa. N\u00e4inh\u00e4n on ollut jopa joidenkin paljon suurempien coupe-SUV:ien, kuten Mercedes GLE Coup\u00e9n kohdalla.<\/p>\n\n\n\n

VW ID 5:n k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4 ei kuitenkaan ole haitannut matala kattolinja, mik\u00e4 on varmasti h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4\u00e4 auton ulkon\u00e4k\u00f6\u00f6n n\u00e4hden. Lis\u00e4ksi auton tavaratila on my\u00f6s h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4, sill\u00e4 siin\u00e4 on helppo lastauslaita ja paljon vapaata tilaa.<\/p>\n\n\n\n

Se parantaa VW ID 4:\u00e4\u00e4.<\/h2>\n\n\n\n

VW ID 5 ei ole vain uudelleenvalmistettu ID 4, vaan sill\u00e4 on my\u00f6s muutama kikka hihassaan, mik\u00e4 tekee n\u00e4ist\u00e4 kahdesta autosta erilaisia muillakin osa-alueilla kuin vain muotoilun osalta. ID 4:ss\u00e4 on aluksi pienempi 52 kWh:n akku, joka ei ole ihanteellinen auton kokoon n\u00e4hden, kun taas ID 5:n saa vain 77 kWh:n akulla, joka ratkaisee t\u00e4m\u00e4n ongelman v\u00e4litt\u00f6m\u00e4sti.<\/p>\n\n\n\n

ID 5 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paremmalta, se on pidempi, aerodynaamisempi, siin\u00e4 on paremmat sisustusvaihtoehdot ja se on kokonaisuutena paljon halutumpi.<\/p>\n\n\n\n

UKK-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 VW ID 5:ss\u00e4 on?<\/h3>\n\n\n\n

Jos sinulla ei ole kokemusta s\u00e4hk\u00f6autoista, ID 5:n kaltaiset autot voivat tutustuttaa sinut s\u00e4hk\u00f6autojen maailmaan mahdollisimman miellytt\u00e4v\u00e4ll\u00e4 tavalla. VW on pit\u00e4nyt huolen siit\u00e4, ett\u00e4 ID 5 tuntuu s\u00e4hk\u00f6autolta, mutta se ei ole yritt\u00e4nyt keksi\u00e4 py\u00f6r\u00e4\u00e4 uudelleen, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 ne, jotka tuntevat ”tavalliset” VW:t, tuntevat olonsa kotoisaksi ID 5:n kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Muita hyvi\u00e4 puolia on se, ett\u00e4 ID 5 n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 pit\u00e4v\u00e4n arvonsa ensimm\u00e4isten vuosien aikana paljon paremmin kuin ID 4 ja on samalla perheen komein. GTX-mallissa on useita muotoilullisia yksityiskohtia, jotka varmasti tekev\u00e4t ID 5:st\u00e4 erottuvan yrityksen parkkipaikalla. Lopuksi on viel\u00e4 mainittava, ett\u00e4 ID 5 saa VW:n huipputeknologiaa.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 huonoa VW ID 5:ss\u00e4 on?<\/h3>\n\n\n\n

Monet ovat sit\u00e4 mielt\u00e4, ett\u00e4 koko VW ID -mallisto on heikent\u00e4nyt VW:n materiaalien laatua merkitt\u00e4v\u00e4sti. Kovakosketuksiset muovit ovat yleisempi\u00e4 kuin koskaan, ja se on erityisen ongelmallista ID 5:n kaltaiselle autolle, koska se on markkinoiden kallein nykyinen ID-tuote. Lis\u00e4ksi ID 5 tuntuu hieman liikaa lelulta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 siit\u00e4 puuttuu luonne, eik\u00e4 se oikeastaan ole sellainen auto, jota autoharrastaja koskaan himoitsee. GTX-malli ei ole tarpeeksi urheilullinen, ainakaan siin\u00e4 m\u00e4\u00e4rin kuin useimmat ajattelevat. 300 hv ei ole pieni luku, mutta se on sit\u00e4, kun sit\u00e4 vertaa siihen, ett\u00e4 jotkut markkinoilla olevat s\u00e4hk\u00f6iset katumaasturit tarjoavat oikean jalan alle jopa yli 1000 hv.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka paljon et\u00e4isyytt\u00e4 ID5:ll\u00e4 on?<\/h3>\n\n\n\n

VW ID 5:ll\u00e4 on 299hv mallilla 314 mailia, kun taas pisimm\u00e4ll\u00e4 ID 5 -mallilla on noin 330 mailin toimintas\u00e4de. Pikalaturilla varustettuna ID 5:n toimintas\u00e4de voi t\u00e4ytty\u00e4 200 mailin verran noin 30 minuutissa, mik\u00e4 on enemm\u00e4n kuin tarpeeksi p\u00e4ivitt\u00e4iseen ty\u00f6matkaan.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen ID.5 perustuu ID.4:\u00e4\u00e4n, mutta er\u00e4\u00e4t huomattavat erot niiden v\u00e4lill\u00e4 ohjaavat monet ihmiset ID.5:n leiriin, joista t\u00e4rkein on muotoilu, sill\u00e4 ID.5 toimii ID.4:n coupe-versiona. Niin tai n\u00e4in, ID 5:st\u00e4 on<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":6071,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6070"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6070"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6070\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6072,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6070\/revisions\/6072"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6071"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6070"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6070"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6070"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}