{"id":6126,"date":"2023-05-01T05:10:49","date_gmt":"2023-05-01T05:10:49","guid":{"rendered":"https:\/\/autojaa2z.fi\/?p=6126"},"modified":"2023-05-01T05:10:52","modified_gmt":"2023-05-01T05:10:52","slug":"suzuki-sx4-s-cross-yleiset-ongelmat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/autojaa2z.fi\/suzuki-sx4-s-cross-yleiset-ongelmat\/","title":{"rendered":"Suzuki SX4 S-Cross – yleiset ongelmat"},"content":{"rendered":"\n

Suzuki SX4 S-Cross on ollut tuotannossa vuodesta 2013 l\u00e4htien. Se on toisen sukupolven Suzuki SX4 ja yksi markkinoiden parhaista edullisista crossover-maastureista. T\u00e4m\u00e4n sanottuaan t\u00e4m\u00e4 auto kohtaa my\u00f6s useita ongelmia. Mutta mitk\u00e4 ovat Suzuki SX4 S-Crossin yleiset ongelmat?<\/p>\n\n\n\n

Suzuki SX4 S-Crossin yleisi\u00e4 ongelmia ovat jarrujen ennenaikainen kuluminen, kaasupolkimen juuttuminen, syd\u00e4nytimen pett\u00e4minen, viidennen vaihteen toimintah\u00e4iri\u00f6, ESP-varoitusvalo, viallinen sivuturvatyyny ja irronneet taustapeilit. Jotkut k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat raportoineet my\u00f6s \u00e4\u00e4nekk\u00e4\u00e4st\u00e4 tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6st\u00e4, viallisista jarruista, s\u00e4hk\u00f6ongelmista ja viallisista taka-akselin pulteista.<\/p>\n\n\n\n

Mitk\u00e4 ovat yleisi\u00e4 ongelmia Suzuki SX4 S-Crossissa?<\/h2>\n\n\n\n

Jarrujen varhainen kuluminen<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on yksi t\u00e4rkeimmist\u00e4 ongelmista, joista Suzukin omistajat raportoivat. Suzuki SX4 S-Cross ei ole poikkeus. Jarrujen aikainen kuluminen on yksi t\u00e4m\u00e4n auton t\u00e4rkeimmist\u00e4 ongelmista. Jarrut kuluvat nopeasti. Omistajat ovat raportoineet jarruista kuuluvan vinkuvan \u00e4\u00e4nen. Jos havaitset t\u00e4m\u00e4n \u00e4\u00e4nen, jarrupalat on syyt\u00e4 vaihtaa.<\/p>\n\n\n\n

ESP-varoitusvalo<\/h3>\n\n\n\n

Toinen yleinen ongelma, josta Suzuki SX4 S-Crossin omistajat ovat raportoineet, on ESP-varoitusvalon n\u00e4kyminen kojelaudassa. Jos huomaat, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 valo palaa, se on merkki siit\u00e4, ett\u00e4 ohjelmisto on vanhentunut ja se on p\u00e4ivitett\u00e4v\u00e4. Ohjelmiston p\u00e4ivitt\u00e4minen auttaa korjaamaan ongelman.<\/p>\n\n\n\n

L\u00e4mmittimen ytimen vika<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on toinen osa, joka vikaantuu nopeasti Suzuki SX4 S-Crossissa. T\u00e4m\u00e4n mallin l\u00e4mmittimen ydin on tunnettu vuotamisesta. T\u00e4m\u00e4n auton k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat valittaneet, ett\u00e4 sen seurauksena etujalkatilassa on m\u00e4rki\u00e4 laikkuja. Ongelman korjaamiseksi k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4n on vaihdettava huono l\u00e4mmittimen ydin, mik\u00e4 on melko kallista.<\/p>\n\n\n\n

Irronnut taustapeili<\/h3>\n\n\n\n

Kun olet ajanut useita kilometrej\u00e4 Suzuki SX4 S-Cross -autollasi, taustapeili saattaa irrota. T\u00e4m\u00e4 johtuu huonosti suunnitellusta taustapeilin liitoksesta. Ja ainoa ratkaisu t\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi on uuden taustapeilin ostaminen.<\/p>\n\n\n\n

S\u00e4hk\u00f6iset ongelmat<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka t\u00e4ss\u00e4 maasturissa ei ole paljon s\u00e4hk\u00f6ongelmia, koska se ei ole kovin kehittynyt, se rekister\u00f6i silti useita ongelmia. Suurin osa t\u00e4m\u00e4n auton s\u00e4hk\u00f6ongelmista johtuu konepellin alapuolella olevasta kaapelista, joka on altis hankautumaan kuljettajan puolella olevaa jousitornia vasten, mik\u00e4 johtaa oikosulkuun.<\/p>\n\n\n\n

