{"id":6118,"date":"2023-04-30T07:42:37","date_gmt":"2023-04-30T07:42:37","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=6118"},"modified":"2023-04-30T07:42:39","modified_gmt":"2023-04-30T07:42:39","slug":"yllattavia-faktoja-vw-t-crossista","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/yllattavia-faktoja-vw-t-crossista\/","title":{"rendered":"Yll\u00e4tt\u00e4vi\u00e4 faktoja VW T-Crossista"},"content":{"rendered":"\n

Volkswagen T-Cross on VW:n pienin crossover-maasturi, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 se edustaa p\u00e4\u00e4sy\u00e4 VW:n suosituimpaan ja menestyneimp\u00e4\u00e4n mallistoon. T-Cross on perheauto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se toivoo tarjoavansa pienen muotokertoimen puuttumatta kovin paljon mukavuuteen ja saavutettavuuteen. Toki se ei ole suuri perheauto, mutta se on varmasti riitt\u00e4v\u00e4 useimmille perheille.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4ss\u00e4 artikkelissa k\u00e4ymme l\u00e4pi VW T-Crossin yll\u00e4tt\u00e4vimm\u00e4t faktat, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 hahmotamme T-Crossin vaikuttavimmat puolet ja kerromme samalla, mik\u00e4 siin\u00e4 ei ole niin hyv\u00e4\u00e4. T\u00e4m\u00e4 varmasti laajentaa tiet\u00e4myst\u00e4si T-Crossista, joten muista lukea t\u00e4m\u00e4 artikkeli!<\/p>\n\n\n\n

Paljon j\u00e4rkev\u00e4ss\u00e4 paketissa<\/h2>\n\n\n\n

Se, ett\u00e4 kyseess\u00e4 on VW:n pienin crossover\/SUV, kuulostaa silt\u00e4, ett\u00e4 se tinkii tilasta melkoisesti, mutta n\u00e4in ei kuitenkaan ole aivan n\u00e4in. T-Cross on sijoitettu T-Rocin alle, mutta se tarjoaa silti enemm\u00e4n istumatilaa jokaisella istuimella. T-Cross perustuu VW:n MQB-A0-alustaan, joka on my\u00f6s Audi A1:n, Seat Aronan ja VW Polon perustana.<\/p>\n\n\n\n

T-Crossin akseliv\u00e4li on 2235 mm, mik\u00e4 on vain hieman lyhyempi kuin Honda HR-V:n (4335 mm) tai Toyota CH-R:n (4360 mm), mutta harva pit\u00e4\u00e4 n\u00e4it\u00e4 kahta liian pienen\u00e4 siihen, mit\u00e4 ne ovat. Lis\u00e4ksi T-Cross tarjoaa my\u00f6s suuremman tavaratilan CH-R:\u00e4\u00e4n verrattuna.<\/p>\n\n\n\n

Mukauttaminen<\/h2>\n\n\n\n

VW T-Cross tulee my\u00f6s muuttamaan tapaa, jolla useimmat ihmiset ostavat pieni\u00e4 VW-autoja, sill\u00e4 T-Crossin on tarkoitus tarjota useita ylim\u00e4\u00e4r\u00e4isi\u00e4 kustomointitasoja sen lis\u00e4ksi, mit\u00e4 tavallisesti saa useimmista pienist\u00e4 VW:ist\u00e4. Voit valita monenlaisten erikoisv\u00e4rien v\u00e4lill\u00e4, ja my\u00f6s itse vanteet voivat olla v\u00e4rillisi\u00e4, eiv\u00e4t vain tavallista hopeaa tai mustaa.<\/p>\n\n\n\n

Sis\u00e4tilojen korostuspakettien avulla voit tuoda sis\u00e4tiloihin hieman v\u00e4ri\u00e4, mik\u00e4 tekee T-Crossista paljon nuorekkaamman ja hauskemman.<\/p>\n\n\n\n