Suurin osa s\u00e4hk\u00f6ongelmista liittyy peileihin ja sis\u00e4valoihin. T\u00e4m\u00e4n ongelman korjaamiseksi kaapeli on eristett\u00e4v\u00e4 jonkinlaisella eristysteipill\u00e4 tai vaahtomuovilla.<\/p>\n\n\n\n

Kiihdytyspolkimen juuttuminen<\/h3>\n\n\n\n

Jos huomaat, ett\u00e4 kaasuvaijeri on jumissa, syyn\u00e4 on yleens\u00e4 hiilen kertyminen kaasuakselille. Jos siis huomaat, ett\u00e4 kaasupoljin ei ole en\u00e4\u00e4 tasainen, sinun on vaihdettava koko kaasupoljinrunko.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4\u00e4nek\u00e4s tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6<\/h3>\n\n\n\n

T\u00e4m\u00e4 on yksi niist\u00e4 ongelmista, jotka saivat Suzukin kutsumaan takaisin SX4 S-Cross -mallit. Omistajat ilmoittivat, ett\u00e4 tasauspy\u00f6r\u00e4st\u00f6 muuttuu uteliaaksi ajon aikana. T\u00e4m\u00e4 johtui \u00f6ljyn puutteesta. Suzuki totesi, ett\u00e4 1. elokuuta 2013 ja 14. tammikuuta 2014 v\u00e4lisen\u00e4 aikana valmistetuissa SX4-malleissa tehtiin ep\u00e4tarkka t\u00e4ytt\u00f6prosessi. T\u00e4st\u00e4 huolimatta kyseiset mallit kutsuttiin takaisin ja ongelma korjattiin.<\/p>\n\n\n\n

5. vaihteen toimintah\u00e4iri\u00f6<\/h3>\n\n\n\n

Monet Suzuki SX4 S-Cross -mallin k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t huomasivat, ett\u00e4 viides vaihde poksahti ulos ajon aikana yli 78 000 kilometrin ajomatkan j\u00e4lkeen. Hyv\u00e4 uutinen on kuitenkin se, ett\u00e4 mekaanikon ei tarvitse vaihtaa koko vaihdetta, sill\u00e4 ongelma on 5. vaihteen synkronointilaite. Synkronisaattorin vaihtaminen auttaa siis korjaamaan ongelman.<\/p>\n\n\n\n

Vialliset jarrut<\/h3>\n\n\n\n

Toinen ongelma, joka pakotti Suzukin vet\u00e4m\u00e4\u00e4n t\u00e4m\u00e4n auton takaisin, olivat vialliset jarrut. Tyhji\u00f6pumpun venttiilin turpoamisen vuoksi jarrutehostimien alipaine voi tilap\u00e4isesti tukkeutua. T\u00e4m\u00e4n seurauksena jarrupoljinta on painettava voimakkaasti, vaikka jarruj\u00e4rjestelm\u00e4 pysyykin toiminnassa, mik\u00e4 lis\u00e4\u00e4 onnettomuusvaaraa. Ongelma koskee vuosina 2015-2022 valmistettuja vuosimalleja.<\/p>\n\n\n\n

Viallinen sivuturvatyyny<\/h3>\n\n\n\n

Suzuki kutsui takaisin useita vuosina 2013-2016 valmistettuja SX4 S-Cross -malleja. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 etu-, istuimen selk\u00e4nojan p\u00e4\u00e4llisen saumat on saatettu ommella ep\u00e4tarkasti sivuturvatyynyn asentoon. Siksi saumat ovat eritt\u00e4in tiiviit ja ommeltu eritt\u00e4in tiukasti, joten onnettomuustilanteessa sivuturvatyyny ei kytkeydy tarkasti.<\/p>\n\n\n\n

Vialliset taka-akselin pultit<\/h3>\n\n\n\n

Viimeisen\u00e4 mutta ei v\u00e4h\u00e4isimp\u00e4n\u00e4, toinen ongelma, joka pakotti Suzukin kutsumaan takaisin joitakin vuoden 2015 SX4 S-Cross -malleja, on vialliset taka-akselin pultit. Suzuki vahvisti, ett\u00e4 taka-akselin pultteihin ei ehk\u00e4 ollut levitetty kulumiskerrointa muuttavaa pinnoitetta pulttien valmistuksen aikana. T\u00e4m\u00e4n seurauksena pultit voivat l\u00f6ysty\u00e4, irrota tai jopa murtua. Kun n\u00e4in tapahtuu, autoa saattaa olla vaikea ajaa.<\/p>\n\n\n\n