Se on todella turvallinen<\/h2>\n\n\n\n

Yksi pienikokoisen auton hankkimisen huolestuttavimmista n\u00e4k\u00f6kohdista on turvallisuusosasto, sill\u00e4 n\u00e4m\u00e4 pienet autot eiv\u00e4t yleens\u00e4 p\u00e4rj\u00e4\u00e4 kovinkaan hyvin turvallisuuden suhteen. VW on kuitenkin jotenkin onnistunut saamaan T-Crossin paremmaksi turvallisuustasoltaan kuin jotkut t\u00e4ysikokoiset katumaasturit, mik\u00e4 on v\u00e4hint\u00e4\u00e4nkin vaikuttavaa.<\/p>\n\n\n\n

Euro NCAP:n ”aikuisten matkustajien suojaus”-luokassa T-Crossin tulos on h\u00e4mm\u00e4stytt\u00e4v\u00e4t 97 prosenttia, ja se asettaa kultaisen standardin monille muille autoille, joita on tarkoitus seurata.<\/p>\n\n\n\n

Siin\u00e4 on Beats-kaiuttimet<\/h2>\n\n\n\n

Jos haluat saada pienen T-Crossisi kuulostamaan klubitalolta, voit tehd\u00e4 sen valitsemalla vain T-Crossille tarkoitetut Beats by Dr. Dre -erikoiskaiuttimet, joissa on 300 watin teho ja 8-kanavainen vahvistin, jossa on erillinen suuri subwoofer takakontissa. T\u00e4m\u00e4 tekee pienest\u00e4 T-Crossista entist\u00e4kin houkuttelevamman nuorille kuljettajille, sill\u00e4 kaikki s\u00e4velet kuulostavat valtavilta.<\/p>\n\n\n\n

Se tekee VW:n tehtaan ty\u00f6ntekij\u00e4t onnellisiksi.<\/h2>\n\n\n\n

Volkswagen T-Cross valmistetaan Espanjassa, Argentiinassa, Kiinassa ja Brasiliassa. Kun toimittajat kysyiv\u00e4t Pamplonan (Espanja) tehtaan ty\u00f6ntekij\u00f6ilt\u00e4, mit\u00e4 he ajattelevat T-Crossista, vastaanotto oli uskomattoman innostunut, sill\u00e4 he n\u00e4yttiv\u00e4t olevan innoissaan ja melko ylpeit\u00e4 uuden VW:n pienikokoisen crossover-maasturin valmistamisesta.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 T-Crossin koko, hinta ja kokonaispaketti sopivat t\u00e4ydellisesti Espanjan kaltaisten maiden kaupunkien kaduille, mik\u00e4 sai monet n\u00e4ist\u00e4 ty\u00f6ntekij\u00f6ist\u00e4 jopa ostamaan T-Crossin.<\/p>\n\n\n\n

Hinnoittelu<\/h2>\n\n\n\n

VW T-Cross on halvin VW-maasturi, jonka voit ostaa t\u00e4ll\u00e4 hetkell\u00e4, mik\u00e4 on jo itsess\u00e4\u00e4n todella hyv\u00e4 asia, mutta jos siihen yhdistet\u00e4\u00e4n se, ett\u00e4 se on my\u00f6s halvin VW-maasturi ajaa, saat todella edullisen, mutta laadukkaan tuotteen, joka pystyy kaikkeen, mit\u00e4 sille voi antaa.<\/p>\n\n\n\n

Se tarjoaa valtavan polttoainetaloudellisuuden ilman tehon puutetta ja on samalla halpa verottaa, rekister\u00f6id\u00e4 ja vakuuttaa.<\/p>\n\n\n\n

Sit\u00e4 kutsutaan my\u00f6s Taiguniksi.<\/h2>\n\n\n\n

Intiassa VW esitteli Taigunin, joka on pohjimmiltaan VW T-Cross, jonka C-pilaria on hieman uudistettu. VW p\u00e4\u00e4tteli jotenkin, ett\u00e4 Intian markkinoille sopii paremmin hieman laatikkomaisempi katumaasturi kuin muualla maailmassa.<\/p>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 saattaa johtua siit\u00e4, ett\u00e4 Intian markkinat suosivat k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llisyytt\u00e4 muotoilun sijasta, mutta siit\u00e4 voidaan keskustella.<\/p>\n\n\n\n