FAQ<\/h2>\n\n\n\n

Onko Suzuki SX4 S-Cross luotettava?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, Suzuki SX4 S-Cross on luotettava auto. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 se rekister\u00f6i v\u00e4hemm\u00e4n ongelmia ja korjaus- ja huoltokustannukset ovat melko alhaiset. Sit\u00e4 paitsi Suzuki on parantanut turvallisuutta ja luotettavuutta. Useimmat luotettavuuslaitokset luokittelevat sen markkinoiden viiden luotettavimman automerkin joukkoon.<\/p>\n\n\n\n

Kuinka kauan Suzuki SX4 S-Cross kest\u00e4\u00e4?<\/h3>\n\n\n\n

Asianmukaisella hoidolla ja huollolla Suzuki SX4 S-Cross kest\u00e4\u00e4 v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 200 000 kilometri\u00e4. Jotkut k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t ovat kuitenkin kertoneet ajaneensa yli 300 000 kilometri\u00e4, mik\u00e4 on eritt\u00e4in vaikuttavaa. Mutta jotta autosi kest\u00e4isi pitk\u00e4\u00e4n, sinun on my\u00f6s noudatettava erinomaisia ajotapoja.<\/p>\n\n\n\n

Onko Suzuki SX4 S-Crossin huolto kallista?<\/h3>\n\n\n\n

Ei, Suzuki SX4 S-Crossin yll\u00e4pito on melko edullista. T\u00e4m\u00e4 johtuu siit\u00e4, ett\u00e4 t\u00e4m\u00e4 auto ei rekister\u00f6i paljon ongelmia kuten jotkut sen kilpailijat. Lis\u00e4ksi sen varaosat ovat halpoja, joten kokonaiskustannukset ovat alhaisemmat. Jos autossasi on kuitenkin joitakin suurempia korjauksia, kustannukset saattavat nousta hieman.<\/p>\n\n\n\n

Mik\u00e4 on luotettavin Suzuki SX4 S-Cross -mallivuosi?<\/h3>\n\n\n\n

Vaikka Suzuki SX4 S-Cross on ollut tuotannossa jo monta vuotta, jotkin mallivuodet ovat ylitt\u00e4neet toiset. Esimerkiksi Suzuki SX4 S-Cross 2013 on t\u00e4m\u00e4n malliston luotettavin mallivuosi. T\u00e4m\u00e4 auto on rekister\u00f6inyt v\u00e4hiten ongelmia, ja se sai Euro NCAP 2013 -turvallisuusluokitukselta maksimissaan viiden t\u00e4hden turvallisuusluokituksen.<\/p>\n\n\n\n

Ovatko k\u00e4ytetyt Suzuki SX4 S-Crossit hyvi\u00e4 autoja?<\/h3>\n\n\n\n

Kyll\u00e4, k\u00e4ytetty Suzuki SX4 S-Cross on erinomainen auto, sill\u00e4 ne eiv\u00e4t rekister\u00f6i paljon ongelmia. Kuten useimmat japanilaiset kollegansa, Suzuki SX4 S-Cross on halpa yll\u00e4pit\u00e4\u00e4 ja eritt\u00e4in k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen. Jos olet kuitenkin hankkimassa k\u00e4ytetty\u00e4 mallia, on ratkaisevan t\u00e4rke\u00e4\u00e4 selvitt\u00e4\u00e4 sen historia ja se, onko sit\u00e4 huollettu hyvin vai ei.<\/p>\n\n\n\n

Johtop\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/h2>\n\n\n\n

Kaiken kaikkiaan Suzuki SX4 S-Cross on erinomainen crossover-maasturi, jossa on tyylik\u00e4s muotoilu, hyv\u00e4 suorituskyky, k\u00e4yt\u00e4nn\u00f6llinen muotoilu ja polttoainetehokkuus. Sill\u00e4 on kuitenkin my\u00f6s useita ongelmia, jotka k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4t voivat v\u00e4ltt\u00e4\u00e4 tai hoitaa ajoissa hyv\u00e4ll\u00e4 huollolla ja huolenpidolla.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Suzuki SX4 S-Cross on ollut tuotannossa vuodesta 2013 l\u00e4htien. Se on toisen sukupolven Suzuki SX4 ja yksi markkinoiden parhaista edullisista crossover-maastureista. T\u00e4m\u00e4n sanottuaan t\u00e4m\u00e4 auto kohtaa my\u00f6s useita ongelmia. Mutta<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":6127,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[61],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6126"}],"collection":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=6126"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6126\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":6128,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/6126\/revisions\/6128"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6127"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=6126"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=6126"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/autojaa2z.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=6126"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}