FAQ-osio<\/h2>\n\n\n\n

Mit\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 VW T-Crossissa on?<\/h3>\n\n\n\n

Volkswagen T-Cross on yhdistelm\u00e4 melko monia hyvi\u00e4 puolia, joilla ei ole liikaa huonoja puolia, mik\u00e4 tekee siit\u00e4 todella kilpailukykyisen pienikokoisen auton. T-Cross n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hyv\u00e4lt\u00e4 sis\u00e4lt\u00e4 ja ulkoa ja tarjoaa yll\u00e4tt\u00e4v\u00e4n tilavan sis\u00e4tilan ja melko suuren tavaratilan. Se on halpa ostaa, halpa ajaa ja halpa el\u00e4\u00e4 sen kanssa.<\/p>\n\n\n\n

Se perustuu alustaan, jota k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n monissa muissa VW:n autoissa, ja siin\u00e4 k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n moottoreita, joita k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n yleisesti koko VAG:n valikoimassa. T\u00e4m\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 T-Crossin pit\u00e4isi olla my\u00f6s melko luotettava ja halpa korjata, jos jokin menee vikaan. T-Cross on todella hyvin varusteltu, ja siin\u00e4 on muutamia erikoisominaisuuksia, joita ei l\u00f6ydy monista muista VW-malleista.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 huonoa VW T-Crossissa on?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka se tarjoaa kokoonsa n\u00e4hden kohtuullisen paljon tilaa, sit\u00e4 ei voi kutsua tilavaksi. T-Crossiin mahtuu useampi aikuinen yht\u00e4 aikaa, mutta he eiv\u00e4t tunne oloaan ylivoimaisen mukavaksi. Lis\u00e4ksi T-Crossia ei ole kovinkaan hauska ajaa, eik\u00e4 siit\u00e4 ole saatavilla suorituskykyist\u00e4 versiota, mik\u00e4 on s\u00e4\u00e4li, sill\u00e4 sen T-Roc-veli on.<\/p>\n\n\n\n

Lopuksi on my\u00f6s mainittava, ett\u00e4 T-Crossin sis\u00e4tilojen laatu ei ole samalla tasolla kuin joidenkin sen kilpailijoiden, sill\u00e4 my\u00f6s T-Cross on osa VW:n viimeisint\u00e4 leikkausta laatumateriaaleihin, mik\u00e4 on ilmeist\u00e4 koko mallistossa.<\/p>\n\n\n\n

Mit\u00e4 eroa on VW Taigolla ja T-Crossilla?<\/h3>\n\n\n\n

N\u00e4iden kahden v\u00e4lill\u00e4 ei ole liikaa eroja, sill\u00e4 Taigo on T-Crossin tyylikk\u00e4\u00e4mpi variantti. Se k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 samaa moottoria, perustuu samalle alustalle, k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 samaa vaihteistoa, on hieman pidempi, mutta akseliv\u00e4li ja leveys ovat samat.<\/p>\n\n\n\n

Tiago on T-Crossin ”lifestyle-versio”, mutta pohjimmiltaan n\u00e4m\u00e4 kaksi ovat saman kolikon kaksi puolta.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Volkswagen T-Cross on VW:n pienin crossover-maasturi, mik\u00e4 tarkoittaa sit\u00e4, ett\u00e4 se edustaa p\u00e4\u00e4sy\u00e4 VW:n suosituimpaan ja menestyneimp\u00e4\u00e4n mallistoon. T-Cross on perheauto, mik\u00e4 tarkoittaa, ett\u00e4 se toivoo tarjoavansa pienen muotokertoimen puuttumatta<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[19],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6118"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6118"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6118\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6119,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6118\/revisions\/6119"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6118"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6118"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6118"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}